You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Lis 2017, 07:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #198164 Wysłany: 10 Gru 2008, 23:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Lip 2008,
Posty: 17
Skoro nie jest to normalne to oznacza to, że winny jest tutaj mechanik, czy nie wiem może pasek?
Proszę odpiszcie


Góra
 Profil  
 

 
 Post #198186 Wysłany: 11 Gru 2008, 00:45; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12197
Pomógł: 45
Jak jest to pisk paska, to jest niedociągnięty, a jak świst to znaczy, że za mocno naciągnięty i napinacz z pompą można już wyrzucić.

[ Dodano: 10 Gru 2008 23:45 ]
Chyba, że to piszczy pasek alternatora.

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
AM, B, BE, C, CE, T
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198228 Wysłany: 11 Gru 2008, 10:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sty 2008,
Posty: 503
pasek klinowy pewnie piszczy bo pewnie tez nie byl zmieniany dlugo :)

_________________
-------
Moje Punto Mk2 : http://fiatpunto.com.pl/post176091.html#176091

&
-->Grawerstwo ręczne i maszynowe/Pieczątki www.sieprawski.pl
-->GSM Telefony, Akcesoria, Sim-locki i naprawy

ZAPRASZAM ! :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #245555 Wysłany: 05 Maj 2009, 12:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5180
Pomógł: 1
cześć, kupiłem niedawno p2 1.2 16v przebieg 130tys., gość sie upierał że niedawno zmienaił pasek i napinacze przy około 120tys i żebym nie wymianił. Ale tak mnie to troche męczy i wezme chyba to wymienie.. :?
napiszcie jakiej firmy co najlepiej kupić. Aha i tak orientacyjnie koszty... A wogóle to ile jest tych rolek napinaczy? thx za odp.

[ Dodano: 05 Maj 2009 12:50 ]
Napiszcie czy to jest dobry kąplet do mojego p2 2000r. 1.2 16v

http://allegro.pl/item622003016_rozrzad ... 2_16v.html

http://allegro.pl/item610206877_rozrzad ... 2_16v.html

kurde zastanawiam sie czy z pompa wody czy bez :/.

[ Dodano: 05 Maj 2009 12:52 ]
zastanawiąją mnie te aukcje bo pisze w nich że jest to do punto II ale potem pisze że jest to do punto 85 (a wydaje mi sie ze punto 85 to inaczej punto I)??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250179 Wysłany: 06 Maj 2009, 20:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 182
Pomógł: 1
Witam wszystkich.
Od wczoraj ja (a właściwie moja żona) jestem właścicielem PII 1.2 16V. Przebieg (chyba) 103 tys, sprzedawca (komis) twierdzi, że pasek rozrządu był wymieniany przy 90tys. Niestety właściciel jest przez kilka najbliższych dni niedostępny i nie mogę go dopytać o szczegóły. Auto zadbane więc raczej można wierzyć ale...
Czy rozrząd w 1.2 16V jest bezkolizyjny? Raczej nie przewiduję dalszych jazd ale nie chciałbym ryzykować.

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 3 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250182 Wysłany: 06 Maj 2009, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 13488
Pomógł: 97
pawelll 1.2 16v nie są niestety bezkolizyjne. Może jeśli nie masz teraz w planach żadnych jazd to się wstrzymaj te pare dni, po co marnować 600,- na wymianę (ASO).

lakikwap osobiście się na firmach nie znam ;) ale jeśli chodzi o pompe to zależy od przebiegu od ostatniej wymiany. Np. ja zmieniałem pasek przy ok. 35 500 km i pompy nie wymieniałem - zmienię za ok 5 lat.

_________________
Image
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 84 500 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250233 Wysłany: 06 Maj 2009, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5180
Pomógł: 1
pawelll umnie tak samo właściciel obiecywał że przy 120 był wymieniany, teraz ma 130. Miałem go wymienić dla świętego spokoju ale niestety miałem inne koszty niespodziewane :/ i mam nadzieje że poprzedni właściciel nie kłamał mnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250241 Wysłany: 06 Maj 2009, 22:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 182
Pomógł: 1
Na szczęście mam telefon do pierwotnego (i jedynego) właściciela. Jak tylko będzie dostępny wypytam go o wszystkie dane eksploatacyjne- nie powinno mu chyba zależeć na bajerowaniu.

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 3 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250243 Wysłany: 06 Maj 2009, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
lakikwap poprawny zestaw (ten z pompą wody) pasek Gates (marka znana) ruville (firma która produkuje/pakuje dośc dobre części)

lakikwap napisał(a):
kurde zastanawiam sie czy z pompa wody czy bez

chcesz mieć spokój na kolejną stówę to pompa obowiązkowo, simeringi też bym zmienił, (uważaj na mietków bez narzędzi specjalnych siln 1,2 16V wymaga specjalnych narzędzi do poprawnego zestrojenia rozrządu)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #251272 Wysłany: 09 Maj 2009, 13:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5180
Pomógł: 1
krzysiek_pere napisał(a):
lakikwap poprawny zestaw (ten z pompą wody) pasek Gates (marka znana) ruville (firma która produkuje/pakuje dośc dobre części)


czyli do punta 2 1.2 16v i do punta 1 1.2 16v są te same paski?
http://allegro.pl/item610206877_rozrzad ... 2_16v.html

bo tu jest napisane do punta 2 85 ale 85 to było punto1 !
a co to są simeringi?

[ Dodano: 09 Maj 2009 13:47 ]
krzysiek_pere napisał(a):
uważaj na mietków bez narzędzi specjalnych

no jeśli mówi że zrobi to przecież niebęde kwestionował tego.
a to jest naprawde tak trudne mój ojciec robił kilka lat temu pasek u mietka pod garażem w toledo 1.6 16v i już przejchał na nim ze 80tys (szykuje sie na kolejną zmiane) i jest i było wszystko ok


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262257 Wysłany: 06 Cze 2009, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: wozna
Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 14
ipIV napisał(a):
grzechom1 napisał(a):
Teraz trochę piszczy mi pasek przy ruszaniu... Jest to normalne - przestanie on kiedyś piszczeć??

NIE jest to normalne.


to może zdradzisz tą wiedzę tajemną co należy zrobić żeby nie piszczał

ostatnio zmieniałem pasek w PII 1.2 8v i jęczy trochę a nie wiem co z tym zrobic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262259 Wysłany: 06 Cze 2009, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12197
Pomógł: 45
Ja tam nie wiem jak pasek rozrządu może piszczeć :E Co najwyżej świszczeć a nie piszczeć napinacz lub pompa wody przez za mocno naciągnięty pasek. Popuszczenie paska tu nic nie zdziała, trzeba wymienić już dobity element lub jeździć. Cała sztuka w wymianie paska rozrządu polega na tym, że należy pasek napiąć nie za słabo, nie za mocno. Powinien w najdłuższym odcinku przy naciśnięciu palcem uginać się o ponad 5mm, nie więcej niż 1cm oraz przy skręceniu o 90* powinno się wyczuwać większy opór skręcania a nie tak, że więcej się nie da skręcić.
Też spieprzyłem za pierwszym razem :E i napinacz drugi kupiłem i jest ok :P

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
AM, B, BE, C, CE, T
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262261 Wysłany: 06 Cze 2009, 20:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: wozna
Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 14
o widzisz bo już pompę wody też wymieniłem bo na nią padło a tu kiszka nie pomogło a z naciąganiem to właśnie stosowałem się do tego 90* ale chyba za mocno

więc radzisz nowy pasek bo napinaczy nowych prawie mam 2 a wątpię żeby coś mu się stało po przejechaniu 200km

a dźwięk to właśnie takie raczej jęczenie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262264 Wysłany: 06 Cze 2009, 20:25; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12197
Pomógł: 45
Pompę zmieniłem - to samo, napinacz fabryczny - to samo.... po 16kkm zmieniałem wałek rozrządu i kupiłem napinacz - od tego czasu świszczenie pomiędzy 1300-2000rpm ustało.

[ Dodano: 06 Cze 2009 20:25 ]
dark440 napisał(a):
a wątpię żeby coś mu się stało po przejechaniu 200km

Mi zaczęło świszczeć zanim silnik się rozgrzał :E

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
Image
AM, B, BE, C, CE, T
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?
i


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263338 Wysłany: 10 Cze 2009, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: zawiercie
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 14
piszczenie to też może być wina alternatora bynajmniej u ojca tak jest jak stoimy w korku to piszczy po wymianie przestało ale problem znowu powrócił
a teraz mam pytanie czy opłaca się wymieniać samemu rozrząd bo w ASO chcą za to 200zł za pasek i napinacze było dane 160zł też w ASO a i jak to jest z tą pompą wody wymieniać? silnik 1.2 60km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270979 Wysłany: 08 Lip 2009, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 12 Kwi 2009,
Posty: 25
Witam chciał bym sie zapytac jaki zestaw polecacie do punta 1.8 hgt i ile to mniejwiecej kosztuje moze wymieniał ktos kto ma hgt


Góra
 Profil  
 
 
 Post #282045 Wysłany: 25 Sie 2009, 13:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 77
pacjent 1,2 8V 2002 ma przejechane 76000km jestem 2 wlascicielem jak kupowalem mial 40000km.. raczej czas najwyzszy na wymiane rozrzadu, pytanie czy razem z pompą? jakie czesci polecacie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396782 Wysłany: 17 Wrz 2010, 19:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2007,
Posty: 91
Odgrzewam temat paska rozrządu bo mam problem z jego założeniem.
Po prostu wycięcia na kołach wału korbowego i rozrządu kompletnie nie pokrywają się "gumowymi ząbkami" na pasku.
W przeciwieństwie do starego paska który wpasowuje się idealnie.
Poza tym te "gumowe ząbki są wyraźnie szersze od wgłębień na kołach pasowych.
Czy to możliwe bym kupił niewłaściwy pasek ?
Pasek ma oznaczenie na pudełku:
Continental Contitech CT997 125 z.
Aha i chodzi o Punto I.

_________________
Fiat Punto 55 S '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396786 Wysłany: 17 Wrz 2010, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Tak , to jest możliwe :) Poprostu inny moduł paska kupiłeś , jak niezniszczyłeś to może uda sie wymienić :E

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396990 Wysłany: 18 Wrz 2010, 17:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2007,
Posty: 91
dariuszs860 napisał(a):
...inny moduł paska kupiłeś...

hmm, jeszcze raz obejrzałem pudełko i jest tam napisane:
-fiat punto 1.1 09/97 -
A o jaki właściwy "moduł" paska chodzi ?
Mógłbyś podać jakieś oznaczenie ?

_________________
Fiat Punto 55 S '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #396997 Wysłany: 18 Wrz 2010, 17:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9172
Pomógł: 40
Nie wiem jak w PI, w PII 1.2 8v były dwa rodzaje pasków rozrządu (miały rożną ilość zębów), podobnie były dwie długości pasków klinowych.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' topic5545.html
ImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397001 Wysłany: 18 Wrz 2010, 18:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Ty najlepiej weż ten pasek pojedź do serwisu i kup, podasz nr vin i wszystko bedzie jasne :) Ja swój miałem orginalny z serwisu :)

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #416061 Wysłany: 26 Lis 2010, 15:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 97
Witam wlasnie wracam od mojego mechanika i krzyknoł mi za wymiane rozrzadu 850zł z robocizna to troche duzo chyba nie?? jak myslicie?? znacie w tychach jakiegos tanszego mechanika??

[ Dodano: 26 Lis 2010 14:56 ]
Znalazłem na allegro http://moto.allegro.pl/rozrzad-fiat-mar ... 88664.html mam pytanie czy to jest wszystko czego potrzeba do wymiany rozrzadu?? jesli tak to znalazlem innego mechanika za prace bierze 150zł plus 350 daje 500 a nie 850 co o tym myslicie??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528828 Wysłany: 13 Gru 2011, 15:29; 
 Temat postu: Re: Pasek rozrządu
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Lip 2011,
Posty: 29
ja bym Ci polecał brać rozrząd SKF, Contitech bądź INA, np. coś takiego - zestaw rozrządu. co do mechanika - bierz takiego, którego masz z polecenia, nie zawsze ten kto robi najtaniej robi też najlepiej. popytaj znajomych z autami w Twoim mieście, albo na forum zapytaj ludzi z okolic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #644493 Wysłany: 10 Lut 2013, 21:29; 
 Temat postu: Re: Pasek rozrządu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 136
Pomógł: 1
co do pomp wody jak płyn chłodzący w aucie jest regularnie wymieniany to pompa oryginalna pochodzi nawet 200 tyś, zamienniki kiepskiej jakości potrafia się posypać po 20 tyś, jak już wymieniać pompę to na dobrą (odradzam pompy EVR Ruvilla są na to reklamacje)

_________________
www.auto-com.prv.pl RABATY NA HASŁO FIAT PUNTO


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO