Jeden i drugi mała "zjebka" (uczciwie i obiektywnie należy wam się).
1. Autor tematu. Brak szczegółów (wypada się domyślić - to forum techniczne - i więcej napisać)! Trzeba "ciągnąć za język".
Rocznik i przebieg (i ile z tego na LPG)?
Czy problem wystąpił nagle, z dnia na dzień, czy narastał od kilku tygodni, miesięcy?
Kto wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów (i dlaczego)?
Czy ten "ktosiek" nie zapomniał o okrągłych uszczelkach (pseudo "o-ringi")? W komplecie z uszczelką pokrywy są jeszcze takie małe, okrągłe.
Długie "nabijanie" ciśnienia może o tym świadczyć (ewentualnie są poważniejsze uszkodzenia w silniku/pompie oleju, albo to coś ze zmiennymi fazami - elektrozawór, czy samo koło/siłownik).
Okresy wymian oleju są raczej zalecane po staremu (bo to stary silnik, rodzina FIRE z lat osiemdziesiątych), czyli okolice 10 tys. km (np. 10-12, warunkowo 12-15000 km).
Nigdy "long-life" (20-30 tys. km). Bo w związku z tym cierpi filtracja (i to też wpływa na czas pompowania po rozruchu).
Wypadałoby dla spokoju zmierzyć ciśnienie oleju (na zimno i na ciepło). Pomiar w miejscu czujnika. Wtedy będzie wiadomo, czy to coś poważnego. Pewna hałaśliwość tych silników przy rozruchu na zimno jest niestety normalna (kwestia tylko co to za hałasy i jak długo trwają).
Zużycie (ubywanie) oleju masz trochę za duże (kilka "setek" to powinno być między wymianami). Albo jest wyciek, albo tyle pali, niestety (uszczelniacze zaworowe/pierścienie tłoków). Kiedy była ostatnia wymiana świec i jak wyglądały (szaro-brązowe, czy czarne albo wręcz mokre)? To też powinieneś wiedzieć. Chyba, że to niedawno kupione auto(?).
Drobny wyciek z góry za filtrem powietrza to prawdopodobnie węże systemu "odmy" (gruby lub cienki, np. jego przyłącze jest pęknięte). Nawet nie raczyłeś zajrzeć pod obudowę filtra powietrza? Do tego nie trzeba być mechanikiem (ja też nie jestem).
Obejrzyj sobie dział "Zrób to sam" (Grande), masz tam tematy o oleju/filtrach, luzach zaworowych (a tam mowa o uszczelce pokrywy). W Tym dziale (w którym teraz jesteśmy) masz też temat o "odmie" (1 lub
2 strona działu), też pooglądaj obrazki (poza tym regularne czyszczenie wężyków odmy to normalna czynność obsługowa dla kierowcy - bo się "majonez" zbiera i oblepia przepustnicę), o olejach i zużyciu też jest. Trzeba było poszukać, poczytać zanim niepotrzebnie założyłeś temat (nie jesteś pierwszym z takimi problemami).
2. "Jerry1960" - stwierdzasz coś, czy zadałeś pytanie
? Znaku zapytania nie umiesz postawić leniu
?