You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2014, 15:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 142 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #97463 Wysłany: 27 Lut 2008, 18:45; 
 Temat postu: 1.2 8V Wymiana termostatu.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11487
Pomógł: 39
Ponieważ kropka nie trzymała temperatury doszedłem do wniosku, że trzeba wymienić termostat.

Udajemy sie do ASO, kupujemy termostat razem z uszczelkę (termostat + uszczelka 30zł) i obejmę węża (2zł).

Narzędzia:
Nasadowa 10, przedłużka.
Płaska 10
Płaski śrubokręt
Silikon wysokotemperaturowy
Papier ścierny

hmmmm udajemy się do łazienki i rekwirujemy wiaderko oraz wąż prysznica :rotfl: :E

Image


Nowy termostat:

Image


Krok1:

Odpinamy "-" akumulatora

Image

Krok2:

Lokalizujemy termostat pod cewkami zapłonowymi... trzyma się na wąż oraz 2 śrubki 10.

Image

Krok3:


Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrznik nagrzewnicy:

Image
Image

Wkładamy wąż do zbiorniczka:

Image

Ściągamy płyn chłodniczy do wiaderka, uwaga, żeby się nie napić ;) :E

Image

Jak zejdzie większość płynu odkręcamy odpowietrznik przy chłodnicy:

Image
Image


Krok4:

Podkładamy pod termostat szmatkę, żeby nie zamoczyć kabli ;) Odkręcamy nasadowym termostat (2 śrubki 10 ):

O dziwo sam wychodzi :shock:

Image
Image

Odpinamy śrubokrętem opaskę, podważamy wąż śrubokrętem i już mamy sam termostat:

Image

Krok5:

Czyścimy papierem ściernym, a następnie szmatką gniazdo termostatu:

Image
Image

Krok6:

W miarę pewny sposób: Silikon, uszczelka, silikon ;D

Image

następnie przykręcamy termostat tak aby nie ukręcić śrub :P :

Image

Krok7:

Można delikatnie smarem przesmarować mocowanie węża, następnie bez oporu wchodzi wąż na swoje miejsce, po czym zaciskamy obejmę :)

Image

Krok8:

Wlewamy płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego, tak długo aż zacznie się wylewać przez odpowietrznik na chłodnicy po czym zakręcamy go, lejemy dalej aż zacznie sie wylewać przez odpowietrznik przy nagrzewnicy i zakręcamy go. Będzie 5cm poniżej korka w zbiorniczku, ale nie przejmujemy się tym tylko jeździmy :P Sam opadnie aż wydmucha się reszta powietrza z nagrzewnicy i reszty układu chłodzenia ;) Nagrzewnica może guglotać, ale 2-3 h jazdy - wydmucha wszystko o ile wszystko jest ok ;)

To tyle, pozdr!

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?

michalwalica.pl


Ostatnio edytowany przez ipIV, 29 Lut 2008, 10:19, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #97504 Wysłany: 28 Lut 2008, 02:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
W miarę pewny sposób: Silikon, uszczelka, silikon

w pewnym, moim, poprzenim bolidzie na sam sylikon zdało egzamin! ;)

[ Dodano: 28 Lut 2008 01:29 ]
ipIV napisał(a):
następnie przykręcamy termostat tak aby nie ukręcić śrub

w pewnym, moim, poprzenim bolidzie dokonałem tego odkręcając i niezła jazda potem była, ale sytuacja została opanowana i jak coś, to mogę już doradzać! :p


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97606 Wysłany: 28 Lut 2008, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11487
Pomógł: 39
E.T. napisał(a):
bolidzie dokonałem tego odkręcając

U mnie poszły bez oporu i problemu.... :P Miałem wrażenie, że były te śrubki nie dokręcone :rotfl: :P

Największa jazda była ze ściągnięciem węża... podważając śrubokrętem bałem się żeby nie pękł, ale nie pękł :P

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?

michalwalica.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97692 Wysłany: 29 Lut 2008, 09:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 30 Lip 2007,
Posty: 439
nie podales ceny termostatu ;)
fajne wiaderko :E

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97708 Wysłany: 29 Lut 2008, 10:20; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11487
Pomógł: 39
Cytuj:
nie podales ceny termostatu

30zł z uszczelką napisałem przecież... :]

[ Dodano: 29 Lut 2008 09:20 ]
Dobra zmieniłem, żeby nie było już wątpliwości :)


Cytuj:
fajne wiaderko

Wiem :D 5zł w biedronce ;)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?

michalwalica.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97910 Wysłany: 29 Lut 2008, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 204
Pomógł: 1
E, wąż też ciekawy :lol:

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97912 Wysłany: 29 Lut 2008, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11487
Pomógł: 39
Co wy chcecie od mojego węża? :hmm: :( :E :?:

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?

michalwalica.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97914 Wysłany: 29 Lut 2008, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 204
Pomógł: 1
Nie no hm jest OK :D

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #104503 Wysłany: 18 Mar 2008, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11487
Pomógł: 39
Poza tym warto się zaopatrzyć w trochę płynu chłodniczego (Tu się wyleje, tam kilka kropelek ucieknie itp...), a najlepiej kupić 5l nowego :)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?

michalwalica.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #104507 Wysłany: 18 Mar 2008, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: nowe chechło
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 343
Podobno zamiast płynu chłodniczego dobry jest płyn zimowy do spryskiwaczy. Podobno!

_________________
Ósmego dnia Pan Bóg rozdawał wszystkim narodom na Ziemi języki i dialekty. Wszystkim… tylko dla Ślązaków zabrakło. Wysłali oni delegację z prośbą aby naprawił swój błąd. Pan Bóg się zawstydził, pomyślał i odrzekł:
-Jerrrrronie… wyboczcie chopy! Wszystko bez tyn pieroński bajzel! To w takim razie bydziecie godać tak jak jo…


Góra
 Profil  
 
 
 Post #104515 Wysłany: 18 Mar 2008, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11487
Pomógł: 39
gacol;] napisał(a):
Podobno zamiast płynu chłodniczego dobry jest płyn zimowy do spryskiwaczy. Podobno!


Chcesz, żeby sie pieniło? Płyn chłodniczy ma to do siebie, że nie może się pienić ;)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?

michalwalica.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #104531 Wysłany: 18 Mar 2008, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: nowe chechło
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 343
ja tam nie wiem pisze co usłyszałem :) ale masz racje silnika od srodka sie nie czysci ;)

_________________
Ósmego dnia Pan Bóg rozdawał wszystkim narodom na Ziemi języki i dialekty. Wszystkim… tylko dla Ślązaków zabrakło. Wysłali oni delegację z prośbą aby naprawił swój błąd. Pan Bóg się zawstydził, pomyślał i odrzekł:
-Jerrrrronie… wyboczcie chopy! Wszystko bez tyn pieroński bajzel! To w takim razie bydziecie godać tak jak jo…


Góra
 Profil  
 
 
 Post #151791 Wysłany: 01 Sie 2008, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Koledzy, a w ktorym miejscu znajduje sie termostat w jtd?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #182898 Wysłany: 24 Paź 2008, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
Przydalaby sie taki sam manual do 16v:P

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276124 Wysłany: 31 Lip 2009, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Susz/Olsztyn
Rejestracja: 06 Cze 2009,
Posty: 50
w 16v jest tak samo :)

_________________
Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291995 Wysłany: 24 Wrz 2009, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sty 2008,
Posty: 29
Operacja się udała.
Z małym wypadkiem jak to zawsze kiedy grzebię w samochodzie.
Ukręciłem odpowietrznik nagrzewnicy :D
Albo jestem za silny albo on za słaby.
Rozwierciłem to co zostało w środku i przykręciłem śrubę.
Na śrubę założyłem gumową uszczelkę którą zdjąłem z resztki ukręconego odpowietrznika.
Chyba nie cieknie ;p
Może tak być?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292011 Wysłany: 24 Wrz 2009, 20:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
jak nie cieknie i możesz odpowietrzyć to jak najbardziej :) oby śruba tylko nie zaczęła rdzewieć :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292054 Wysłany: 24 Wrz 2009, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11487
Pomógł: 39
płyn ma dodatki antykorozyjne :)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?

michalwalica.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292298 Wysłany: 25 Wrz 2009, 16:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
pewnie tak ale takie dziwne naloty moga sie robic z tego co kiedys widzialem chociaz moze to było tak ze i woda byla zalewana ;/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292306 Wysłany: 25 Wrz 2009, 17:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sty 2008,
Posty: 29
No moj chyba byl zalany woda bo to co zlalem to nie byl plyn tylko takie zółte coś ;p
I nalot taki rdzawego koloru jest na wezu w srodku i w calej instalacji.
Jak to usunąć?


A srobka jednak cos puszcza ale mam juz nastepny pomysl, przewiercilem ten oryginalny korek (to co z niego zostalo) i w niego wkrece srobke. Czyli poprostu dorobie mu gwint i powinno wtedy byc idealnie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #314610 Wysłany: 06 Gru 2009, 00:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jasło
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 334
a ja chciałem zapytać czy jest możliwa wymiana termostatu bez spuszczania płynu i odpowietrzania ?

_________________
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #314614 Wysłany: 06 Gru 2009, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 22344
Pomógł: 108
oska89: jak zdejmiesz termostat to płyn wypłynie, oczywiście nie cały, ale tyle ile jest powyżej poziomu termostatu, więc musisz go spuścić. A odpowietrzanie to już obowiązkowo.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 21.12.13
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm 11,3s do 100km/h

Soprany ostre jak samurajskie miecze, bas głeboki jak tunele Vietcongu... Bo dobre CA to takie, z którego jest zadowolony właściciel :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #314615 Wysłany: 06 Gru 2009, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
nie ;)
w uproszczeniu - "termostat znajduje sie ponizej poziomu plynu"

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #314617 Wysłany: 06 Gru 2009, 00:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jasło
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 334
ok rozumiem dzięki za szybka odpowiedź

aha, a czy termostat ma się coś do spalania ? 0)

_________________
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #314619 Wysłany: 06 Gru 2009, 00:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
posrednio tak
prz uszkodzonym termostacie silnik o wiele dluzej osiaga optymalna temperature pracy

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 142 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO