|
Obecny czas: 17 Maj 2025, 06:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#97463 Wysłany:
27 Lut 2008, 18:45; Temat postu: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Ponieważ kropka nie trzymała temperatury doszedłem do wniosku, że trzeba wymienić termostat. Udajemy sie do ASO, kupujemy termostat razem z uszczelkę (termostat + uszczelka 30zł) i obejmę węża (2zł). Narzędzia: Nasadowa 10, przedłużka. Płaska 10 Płaski śrubokręt Silikon wysokotemperaturowy Papier ścierny hmmmm udajemy się do łazienki i rekwirujemy wiaderko oraz wąż prysznica  Nowy termostat: Krok1:Odpinamy "-" akumulatora Krok2:Lokalizujemy termostat pod cewkami zapłonowymi... trzyma się na wąż oraz 2 śrubki 10.  Krok3:Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrznik nagrzewnicy:   Wkładamy wąż do zbiorniczka:  Ściągamy płyn chłodniczy do wiaderka, uwaga, żeby się nie napić   Jak zejdzie większość płynu odkręcamy odpowietrznik przy chłodnicy:  Krok4:Podkładamy pod termostat szmatkę, żeby nie zamoczyć kabli  Odkręcamy nasadowym termostat (2 śrubki 10 ): O dziwo sam wychodzi   Odpinamy śrubokrętem opaskę, podważamy wąż śrubokrętem i już mamy sam termostat: Krok5:Czyścimy papierem ściernym, a następnie szmatką gniazdo termostatu:  Krok6:W miarę pewny sposób: Silikon, uszczelka, silikon   następnie przykręcamy termostat tak aby nie ukręcić śrub  : Krok7:Można delikatnie smarem przesmarować mocowanie węża, następnie bez oporu wchodzi wąż na swoje miejsce, po czym zaciskamy obejmę  Krok8:Wlewamy płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego, tak długo aż zacznie się wylewać przez odpowietrznik na chłodnicy po czym zakręcamy go, lejemy dalej aż zacznie sie wylewać przez odpowietrznik przy nagrzewnicy i zakręcamy go. Będzie 5cm poniżej korka w zbiorniczku, ale nie przejmujemy się tym tylko jeździmy  Sam opadnie aż wydmucha się reszta powietrza z nagrzewnicy i reszty układu chłodzenia  Nagrzewnica może guglotać, ale 2-3 h jazdy - wydmucha wszystko o ile wszystko jest ok  To tyle, pozdr!
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 29 Lut 2008, 10:19, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
E.T. |
#97504 Wysłany:
28 Lut 2008, 02:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): W miarę pewny sposób: Silikon, uszczelka, silikon w pewnym, moim, poprzenim bolidzie na sam sylikon zdało egzamin! [ Dodano: 28 Lut 2008 01:29 ]ipIV napisał(a): następnie przykręcamy termostat tak aby nie ukręcić śrub
w pewnym, moim, poprzenim bolidzie dokonałem tego odkręcając i niezła jazda potem była, ale sytuacja została opanowana i jak coś, to mogę już doradzać! :p
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#97606 Wysłany:
28 Lut 2008, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
E.T. napisał(a): bolidzie dokonałem tego odkręcając
U mnie poszły bez oporu i problemu....  Miałem wrażenie, że były te śrubki nie dokręcone
Największa jazda była ze ściągnięciem węża... podważając śrubokrętem bałem się żeby nie pękł, ale nie pękł 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#97692 Wysłany:
29 Lut 2008, 09:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
nie podales ceny termostatu
fajne wiaderko 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#97708 Wysłany:
29 Lut 2008, 10:20; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Cytuj: nie podales ceny termostatu 30zł z uszczelką napisałem przecież... :] [ Dodano: 29 Lut 2008 09:20 ]Dobra zmieniłem, żeby nie było już wątpliwości  Cytuj: fajne wiaderko
Wiem  5zł w biedronce 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#97910 Wysłany:
29 Lut 2008, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
E, wąż też ciekawy 
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#97912 Wysłany:
29 Lut 2008, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#97914 Wysłany:
29 Lut 2008, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
Nie no hm jest OK 
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#104503 Wysłany:
18 Mar 2008, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Poza tym warto się zaopatrzyć w trochę płynu chłodniczego (Tu się wyleje, tam kilka kropelek ucieknie itp...), a najlepiej kupić 5l nowego 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
gacol;] |
#104507 Wysłany:
18 Mar 2008, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: nowe chechło Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 343
|
Podobno zamiast płynu chłodniczego dobry jest płyn zimowy do spryskiwaczy. Podobno!
_________________ Ósmego dnia Pan Bóg rozdawał wszystkim narodom na Ziemi języki i dialekty. Wszystkim… tylko dla Ślązaków zabrakło. Wysłali oni delegację z prośbą aby naprawił swój błąd. Pan Bóg się zawstydził, pomyślał i odrzekł:
-Jerrrrronie… wyboczcie chopy! Wszystko bez tyn pieroński bajzel! To w takim razie bydziecie godać tak jak jo…
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#104515 Wysłany:
18 Mar 2008, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
gacol;] napisał(a): Podobno zamiast płynu chłodniczego dobry jest płyn zimowy do spryskiwaczy. Podobno!
Chcesz, żeby sie pieniło? Płyn chłodniczy ma to do siebie, że nie może się pienić 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
gacol;] |
#104531 Wysłany:
18 Mar 2008, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: nowe chechło Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 343
|
ja tam nie wiem pisze co usłyszałem  ale masz racje silnika od srodka sie nie czysci 
_________________ Ósmego dnia Pan Bóg rozdawał wszystkim narodom na Ziemi języki i dialekty. Wszystkim… tylko dla Ślązaków zabrakło. Wysłali oni delegację z prośbą aby naprawił swój błąd. Pan Bóg się zawstydził, pomyślał i odrzekł:
-Jerrrrronie… wyboczcie chopy! Wszystko bez tyn pieroński bajzel! To w takim razie bydziecie godać tak jak jo…
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#151791 Wysłany:
01 Sie 2008, 10:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
Koledzy, a w ktorym miejscu znajduje sie termostat w jtd?
|
|
Góra |
|
 |
Kroolu |
#182898 Wysłany:
24 Paź 2008, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
|
Góra |
|
 |
Discrete |
#276124 Wysłany:
31 Lip 2009, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Susz/Olsztyn Rejestracja: 06 Cze 2009, Posty: 50
|
|
Góra |
|
 |
tamias |
#291995 Wysłany:
24 Wrz 2009, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sty 2008, Posty: 29
|
Operacja się udała.
Z małym wypadkiem jak to zawsze kiedy grzebię w samochodzie.
Ukręciłem odpowietrznik nagrzewnicy
Albo jestem za silny albo on za słaby.
Rozwierciłem to co zostało w środku i przykręciłem śrubę.
Na śrubę założyłem gumową uszczelkę którą zdjąłem z resztki ukręconego odpowietrznika.
Chyba nie cieknie ;p
Może tak być?
|
|
Góra |
|
 |
Gennosuke |
#292011 Wysłany:
24 Wrz 2009, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 19 Maj 2007, Posty: 141
|
jak nie cieknie i możesz odpowietrzyć to jak najbardziej  oby śruba tylko nie zaczęła rdzewieć 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#292054 Wysłany:
24 Wrz 2009, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
płyn ma dodatki antykorozyjne 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Gennosuke |
#292298 Wysłany:
25 Wrz 2009, 16:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 19 Maj 2007, Posty: 141
|
pewnie tak ale takie dziwne naloty moga sie robic z tego co kiedys widzialem chociaz moze to było tak ze i woda byla zalewana ;/
|
|
Góra |
|
 |
tamias |
#292306 Wysłany:
25 Wrz 2009, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sty 2008, Posty: 29
|
No moj chyba byl zalany woda bo to co zlalem to nie byl plyn tylko takie zółte coś ;p
I nalot taki rdzawego koloru jest na wezu w srodku i w calej instalacji.
Jak to usunąć?
A srobka jednak cos puszcza ale mam juz nastepny pomysl, przewiercilem ten oryginalny korek (to co z niego zostalo) i w niego wkrece srobke. Czyli poprostu dorobie mu gwint i powinno wtedy byc idealnie
|
|
Góra |
|
 |
oska89 |
#314610 Wysłany:
06 Gru 2009, 00:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jasło Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 334
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#314614 Wysłany:
06 Gru 2009, 00:43; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
oska89: jak zdejmiesz termostat to płyn wypłynie, oczywiście nie cały, ale tyle ile jest powyżej poziomu termostatu, więc musisz go spuścić. A odpowietrzanie to już obowiązkowo.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#314615 Wysłany:
06 Gru 2009, 00:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
nie
w uproszczeniu - "termostat znajduje sie ponizej poziomu plynu"
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
oska89 |
#314617 Wysłany:
06 Gru 2009, 00:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jasło Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 334
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#314619 Wysłany:
06 Gru 2009, 00:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
posrednio tak
prz uszkodzonym termostacie silnik o wiele dluzej osiaga optymalna temperature pracy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|