You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 15:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #859880 Wysłany: 13 Lut 2023, 06:36; 
 Temat postu: Chińskie radio ANDROID z Canbusem rozładowuje akumulator
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
Witam wszystkich.

Założyłem do swojego kropka chińskie radio Android z CANBUS dedykowane do tego modelu. Po kilku dniach postoju auta okazało się, że padł mi akumulator. zmierzyłem pobór prądu na spoczynku i wyszło 0,5 - 0,6 A. Czyli dużo za dużo. Po odpięciu radia od instalacji pobór był 0,01A. Radio było wyposażone w oryginalną przejściówkę do kostki ISO. Po wyłączeniu zapłonu radio się wyłączało i przechodziło w stan czuwania. Nie da się go włączyć bez włączenia zapłonu. Znakiem tego linia CAN działa prawidłowo. Sprzęt jest zasilany stałym "+" z akumulatora tak jak jest oryginalnie w kostce ISO fiata.
Czy koś spotkał się już z takim problemem? Jak można temu zaradzić?

Pozdrawiam./


Góra
 Profil  
 

 
 Post #859887 Wysłany: 14 Lut 2023, 09:52; 
 Temat postu: Re: Chińskie radio ANDROID z Canbusem rozładowuje akumulator
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 08 Maj 2016,
Posty: 362
Pomógł: 8
Ktoś już zdaje się przerabiał podobny temat (chyba, że czytałem o tym na forum innej marki ;) ) i w tych chińskich zamiennikach "all-in-one" zazwyczaj powinno to być do ustawienia w opcjach zasilania (w samym systemie) - w jaki sposób system idzie "spać", co ma być podtrzymywane w pamięci, itd. Szukaj w ustawieniach systemu.
Tutaj zapewne radio się niby wyłącza, ale procesor podtrzymuje dane w RAMie, możliwe też, że stale monitoruje jakieś dodatkowe peryferia i w ten sposób drenuje aku.

Natomiast, jeśli akurat ten egzemplarz takich ustawień nie ma (bo bazuje na jakimś tanim układzie bez trybu uśpienia przy niskim poborze energii), to chyba jedyne co pozostaje, to przepiąć zasilanie z szyny KL30 (stały "+") na KL15 ("+" po zapłonie), ale wtedy za każdym razem wszelkie ustawienia trzymane w pamięci nieulotnej "lecą" i system wstaje o wiele dłużej.

_________________
Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Blue&Me 2009r.
+ ESP/ASR/Hill Holder, światła przeciwmgielne, podłokietnik
Dołożone: tylne czujniki parkowania, tempomat, lotka, nakładki progowe, lusterko fotochromatyczne, oświetlenie Submarine


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO