|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
abel |
#207885 Wysłany:
13 Sty 2009, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
multimetrem sprawdzisz napięcie ładowania akumulatora ( pokrętło na 20V- napiecie stałe kabelek jeden w wejście com drugi w wejście V multimetra )podczas ładowania akumulatora prostownikiem mierzysz napięcie na klemach .
prąd ładowania akumulatora zmierzysz ustawiajac pokrętło multimetra na 10A- przewód z wejcia V zmieniasz na oznaczone 10A odpinasz jeden z przewodów prostownika i szeregowo podłączasz miernik ( jeden z przewodów multimetra do zdjętego przewodu prostownika drugi przewód multimetra podpinasz do wolnej klemy akumulatora ) i obserwujesz jaki jest prąd ładowania akumulatora
|
|
Góra |
|
 |
|
|
charlie |
#207909 Wysłany:
13 Sty 2009, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
zrobilem według wskazówek prąd ładowania 1,28 A
Pomiary po podłączeniu akumulatora:
- silnik wyłączony: napięcie 13,8V
- silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 12,28V
Pomiary po przejażdzce miejskiej trwającej około 20 minut (w sumie 30 minut od podłaczenia akumulatora do auta)
-silnik wyłączony: napięcie 12,27V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 12,03V
-pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłaczone do auta, ale nie włączone) 0,26A
Wychodzi na to, że sa problemy z ładowaniem, choć kontrolka od alternatora się nie świeci  . Co sądzicie?
Drugim problemem jest duży pobór prądu na spoczynku.
Dla porównania zmierzyłem w seicento 900, które odpala zawsze od 1 strzału nawet przy silnych mrozach, stoi pod chmurką
i ostatnio jeździło 24H temu:
-silnik wyłączony: napięcie 12,04V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,2V
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
mario407 |
#211649 Wysłany:
24 Sty 2009, 19:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 26
|
Ratunku ! Pomocy! Coś mi zżera prąd z akumulatora. Zmierzyłem pobór prądu w stanie spoczynku, alarm wyłączony, pokazało 40 mA. Jednak akumulator od pełnego naładowania wytrzymuje tylko ok. 5 dni. Więc szukałem przyczyny dalej. Okazało się, że po zamknięciu zamka drzwi kierowcy pobierany prąd wzrósł do 0.2 A. Przy zamykaniu prawych drzwi wszystko jest w porządku. Podejrzewam, że problem pojawił się po założeniu nowego alarmu (tytan ds300) - auto kupiłem juz z zamontowanym alarmem. Wszystko wskazuje na to, że przyczyna może być centralny zamek. Nie wiem jednak jak on dokładnie działa, jednak po zamknięciu zamka musi się zwierać jakiś obwód. Czy może ktoś miał podobne problemy i mógłby mi pomóc. Będę wdzięczny za wszelkie udzielone mi wskazówki. Z góry dziękuje.
|
|
Góra |
|
 |
solota |
#221143 Wysłany:
21 Lut 2009, 12:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Trójmiasto, Kwidzyn Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 7
|
nie pomogę, ale potwierdzę że mam podobny problem(mam Punto I 1.2 16V '99)
W salonie do auta zamontowali alarm Fox'a i od początku byl problem z poborem prądu. Generalnie w gorące lato po 5 dniach nie jeżdżenia akumulator był zjechany prawie do zera.
Jedyne co mogę poradzić to odłączanie samych kabli jeśli auto ma dłużej nie być używane 
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#228798 Wysłany:
15 Mar 2009, 17:56; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#228833 Wysłany:
15 Mar 2009, 19:22; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Na wyłączonym silniku i zapłonie żre Ci 1,5A?  teoretycznie po 30h aku powinien być zdechły 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#228837 Wysłany:
15 Mar 2009, 19:33; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#228840 Wysłany:
15 Mar 2009, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
A nie masz czasem alarmu? naciśnij wyłącznik krańcowy maski 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 15 Mar 2009, 19:57, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#228847 Wysłany:
16 Mar 2009, 18:58; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
Alarm mam, ale krancowki nie mam pod maska-no chyba ze poprzedni wlasciciel podlaczyl jakos inaczej [ Dodano: 15 Mar 2009 18:47 ]Jutro postaram sie podlaczyc miernik i zamknac maske. [ Dodano: 15 Mar 2009 18:53 ]Faktycznie moze to byc krancowka, u ojca tez jest pod maska. Teraz skojarzylem [ Dodano: 15 Mar 2009 18:54 ]Tylko gdzie moze byc u mnie [ Dodano: 16 Mar 2009 17:58 ]To jednak nie byla krancowka(bo jej nie mam) ale juz wiem co bylo przyczyna. Gdy laczylem kleme miernikiem z akumukatorem to radio wlaczalo sie w tryb DEMO, i zzeralo prad. Teraz mam 0,10 a po wlaczeniu alarmu wacha sie miedzy 0,15 a 0,16. Teraz dobrze czy jeszcze za duzo 
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v
<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
 |
msinielewicz |
#279010 Wysłany:
12 Sie 2009, 00:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 20 Kwi 2009, Posty: 7
|
Witam serdecznie.Mam ten sam problem prawie jak majk bo mialem nowy 3 tygodniowy akumulator i robił jeden dwa obroty i nic więc pojechalem do mechanika i powiedział ze akumulator wyj....ny na maska wiec pojechałem i wymienilem na nowy bo myslałem że może uszkodzony sprzedali i mam go teraz 3 dni narazie pali z pierwszego kopa ale wziąlem miernik i włączyłem silnik i światła a on pokazuje 12,3V.czy to jest dobra wartośc czy za mała?powiem jeszcze że mam wylączony bezpiecznik z radia od światła bagażnika też bo to ten sam i nawet subwoofer bo posiadam.
_________________ Fiat Punto II 1.2 (60KM) ELX 00'
|
|
Góra |
|
 |
level |
#279037 Wysłany:
12 Sie 2009, 09:20; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Wrz 2008, Posty: 54
|
Zbyt slabe ladownie. Na wlaczonym silniku powinno byc ponad 14V. Takze sprawdz swoj alternator.
|
|
Góra |
|
 |
Łaciaty |
#279052 Wysłany:
12 Sie 2009, 10:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 09 Sie 2009, Posty: 177
|
Chłopaki alarm....
Odłączcie sobie alarm i będzie po problemie.
Chyba ,że któryś z Was ma fabryczne radio Blaupunkta to sprawa bedzie wygladać inaczej.
Bywaja z nim problemy.
_________________ Fiat Punto II FL 1.4 16V 95KM Czarna Perła
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#279055 Wysłany:
12 Sie 2009, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Alarm alarmem, ale napięcie ładowania ma być 13,8 - 14,4 V.
12,3 V świadczy o zupełnym braku ładowania.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
msinielewicz |
#279105 Wysłany:
12 Sie 2009, 15:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 20 Kwi 2009, Posty: 7
|
Co radzicie drodzy forumowicze żebym od czego zaczął sprawdzać bądź co najważniejsze przeczyścił?
_________________ Fiat Punto II 1.2 (60KM) ELX 00'
|
|
Góra |
|
 |
level |
#279108 Wysłany:
12 Sie 2009, 15:58; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Wrz 2008, Posty: 54
|
Tak jak pisalem wyzej - alternator.
|
|
Góra |
|
 |
msinielewicz |
#279111 Wysłany:
13 Sie 2009, 16:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 20 Kwi 2009, Posty: 7
|
Dzięki zajrze do niego i przeczyszcze styki.
[ Dodano: 13 Sie 2009 16:17 ] Słuchajcie koledzy wczoraj moje auto wróciło od mechanika bo wymieniałem rozrząd i kazałem przy okazji sprawdzić ten akumulator.Mechanik powiedział że aku jest dobre i że alternator ładuje.Ale korciło mnie i zmierzyłem miernikiem. I na włączonym silniku 13,6V a na postoju przyjechałem 20 min wczesniej 13,0V a za 25 min sprawdziłem i było juz 12,74 jakby cos żarło prąd dodam bezpiecznik od radio wyjęty.Ale sprawdzałem pobór mocy,wiec ustawiłem na mierniku 10Astały i pokazało mi wartość 0,27 a jak podpiołem radio pokazało 1,00.Jak sądzić coś chyba jest nie tak?Nie wiem powyjmować wszytskie bezpieczniki i mierzyć czy te wartości są dobre
_________________ Fiat Punto II 1.2 (60KM) ELX 00'
|
|
Góra |
|
 |
AndrewZG |
#321552 Wysłany:
29 Gru 2009, 13:44; Temat postu: Aku |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 1
|
Witam forumowiczów.
Jestem właścicielem punto 16V HLX (rocznik 2002) od nowości. Walczę bez efektu od lat z problemem opisywanym w tym wątku, ale ostatnio tym autem jeździ moja żona i chciałbym to raz na zawsze rozwiązać. Mam zamontowane fabryczne radio Blaupunkta z CD i subwooferem, autoalarm, komputer, instalację gazową Tartarini.
Moje podejrzenia kierują się ku instalacji gazowej. Czy ktoś może mi podać jaki prąd powinna pobierać taka instalacja w stanie spoczynku, jak sprawdzić ile pobiera moja? Byłbym skłonny ją nawet całkowicie odłączyć, żeby mieć spokój z lataniem do garażu i ciągłym doładowywaniem mojego aku.
Wyczytałem także, że przyczyną mogą być radia Blaupunkta - proszę o info jak zmierzyć pobór prądu przez samo radio w stanie spoczynku (w miarę możliwości łopatologicznie).
|
|
Góra |
|
 |
Łaciaty |
#321635 Wysłany:
29 Gru 2009, 19:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 09 Sie 2009, Posty: 177
|
Jak już pisałem wcześniej problemem u mnie było radio. Doszedłem w pewnym momencie,zaraz po zakupie do tego dlaczego pada mi akumulator
Powód był prosty ,zarazem dziwny otóż po wyłączeniu silnika moje radio potrafiło włączyć sie samo i sobie tak grać i grać...
Ale... Ono nie włączało sie tak za każdym razem,włączało się tylko wtedy gdy nie było w środku ... płyty CD...
Możecie wierzyć lub nie ,wiem że to dziwne ale od tamtego momentu w radiu zawsze jest płyta,a problemu nie ma
Wg mnie to ot taka fiatowska upierdliwość zwana wadą
Oczywiście mówie cały czas o fabrycznie zamontowanym radiu blaupunkta.
_________________ Fiat Punto II FL 1.4 16V 95KM Czarna Perła
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#321707 Wysłany:
29 Gru 2009, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Łaciaty a to ciekawostka. A jak to odkryłeś? U mnie roczny akumulator wymagał sporego doładowania, bo miałem już problemy z odpaleniem. Może na wszelki wypadek też włożę płytę.  Chociaż nigdy go nie nakryłem na graniu sobie a muzom.
|
|
Góra |
|
 |
Łaciaty |
#321711 Wysłany:
29 Gru 2009, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 09 Sie 2009, Posty: 177
|
oko21 A widzisz,nakryłem go w ten sposób,ze gdzieś kiedys podjechałem i czekałem w samochodzie n kogoś ,a tu ni z tąd ni z owąd słysze,że radyjko miele jakby płyte chciało wciągnąć,po czym ,że płyty nie było włączyło się przełączając na pierwsza lepsza stacje radiową
Niezłe jaja co nie?:)
Potem to sprawdzałem kilkakrotnie i faktycznie-włączało się gdy płyty nie było,gdy była siedziało cicho
Więc zalecam profilaktycznie stosowania płyt CD 
_________________ Fiat Punto II FL 1.4 16V 95KM Czarna Perła
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#321712 Wysłany:
29 Gru 2009, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
fabryczne radyjka robia jaja
to moze profilaktycznie sciszac na minimum przed wylaczeniem radia, zawsze to nizszy pobor.
a tak powaznie to w przypadkach kiedy radio ma wysoki pobor pradu, mimo ze jest wylaczone, warto podlaczyc je pod 12V brane ze stacyjki.
oczywiscie traci sie mozliwosc jego wlaczenia bez wlaczonej stacyjki
pamietam jak 9lat temu odbieralismy kropka z salonu, to autko nawet nie zakrecilo
okazalo sie ze radio zamontowane 2 tygodnie wczesniej, przez ten caly czas cichutko sobie gralo
miny pracownikow, oddajacych nowe auto ktoro nie chcialo zapalic byly swietne ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#321726 Wysłany:
29 Gru 2009, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
No to nieźle. Muszę sprawdzić, bo ja zawsze jak siedzę w aucie radio mam włączone. A co ono robi jak mnie nie ma? Strach się bać. Maszyny zaczynają bunt. 
|
|
Góra |
|
 |
Łaciaty |
#321728 Wysłany:
29 Gru 2009, 23:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 09 Sie 2009, Posty: 177
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#326655 Wysłany:
16 Sty 2010, 16:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
podepnę się.
Mam akumulator centra 44Ah 360A, akumulator ma dokładnie 2lata i jeden miesiąc. Auto garażowane-ciepło, ładowanie OK, pobór "na postoju" OK,
Od "tej" zimy problem jest taki że aku zwyczajnie pada. Byłem w górach auto dwa dni stało na 10st mrozie, nie odpalił, ostatnio jest jeszcze gorzej bo auto stało jakieś 8h na 5st mrozie i musiałem odpalać na dwa razy + standardowo wszystko zgasło.
Jak auto postoi pare dni w garażu to jest tak czasem że "zakręci" chwila ciszy i dopiero dalej i odpala (wtedy licznika nie resetuje).
Fabryczny MM nie wytrzymał dopiero 7mej zimy, a w dodatku wtedy jeszcze auto stało pod chmurką non stop.
Aha, elektrolit w akumulatorze jest.
Jest jakiś sposób żeby zreanimowac ten akumulator, czy poprostu centra to g***o i padają zaraz po zakończeniu gwarancji?
Jaki akumulator ewentualnie byście mi polecili zanabyć, tak aby był jak najwiekszy ale mieścił się do standardowego koszyka w 1.2 8v?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
andrzejkaczor |
#328562 Wysłany:
23 Sty 2010, 01:51; Temat postu: Dwa dni niejeżdzenia i nie odpaliłem silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Sty 2010, Posty: 6
|
Ostatnio Punto II 16V HLX 2001 parkowane pod chmurką po dwóch dniach bezczynności nie odpaliło (w nocy mróz ok. -5C). Już długo męczę się ze słabym kręceniem silnika w mrozie, a dwa i pół roku temu kupiłem nowy akumulator Topla 40hA. Ostatnio mierzyłem prąd spoczynkowy (wynik średnio ~26mA), wyciągałem bezpieczniki i ponownie mierzyłem – chciałem ustalić źródło dużego poboru prądu (w spoczynku przez F03 20A płynie 10mA, a przez F01 70A płynie 14.8mA). Ponieważ na forum czytałem o radiu (jako o źródłu dużego poboru prądu), zmierzyłem prąd biegnący przez bezpiecznik F39 (10A) –> wynik 1.5mA gdy radio jest wyłączone (radio fabryczne Blaupunkta).
Podejrzewam, że alternator słabo ładuje akumulator. Samochodem jeżdżę co drugi dzień ok. 45 km. Dzisiaj zmierzyłem napięcie na zaciskach akumulatora po odpaleniu silnika, wyszło 14.0V. Później włączyłem światła mijania – wynik 13.95V, następnie włączyłem ogrzewanie szyby tylnej – wynik 13.90V. Jak mogę dobrze sprawdzić alternator?
Pozdr.
Andrzej
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|