You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 17:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #851202 Wysłany: 07 Gru 2019, 18:17; 
 Temat postu: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Cze 2018,
Posty: 16
Witam. Mam GP 1,4 benzyna. W tamtym tygodniu warsztat wymienił mi sprzęgło, które się kończyło. Dodatkowo uszczelnili wyciek ze skrzyni i wymienili w niej olej. Mam problem, ponieważ mam problem ze zmianą biegów. Wchodzą ciężej niż przed naprawą. Dodatkowo nawet na postoju, przy wyłączonym silniku mam problem żeby wrzucić płynnie biegi, a 5 praktycznie w ogóle nie wbija. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Samo sprzęgło chodzi leciutko, praktycznie nie czuć że coś jest pod nogą.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #851209 Wysłany: 07 Gru 2019, 21:53; 
 Temat postu: Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 733
Pomógł: 36
może oliwa nieodpowiednia


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851210 Wysłany: 07 Gru 2019, 22:36; 
 Temat postu: Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Cze 2018,
Posty: 16
Byłem jeszcze na przejażdżce i zaobserwowałem, że najgorzej jest przy redukcji, czuć spory opór. Zmiana biegu na wyższy odbywa się z lekkim szarpnięciem. Natomiast 5 nie udało mi się wbić ani razu. W przypadku R - raz wchodzi super, raz "zarzęzi", raz w ogóle nie wskakuje. Osobiście mam dwoje podejrzanych: albo linki albo pompa sprzęgła. Co myślicie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851216 Wysłany: 08 Gru 2019, 12:53; 
 Temat postu: Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 733
Pomógł: 36
aaaa, to jeżeli zgrzyta czy szarpie to albo coś z tym sprzęgłem albo z jego sterowaniem, może zapowietrzona hydraulika (pompa + wysprzęglik), ja bym jechał z reklamacją, płaciłeś za usługę to niech mechanik zrobi dobrze


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851446 Wysłany: 28 Gru 2019, 19:29; 
 Temat postu: Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 12 Paź 2018,
Posty: 23
Też tak miałem, szczególnie z 5 biegiem. Polecam regulacje linek (2 minuty). Film jak to zrobić z YouTube https://youtu.be/cl0cQR7ePjw?t=364


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853164 Wysłany: 14 Cze 2020, 13:45; 
 Temat postu: Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Gru 2019,
Posty: 13
Załącznik:

Może jest ktoś kto wie - jak wyregulować cięgna w 1.3 2011r gdy nie ma na lewarku możliwości blokady w trybie serwisowym, a na żadnym z cięgien od strony skrzyni tego zatrzasku do regulacji jak na tym filmie - tylko zwykły gwint z kontrą. Na sprzęgło to mi nie wygląda bo oprócz trudności zmiany biegów 1 i R nie czuję jego końca (chociaż w hydraulicznym sterowaniu to możliwe, że nie czuję) wysprzęglik zdaje się pracować ok - trzpień wychodzi do końca a docisk pracuje co widać w okienku rewizyjnym skrzyni. Przebieg poczciwy 210tyś, auto kupione od floty i nie wiem czy robili sprzęgło, raczej tak...bo tyle by nie wytrzymało, lewarek na luzie pracuje bez oporów i wrzuca każdy bieg. Jeszcze sprawdzę kwestię oleju w skrzyni - chociaż to by powodowało problem na innych biegach również (możliwe że w mniejszym stopniu ale zawsze jakoś). Czuję że linki są fabrycznie ustawione i nie powinno ich się regulować jednak możliwość tej regulacji prowokuje bo logika podpowiada, że z czasem i cięgna się wydłużyły. Co o tym sądzicie? Czy oryginalnie wysprzęglik był z Valeo? Może ktoś zerknąć? A może to on się przycina i nie odbija do końca sprzęgła - wycieku nie zauważyłem.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO