You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 14 Gru 2017, 22:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 179 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #97463 Wysłany: 27 Lut 2008, 18:45; 
 Temat postu: 1.2 8V Wymiana termostatu.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12200
Pomógł: 45
Ponieważ kropka nie trzymała temperatury doszedłem do wniosku, że trzeba wymienić termostat.

Udajemy sie do ASO, kupujemy termostat razem z uszczelkę (termostat + uszczelka 30zł) i obejmę węża (2zł).

Narzędzia:
Nasadowa 10, przedłużka.
Płaska 10
Płaski śrubokręt
Silikon wysokotemperaturowy
Papier ścierny

hmmmm udajemy się do łazienki i rekwirujemy wiaderko oraz wąż prysznica :rotfl: :E

Image


Nowy termostat:

Image


Krok1:

Odpinamy "-" akumulatora

Image

Krok2:

Lokalizujemy termostat pod cewkami zapłonowymi... trzyma się na wąż oraz 2 śrubki 10.

Image

Krok3:


Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrznik nagrzewnicy:

Image
Image

Wkładamy wąż do zbiorniczka:

Image

Ściągamy płyn chłodniczy do wiaderka, uwaga, żeby się nie napić ;) :E

Image

Jak zejdzie większość płynu odkręcamy odpowietrznik przy chłodnicy:

Image
Image


Krok4:

Podkładamy pod termostat szmatkę, żeby nie zamoczyć kabli ;) Odkręcamy nasadowym termostat (2 śrubki 10 ):

O dziwo sam wychodzi :shock:

Image
Image

Odpinamy śrubokrętem opaskę, podważamy wąż śrubokrętem i już mamy sam termostat:

Image

Krok5:

Czyścimy papierem ściernym, a następnie szmatką gniazdo termostatu:

Image
Image

Krok6:

W miarę pewny sposób: Silikon, uszczelka, silikon ;D

Image

następnie przykręcamy termostat tak aby nie ukręcić śrub :P :

Image

Krok7:

Można delikatnie smarem przesmarować mocowanie węża, następnie bez oporu wchodzi wąż na swoje miejsce, po czym zaciskamy obejmę :)

Image

Krok8:

Wlewamy płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego, tak długo aż zacznie się wylewać przez odpowietrznik na chłodnicy po czym zakręcamy go, lejemy dalej aż zacznie sie wylewać przez odpowietrznik przy nagrzewnicy i zakręcamy go. Będzie 5cm poniżej korka w zbiorniczku, ale nie przejmujemy się tym tylko jeździmy :P Sam opadnie aż wydmucha się reszta powietrza z nagrzewnicy i reszty układu chłodzenia ;) Nagrzewnica może guglotać, ale 2-3 h jazdy - wydmucha wszystko o ile wszystko jest ok ;)

To tyle, pozdr!

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
AM, B, BE, C, CE, T
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Ostatnio edytowany przez ipIV, 29 Lut 2008, 10:19, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #97504 Wysłany: 28 Lut 2008, 02:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
W miarę pewny sposób: Silikon, uszczelka, silikon

w pewnym, moim, poprzenim bolidzie na sam sylikon zdało egzamin! ;)

[ Dodano: 28 Lut 2008 01:29 ]
ipIV napisał(a):
następnie przykręcamy termostat tak aby nie ukręcić śrub

w pewnym, moim, poprzenim bolidzie dokonałem tego odkręcając i niezła jazda potem była, ale sytuacja została opanowana i jak coś, to mogę już doradzać! :p


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97606 Wysłany: 28 Lut 2008, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12200
Pomógł: 45
E.T. napisał(a):
bolidzie dokonałem tego odkręcając

U mnie poszły bez oporu i problemu.... :P Miałem wrażenie, że były te śrubki nie dokręcone :rotfl: :P

Największa jazda była ze ściągnięciem węża... podważając śrubokrętem bałem się żeby nie pękł, ale nie pękł :P

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
AM, B, BE, C, CE, T
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97692 Wysłany: 29 Lut 2008, 09:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 30 Lip 2007,
Posty: 442
nie podales ceny termostatu ;)
fajne wiaderko :E

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97708 Wysłany: 29 Lut 2008, 10:20; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12200
Pomógł: 45
Cytuj:
nie podales ceny termostatu

30zł z uszczelką napisałem przecież... :]

[ Dodano: 29 Lut 2008 09:20 ]
Dobra zmieniłem, żeby nie było już wątpliwości :)


Cytuj:
fajne wiaderko

Wiem :D 5zł w biedronce ;)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
AM, B, BE, C, CE, T
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97910 Wysłany: 29 Lut 2008, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 210
Pomógł: 1
E, wąż też ciekawy :lol:

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97912 Wysłany: 29 Lut 2008, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12200
Pomógł: 45
Co wy chcecie od mojego węża? :hmm: :( :E :?:

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
AM, B, BE, C, CE, T
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97914 Wysłany: 29 Lut 2008, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 210
Pomógł: 1
Nie no hm jest OK :D

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #104503 Wysłany: 18 Mar 2008, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12200
Pomógł: 45
Poza tym warto się zaopatrzyć w trochę płynu chłodniczego (Tu się wyleje, tam kilka kropelek ucieknie itp...), a najlepiej kupić 5l nowego :)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
AM, B, BE, C, CE, T
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #104507 Wysłany: 18 Mar 2008, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: nowe chechło
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 343
Podobno zamiast płynu chłodniczego dobry jest płyn zimowy do spryskiwaczy. Podobno!

_________________
Ósmego dnia Pan Bóg rozdawał wszystkim narodom na Ziemi języki i dialekty. Wszystkim… tylko dla Ślązaków zabrakło. Wysłali oni delegację z prośbą aby naprawił swój błąd. Pan Bóg się zawstydził, pomyślał i odrzekł:
-Jerrrrronie… wyboczcie chopy! Wszystko bez tyn pieroński bajzel! To w takim razie bydziecie godać tak jak jo…


Góra
 Profil  
 
 
 Post #104515 Wysłany: 18 Mar 2008, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12200
Pomógł: 45
gacol;] napisał(a):
Podobno zamiast płynu chłodniczego dobry jest płyn zimowy do spryskiwaczy. Podobno!


Chcesz, żeby sie pieniło? Płyn chłodniczy ma to do siebie, że nie może się pienić ;)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
AM, B, BE, C, CE, T
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #104531 Wysłany: 18 Mar 2008, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: nowe chechło
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 343
ja tam nie wiem pisze co usłyszałem :) ale masz racje silnika od srodka sie nie czysci ;)

_________________
Ósmego dnia Pan Bóg rozdawał wszystkim narodom na Ziemi języki i dialekty. Wszystkim… tylko dla Ślązaków zabrakło. Wysłali oni delegację z prośbą aby naprawił swój błąd. Pan Bóg się zawstydził, pomyślał i odrzekł:
-Jerrrrronie… wyboczcie chopy! Wszystko bez tyn pieroński bajzel! To w takim razie bydziecie godać tak jak jo…


Góra
 Profil  
 
 
 Post #151791 Wysłany: 01 Sie 2008, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Koledzy, a w ktorym miejscu znajduje sie termostat w jtd?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #182898 Wysłany: 24 Paź 2008, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
Przydalaby sie taki sam manual do 16v:P

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276124 Wysłany: 31 Lip 2009, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Susz/Olsztyn
Rejestracja: 06 Cze 2009,
Posty: 50
w 16v jest tak samo :)

_________________
Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291995 Wysłany: 24 Wrz 2009, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sty 2008,
Posty: 29
Operacja się udała.
Z małym wypadkiem jak to zawsze kiedy grzebię w samochodzie.
Ukręciłem odpowietrznik nagrzewnicy :D
Albo jestem za silny albo on za słaby.
Rozwierciłem to co zostało w środku i przykręciłem śrubę.
Na śrubę założyłem gumową uszczelkę którą zdjąłem z resztki ukręconego odpowietrznika.
Chyba nie cieknie ;p
Może tak być?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292011 Wysłany: 24 Wrz 2009, 20:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
jak nie cieknie i możesz odpowietrzyć to jak najbardziej :) oby śruba tylko nie zaczęła rdzewieć :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292054 Wysłany: 24 Wrz 2009, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12200
Pomógł: 45
płyn ma dodatki antykorozyjne :)

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
AM, B, BE, C, CE, T
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292298 Wysłany: 25 Wrz 2009, 16:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
pewnie tak ale takie dziwne naloty moga sie robic z tego co kiedys widzialem chociaz moze to było tak ze i woda byla zalewana ;/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292306 Wysłany: 25 Wrz 2009, 17:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sty 2008,
Posty: 29
No moj chyba byl zalany woda bo to co zlalem to nie byl plyn tylko takie zółte coś ;p
I nalot taki rdzawego koloru jest na wezu w srodku i w calej instalacji.
Jak to usunąć?


A srobka jednak cos puszcza ale mam juz nastepny pomysl, przewiercilem ten oryginalny korek (to co z niego zostalo) i w niego wkrece srobke. Czyli poprostu dorobie mu gwint i powinno wtedy byc idealnie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #314610 Wysłany: 06 Gru 2009, 00:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jasło
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 334
a ja chciałem zapytać czy jest możliwa wymiana termostatu bez spuszczania płynu i odpowietrzania ?

_________________
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #314614 Wysłany: 06 Gru 2009, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24015
Pomógł: 128
oska89: jak zdejmiesz termostat to płyn wypłynie, oczywiście nie cały, ale tyle ile jest powyżej poziomu termostatu, więc musisz go spuścić. A odpowietrzanie to już obowiązkowo.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #314615 Wysłany: 06 Gru 2009, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
nie ;)
w uproszczeniu - "termostat znajduje sie ponizej poziomu plynu"

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #314617 Wysłany: 06 Gru 2009, 00:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jasło
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 334
ok rozumiem dzięki za szybka odpowiedź

aha, a czy termostat ma się coś do spalania ? 0)

_________________
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #314619 Wysłany: 06 Gru 2009, 00:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
posrednio tak
prz uszkodzonym termostacie silnik o wiele dluzej osiaga optymalna temperature pracy

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 179 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO