|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 04:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
grz3s |
#99357 Wysłany:
05 Mar 2008, 16:00; Temat postu: Dziwny objaw dławienie się |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Skoczów Rejestracja: 05 Lip 2007, Posty: 288
|
Witam wszystkich
Dzisiaj zaczęło coś dziwnego się dziać z moim kropasem jak ruszam jest ok zmieniam na 2 bieg i zaczyna się dławić przy dodawaniu gazu i potem wychodzi na obroty daję 3 bieg i to samo się dzieje na reszcie biegów jest normalnie
Miał ktoś takie objawy
|
|
Góra |
|
|
|
|
damian33 |
#100222 Wysłany:
08 Mar 2008, 11:34; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Paź 2007, Posty: 55
|
Takiego czegos jak Ty to nie mam ale u mnie przy pierwszym porannym odpaleniu jest jakis taki mulowaty strasznie jakby przychamowany. Mija to po przejechaniu ok. kilometra. Tez wydaje mi sie to dziwne, ale moze tak ma byc.
_________________ Grande Punto 1.4 8V 77KM 5D Dynamic
|
|
Góra |
|
|
mireks |
#100319 Wysłany:
08 Mar 2008, 19:28; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
damian33 napisał(a): Takiego czegos jak Ty to nie mam ale u mnie przy pierwszym porannym odpaleniu jest jakis taki mulowaty strasznie jakby przychamowany. Mija to po przejechaniu ok. kilometra. Tez wydaje mi sie to dziwne, ale moze tak ma byc.
A mi się wydaje, że Wam fałszuje wskazania czujnik temperatury płynu chłodzącego - sterownik silnika dostaje informację o zawyżonej temperaturze i ruszacie tak jak byście nie mieli ssania. Dopiero sonda lambda podaje informacje o zbyt małej zawartości CO2 i sterownik jakoś ratuje sytuację.
Wystarczy przejechać kilometr lub dwa żeby silnik zaczął łapać temperaturę i wówczas mieszanka jest juz na tyle bogata, że silnik się dobrze kręci pod obciążeniem.
Jedźcie do ASO i każcie sprawdzić odczyt czujnika temperatury płynu chłodzącego "na zimno" czyli niestety musicie samochód zostawić na noc w ASO. Powinien być taki sam jak temperatura powietrza. I nie dajcie sobie wcisnąć, że wszystko jest OK, bo wskazówka na konsoli pokazuje dobrze. Najprawdopodbniej czujnik jest dwusekcyjny - jeden obwód jest na konsolę (zresztą zaczyna pewnie wychylać się po przekroczeniu 40 stopni) a drugi obwód jest dla ECU i ten rzecz jasna kłamie.
Uszkodzenie czujnika wcale nie musi wywołać błędu w ECU - brak błędów w tym wypadku nie znaczy, że jest dobrze!!!
Przyczyną mogą być zaśniedziałe styki albo walnięty czujnik.
To nie musi być ta przyczyna, ale jest wysoce prawdopdobne że właśnie ona wam odbiera radość o poranku
_________________ Pozdrawiam ------------------------- Fiat Freemont Black Bear http://www.freemont.pl
|
|
Góra |
|
|
Dzidek |
#100726 Wysłany:
09 Mar 2008, 23:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 142
|
Powinieneś pracować w ASO to wizyta była by tam przyjemnością a przynajmniej udzielać odpowiedzi na zadane pytania Szacun.
|
|
Góra |
|
|
agniecha80 |
#100750 Wysłany:
10 Mar 2008, 00:16; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Mar 2008, Posty: 6
|
Ja mam podobnie i słyszałam, że jest to wina katalizatora..Znajmo mechanik doradził: "wyciąć katalka"..do tej pory bije się z myślami..chociać dławienie nieco ustało po wymianie świec
_________________ PI, 1,1 94 r. srebrny puntek
|
|
Góra |
|
|
bbanditoss |
#100773 Wysłany:
10 Mar 2008, 07:42; Temat postu: |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11758 Pomógł: 13
|
agniecha80 jakie masz auto ? GP ? i czy posłuchałaś tego "speca" z tym wycinaniem ?
_________________
|
|
Góra |
|
|
uzziah |
#100781 Wysłany:
10 Mar 2008, 08:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 11 Wrz 2007, Posty: 508
|
Faktycznie ciekawa sprawa z tym katalizatorem, o ile mi wiadomo nowe auta bez katalizatora nie maja prawa byc rejestrowane
_________________ GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut
|
|
Góra |
|
|
bbanditoss |
#100790 Wysłany:
10 Mar 2008, 09:07; Temat postu: |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11758 Pomógł: 13
|
uzziah no tak jakby ale coś czuję, że to nie chodzi o GP
_________________
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#100804 Wysłany:
10 Mar 2008, 09:45; Temat postu: |
|
|
bbanditoss napisał(a): uzziah no tak jakby ale coś czuję, że to nie chodzi o GP
I tu kłania się sprawa poruszana w innym temacie - DANE AUTA W PODPISIE!!!! Ciężko komuś doradzać, szczególnie jak jest dopiero kilka razy na forum i nie wiemy o nim NIC!!!!
|
|
Góra |
|
|
uzziah |
#100805 Wysłany:
10 Mar 2008, 09:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 11 Wrz 2007, Posty: 508
|
Grzegorz1976 napisał(a): bbanditoss napisał(a): uzziah no tak jakby ale coś czuję, że to nie chodzi o GP I tu kłania się sprawa poruszana w innym temacie - DANE AUTA W PODPISIE!!!! Ciężko komuś doradzać, szczególnie jak jest dopiero kilka razy na forum i nie wiemy o nim NIC!!!!
Wlasciwie to nie bylem zwolennikiem obowiazkowego podpisywania, ale w takim przypadku to mialoby sens
_________________ GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut
|
|
Góra |
|
|
agniecha80 |
#100829 Wysłany:
10 Mar 2008, 10:51; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Mar 2008, Posty: 6
|
Hej
Puntko I, silnik 1,1 (55), 94 r.
Nie posłuchałam speca.. Ale jeśli problem się nasili, to bedę się nad tym zastanawiać..Poza tym wycięcie katalizatora zwiększy spalanie..
PS. to co nie ma prawa być stosowane to jedno..a życie to drugie..
Pozdrawiam
_________________ PI, 1,1 94 r. srebrny puntek
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#100861 Wysłany:
10 Mar 2008, 12:48; Temat postu: |
|
|
agniecha80 witaj, fajnie że wiemy czym śmigasz, a teraz wrzuć to w swoją "stopkę" to będzie wyświetlało się za każdym razem (wpisuje się to tam gdzie konfigurujesz swój profil w rubryce "Podpis"). A co do wyjmowania katalizatora to jestem przeciw - no chyba że jest zepsuty i to jego wina, ale wtedy trzebaby założyć nowy. Coś mi się zdaje że twój mechanik ciut błądzi po omacku
|
|
Góra |
|
|
grz3s |
#100872 Wysłany:
10 Mar 2008, 13:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Skoczów Rejestracja: 05 Lip 2007, Posty: 288
|
Dzisiaj to już się posypało zaczął się dławić i zaświeciła się kontrolka silnika i komunikat "Sprawdzić silnik" jutro się dowiem co mu jest bo mam wizyte w ASO
_________________ Grande Punto 1,4 16V Dynamic 2006
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#100879 Wysłany:
10 Mar 2008, 14:29; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
|
Góra |
|
|
grz3s |
#100887 Wysłany:
10 Mar 2008, 14:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Skoczów Rejestracja: 05 Lip 2007, Posty: 288
|
Yoka napisał(a): grz3s ....jak to co mu jest...po prostu sie zepsuł
E tam gdzie się zepsuł cały czas jeździ a że świeci to się zajedzie i zrobią
_________________ Grande Punto 1,4 16V Dynamic 2006
|
|
Góra |
|
|
mireks |
#100979 Wysłany:
10 Mar 2008, 18:14; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
grz3s napisał(a): Dzisiaj to już się posypało zaczął się dławić i zaświeciła się kontrolka silnika i komunikat "Sprawdzić silnik" jutro się dowiem co mu jest bo mam wizyte w ASO
Trudno tak na odległość sprawdzać co się mogło posypać w silniku, ale w nim żadnej filozofii nie ma.
Może też zdechła Ci sonda lambda (testuje zawartość CO2 w spalinach) a może przepływomierz (mierzy ilość powietrza i jego temperaturę, jakie zasysa silnik).
Mógł też paść czujnik halla, ale wtedy byś już wogóle nie pojeździł na żadnym biegu.
Napisz co było przyczyną jak się już dowiesz w ASO.
_________________ Pozdrawiam ------------------------- Fiat Freemont Black Bear http://www.freemont.pl
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#101024 Wysłany:
10 Mar 2008, 19:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
agniecha80 spalania ci wycięcie kata nie zwiększy - może nawet minimalnie poprawić dynamikę i obniżyć spalanie (ale to zależy od auta).
Natomiast z całą pewnością będziesz miała problemy na przeglądach ze względu na spaliny.
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
agniecha80 |
#101253 Wysłany:
11 Mar 2008, 10:46; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Mar 2008, Posty: 6
|
Grzegorz 1976, no właśnie dlatego nie skorzystałam z rady mechanika, chociaż przyjęłam do wiadomości jedną z możliwych przyczyn dławienia się ..zaproponował mi to dlatego,że katalizator jest chyba drogi (mówię "chyba" bo nie wiem..nie orientowałam się..) [ Dodano: 11 Mar 2008 09:46 ]Na przeglądach nigdy nie mam problemów
Pozdrawiam
_________________ PI, 1,1 94 r. srebrny puntek
|
|
Góra |
|
|
grz3s |
#101293 Wysłany:
28 Maj 2008, 20:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Skoczów Rejestracja: 05 Lip 2007, Posty: 288
|
Kropek chyba się wystraszył ASO i kontrolka zgasła ale i tak pojechałem i powiedziałem co go boli.
Zabrali sprawdzili i nic komputer nie zapamiętał żadnego błędu to wzięli zrobili reset i kazali testować jak się pojawi to wtedy zostawić autko i będą szukać mendy ale dalej ma minimalne zaniki mocy przy dodawaniu gazu poczekam do przeglądu i wtedy im zostawię kropasa
[ Dodano: 28 Maj 2008 20:13 ]
Samochodzik wyzdrowiał po wymianie świec i filtrów ale wykryli wadliwe działanie cewki tak więc wymienią i będzie OK i to by było na tyle w sprawie dławienia
_________________ Grande Punto 1,4 16V Dynamic 2006
|
|
Góra |
|
|
Wicher |
#135847 Wysłany:
16 Cze 2008, 17:05; Temat postu: Benzyna 98 do GP??? |
|
|
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2216 Pomógł: 5
|
Zatankowałem wczoraj etylinę 98 w Orlenie,tak z ciekawości jak będzie sprawowało się autko.Dzisiaj miałem pierwsze objawy-szalejące obroty silnika od 800-1500 obr aż do zgaszenia silnika.Czy ktoś z Was miał już podobną sytuacje po zatankowaniu lepszego paliwa??? Aż dziw bierze,że samochód zgłupiał od dodatkowych oktanów...
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#135852 Wysłany:
16 Cze 2008, 17:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 408
|
Nie dziwne - etyliny nie powinieneś tankować, tylko benzynę bezołowiową.
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
Wicher |
#135891 Wysłany:
16 Cze 2008, 18:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2216 Pomógł: 5
|
michalj-jak zwał tak zwał,ale mam problem na dłuższy okres jazdy z autkiem
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#135904 Wysłany:
16 Cze 2008, 19:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 408
|
Ja jeszcze do Kropka nie lałem 98, jedynie do Pandy. Nie miałem wtedy żadnych kłopotów.
Czy wcześniej tankowałeś na tej stacji i nie miałeś problemów z 95?
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
Wicher |
#136025 Wysłany:
22 Cze 2008, 15:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2216 Pomógł: 5
|
michalj-do tej pory tankowałem tylko 95 na tej stacji wszystko było w porządku,więc zdziwiło mnie to,że silnik tak zareagował na lepsze paliwko
[ Dodano: 22 Cze 2008 14:08 ] No i po zatankowaniu 95 silnik zaczął normalnie pracować.Mój silniczek nie przyjmuje większej ilości oktanów...Szkoda
|
|
Góra |
|
|
marko1983 |
#284568 Wysłany:
01 Wrz 2009, 22:00; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Podkarpackie Rejestracja: 23 Cze 2009, Posty: 36
|
Mam taki sam problem z dławieniem przy niskich obrotach. Widzę, że grz3s miał taki problem jak ja. Co to było?
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|