You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 05 Cze 2020, 09:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #852874 Wysłany: 19 Maj 2020, 17:05; 
 Temat postu: Ustawienie rozrządu 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 27 Cze 2019,
Posty: 14
Witam.
Mam pytanie co do ustawienia rozrządu a mianowicie: Jakiś czas temu
(Ok 5 miesięcy) wymieniłem uszczelkę pod głowicą co za tym idzie ustawiałam rozrząd i miałem dylemat jak go ustawić. Ustawiając ząbek przy skrzyni biegów na 0* po napięciu paska wał ucieka w lewo tak że nie widać tego rowka. I moje pytanie przy rozrząd ustawiamy na 0* , napinamy i jest dobrze, czy po napięciu ma być na 0* czyli ustawiamy na oko w okolicy 10*-15* żeby po napięciu przesuną się w okolice 0*. Pamiętam że u stawiałem tak i tak i na obu ustawieniach silnik odpalał i miał normalny dzwięk ale finalnie nie pamiętam jak to poskręcałem. Teraz będę miał robotę w okolicach rozrządu i będę mógł go poprawić.
Proszę o szybką odpowiedź.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #852876 Wysłany: 21 Maj 2020, 19:11; 
 Temat postu: Re: Ustawienie rozrządu 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 910
Pomógł: 24
No to jest "wada" wymiany bez blokad (wiem, nie było do starych FIRE). Trzeba "na oko" przestawić, aby po napięciu paska się znaki zgrały. Chyba raczej nie dużo (5 stopni?).
Pamiętać też, że "znaki" np. między Punto1 i 2 (a niby w tych samych silnikach), mogły być przestawione, fabrycznie. Wał korbowy. Na skrzynię (koło zamachowe przez okienko) oczywiście nadal warto spojrzeć.
http://fiatpunto.com.pl/post846181.html#p846181
Ostatecznie (w silniku bezkolizyjnym) niech zadecyduje jazda próbna, osiągi silnika (na zimno/ciepło, w mieście/w trasie), spalanie, albo jest też stara metoda ustawiania na jak najlepszą próżnię w dolocie (lub w okolice maksimum).
Ale na to (osiągi, spalanie, próżnię) też mają wpływ zawory (luzy zaworowe, regulacja płytkami). Mało kto to reguluje (ciągle, rok 2020, wielu nie wie, że w ogóle trzeba w każdym 8V - w nowych też).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO