You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 21:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #861108 Wysłany: 17 Paź 2023, 09:53; 
 Temat postu: Wyłączające się wspomaganie
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 23 Cze 2022,
Posty: 24
Witam,

Ostatnimi czasy dopadł mnie klasyczny już w tym modelu problem ze wspomaganiem kierownicy. Czasem się ono wyłącza (plus kontrolka się zapala ) i po ponownym odpaleniu auta działa (kontrolka gaśnie). Przestudiowałem już chyba wszystko co można na ten temat znaleźć, ale mam jeszcze kilka pytań odnośnie tej awarii (która pojawiła się w chłodniejsze i wilgotniejsze dni). Na wstępie zaznaczę, że z akumulatorem oraz ładowaniem jest wszystko w porządku.

1. Czy były różne wersje czujnika skrętu z żółtym kablem?

2. Po czym poznać przy wymianie całej kolumny kierowniczej, że jest ona w pozycji na wprost?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #861111 Wysłany: 17 Paź 2023, 17:43; 
 Temat postu: Re: Wyłączające się wspomaganie
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Sugeruję pisanie w istniejących tematach: http://fiatpunto.com.pl/topic1114.html

bedbet napisał(a):
1. Czy były różne wersje czujnika skrętu z żółtym kablem?

Ciężko powiedzieć. Oficjalna wersja jest taka, że do przed FL jest z niebieskim kablem, a po FL z żółtym. Różnica wynika z innej średnicy wałka, na którym są osadzone.

Ale jako ciekawostkę powiem, że po wymianie u osoby zajmującej się naprawą wspomagania, w wersji przed FL mam teraz żółty kabel.

bedbet napisał(a):
2. Po czym poznać przy wymianie całej kolumny kierowniczej, że jest ona w pozycji na wprost?

Domyślam się, że to pytanie jest nawiązaniem do wcześniejszego z problemem ze wspomaganiem i wymieniając cała kolumnę, a nie sam czujnik nie chcesz mieć problemów. To nie jest takie proste, bo nawet jeśli zdemontujesz swoją kolumnę przy kołach ustawionych na wprost to nie masz żadnej gwarancji ile i w którą stronę obrócono kierownicę w kolumnie, którą byś chciał założyć. Rozwiązaniem będzie podpięcie całości, a następnie połączenie się komputerem z centralką wspomagania. Na tej podstawie odczytasz jaki jest kąt skrętu kierownicy. Wtedy z powrotem kolumnę wypniesz z maglownicy i obrócisz kierownicę jak powinna być.
Przynajmniej ja bym tak do tego podszedł.

Uwaga: przekręcona kolumna może na dzień dobry dawać taki efekt, że kierownica sama się będzie chciała obracać w którąś stronę. Widziałem coś takiego u osoby, która miała demontowaną kolumnę i potem prawdopodobnie źle złożona (po obróceniu kierownicy o 180* co wyszło po podpięciu kompa).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861116 Wysłany: 18 Paź 2023, 08:55; 
 Temat postu: Re: Wyłączające się wspomaganie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 536
Pomógł: 8
Co do "klasycznych" usterek (w Punto 2 i "3") i ich typowych przyczyn.
bedbet napisał(a):
Na wstępie zaznaczę, że z akumulatorem oraz ładowaniem jest wszystko w porządku.

Możesz się grubo mylić. Ale idzie zima, za 2-3 miesiące (max.) sprawa się sama wyjaśni (czy "wszystko" OK)...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861122 Wysłany: 18 Paź 2023, 20:19; 
 Temat postu: Re: Wyłączające się wspomaganie
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
pmxoo7pI, pamiętam że u mnie problem był głównie w zimie. Co ciekawe, błędy ewidentnie wskazywały na czujnik skrętu. Wszystko jest ok dopóki nie wyłączy się wspomaganie podczas normalnej jazdy, bo można się nieźle zdziwić (i stanowi to poważne zagrożenie).
Wymiana czujnika skrętu rozwiązała problem i już od paru ładnych lat mam spokój.
Oczywiście ładowanie i aku to podstawa do dalszej diagnozy :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO