|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 05:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
olos47 |
#254306 Wysłany:
16 Maj 2009, 20:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
Bahama70 napisał(a): Grzegorz1976 napisał(a): Przyłączam sie doopinii olosa47 i bbanditossa. Po to fabryka daje specyfikacje oleju do swoich silników żeby na takich jeździć. Nie rozumiem jak ktokolwiek może odczuć różnicę między selenią, mobilem czy castrolem lub shellem które maja tą sama klasę jakościową wg API. Czysty marketing i różnica w nazwie firmy. A lanie sportowych olei do silnika 1.1 55KM to już tylko można z przymrużeniem oka potraktować  Tylko dlaczego w Moim poprzednim Punto MK II na Seleni miałem masło pod korkiem na krótkich trasach a na Valvoline i Texaco nie... ?
to chyba jakis zbieg okolicznosci. Na krotkich trasach to norma. Ja widzialem to w autach ktore jezdzily na Mobilach, Schellach, Castrolach, LOtosach - nie ma reguly... [ Dodano: 16 Maj 2009 18:05 ]a moze ci uszczelka pod glowica puszczala??
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
krzysiek_pere |
#254650 Wysłany:
17 Maj 2009, 15:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Grzegorz1976 napisał(a): Nie rozumiem jak ktokolwiek może odczuć różnicę między selenią, mobilem czy castrolem lub shellem różnica jest w portfelu olos47 napisał(a): ze 30 tys km w przypadku SELENI "K" jest calkiem uzasadnione.
Nie w naszych realiach, krótkie dystanse, jazda miejska itp. nie pomaga.
Nieporozumieniem jest też pierwsza wymiana po 30 tys. Nie istnieje coś tagiego jak docieranie silnika w fabryce, każdy silnik dociera się po kilku-kilkunastu tysiącach kilometrów, do tego dochodzą zanieczysczenia po obróbce. Ja wymieniałem olej po 5 i 15 tys. km ktoś powie że to przesada ale za pierwszą wymianą w oleju dało się dotrzec "metaliczną" poświatę.
Największym wrogiem silnika 1,4 8V nie są gorsze właściwości smarne przez za długie okresy między wymiananami czy gorsza jakośc oleju bo mechanika tych silników jest wytrzymała i znosi przebiegi 200 tysięcy nawet na mineralnym oleju. Nowością w tych silnikach są zmienne fazy rozrządu sterowane przepływem oleju i właśnie dla tego należy utrzymywać silnik w czystości a wymiana co 30 tys raczej tego nie ułatwi.
Na zdjęciu koło rozrządu w którym jak odłoży się nagar już będą problemy, nie wspomne o kanałach w głowicy, zaworze sterującym.
Wniosek, ja do marki oleju przykładam drugorzędne znaczenie Grzegorz1976 ma rację że to nic inego jak marketig a to że Fiat zaleca selenie to nic innego jak promowanie "rodzimego brend-u"
Przykładam natomiast wagę do częstrzych wymian niż te które zaleca ASO, chciał bym sie mylić ale jak po gwarancji będzie się coś dziać z silnikami to i tak fiat się wypnie. [ Dodano: 17 Maj 2009 14:17 ]Najgorsze są kryteria zakupu oleju, wystarzczy że na oleju pisze "sport" "racing" itp to już olej kupiony, a na normy jakoścoiwe klient nawet nie spojrzy. 
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254712 Wysłany:
17 Maj 2009, 18:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
krzysiek_pere do GP przewidziano Selenie K Pure Energy a nie Selenie K. Sa to rozne oleje. Ten drugi jest stosowany miedzy innymi z tego powodu co napisales. Problem w tym ze Selenia K P.E. jest ciezko dostepna a spelnia ona inna norme fiatowska niz Selenia K.
W tym watku wszysyc uogolniamy i nazywamy obie Selenie tak samo.
Slyszalem o przypadkach ze ASO tez nie widza roznice i leja zwykla Selenie K do GP chociaz nie powinni.
[ Dodano: 17 Maj 2009 16:57 ] Poza tym w oleju do GP nie tylko chodzi o klase lepkosci czyli 5W-40. Inna wazna rzecza jest klasa ACEA. DO kropka GP musi byc olej o klasie ACEA C3!!! WIele oleji spelnia tylko klasy A3/B3 a nbie maja klasy "C", ktora oznacza obnizona zawartosc siarczkow; ma to duze znaczenie w przypadku prawidlowego dzialania sondy lambda i przedewszystkim katalizatora.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#254785 Wysłany:
17 Maj 2009, 19:59; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
olos47 ja juz jezdze na takim oleju tylko,ze mam zalany Mobil 1 5W-50 ... juz od dosyc dawna jezdze na syntetyku ...
chodzi mi tylko co wg Was bedzie lepsze ... czy zostac przy tym mobilu co mam czy przejsc na Valvoline ... obydwa to 5W-50 ... [ Dodano: 17 Maj 2009 19:56 ]Cytuj: A lanie sportowych olei do silnika 1.1 55KM to już tylko można z przymrużeniem oka potraktować Szczerbol
Grzegorz1976 tak jak pisalem , jezdze na syntetyku juz od dawna ... i tylko chodzi mi o opinie poniewaz jak mowie mam zalany Mobil 1 5W-50,ale mysle nad zmiana na Valvoline tez 5W-50 .... co o Valvoline myslicie  ?? [ Dodano: 17 Maj 2009 19:59 ]Cytuj: Grzegorz1976, tez nie rozumiem zeby do punciaka I, ktory ma juz przynajmniej 10 lat lac 5W-50. To jest proszenie sie o klopoty. Do takiego auta to co najwyzej 10W-40 polsyntetyk lub 15W-40 mineralny. Pelen syntetyk w 10 letnim aucie, w ktorym wszystkie zimeringi moga juz byc spekane, wytarte, moze ten silnik ladnie rozszczelnic. Rolling Eyes
olos47 widze,ze wg Ciebie to najlepiej zebym zalal olej slonecznikowy albo po frytkach
zadnego minerala,i polsyntetyku jak najdluzej NIE ....
leje od dawna syntetyk i nie zmienie na gorszy ...
i juz podjalem decyzje  kupie Valvoline VR1 5W-50 
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254804 Wysłany:
17 Maj 2009, 23:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
no wiesz, moze nie kujawski ale to co ty wlewasz do tego punciaka to sie mija z celem. Ale to tylko moja opinia, zrobisz jak chcesz...
krzysiek_pere, teraz tez draze ten temat. Jesli chodzi o sformulowanie "trudne warunki" to producent ma na mysli prawdopodobnie jazde na dystansach ponizej 15 km, jazde start-stop (czyli jazde po miescie) oraz oczywiscie obciazenie przyczepa itd. Wychodzi na to ze 80% samochodow jezdzi w "trudnych" warunkach. Wynika z tego, ze olej powinien byc wymieniony przy 15 a nie 30 tys km.
W sumie to juz sam nie wiem co zrobic. Nie chce wyrzucac kasy w bloto niepotrzebnie ale z drugiej strony szkoda silnika...
A czy ktos jechal na wymiane oleju np. przy 15 tys km (na gwarancji) do ASO z wlasnym olejem, niekoniecznie Selenia?? Nie robili jakis problemow ze strata gwarancji czy cos takiego?? Nie mam zaufania do ASO i wole miec swoj olej. Tak jak napisalem pare postow wyzej, znam przypadek ze zamiast Seleni K P.E. lali Selenie K, ktora ma ta sama lepkosc ale nie spelnia normy ACEA C3, ktora jest wazna ze wzgledu na system katalityczny.
Mysle o Motul 8100 X-clean 5W-40 ACEA: C3.
W nowym aucie mam fabryczna Selenie K P.E. ale na dolewke chcialem kupic wlasnie w/w motul, ktory spelnia dokladnie te same normy lepkosci i ACEA. Chyba nie bedzie problemu, ze sie je zmiesza??
Czekam na opinie. [ Dodano: 17 Maj 2009 21:46 ]Znalazlem jeszcze jedna ciekawostke. W zwiazku z tym, ze moj model byl wyprodukowany na rynek Austriacki to otrzymalem instrukcje po niemiecku a takze po polsku. I tu jest problem odnosnie olejow. W niemieckiej pisze ze oleje 5W-40 ACEA C3 i norme FIAT 9.55535-S2 a w polskiej 5W-40 i norme FIAT 9.55535-M2. Ten pierwszy to Selenia K P.E. a ten drugi to Selenia K. Natomiast pod tym pisze, ze trzeba stosowac do beznyniakow norme ACEA C3, ktorej Selenia K nie spelnia...?? Wiecie o co tu chodzi?? 
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#254938 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:00; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254940 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
mnie martwi tylko gwarancja. Jakbym jej nie mial to sprawa prosta. ALe niestety jak cos sie stanie w silniku to beda mieli podstawy do zerwania gwarancji 
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#254943 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:12; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
krzysiek_pere napisał(a): Nie istnieje coś tagiego jak docieranie silnika w fabryce, każdy silnik dociera się po kilku-kilkunastu tysiącach kilometrów, do tego dochodzą zanieczysczenia po obróbce. Ja wymieniałem olej po 5 i 15 tys. km ktoś powie że to przesada ale za pierwszą wymianą w oleju dało się dotrzec "metaliczną" poświatę.
No właśnie. Docieranie, pozostałości z produkcji silnika, zwiększone tarcie w nowym silniku i osady. Ja zmieniłem pierwszy raz po 4,5 tys. Ale może warto wcześniej?
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#254949 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:32; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#254954 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:50; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
olos47 napisał(a): Znalazlem jeszcze jedna ciekawostke. W zwiazku z tym, ze moj model byl wyprodukowany na rynek Austriacki to otrzymalem instrukcje po niemiecku a takze po polsku. I tu jest problem odnosnie olejow. W niemieckiej pisze ze oleje 5W-40 ACEA C3 i norme FIAT 9.55535-S2 a w polskiej 5W-40 i norme FIAT 9.55535-M2. Ten pierwszy to Selenia K P.E. a ten drugi to Selenia K. Natomiast pod tym pisze, ze trzeba stosowac do beznyniakow norme ACEA C3, ktorej Selenia K nie spelnia...?? Wiecie o co tu chodzi?? 
Coś pomieszałeś. W mojej instrukcji pisze jak byk: Selenia K, FIAT 9.55535-M2 i ACEA A3
A oto specyfikacja Seleni K:
SAE 5W-40, API SM, ACEA A3/B3,
FIAT 9.55535-M2/BZ, MB 229.3,
VW 502.00, VW 505.00
Wszystko gra.
Ostatnio edytowany przez zoon 18 Maj 2009, 00:56, edytowano w sumie 3 razy
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254957 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
zoon napisał(a): olos47 napisał(a): Znalazlem jeszcze jedna ciekawostke. W zwiazku z tym, ze moj model byl wyprodukowany na rynek Austriacki to otrzymalem instrukcje po niemiecku a takze po polsku. I tu jest problem odnosnie olejow. W niemieckiej pisze ze oleje 5W-40 ACEA C3 i norme FIAT 9.55535-S2 a w polskiej 5W-40 i norme FIAT 9.55535-M2. Ten pierwszy to Selenia K P.E. a ten drugi to Selenia K. Natomiast pod tym pisze, ze trzeba stosowac do beznyniakow norme ACEA C3, ktorej Selenia K nie spelnia...?? Wiecie o co tu chodzi??  Coś pomieszałeś. W mojej instrukcji pisze jak byk: Selenia K, FIAT 9.55535-M2 i ACEA A3 A oto specyfikacja Seleni K: SAE 5W-40, API SM, ACEA A3/B3, FIAT 9.55535-M2/BZ, MB 229.3, VW 502.00, VW 505.00 Wszystko gra.
Nic nie pomieszalem. Mam dwie instrukcje jedna niemiecka a druga polska i jest dokladnie tak jak napisalem. Na stronie fiata najnowsza instrukcja po Polsku mowi juz to samo co ta moja po niemiecku, czyli ze do benzyniaka tez ACEA C3. Wyglada na to ze w 2008 zmienily sie te zalecenia co do olejow
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#254958 Wysłany:
18 Maj 2009, 00:57; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Najważniejsze, że ma być Selenia K. Poza tym skoro ASO ją leje, to chyba wiedzą.
Tzn. ja te zapisy na str. 227 interpretuję tak: można stosować oleje z ACEA A3 różnież od innych producentów, ale już nie o charakterystyce niższej. Wtedy piszą o możliwych uszkodzenich i utracie gwarancji.
Ostatnio edytowany przez zoon, 18 Maj 2009, 01:03, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254962 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
zoon napisał(a): Najważniejsze, że ma być Selenia K. Poza tym skoro ASO ją leje, to chyba wiedzą.
Selenia K nie spelnia normy ACEA C3 tylko Selenia K P.E.

_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#254963 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:04; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Moja instrukcja jest z 2007. Mogło się coś zmienić.
Co to za olej Selenia K P.E.?
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254966 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
Jest to selenia K PURE ENERGY ktora uwzglednia ACEA C3 dla nizszej zawartosci zwiazkow siarki i fosforu i sadzy wprowadzona ze wzgledu na EURO IV, ktore silnik 1,4 8V ma spelniac... 
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#254967 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:08; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#254968 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:08; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
No to pisze. Dla mnie jasne. Taki olej bym lał na gwarancji i finito 
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#254969 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:09; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254972 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
tylko to g***o jest dwa razy drozsze niz np Motul 8100 X-clean ktory tez ma 5W-40 API SM i ACEA C3 czyli dokladnie to samo co Selenia K PE
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#254975 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:15; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254977 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
ja tez bym wolal motula ale nie wiem co mi powiedeza w ASO jak go przywioze do wymiany. Nie chce miec problemow z gwarancja.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#254979 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:25; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254980 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
no no, bede pytal 
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#254981 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:32; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Powinni wlać bez gadania. Jeśli parametry będą zgodne z wymaganymi przez Fiata, to teoretycznie w razie awarii nie mają się do czego doczepić. Oczywiście jeśli nie ma innych ciekawych zapisów na ich korzyść.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#255038 Wysłany:
18 Maj 2009, 10:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
olos47 w instrukcji którą podałeś wyraźnie piszę którą normą jakości kierować się by nie mieć problemów z gwarancją
norma acea c3 mówi nam że olej nadaję się do nowoczesnych silników z katalizatorami  i filtarmi cząstek stałych. Są to oleje o zmniejszonej m.in zawartości siarki i fosforu w celu ochrony katalizatorów.
Wybór jest
Castrol magnatec 5W40
Castrol edge sport 0W40 (dla piewców mocy  )
Mobil 1 ESP 5W30
ja po pierwszej wymianie zalałem mobil 0W40 który nawiasem nie spełniał c3, ale teraz mam :
Castrol Magnatec Professional C3 5W-40 z racji że mam dostęp do takiego produktu a przy okazji spełniam wymogi fiata.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|