You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 13:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #854376 Wysłany: 01 Lis 2020, 15:57; 
 Temat postu: Obudowa przepustnicy i kolektora ssącego cała zaolejona zdj.
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 15 Paź 2020,
Posty: 3
Witam. Problem jak w temacie. Oleju potrafi ubyć nawet 300-400ml/1000 km.Uszczelka pod pokrywą zaworów wraz z oringami wymieniona, bez wycieków. Odma drożna, węże w porządku. Widoczna na zdjęciu zielona uszczelka raczej w dobrym stanie, zresztą oleju w tym miejscu nie powinno być na tyle żeby jej funkcja była pod tym względem istotna. Poziom oleju utrzymywany między 1/2 a 3/4 wskaźnika bagnetu. Dodatkowo długo nabija ciśnienie oleju, lampka na zimnym silniku znika dopiero po ok 5- 10s. Olej wraz z filtrem zmieniany 9k km temu 5w40 przebieg 270k km
Możliwe są aż takie przedmuchy ze skrzyni korbowej żeby waliło tym olejem po przepustnicy choć w środku nie zauważyłem oleju, obroty nie falują i silnik choć głośno to chodzi żwawo? I chyba też by były jakieś inne objawy. Odkręcając korek wlewu oleju na włączonym silniku poczuje jak "dmucha" czy spodziewać się zjawisk bardziej subtelniejszych? Może warto by było zmierzyć kompresje na cylindrach, jakie wartości były by może nie wzorcowe, ale akceptowalne?

Załącznik:


Załącznik:



Góra
 Profil  
 

 
 Post #854383 Wysłany: 02 Lis 2020, 17:10; 
 Temat postu: Re: Obudowa przepustnicy i kolektora ssącego cała zaolejona
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Gru 2012,
Posty: 163
Pomógł: 10
Takie ubytki to jeszcze nie tragedia ale jak Ci to przeszkadza to trzeba robić remont głowicy i wymienić pierścienie . Zapocenie w okolicach przepustnicy to raczej częste zjawisko w tych modelach nawet jak nie bierze oleju . Długie świecenie kontroli może oznaczać nieszczelność na smoku. Przy okazji remontu trzeba to sprawdzić .

_________________
Fiat Grande Punto 1.2 65 KM EsseeEssee :-D, 17" Dołożone: El.szyby tył ,światła pm ,tempomat, sub,,webasto ,ham. tarcz. tył ,podłokietnik,LPG,TPMS,ASR,ESP,HH,PTC.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO