You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 10:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #851226 Wysłany: 09 Gru 2019, 10:36; 
 Temat postu: GP 1.4 16v- muli, strzela, szarpie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Mar 2013,
Posty: 11
Cześć wszystkim,
Od pewnego czasu zmagam się z problemami z silnikiem w GP Starjet z LPG.
Objawy:
-strzały pod maską (w dolot?),
-okresowy brak mocy,
-raz na 2 tygodnie check engine + tryb serwisowy i jedynie podtrzymanie obrotów aż do restartu,
-często brak mocy i max 3,5k obrotów
-prawie non stop migający check engine w czasie jazdy, który zaczyna się po pierwszym przekroczeniu powiedzmy 80km/h albo wejściu na wyższe obroty,
-szarpanie budą, nierówna praca,
-P0301 - wypadanie zapłonu na 1 cylindrze -> wymienione świece na NGK V-line i cewka na tym cylindrze- delikatna poprawa, ale błąd wciąż wyskakuje,
-P0221
-P1682

Przewertowałem już wiele tematów na tym forum i w necie i mam jeden wielki mętlik, bo zazwyczaj błędy te nie występowały jednocześnie.
Zastanawiam się czy dla świętego spokoju wymienić pozostałe cewki i mieć już komplet nowych (może ELM327+torque pro nie ogarnia numerów cylindrów? :P )?

Przy wymianie cewki (przekłądałem je też między sobą z nadzieją, że błąd będzie wyskakiwał na innym cylindrze i będzie pewne, ale nie) zauważyłem, że listwa, która jest montowana na cewkach ma uszkodzone te zapadki- czy to może powodować niedokładny styk i problemy z zasilaniem?

Chciałbym do końca tygodnia sprawdzić jeszcze co się da, a jak się nie uda to puścić auto do mechanika (który i tak zacznie śpiewkę od cewek i świec...), ale niestety auto potrzebuję na co dzień, nawet w takim stanie :/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #851227 Wysłany: 09 Gru 2019, 11:36; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 16v- muli, strzela, szarpie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Pomiar kompresji, Kup sobie elm327(viaken 100%) + adapter 3(żółty) i MESem odczytaj wszystkie błędy.

[ Dodano: 09 Gru 2019, 11:34 ]

Skąd jesteś?

[ Dodano: 09 Gru 2019, 11:36 ]

Nie masz uszkodzonego czujnika wału korbowego? U mnie strzały były w dolot jak koło źle założyłem :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851228 Wysłany: 10 Gru 2019, 14:59; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 16v- muli, strzela, szarpie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Mar 2013,
Posty: 11
Dzięki za odpowiedź.
Pomiar kompresji postaram się zrobić na dniach.
Elma mam takiego jak na screenie, a adapter żółty gdzieś chyba zapodziałem- dzięki za przypomnienie o nim. Dzisiaj poszukam i zainstaluję MESa.
http://cascosklep.pl/public/upload/cata ... 137774.jpg

Czujnik wału sprawdzę po robocie i dam znać. Jak będę miał MESa to coś słyszałem jeszcze o jakiejś adaptacji tylko nie pamiętam co to miało być dokładnie do srpawdzenia.

Jestem z Katowic/Siemianowic jakby coś.
W razie czego mechaniora ktoś poleci? ;)

[ Dodano: 10 Gru 2019 13: ]

CPW ok- problemu z odpalaniem czy też róznicy w działaniu ciepły/zimny nie ma.
Dzisiaj sprawdze co MES pokaże. Dostałęm też informację o ew. adaptacji koła fonicznego.
Kompresja będzie sprawdzona w weekend, wtedy też poczyszczę wtyczki i może przepustnicę + adaptacja.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851274 Wysłany: 12 Gru 2019, 10:44; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 16v- muli, strzela, szarpie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Ciężko doradzać bo masz LPG , a jak wiadomo robi to problemy takie jak w/w.
Z mej historii motoryzacyjnej , jak był problem z cewką (w innym fiacie/lanci) to słabo się wkręcał do 2000obr ,potem jechał jako tako , natomiast jak był wywalony czujnik wału to łapał odcinke ~5000obr i strzelał.
Przy lpg warto zakręcić butle , i pojeździć na benzynie + zalać coś do czyszczenia wtrysków (polecam kleen flo no. 695) , jeśli nie pomoże tzn. iż problem nie leży w paliwie a zapłonie. Jak się wyeliminuje na benzynie to można się bawić w LPG , inaczej nigdy nie dojdzie się do tego co robi problem.
Dodatkowo zapewne wyczytałeś o adaptacji komputera iż przy LPG lubią się "przestawiać"

PS: ponad rok temu wymieniałem czujnik położenia wałka (na głowicy się znajduje) ,ale poza wyskoczeniem błędu przy dosyć dynamicznej jeździe nie było oznak jego zużycia , sprawdź też map sensor - najlepiej wszystko sprawdzać kompem wg cyferek czy są prawidłowe

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851296 Wysłany: 15 Gru 2019, 13:34; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 16v- muli, strzela, szarpie
Offline
Puntoświr

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BYTOM
Rejestracja: 18 Maj 2018,
Posty: 156
Ja miałem tak w punto 2. Check świecił się, gdy było wilgotno. Wkręcał się ledwo na 2000 obrotów. Został wymieniony czujnik, problem znikł.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO