You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 472 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #207885 Wysłany: 13 Sty 2009, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
multimetrem sprawdzisz napięcie ładowania akumulatora ( pokrętło na 20V- napiecie stałe kabelek jeden w wejście com drugi w wejście V multimetra )podczas ładowania akumulatora prostownikiem mierzysz napięcie na klemach .
prąd ładowania akumulatora zmierzysz ustawiajac pokrętło multimetra na 10A- przewód z wejcia V zmieniasz na oznaczone 10A odpinasz jeden z przewodów prostownika i szeregowo podłączasz miernik ( jeden z przewodów multimetra do zdjętego przewodu prostownika drugi przewód multimetra podpinasz do wolnej klemy akumulatora ) i obserwujesz jaki jest prąd ładowania akumulatora


Góra
 Profil  
 

 
 Post #207909 Wysłany: 13 Sty 2009, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
zrobilem według wskazówek prąd ładowania 1,28 A

Pomiary po podłączeniu akumulatora:
- silnik wyłączony: napięcie 13,8V
- silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 12,28V

Pomiary po przejażdzce miejskiej trwającej około 20 minut (w sumie 30 minut od podłaczenia akumulatora do auta)
-silnik wyłączony: napięcie 12,27V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 12,03V
-pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłaczone do auta, ale nie włączone) 0,26A

Wychodzi na to, że sa problemy z ładowaniem, choć kontrolka od alternatora się nie świeci :>. Co sądzicie?
Drugim problemem jest duży pobór prądu na spoczynku.

Dla porównania zmierzyłem w seicento 900, które odpala zawsze od 1 strzału nawet przy silnych mrozach, stoi pod chmurką
i ostatnio jeździło 24H temu:
-silnik wyłączony: napięcie 12,04V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,2V

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211649 Wysłany: 24 Sty 2009, 19:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 26
Ratunku ! Pomocy! Coś mi zżera prąd z akumulatora. Zmierzyłem pobór prądu w stanie spoczynku, alarm wyłączony, pokazało 40 mA. Jednak akumulator od pełnego naładowania wytrzymuje tylko ok. 5 dni. Więc szukałem przyczyny dalej. Okazało się, że po zamknięciu zamka drzwi kierowcy pobierany prąd wzrósł do 0.2 A. Przy zamykaniu prawych drzwi wszystko jest w porządku. Podejrzewam, że problem pojawił się po założeniu nowego alarmu (tytan ds300) - auto kupiłem juz z zamontowanym alarmem. Wszystko wskazuje na to, że przyczyna może być centralny zamek. Nie wiem jednak jak on dokładnie działa, jednak po zamknięciu zamka musi się zwierać jakiś obwód. Czy może ktoś miał podobne problemy i mógłby mi pomóc. Będę wdzięczny za wszelkie udzielone mi wskazówki. Z góry dziękuje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221143 Wysłany: 21 Lut 2009, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Trójmiasto, Kwidzyn
Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 7
nie pomogę, ale potwierdzę że mam podobny problem(mam Punto I 1.2 16V '99)

W salonie do auta zamontowali alarm Fox'a i od początku byl problem z poborem prądu. Generalnie w gorące lato po 5 dniach nie jeżdżenia akumulator był zjechany prawie do zera.

Jedyne co mogę poradzić to odłączanie samych kabli jeśli auto ma dłużej nie być używane :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228798 Wysłany: 15 Mar 2009, 17:56; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Dzis z ciekawosci zmierzylem pobor pradu i wyszlo tak:

na klemie -

Image

na klemie +

Image

To chyba troszke za dozo, choc jeszcze nie mialem problemu z odpaleniem kropka :? Wiec albo miernik walniety lub faktycznie tak jest :E

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228833 Wysłany: 15 Mar 2009, 19:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13083
Pomógł: 54
Na wyłączonym silniku i zapłonie żre Ci 1,5A? :E teoretycznie po 30h aku powinien być zdechły :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228837 Wysłany: 15 Mar 2009, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
ipIV napisał(a):
Na wyłączonym silniku i zapłonie żre Ci 1,5A? :E teoretycznie po 30h aku powinien być zdechły :E


No wlasnie tez sie dziwie, a przez cala zime przy tych mrozach odpalal za pierwszym razem :E I nadal nie mam zadnych problemow z odpalaniem :scratch: A u ojca w Tico pokazywal prawie 1A.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228840 Wysłany: 15 Mar 2009, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13083
Pomógł: 54
A nie masz czasem alarmu? naciśnij wyłącznik krańcowy maski :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 15 Mar 2009, 19:57, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #228847 Wysłany: 16 Mar 2009, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Alarm mam, ale krancowki nie mam pod maska-no chyba ze poprzedni wlasciciel podlaczyl jakos inaczej :?:

[ Dodano: 15 Mar 2009 18:47 ]
Jutro postaram sie podlaczyc miernik i zamknac maske.

[ Dodano: 15 Mar 2009 18:53 ]
Faktycznie moze to byc krancowka, u ojca tez jest pod maska. Teraz skojarzylem :hahaha:

[ Dodano: 15 Mar 2009 18:54 ]
Tylko gdzie moze byc u mnie :>

[ Dodano: 16 Mar 2009 17:58 ]
To jednak nie byla krancowka(bo jej nie mam) ale juz wiem co bylo przyczyna. Gdy laczylem kleme miernikiem z akumukatorem to radio wlaczalo sie w tryb DEMO, i zzeralo prad. Teraz mam 0,10 a po wlaczeniu alarmu wacha sie miedzy 0,15 a 0,16. Teraz dobrze czy jeszcze za duzo :?:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279010 Wysłany: 12 Sie 2009, 00:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2009,
Posty: 7
Witam serdecznie.Mam ten sam problem prawie jak majk bo mialem nowy 3 tygodniowy akumulator i robił jeden dwa obroty i nic więc pojechalem do mechanika i powiedział ze akumulator wyj....ny na maska wiec pojechałem i wymienilem na nowy bo myslałem że może uszkodzony sprzedali i mam go teraz 3 dni narazie pali z pierwszego kopa ale wziąlem miernik i włączyłem silnik i światła a on pokazuje 12,3V.czy to jest dobra wartośc czy za mała?powiem jeszcze że mam wylączony bezpiecznik z radia od światła bagażnika też bo to ten sam i nawet subwoofer bo posiadam.

_________________
Fiat Punto II 1.2 (60KM) ELX 00'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279037 Wysłany: 12 Sie 2009, 09:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Wrz 2008,
Posty: 54
Zbyt slabe ladownie. Na wlaczonym silniku powinno byc ponad 14V. Takze sprawdz swoj alternator.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279052 Wysłany: 12 Sie 2009, 10:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 09 Sie 2009,
Posty: 177
Chłopaki alarm....

Odłączcie sobie alarm i będzie po problemie.

Chyba ,że któryś z Was ma fabryczne radio Blaupunkta to sprawa bedzie wygladać inaczej.

Bywaja z nim problemy.

_________________
Fiat Punto II FL 1.4 16V 95KM
Czarna Perła :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279055 Wysłany: 12 Sie 2009, 10:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Alarm alarmem, ale napięcie ładowania ma być 13,8 - 14,4 V.
12,3 V świadczy o zupełnym braku ładowania.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279105 Wysłany: 12 Sie 2009, 15:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2009,
Posty: 7
Co radzicie drodzy forumowicze żebym od czego zaczął sprawdzać bądź co najważniejsze przeczyścił?

_________________
Fiat Punto II 1.2 (60KM) ELX 00'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279108 Wysłany: 12 Sie 2009, 15:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Wrz 2008,
Posty: 54
Tak jak pisalem wyzej - alternator.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279111 Wysłany: 13 Sie 2009, 16:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2009,
Posty: 7
Dzięki zajrze do niego i przeczyszcze styki.

[ Dodano: 13 Sie 2009 16:17 ]
Słuchajcie koledzy wczoraj moje auto wróciło od mechanika bo wymieniałem rozrząd i kazałem przy okazji sprawdzić ten akumulator.Mechanik powiedział że aku jest dobre i że alternator ładuje.Ale korciło mnie i zmierzyłem miernikiem. I na włączonym silniku 13,6V a na postoju przyjechałem 20 min wczesniej 13,0V a za 25 min sprawdziłem i było juz 12,74 jakby cos żarło prąd dodam bezpiecznik od radio wyjęty.Ale sprawdzałem pobór mocy,wiec ustawiłem na mierniku 10Astały i pokazało mi wartość 0,27 a jak podpiołem radio pokazało 1,00.Jak sądzić coś chyba jest nie tak?Nie wiem powyjmować wszytskie bezpieczniki i mierzyć czy te wartości są dobre

_________________
Fiat Punto II 1.2 (60KM) ELX 00'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321552 Wysłany: 29 Gru 2009, 13:44; 
 Temat postu: Aku
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 29 Gru 2009,
Posty: 1
Witam forumowiczów.
Jestem właścicielem punto 16V HLX (rocznik 2002) od nowości. Walczę bez efektu od lat z problemem opisywanym w tym wątku, ale ostatnio tym autem jeździ moja żona i chciałbym to raz na zawsze rozwiązać. Mam zamontowane fabryczne radio Blaupunkta z CD i subwooferem, autoalarm, komputer, instalację gazową Tartarini.
Moje podejrzenia kierują się ku instalacji gazowej. Czy ktoś może mi podać jaki prąd powinna pobierać taka instalacja w stanie spoczynku, jak sprawdzić ile pobiera moja? Byłbym skłonny ją nawet całkowicie odłączyć, żeby mieć spokój z lataniem do garażu i ciągłym doładowywaniem mojego aku.
Wyczytałem także, że przyczyną mogą być radia Blaupunkta - proszę o info jak zmierzyć pobór prądu przez samo radio w stanie spoczynku (w miarę możliwości łopatologicznie).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321635 Wysłany: 29 Gru 2009, 19:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 09 Sie 2009,
Posty: 177
Jak już pisałem wcześniej problemem u mnie było radio. Doszedłem w pewnym momencie,zaraz po zakupie do tego dlaczego pada mi akumulator :)
Powód był prosty ,zarazem dziwny otóż po wyłączeniu silnika moje radio potrafiło włączyć sie samo i sobie tak grać i grać...
Ale... Ono nie włączało sie tak za każdym razem,włączało się tylko wtedy gdy nie było w środku ... płyty CD... :D
Możecie wierzyć lub nie ,wiem że to dziwne ale od tamtego momentu w radiu zawsze jest płyta,a problemu nie ma :)
Wg mnie to ot taka fiatowska upierdliwość zwana wadą ;)
Oczywiście mówie cały czas o fabrycznie zamontowanym radiu blaupunkta.

_________________
Fiat Punto II FL 1.4 16V 95KM
Czarna Perła :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321707 Wysłany: 29 Gru 2009, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Łaciaty a to ciekawostka. A jak to odkryłeś? U mnie roczny akumulator wymagał sporego doładowania, bo miałem już problemy z odpaleniem. Może na wszelki wypadek też włożę płytę. :E Chociaż nigdy go nie nakryłem na graniu sobie a muzom.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321711 Wysłany: 29 Gru 2009, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 09 Sie 2009,
Posty: 177
oko21 A widzisz,nakryłem go w ten sposób,ze gdzieś kiedys podjechałem i czekałem w samochodzie n kogoś ,a tu ni z tąd ni z owąd słysze,że radyjko miele jakby płyte chciało wciągnąć,po czym ,że płyty nie było włączyło się przełączając na pierwsza lepsza stacje radiową :D
Niezłe jaja co nie?:)

Potem to sprawdzałem kilkakrotnie i faktycznie-włączało się gdy płyty nie było,gdy była siedziało cicho :E

Więc zalecam profilaktycznie stosowania płyt CD :D :E

_________________
Fiat Punto II FL 1.4 16V 95KM
Czarna Perła :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321712 Wysłany: 29 Gru 2009, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
fabryczne radyjka robia jaja :E
to moze profilaktycznie sciszac na minimum przed wylaczeniem radia, zawsze to nizszy pobor.

a tak powaznie to w przypadkach kiedy radio ma wysoki pobor pradu, mimo ze jest wylaczone, warto podlaczyc je pod 12V brane ze stacyjki.
oczywiscie traci sie mozliwosc jego wlaczenia bez wlaczonej stacyjki

pamietam jak 9lat temu odbieralismy kropka z salonu, to autko nawet nie zakrecilo ;)
okazalo sie ze radio zamontowane 2 tygodnie wczesniej, przez ten caly czas cichutko sobie gralo :lol:
miny pracownikow, oddajacych nowe auto ktoro nie chcialo zapalic byly swietne ;]

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321726 Wysłany: 29 Gru 2009, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
No to nieźle. Muszę sprawdzić, bo ja zawsze jak siedzę w aucie radio mam włączone. A co ono robi jak mnie nie ma? Strach się bać. Maszyny zaczynają bunt. :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321728 Wysłany: 29 Gru 2009, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 09 Sie 2009,
Posty: 177
oko21 I żyją własnym życiem :D Robia co im się podoba :D

_________________
Fiat Punto II FL 1.4 16V 95KM
Czarna Perła :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #326655 Wysłany: 16 Sty 2010, 16:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
podepnę się.

Mam akumulator centra 44Ah 360A, akumulator ma dokładnie 2lata i jeden miesiąc. Auto garażowane-ciepło, ładowanie OK, pobór "na postoju" OK,

Od "tej" zimy problem jest taki że aku zwyczajnie pada. Byłem w górach auto dwa dni stało na 10st mrozie, nie odpalił, ostatnio jest jeszcze gorzej bo auto stało jakieś 8h na 5st mrozie i musiałem odpalać na dwa razy + standardowo wszystko zgasło.

Jak auto postoi pare dni w garażu to jest tak czasem że "zakręci" chwila ciszy i dopiero dalej i odpala (wtedy licznika nie resetuje).



Fabryczny MM nie wytrzymał dopiero 7mej zimy, a w dodatku wtedy jeszcze auto stało pod chmurką non stop.

Aha, elektrolit w akumulatorze jest.


Jest jakiś sposób żeby zreanimowac ten akumulator, czy poprostu centra to g***o i padają zaraz po zakończeniu gwarancji?

Jaki akumulator ewentualnie byście mi polecili zanabyć, tak aby był jak najwiekszy ale mieścił się do standardowego koszyka w 1.2 8v?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328562 Wysłany: 23 Sty 2010, 01:51; 
 Temat postu: Dwa dni niejeżdzenia i nie odpaliłem silnika
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Sty 2010,
Posty: 6
Ostatnio Punto II 16V HLX 2001 parkowane pod chmurką po dwóch dniach bezczynności nie odpaliło (w nocy mróz ok. -5C). Już długo męczę się ze słabym kręceniem silnika w mrozie, a dwa i pół roku temu kupiłem nowy akumulator Topla 40hA. Ostatnio mierzyłem prąd spoczynkowy (wynik średnio ~26mA), wyciągałem bezpieczniki i ponownie mierzyłem – chciałem ustalić źródło dużego poboru prądu (w spoczynku przez F03 20A płynie 10mA, a przez F01 70A płynie 14.8mA). Ponieważ na forum czytałem o radiu (jako o źródłu dużego poboru prądu), zmierzyłem prąd biegnący przez bezpiecznik F39 (10A) –> wynik 1.5mA gdy radio jest wyłączone (radio fabryczne Blaupunkta).

Podejrzewam, że alternator słabo ładuje akumulator. Samochodem jeżdżę co drugi dzień ok. 45 km. Dzisiaj zmierzyłem napięcie na zaciskach akumulatora po odpaleniu silnika, wyszło 14.0V. Później włączyłem światła mijania – wynik 13.95V, następnie włączyłem ogrzewanie szyby tylnej – wynik 13.90V. Jak mogę dobrze sprawdzić alternator?

Pozdr.
Andrzej


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 472 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO