You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 00:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 56 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #860773 Wysłany: 17 Lip 2023, 04:16; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
Co do dalszych problemów to pisz tutaj (nawet nie wiem czy odpowiedź doszła, widzę ją jako "do wysłania", a nie w folderze "wysłane").

PS
W polskiej książce "Punto 2 - sam naprawiam", są jeszcze inaczej podane luzy: dolot 0,4 (0,35-0,45) / wydech 0,45 (0,4-0,5) mm.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #860774 Wysłany: 17 Lip 2023, 12:13; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
Czy moglibyście powiedzieć czy według Was te bicia na kole pasowym wału oraz wałka rozrządu są "w normie" czy coś jest rozwalone i trzeba wymienić?

https://www.youtube.com/watch?v=-eBdr29OaA4

https://www.youtube.com/watch?v=861-jwyhfv8

Czy może to być tylko źle założone koło / klin?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860779 Wysłany: 18 Lip 2023, 16:50; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
Jak już pisałem (wątek bijących kół pasowych zaczął się prywatnie), źle to wygląda raczej...
Te luzy zaworowe, to była tylko rozgrzewka...
Ktoś tu grubo namieszał w silniku (albo są to lata, nawet cała dekada zaniedbań).

Na wielkim YouTubie ciężko znaleźć takie ujęcia z kołami w ruchu. Szukamy dowolnego Fiata prawie, coś z rodziny FIRE.
1. Przez parę sekund widać koło na rozrządzie: https://youtu.be/vp6nwMr2Cqs?t=833
2. Lepszy widok, sam początek filmu: https://www.youtube.com/watch?v=HYkD8_udZz0
Nic tam nie lata jak u ciebie (na filmiku 2 na początku coś jednak było nierówno, może odpalał, ale po 2-3 sekundach jest już ładnie).
To nie silnik odrzutowy, ale bez przesady, nic nie powinno aż tak "pływać", czy "bić". Oprócz uszkodzeń samych kół (czy błędów montażu - a można źle założyć koła, które mają wypustki, czy "kliny" ustalające, są tacy zdolni), to np. wałki mogą mieć luz wzdłuż osi (dopuszczalne są niewielkie wartości, np. przedział 0,05-0,25 mm, zależy jaki silnik i wał, czy wałek), po angielsku "end_float" (jest sporo materiałów w internecie, co to takiego).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860780 Wysłany: 18 Lip 2023, 19:00; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
Spróbuje zablokować koło pasowe i odkręcę koło wałka rozrządu, może ktoś to źle przykręcił

[ Dodano: 18 Lip 2023, 18:13 ]

Według mnie to luz ma cały wałek na łożysku + dodatkowo leje uszczelniacz.

Czy dym spod korka oleju to "normalna" sprawa w tych silnikach czy uszczelniacze zaworowe poszły sobie w las?

Miałem wymieniać rozrząd za rok bo pasek był wymieniany w tym roku niby, może i to prawda ale tylko pasek, bo napinacz jest padnięty i pasek ma luz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860782 Wysłany: 18 Lip 2023, 19:54; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
Głupki zajeżdżają te silniki, bo się naczytali w internecie, że "są pancerne" (oraz "lubią gaz").
Czyli można nic nie robić 5-10 lat (albo sam pasek zmienić na odwal-się), bo w razie czego to bezkolizyjny silnik.
Później kupujesz takiego padalca i trzeba prostować wszystko, poprawiać (nawet po "zawodowcach").
Albo szukać nowej (lepszej) głowicy: https://allegro.pl/kategoria/glowice-cylindrow-glowice-50838?string=glowica%20punto%202, czy ulepić jedną z 2.

PS
1. Dym (w sensie spaliny) nie jest normalny. Lekka mgła olejowa dopuszczalna.
2. To nie Ty ruszałeś wałek rozrządu, np. do regulacji luzów (bo w internecie są takie brednie, chcą zdejmować wałek do regulacji zaworów płytkami)?
3. Napinacz paska rozrządu tam jest stary typ (sztywny), czy już nowszy ze sprężyną? Chociaż żadna różnica - oba się ustawia ręcznie. Może "się" przestawił.
4. Próba odkręcania koła na wałku rozrządu może się skończyć dalszymi zniszczeniami. Wałek wypada zablokować (po zdjęciu pokrywy) kluczem, powinno być spłaszczenie, czy nawet sześciokąt na wałku, chyba 22 lub 24 mm (przynajmniej w Punto 1 tak było). Udar byłby idealny tutaj. Ale uwaga na wał korbowy, gdybyś też kiedyś robił - kółko rozrządu może pękać na "wpuście/klinie", znaczy wyłamuje go, ścina odlew (przypadłość została w rodzinie do czasów Grande/EVO, a może i dalej).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860783 Wysłany: 18 Lip 2023, 20:00; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
Ad. 1. No dymi, dlatego obstawiam uszczelniacze zaworów które podobno da się wymienić bez ściągania głowicy, czytałem coś o wpychaniu sznurka do cylindra przez świece żeby zawór nie wpadł do cylindra i wymiana od góry uszczelniacza. Jak uszczelniacz puszcza to wali dymem, ewentualnie zrobię wersję hardkor i odpalę przy zdjętej pokrywie i sprawdzę skąd kopci, tylko obwinę się streczem żeby olej spłynął :D

Ad. 2. Nie ściągałem, zrobiłem sobie narzędzie do wciskania szklanki i bardzo ładnie to działało, kilka razy ten mój wynalazek poprawiałem ale teraz płytki wychodzą aż miło, wałka nie odkręcałem.

Ad. 3. Raczej zdecyduje się na wymianę całego rozrządu, kij wie kiedy pompa była robiona

Ad. 4. Prawdopodobnie kupię nowe koło pasowe wału korbowego bo trochę ujowo chodzi, koła rozrządu na wale korbowym nie będę ruszać, a jak koło to i pasek osprzętu, rolkę i napinacz

Z innych rzeczy wymieniłem sobie bębny i zaciski na Brembo, sprężynki TRW, cylinderek Textara bo był zepsuty. Teraz przyszły na przód tarcze i klocki brembo, płyn hamulcowy w hamulcach i sprzęgle wymieniłem. Hamulce z przodu ruszę jak mi dojdzie zestaw naprawczy bo mam obawy co do jednego zacisku, tarcza od środka jest zardzewiała w 3/4 swojej powierzchni i obstawiam uszkodzoną prowadnice. Olej w skrzyni też wlałem nowy Motul 75w80 do skrzyń bo stary był czarny jak górnik węglowy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860785 Wysłany: 18 Lip 2023, 20:29; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
Jak tylko buda zdrowa, jest do czego przykręcać części, to można/warto robić, zawias, hamulce, silnik/głowicę itd.
Robisz co trzeba i jeździsz.
A nie jak to tłumoki kombinują, czyli liczą "opłacalność naprawy" na podstawie wartości samochodu z ogłoszeń.
Jak wyjdzie za dużo za naprawy, to się "opłaca" sprzedać, kupić następne...gdzie też coś będzie do zrobienia...i tak w kółko. :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860786 Wysłany: 18 Lip 2023, 20:57; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
Właśnie jest zdrowa, zawias też nie taki zły, sprężyny z przodu do wymiany i gumy stabilizatora, tył prawie nowy sachs.
Muszę poszukać dokładnie czy da się te uszczelniacze zaworowe zrobić bez zdejmowania głowicy bo niby się da, ale co i jak to już nikt nie napisał :/
Same uszczelniacze to grosze kosztują a jak i tak mam wałek zwalać to bym zrobił za jednym razem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860787 Wysłany: 19 Lip 2023, 05:14; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
Porada dnia... Obejrzyj dokładnie całe forum, poradniki. Wszystkie generacje (bo to jedna rodzina silników)!
Tak więc uszczelniacze w P2 i Grande można wymienić na podstawie poradnika z Punto 1 na przykład (i odwrotnie).
Przykład (prosta robota, chociaż nie dla totalnych świeżaków): http://fiatpunto.com.pl/topic46774.html :!:
Wymieniałem tak kiedyś w Punto 1 (1,1 8V) i pomogło na pobór oleju (spadł dwukrotnie). Przy okazji simering wałka + luzy zaworowe.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860800 Wysłany: 22 Lip 2023, 18:14; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
Z ciekawości, Punto z ABS oraz Punto z ABS oraz ESP różnił się tylko pompą, czy są jakieś dodatkowe czujniki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860803 Wysłany: 22 Lip 2023, 20:14; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 831
Pomógł: 47
Nie wiem jak w punto II, ale takie minimum do ESP to jeśli mnie pamięć nie myli to czujnik ciśnienia w układzie hydraulicznym oraz czujnik przyspieszenia poprzecznego (O tyle minimalnie musi być rozbudowany układ ABS + ESP względem samego ABS). Kąt skrętu kierownicy, komunikacja z silnikiem i ABS,itp. to już raczej w aucie z fabrycznym ABS powinno być (czy tak jest w Punto 2? nie mam pojęcia)

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860804 Wysłany: 22 Lip 2023, 20:56; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Jachaś napisał(a):
czujnik przyspieszenia poprzecznego

Mam ciekawostkę w kwestii ów czujnika.
Kiedyś (już kilka ładnych lat temu) napisałem do Fiata z pytaniem o czujnik. Jeśli dobrze pamiętam odpisali mi, że ten czujnik jest w samochodach z ABS'em. Ale ta odpowiedź mi nie pasuje, ponieważ u mnie nie ma ABS'u a mam czujnik, a z tego co kojarzę, to niektóre osoby mające ABS nie miały tego czujnika ;) Tak więc do końca nie udało mi się wyjaśnić jakie ten czujnik ma zadanie w naszych Punciakach (chodzi o to, do jakiego systemu przekazywana jest informacja o przyspieszeniu) :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860805 Wysłany: 22 Lip 2023, 22:26; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
A mógłbyś mi powiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje? Aż sam sprawdzę czy jest u mnie :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860806 Wysłany: 22 Lip 2023, 22:52; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 831
Pomógł: 47
Nie wiem jak jest w Punto 2, bo to nie były wtedy systemy wymagane prawnie i nie każdy pojazd je posiadał. Współcześnie, to najczęściej czujnik ciśnienia jest w pompie ABS, a czujnik przyspieszenia w sterowniku Airbag.


Natomiast na logikę, czujnik ciśnienia powinien być albo przykręcany do pompy ABS/zintegrowany z nią. A czujnik przyspieszenia powinien być w okolicach środka auta (czyli okolice tunelu środkowego, sterownika airbag, dźwigni ręcznego)

Ale podkreślę jeszcze raz, jak jest zbudowany oraz w jakich miejscach jest zamontowany układ ESP w Punto 2, nie mam pojęcia i bazuję tylko na swojej wiedzy, w przypadku Punto 2, ogólnej budowy układu

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860864 Wysłany: 05 Sie 2023, 20:49; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
Kontując serie dziwnych pytań. Dzisiaj wymieniłem sprężyny z przodu bo były popękane, od razu wleciały nowe poduszki z łożyskami i odboje bo się w rękach sypały. Na stacji wyszło przed wymianą 71 i 72% sprawności. Jak wymieniałem sprężyny to okazało się, że jeden amortyzator po wciśnięciu go ręką wychodzi do góry a drugi nie. Zgaduje, że są to amortyzatory olejowo-gazowe i oba powinny się podnosić samoistnie, więc czy ten amortyzator jest do kosza, skoro wyszły te 71%?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860866 Wysłany: 06 Sie 2023, 11:10; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
Ale o co tu pytać? Czy czujesz poprawę po wymianie, zupełnie inne (lepsze) auto? Zapewne Tak.
Więc nie wnikamy w bzdury z SKP, bo akurat test procentów ma najmniejszy sens ze wszystkich testów jakie robią.
Fizycznie nie da się mieć zero ani 100%. A różnice między starymi i nowymi są niewielkie, kilka procent, może do 10-15 max...
Zrób drugi test po wymianie (tylko na amory wjedź, będzie odpowiednio taniej). Pewnie wyjdzie coś w rodzaju 75% i dobrze.

Po drugie motoryzacja to patologia i zakała całej Mechaniki. Tu by wystarczyło zapisywać dane (krajowa baza danych, może CEPIK v.3) i porównywać wyniki, czy całe przebiegi "przed" i "po" naprawie. Widać wtedy zmiany, można diagnozować (szczególnie hamulce). Wtedy ta żałosna branża by weszła o krok wyżej w hierarchii (na razie to dno techniczne, diagnostyka zwłaszcza leży i kwiczy). Mierzenie czegokolwiek i NIE zapisywanie wyników/przebiegów/oscylogramów, to patologia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860867 Wysłany: 06 Sie 2023, 11:51; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Feldark napisał(a):
A mógłbyś mi powiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje? Aż sam sprawdzę czy jest u mnie :P

Przy prawej poduszce silnika.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860868 Wysłany: 06 Sie 2023, 13:08; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
pmxoo7pI napisał(a):
Ale o co tu pytać? Czy czujesz poprawę po wymianie, zupełnie inne (lepsze) auto? Zapewne Tak.
Więc nie wnikamy w bzdury z SKP, bo akurat test procentów ma najmniejszy sens ze wszystkich testów jakie robią.
Fizycznie nie da się mieć zero ani 100%. A różnice między starymi i nowymi są niewielkie, kilka procent, może do 10-15 max...
Zrób drugi test po wymianie (tylko na amory wjedź, będzie odpowiednio taniej). Pewnie wyjdzie coś w rodzaju 75% i dobrze.

Po drugie motoryzacja to patologia i zakała całej Mechaniki. Tu by wystarczyło zapisywać dane (krajowa baza danych, może CEPIK v.3) i porównywać wyniki, czy całe przebiegi "przed" i "po" naprawie. Widać wtedy zmiany, można diagnozować (szczególnie hamulce). Wtedy ta żałosna branża by weszła o krok wyżej w hierarchii (na razie to dno techniczne, diagnostyka zwłaszcza leży i kwiczy). Mierzenie czegokolwiek i NIE zapisywanie wyników/przebiegów/oscylogramów, to patologia.



Amortyzator jest stary, wymieniałem tylko sprężyny i poduszki z łożyskami. Chodzi mi o to, czy jak amortyzator po wbiciu siłownika ręką w dół nie wraca do góry to jest zepsuty. Jeden wracał do góry powoli jak to powinno być w gazowo-olejowym a drugi nie, został wbity


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860869 Wysłany: 06 Sie 2023, 14:00; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
Lepiej wróćmy do tematu. 8) Co tam słychać w silniku?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860870 Wysłany: 06 Sie 2023, 16:27; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
No ale ja bym się chciał dowiedzieć co z tym amortyzatorem :D Czy złom bo się nie wysuwa czy olać i jeździć.

Chwilowo nic się w tym temacie nie dzieje, wymieniłem płyn chłodniczy i tyle. Za tydzień będę sprawdzał luzy zaworowe bo ponad 600km nalatane od ostatniej regulacji, zrzucę koło wałka rozrządu i sprawdzę czy to koło ma bicie czy cały wałek. Jak koło to kupię za 45zł używkę bo za tyle widziałem, jak wałek to widziałem całe głowice do tego samochodu po 150zł i najwyżej przerzucę. Co do dmuchania z korka to poczytałem i stwierdziłem, że olać temat, niech se dmucha bo nie opłaca się remontować tego silnika, szczególnie, że jeździ normalnie, a jak już go coś trafi to wtedy będę klepać.
Jeszcze zastosuje metodę od łysego z mk4 garage, czyli płukanka żeby rozpuścić nagar, może coś się odklei i przestanie.
Jak już ogarnę ten wałek to kleje uszczelkę pokrywy na silikon bo ciapie przy łożyskowaniu wałka, będzie święty spokój.
A jak już koło zdejmę i sprawdzę wał to i simmering wałka wymienię bo też się poci, 10zł to kosztuje to nie będę później od nowa rozkręcać


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860871 Wysłany: 06 Sie 2023, 18:59; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
W nowszych autach szkoda truć układ wydechowy, ale tutaj jak płukanka to na maxa.
Czyli nie tylko do oleju, ale i w cylindry wlać (nie dużo, po 10-15 ml) i niech się moczy przez noc.

PS
Przy takim podejściu, że auto na dojechanie, to amory można olać (jak się po nocy spoczynku "pompują", usztywniają jeszcze, gdy poruszysz budą, pobujasz, to mogą zostać - ale gdyby zmienić na nówki, to byś poczuł różnicę).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860872 Wysłany: 06 Sie 2023, 19:40; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Feldark napisał(a):
No ale ja bym się chciał dowiedzieć co z tym amortyzatorem :D Czy złom bo się nie wysuwa czy olać i jeździć.

pmxoo7pI chyba chodziło o silnik z tego powodu, że ten temat dotyczy luzów zaworowych i jeśli ktoś będzie szukał pomocy dla siebie w tym zakresie, to się będzie musiał przewinąć przez wątek niezwiązany z luzami zaworowymi ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860875 Wysłany: 13 Sie 2023, 21:01; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
Może nie na dojechanie ale jak się też pytałem jednego starego mechanika u mnie w pracy który obecnie na tokarce robi, to stwierdził, że to mogą też puszczać pierścienie i dlatego dmucha jak się korek zdejmie, jak odma drożna to by jeździł jeśli silnik pracuje równo i normalnie przyśpiesza. Jak straci kompresje to wtedy będę najwyżej głowice remontował albo pierścienie zmieniał, na chwile obecną normalnie śmiga to niech śmiga

A co do tematu to dlatego filmików nie kasuje, nic tak nie denerwuje jak przeglądanie tematu z problemem którego się ma i nie działają pliki :)

[ Dodano: 13 Sie 2023, 21:01 ]

Luzy zaworowe byłe regulowane jednak 1200 temu, przez ten czas tylko jeden na ssącym się pomniejszył o 0,025mm więc jest w granicy tolerancji i tak zostaje.
Zrzuciłem koło wałka rozrządu, wymieniłem simmering bo stary już był mega zjechany i twardy jak kamień co powodowało lanie oleju po obudowie.
Uszczelka pokrywy nowa + silikon reinzsoil, podobno bardzo dobry.

Co do tego wałka w miejscu gniazda simmeringu to był porysowany jakimś śrubokrętem, mam nadzieje, że nie spowoduje to lania oleju przez nowy simmering, zobaczymy.
Dodatkowo doszczelniłem jeszcze bardziej dolot powietrze do przepustnicy jak i samą przepustnice

A teraz hit, po zamontowaniu koła, wyczyszczeniu klinu, gniazda itd bicie ustało (?) :D
Nie wiem czy ktoś tam grzebał i źle nabił koło ki inny czort ale mu przeszło, teraz silniczek cyka jak zegarek i nic nim nie telepie, wszystkie wibracie ustały z czego jestem bardzo zadowolony :D

Filmik z kołem: https://youtu.be/0T4ufj77U-Y

Zostało jeszcze do zrobienia: płukanka + nowy olej (nie wymieniałem go bo czekałem na płukankę), lizak skrzyni bo sparciały i na teraz to by było tyle.
Czas pokaże, może w przyszłym roku zmienia te amortyzatory, puki co jeździ ładnie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860895 Wysłany: 14 Sie 2023, 00:21; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
Czyli jakiś rzeźnik/budowlaniec tam grzebał w przeszłości, młotkiem i przecinakiem bił po kołach pasowych.

Z ciekawostek przy zaworach, można jeszcze kiedyś spróbować zmierzyć wzniosy krzywek, czy są wyraźne różnice w zużyciu.
Rutynowo to dosłownie nikt tego nie sprawdza, nawet zawodowcy. A trzeba będzie chyba zacząć (wyrobić nawyk).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860924 Wysłany: 20 Sie 2023, 22:33; 
 Temat postu: Re: Dziwne luzy zaworowe 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 22 Cze 2023,
Posty: 25
Do starego oleju poszła płukanka "moje auto" za 11zł na bazie ropy/nafty kij wie czego.
Następnie zlałem olej (czarny cały) i wlałem najtańszy K2 5w40, rozgrzałem go i dodałem płukanki za 57zł Oilsyn Releasetech Power Flush. 15min chodził a olej czarny jak smoła, wyraźnie było widać, że płukanka działa bo wlałem czyściutki olej a wyszedł asfalt. Następnie znowu go zlałem, wymieniłem filtr oleju z którym się naszarpałem bo ktoś go równo doj*bał i wlałem Motul 5w40.
Na efekty proszę poczekać :D
Dam znać czy coś się zmieniło czy nie, na pewno wyraźnie mniej kopci spod korka czyli może pierścienie puściło. Zastanawiam się nad dolaniem ceramizera ale o tym jeszcze pomyśle. Na tą chwilę trzeba zrobić z tysiaka na nowym oleju żeby coś powiedzieć, bo poprzedni właściciel 15w40 chyba lał bo taką butelkę znalazłem koło koła zapasowego.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 56 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO