You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 02 Maj 2024, 00:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 619 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 25  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #205944 Wysłany: 08 Sty 2009, 00:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Brzeg
Rejestracja: 01 Cze 2008,
Posty: 34
Witam!!! Przepraszam że podczepiam się pod temat , ale mam pytanie jaką selenię dają w standardzie po wyjechaniu z fabryki ( salonu ) , bo gadałem dziś z gościem z ASO i powiedział że oni jak wymieniaja to leją selenię 20k ( 10w40 ) czyli olej tańszy ( gorszy ), a nie selenię K 5W40 tak jak piszą w instrukcji????

_________________
Grande Punto GP 2008 1.4 8v 77KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #205945 Wysłany: 08 Sty 2009, 00:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Wołomin
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 77
czasami w ASO to leją co im pod rękę podejdzie. Co serwis to inna polityka. To jest Polska Panowie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #205959 Wysłany: 08 Sty 2009, 01:54; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
... i tu jest pies pogrzebany :-)

Jeśli serwis uzna, że można zastosować zamiennik to wymiana oleju na tenże zamiennik nie spowoduje jakichkolwiek reperkusji dla właściciela w chwili kiedy coś się tam w silniku sknoci :-)
Jednakże, jesli serwis stanie okoniem i powie "nie zalecamy" to owszem możesz wymienić olej na inny (nikt Ci tego nie zabroni) ale na własną odpowiedzialność. W przypadku jeśli będzie zwała w silniku to zapewne ASO może wyciągnąć argument, ze użytkownik zastosował inny niż zalecany przez nich olej :-)
To, że ASO oferuje w sprzedaży olej np. Mobil 1 nie oznacza jeszcze, że mozna zalewać go do GP. Oni prowadzą tylko sprzedaż - zwykłą działalność handlową. Aczkolwiek jeśli zalecają oni go do zalewania do silnika 1.4 8V w GP to odpowiedzialność spada na ASO w razie jakichkolwiek komplikacji.

Moja rada - jeśli chcesz sobie zmienić olej na inny niż Selenia to znajdz serwis, który nie będzie kręcił nosem na taką praktykę :-)

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 12:54 am ]
zoon napisał(a):
Instrukcja obsługi na str. 227 podaje wymagania techniczne dla oleju oraz to, że Fiat zaleca Selenię. Niech naciągacze w tym ASO podają podstawę prawną, jeśli twierdzą inaczej.


...bez mrugniecia oka to zrobią (choćby zapisy gwarancji - okresowe przeglądy techniczne) - jesli producent zalecił dany materiał eksploatacyjny to należy taki stosować bo to są jego wymagania jakie narzuca aby produkt oferowany przez niego właściwie działał.

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #205968 Wysłany: 08 Sty 2009, 08:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Yoka napisał(a):
jesli producent zalecił dany materiał eksploatacyjny to należy taki stosować bo to są jego wymagania jakie narzuca aby produkt oferowany przez niego właściwie działał.

I prawidłowo.

Dlatego przez pierwsze 2-3 lata życia pojazdu, należałoby go eksploatować na oleju zalecanym przez producenta. Nie ma niepotrzebnych dylematów i ewentualnych problemów z gwarancją.
Później można sobie zmieniać olej do woli, wg uznania, wiedzy i rozeznania.

Zresztą w czym problem? Selenia do silników benzynowych to teoretycznie dobrej jakości olej syntetyczny. A zdecydowana większość sprzedawanych silników w Grande to poczciwe i niewysilone FIRE 8V.

Na temat czy Shell/Mobil jest lepszy od Selenii można by pracę doktorską pewnie napisać, a idę o zakład, że wartości taka praca nie miała by żadnej.

Z innej strony: przeglądałem kiedyś forum Hondy. Ludzie jeżdżą wysilonymi V-Tec'ami. Na pytanie jaki olej leją do silników, wzruszają ramionami i przeważnie odpowiedź brzmi: taki jaki zaleca fabryka lub wlewa ASO. Wiecie jak jest opinia nt. trwałości i przebiegów osiąganych bezawaryjnie przez Hondę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206025 Wysłany: 08 Sty 2009, 12:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Sty 2009,
Posty: 30
Ja wcześniej jeźsdziłem NISSANEM i na forum wychwalany był pod niebiosa olej VALVOLINE wszystkie informacje o nim podparte były oczywiście testami i opiniami użytkowników. Ja na VALVOLINE zrobiłem 140 tys. km i nie miałem żadnego wycieku, silnik chodził równiutko i kulturalnie.

_________________
Fiat Grande Punto Estiva Blue & Me 1,4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208504 Wysłany: 15 Sty 2009, 19:22; 
 Temat postu: Re: wymiana oleju
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielsko-Bisła, Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 44
patrick napisał(a):
Grande punto 1.4 8v Mam na liczniku 11.000 i chcialbym zmienic olej tzn
wymienic Selenie K 5W/40 na olej Mobil S 5W/40 Jestem umowiony na jutro
w serwisie .Gdy dzwonilem wczoraj to powiedzieli ; a dlaczego inny olej samochod na gwarancji , tylko na wlasna odpowiedzalnosc .teraz sie wacham
i co tu zrobic a w tematach na forum ludzie rozne rzeczy pisza , jaka jest dobra rada


Po 5kkm wymieniłem na Mobil 5W50 i po kolejnych 15kkm również. I tak będę robił co 15kkm.
Nie wieżę w wymiany co 30kkm. Napewno nie zaszkodzi.
Pisałem już na ten temat.
Jedno jest pewne: Im lepiej dbasz o auto tym dłużej jeździsz bezproblemowo. Na oszczędzaniu dwa razy więcej się traci!

_________________
Grande Punto 1,4 5D Active+klima i inne
koloru New Orlean
przebieg 28000km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208514 Wysłany: 15 Sty 2009, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 49
daras napisał(a):
Yoka napisał(a):
jesli producent zalecił dany materiał eksploatacyjny to należy taki stosować bo to są jego wymagania jakie narzuca aby produkt oferowany przez niego właściwie działał.

I prawidłowo.

Dlatego przez pierwsze 2-3 lata życia pojazdu, należałoby go eksploatować na oleju zalecanym przez producenta.

Przez 13 lat :D użytkowania PuntoI ELX75(95) stosowałem się do zaleceń producenta ( olej Selenia,płyny Paraflu ,filtry etc.) autko odwdzięczyło się bezawaryjnym przebiegiem 215kkm i brakiem kłopotów z wymianą chłodnicy ,nagrzewnicy, pompy wodnej etc. Obecnie autko nie w moich rękach ale nadal wszystkie wymienione elementy są sprawne.Czyli z tymi zaleceniami jednak jest coś na rzeczy. Bezkonfliktowe sprawowanie się autka oraz niebywała odpornośc na "rudą" było głównym powodem zakupu GP ale czy historia się powtórzy ?.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208569 Wysłany: 15 Sty 2009, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 30 Wrz 2008,
Posty: 87
Na bazie wiedzy nabytej w ciagu 6 lat pracy z olejami mogę stwierdzić że:

1. Część ASO FIATa zrobi Wam przegląd gwarancyjny na Waszych materiałach. Można sobie kupić Selenię K samemu i np. filtry sędziszowa, które są uznawane jako oryginały. Występują w Fiatowskich opakowaniach.
2. Możecie nalać do Waszego GP dowolny olej. Problem pojawi się dopiero jak coś się stanie z silnikiem np. wyciek, zatarcie itp. i będziecie chcieli skorzystać z gwarancji. Wtedy olej trafi do laboratorium FIATA i jeżeli stwierdzą że nie spełnia on normy FIAT 9.55535-M2/BZ gwarancja zostanie cofnięta.
3. Aktualnie nie ma innego oleju na rynku poza selenią K który spełnia tę normę, co nie znaczy, że na innych olejach syntetycznych 5w/40 coś złego z silnikiem się stanie.
4. To, co lejecie do Waszych GP to Wasza sprawa. W tym kraju 50% samochodów z górnej półki od 2005 w górę z nowoczesnymi wysilonymi silnikami diesla i benzynowymi jeździ na oleju ORLEN UNIWERSALNY, 35 zł za 5 litrów. Silniki TDI z VW też. I silniki z DPF też. I Ich właściciele sobie chwalą ten olej jak cholera. Tyle że nie wiedzą że na nim jeżdżą bo zostali orżnięci przez mechaników. Zapłacili po kilkaset złotych za wymianę drogiego oleju a ich auta zostały zalane byle czym. Ostatnio popularny jest 15w-40 z LIDLA. I nic się nie dzieje z silnikami od razu. Po prostu zamiast 400 Tkm zrobią 200 TKM do remontu. O turbinach nie wspomnę.
5. Ważną rzeczą przy wymianie oleju w naszych GP jest wymiana filtra powietrza. Jak wszyscy pamietają ze szkoły podstawowej do spalania potrzebny jest tlen. A tlen znajduje się w powietrzu. A powietrze oczyszczane jest przez filtr powietrza. Filtr powietrza w GP jest bardzo skromny, dodatkowo wsparto go prefiltrem ( to ta gąbka). Po przebiegu 10 TKM filtr taki nadaje się do wymiany bo jego skuteczność to ok. 50 %. Mniejszy dopływ powietrza do silnika powoduje zwiększenie dawki paliwa do mieszanki co powoduje, zwłaszcza na krótkich trasach, rozcieńczanie oleju przez paliwo. Ale kogo to obchodzi skoro klient myśli, że na przeglądach co 30 TKM oszczędzi kasę. Ten, kto chce wymieniac olej co 10 Tkm bez wymiany filtra powietrza lepiej niech sobie daruje. Szkoda kasy.


Ostatnio edytowany przez Szumen, 15 Sty 2009, 21:45, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #208574 Wysłany: 15 Sty 2009, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2008,
Posty: 29
z 0W40 na 10W60 to by można było zmienić spokojnie...
ALE NIGDY SIĘ NIE WYMIENIA OLEJU Z GĘSTSZEGO NA RZADSZY :!:
I to w dodatku po docieraniu.
To tak jakby wymienić z mineralnego na syntetyczny w starym silniku.
Weź ty się zastanów lepiej nad lotosem syntetycznym...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208586 Wysłany: 15 Sty 2009, 21:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 30 Wrz 2008,
Posty: 87
Bober88 napisał(a):
z 0W40 na 10W60 to by można było zmienić spokojnie...


A po co ? Dla szpanu na imprezie ? Dla wrażenia ? Lepszego samopoczucia ? Olej 10W60 to półsyntetyczny olej wyczynowy. 60w oznacza że olej ten budzi się do życia jak silnik w Twoim GP zacznie się rozlatywać, tzn. powyżej 7000 obrotów. Te bardzo drogie oleje są stosowane w wyczynowych wysokoobrotowych silnikach. Ich zaletą jest to, że właśnie w wysokiej temperaturze przy wysokich obrotach zachowują tzw. film olejowy na sciance cylindra.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208590 Wysłany: 15 Sty 2009, 21:58; 
 Temat postu: Re: wymiana oleju
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielsko-Bisła, Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 44
A jak wymiana to tylko w ASO. Z wbiceim do książki serwisowej za usługę całe 12zł Za tą kasę szkoda się brudzić

_________________
Grande Punto 1,4 5D Active+klima i inne
koloru New Orlean
przebieg 28000km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208597 Wysłany: 15 Sty 2009, 22:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2008,
Posty: 29
Szumen napisał(a):
z 0W40 na 10W60 to by można było zmienić spokojnie...


A po co ? Dla szpanu na imprezie ? Dla wrażenia ? Lepszego samopoczucia ? Olej 10W60 to półsyntetyczny olej wyczynowy. 60w oznacza że olej ten budzi się do życia jak silnik w Twoim GP zacznie się rozlatywać, tzn. powyżej 7000 obrotów. Te bardzo drogie oleje są stosowane w wyczynowych wysokoobrotowych silnikach. Ich zaletą jest to, że właśnie w wysokiej temperaturze przy wysokich obrotach zachowują tzw. film olejowy na sciance cylindra.

Chodziło mi, że to by nie zaszkodziło silnikowi (w przeciwieństwie do odwrotnej czynności), chociaż fakt 10W60 to raczej olej do Lancera EVO, a nie do wolnoobrotowego FIRE pamiętającego lata 80.
PS.nie mam GP


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208720 Wysłany: 16 Sty 2009, 08:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Szumen napisał(a):
Olej 10W60 to półsyntetyczny olej wyczynowy.

Którego producenta?
Bo np. Shell 10w60 jest pełnym syntetykiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208729 Wysłany: 16 Sty 2009, 09:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Szumen napisał(a):
...Olej 10W60 to półsyntetyczny olej wyczynowy...
Być może mylę się ale nie sądzę aby udało się wyprodukować olej półsyntetyczny o takich parametrach. To musi być syntetyk. Jak kupiłem seja to od razu po wyjeździe z salonu zmieniłem na syntetyka Castrol Racing 10W60 i jeździłem na takim oleju przez pierwsze 100tyskm. Potem lałem półsyntetyczny również Castrol ale on już był chyba 10W40 (magnatec).

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #209303 Wysłany: 17 Sty 2009, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Tomo Valvoline coś podobnego robi.
Ale Shell, Castrol, Orlen, Motul, Selenia to już pełne syntetyki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218259 Wysłany: 12 Lut 2009, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
Z tym pierwszym serwisem to wogóle jest bez sensu. W instrukcji pisze, ze 30 tys km lub dwa lata. Jak odbieralem auto to mi powiedzieli, ze zapraszamy za rok. Ale ja w rok pewnie zrobie wiecej niz 30 tys km, a czekac ze zmiana oleju nie mam zamiaru do 30 tys km. Chcialbym wymienic olej po 15 tys km, ale nie wiem czy jest sens od razu zrobic przeglad przy tym przebiegu jezeli bedzie to pol roku po kupnie nowego (lub nawet wczesniej)?? Czy jak zmienia mi sam olej to resetuja tez kontrolke serwisu i liczy sie od nowa?? Czy tylko zmienia olej a serwis i tak pojawi sie przy 30 tys km:?:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218264 Wysłany: 12 Lut 2009, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
olos47
po 15 tys. wymień olej i filtr
po 30 tys. (ale max. po 2 latach) zrób przegląd, wymień olej i filtr
po 45 tys. wymień olej i filtr
po 60 tys. (ale max. po 2 latach od 30 tys.) zrób przegląd, wymień olej i filtr
;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218273 Wysłany: 12 Lut 2009, 12:26; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11760
Pomógł: 13
olos47 napisał(a):
Czy jak zmienia mi sam olej to resetuja tez kontrolke serwisu i liczy sie od nowa?? Czy tylko zmienia olej a serwis i tak pojawi sie przy 30 tys km:?:

ja wymieniłem olej po 16k km i nic mi nie skasowali ;) teraz mam 27505 i do "service" 2495 ;)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218277 Wysłany: 12 Lut 2009, 12:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
Dzieki, tez tak zamierzam zrobic. Nie chce sie dac naciagnac na przeglad po 15 tys km skoro wedlug instrukcji nie ma takiej potrzeby. :wink:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218280 Wysłany: 12 Lut 2009, 12:36; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11760
Pomógł: 13
ja za olej z filtrem dałem jakieś 215pln w ASO ;)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218351 Wysłany: 12 Lut 2009, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Witam
Rozwiązanie problemu jest dla mnie proste. Ja tak robie:
Kupuje olej i wymieniam go raz na rok w tzw. sieci szybkich serwisów, lub u Mietka średnio co 13 tys. km. A co 30 tys. robie przegląd z wymianą w ASO. Wilk syty i owca cała.
Pozdrawiam

[ Dodano: 12 Lut 2009 18:21 ]
Szumen napisał(a):
Ważną rzeczą przy wymianie oleju w naszych GP jest wymiana filtra powietrza. Jak wszyscy pamietają ze szkoły podstawowej do spalania potrzebny jest tlen. A tlen znajduje się w powietrzu. A powietrze oczyszczane jest przez filtr powietrza. Filtr powietrza w GP jest bardzo skromny, dodatkowo wsparto go prefiltrem ( to ta gąbka). Po przebiegu 10 TKM filtr taki nadaje się do wymiany bo jego skuteczność to ok. 50 %. Mniejszy dopływ powietrza do silnika powoduje zwiększenie dawki paliwa do mieszanki co powoduje, zwłaszcza na krótkich trasach, rozcieńczanie oleju przez paliwo. Ale kogo to obchodzi skoro klient myśli, że na przeglądach co 30 TKM oszczędzi kasę. Ten, kto chce wymieniac olej co 10 Tkm bez wymiany filtra powietrza lepiej niech sobie daruje. Szkoda kasy.


Posłuchałem rady i sam wymieniłem filtr powietrza. Specjalnie brudny to on nie był. Faktycznie jest on jakby "podwójny" Zmiany pracy silnika, osiągów nie zauważyłem. Jedno co to zmiejszone średnie spalanie według kompa o jakieś 0,3 litra.
Może cos w tym jest??? :shock:

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218565 Wysłany: 13 Lut 2009, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Cytuj:
4. To, co lejecie do Waszych GP to Wasza sprawa. W tym kraju 50% samochodów z górnej półki od 2005 w górę z nowoczesnymi wysilonymi silnikami diesla i benzynowymi jeździ na oleju ORLEN UNIWERSALNY, 35 zł za 5 litrów. Silniki TDI z VW też. I silniki z DPF też. I Ich właściciele sobie chwalą ten olej jak cholera. Tyle że nie wiedzą że na nim jeżdżą bo zostali orżnięci przez mechaników. Zapłacili po kilkaset złotych za wymianę drogiego oleju a ich auta zostały zalane byle czym. Ostatnio popularny jest 15w-40 z LIDLA. I nic się nie dzieje z silnikami od razu. Po prostu zamiast 400 Tkm zrobią 200 TKM do remontu. O turbinach nie wspomnę.
5. Ważną rzeczą przy wymianie oleju w naszych GP jest wymiana filtra powietrza. Jak wszyscy pamietają ze szkoły podstawowej do spalania potrzebny jest tlen. A tlen znajduje się w powietrzu. A powietrze oczyszczane jest przez filtr powietrza. Filtr powietrza w GP jest bardzo skromny, dodatkowo wsparto go prefiltrem ( to ta gąbka). Po przebiegu 10 TKM filtr taki nadaje się do wymiany bo jego skuteczność to ok. 50 %. Mniejszy dopływ powietrza do silnika powoduje zwiększenie dawki paliwa do mieszanki co powoduje, zwłaszcza na krótkich trasach, rozcieńczanie oleju przez paliwo. Ale kogo to obchodzi skoro klient myśli, że na przeglądach co 30 TKM oszczędzi kasę. Ten, kto chce wymieniac olej co 10 Tkm bez wymiany filtra powietrza lepiej niech sobie daruje. Szkoda kasy.

Ad 4 nie uogólniaj nie wszyscy są źli,
Ad 5 nie masz do końca racji - to że przez brudny filtr wpada mniej powietrza nie znaczy że mieszanka paliwo-powietrze będzie bogatsza. Proces "zapychania" filtra jest długotrwały a skład mieszanki koryguje sonda lambda zmieniając tzw adaptację skałdu mieszanki. Jeśli przy pewnym obciążeniu silnika (uchylenie przepustnicy, podciśnienie w kolektorze ssącym) skład mieszanki nie jest zachowany sterownik wprowadza korektę na podstawie napięcia sondy. Wyższe spalanie wynika z mniejszego napełnienia cylindra przy tym samym uchyleniu przepustnicy.

Szumen napisał(a):
60w oznacza że olej ten budzi się do życia jak silnik w Twoim GP zacznie się rozlatywać, tzn. powyżej 7000 obrotów


prawda ale pośrednio. xxW-60 oznacza lepkość w temperaturze pracy. Oznacza to mniej więcej tyle że olej z o oznaczeniu xxW-40 będzie żadszy w temperaturze pracy danego silnika niż xxW-60
Co do oleju to czy to będzie 0W-40 czy 5W-40 czy 5W-50 ma to drugożędne znaczenie ważna jest klasa jakości i ogólna renoma oleju wśród mechaników. Osobiście polecam oleje Mobil i Castrol gdyż jako mechanik wyrobiłem sobie o nich dobre zdanie. W dawnych latach polonezy na Mobilu potrafiły nakręcić przebiegi zawstydzające grupę VW.
ostatnia sprawa to to że rozwój technologii olejów sysntetycznych renomowanych producentów przewyższa wymagania ośmiozaworowych silników Fiata dość sporo.
Sam wymieniłem olej przy 5 tys. na Mobil 0W-40 (tańszy od seleni, ciut żadszy w zimie (mniejsze opory))


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218591 Wysłany: 13 Lut 2009, 12:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
a ja tym razem zaleje Castrol Edge Sport 0W40 :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218607 Wysłany: 13 Lut 2009, 13:43; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11760
Pomógł: 13
ja przy najbliższej zmianie też chyba zapodam Castrola :P

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218611 Wysłany: 13 Lut 2009, 13:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
sadoo napisał(a):
a ja tym razem zaleje Castrol Edge Sport 0W40 :P
Ja właśnie na takim jeżdżę :D

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 619 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 25  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO