You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 04:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #11804 Wysłany: 08 Mar 2007, 09:46; 
 Temat postu: Punto spala powyżej 12 litrów benzyny :(
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 07 Mar 2007,
Posty: 1
Witam,


Nie dawno nabyłem fiata punto 96r. z silnikiem 1,2 ( wersja fransuska jeśli to coś zmienia, sprowadzony 9 lat temu) Autko ogólnie dobrze zadbane itp. Chce wymienić rozrząd bo choć zbyywca 1. właśiciciel w kraju wydaje się osobą pewną to sam mówi że pora najwy ższa gdyż auto ma 110tyś, a on wymieniał rpozrząd na 60tys na co ma całą ksiązkę.Piszczy jeszcze troche pasek klinowy. No to by było wszytsko z rzeczy technicznych, które trzeba by było wymienić.

W czym problem:

Auto spala ponad 10 litrów, jazda nei jest najłagodniejsza, 3-4 tyś obrotów. Ostsanie tankowanie po 100km na tej samej stacji i dystrybutorze to 13 litrów !!!! Co może być przyczyną aż takiego wzrostu???? Stare auta z silnikami 1,8 tyle nie palą. Byłem na koputerze, gdyż ze strony mojego znajomego mechanika była sugestiaże być może to sonda lambda (ma oznaki jej uszkodzenia, kopci za bardzo, ma rózne spadki mocy, no i pali w pigułę), no alena kompuetrze wyszło że sonda jest ok. Goąściu stwoerdził że to może być wina termostatu. Za bardzo nie kumem co ma do tego termostat.

prośba o pomoc, bo zbankrutuje :cry:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #11855 Wysłany: 08 Mar 2007, 16:00; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Może to nie jest 1.2, tylko 1,8 16V 130KM? :E

A tak na poważnie dziwne... :hmm:

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #11859 Wysłany: 08 Mar 2007, 16:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
a nie próboweales przejechać 100 km nie przekraczając 2 tys obrotów :?:, to wtedy spali Ci mniej, bo ja jak mojego tak kręce to tez jest w stanie spalić koło 10, na moje oko to winna moze byc sonad lambda, ale skoro mechanik stwierdzil ze nie...

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #11861 Wysłany: 08 Mar 2007, 16:13; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Pitersen napisał(a):
a nie próboweales przejechać 100 km nie przekraczając 2 tys obrotów :?:, to wtedy spali Ci mniej, bo ja jak mojego tak kręce to tez jest w stanie spalić koło 10, na moje oko to winna moze byc sonad lambda, ale skoro mechanik stwierdzil ze nie...

Ja kręcę swojego do minimum ~2-3-4k, zdarza się więcej... i pali ~16,5-17 km/1l = około 6l/100km.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #11868 Wysłany: 08 Mar 2007, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
To jest nie normalne do konca, przy mojej dosc dynamicznej nodze to spala mi w miescie 7,5-8 a silniczek 1,1 55 kucyków rok '99 na trasie za to potrafi zezrec normalnie 10-11 ale to dlatego ze taki mały silniczek i mało koników trzeba go mocneij krecic aby cokolwiek wyprzedzic, przez kilka dni miałem pozyczonego od znajomków 1,2 60 Kucy z 96 roku tyko pełen wypas jak na tamte lata w punto włacznie z klima to palił mi w miescie nawet mniej a na trasie ok 9-10 przy takiej samej jezdzie. a termostat moze byc powodem nie wiem na jakiej zasadzie bo na mechanice sie nie znam ale kolezka wymieniał bo tez mu zjadał 10 w miescie i pomogło :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #11902 Wysłany: 08 Mar 2007, 18:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
Może i termostat silnik jest niedogzany i chodzi na ssaniu cały czas albo co...... :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13313 Wysłany: 14 Mar 2007, 15:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A ja uważam że za ostro wciskasz gaz i za często używasz hamulca. Gaz spróbuj delikatnie wciskać, a aby zredukować hamowanie trzeba przewidywać, najlepiej jechać za kimś w odpowiednim odstępie. Cięzko to opisywać. Jak w Niemczech robiono kursy oszczędnego jeżdzenia to osoby którym auta paliły w granicach 12 litrów po kursie mieściły się w okolicy 9 litrów na 100km. Od sposobu jeżdzenia zależy ile spali. Ja przejechałem raz 140 km na 6l paliwa, a jak się spiesze to mogę spalić koło 10l na setke. Kwestia wciskania gazu ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13315 Wysłany: 14 Mar 2007, 15:51; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
A ja uważam że za ostro wciskasz gaz i za często używasz hamulca. Gaz spróbuj delikatnie wciskać, a aby zredukować hamowanie trzeba przewidywać, najlepiej jechać za kimś w odpowiednim odstępie. Cięzko to opisywać. Jak w Niemczech robiono kursy oszczędnego jeżdzenia to osoby którym auta paliły w granicach 12 litrów po kursie mieściły się w okolicy 9 litrów na 100km. Od sposobu jeżdzenia zależy ile spali. Ja przejechałem raz 140 km na 6l paliwa, a jak się spiesze to mogę spalić koło 10l na setke. Kwestia wciskania gazu ;)

Ja praktycznie zawsze rozpędzam się na maksymalnie otwartej przepustnicy :> I mam spalanie ~16,5km/1l w mieście :> Czyli... ~6,06l/100km :>
A hamuję silnikiem + hamulec jak trzeba :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13398 Wysłany: 15 Mar 2007, 05:44; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 274
Styl jazdy napewno powoduje bardziej oszczędną lub też mniej oszczędną jazde. W przypadku kolegi może jednak być też uszkodzenie sondy lambda. Proponowałbym podjechać na jakiś warsztat i wykonać pomiary sody :/

_________________
Punto II 1.2 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #21121 Wysłany: 24 Kwi 2007, 17:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 08 Sie 2006,
Posty: 50
Odświeżę temat bo nie ma sensu zakładanie nowego o tym samym ;)

Napiszę mój problem od samego początku

A więc mam punto 1.1 i wszystko zaczeło się od nagminnego zapalania się kontrolki wtrysku paliwa...później doszła, nierówna praca silnika aż po pewnym czasie zaczą pracować na 3 cylindrach...więc zostały wymienione świece, przy okazji okazało się że były one nie dokręceone :shock: już było lepiej ale wciąż coś nie tak...wciąż za mało mocy....następnie została wstawiona rurka w katalizator...poprawiła się reakcja silnika i dzwięk...ale wciąż jakoś mało mocy i spore spalanie.
W końcu został podłączony pod kompa i wyszło że jest uszkodzona sonda lombda. Została ona wymieniona na zamiennik bosha... no i od czego czasu silnik ładnie chodzi ale wciąż spalanie jest duże w trasie 9-11l/100km podczas gdy wcześniej na tej samej trasie przy takiej samej jeździe palił 5-6l/100km i nadal czasami bez przyczyny włącza się wtrysk paliwa.


Tak to ogólnie wygląda...ktoś ma jakieś pomysły?? :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #21138 Wysłany: 24 Kwi 2007, 18:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: okolice Gliwic :)
Rejestracja: 23 Kwi 2007,
Posty: 131
mojego kręce 3-4 tyś obrotów prawie cały czas i pali przy jezdzie mieszanej 8 - 8,5 litna na 100 km.

_________________
Punto I , silnik 1,1 - 55 koni , produkcja 1995 ,
141 999 tyś, prawie bezawaryjnie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #21178 Wysłany: 24 Kwi 2007, 21:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Lambda jest źle zestrojona. Pojedź do ASO i niech Ci wszystko ładnie zestroją zwracając uwagę na lambde.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #21530 Wysłany: 27 Kwi 2007, 17:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 08 Sie 2006,
Posty: 50
A więc nie ma takiej możliwości żeby zestroić sonde :P

Okazało się że jest dziurawy przewód podciśnieniowy od ERG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #23518 Wysłany: 13 Maj 2007, 11:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wolsztyn
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 33
a co to jest ERG???

_________________
Punto I S 1.2 60 1995r. lpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #23520 Wysłany: 13 Maj 2007, 11:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
ERG wydaje mi sie ze to recylkulacja spalin tylko w dieslach polega na tym ze w kanale wylotowym jest dosatkowy zawór i czesc spoalin spowrotem wraca z nowa mieszanka do komory spalania w celu ograniczenia tlenków azotu w spalinach aby samochody diesla spelniały normy Euro 3 prawdopodobnie ale nie ejstem na 100% pewny

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #23524 Wysłany: 13 Maj 2007, 11:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 08 Sie 2006,
Posty: 50
nie tylko w dieslach bo w Punciaku 1.1 też jest jak pewnie i w każdym innym :P

fakt faktem, że teraz prawie wcale paliwa nie zużywa :D i spaliny z rury nie śmierdzą i nie kopcą (pomimo braku katalizatora), ale jak był dziurawy przewód to autko miało zdecydowanie więcej mocy :cry:

http://pl.wikipedia.org/wiki/EGR


Góra
 Profil  
 
 
 Post #24003 Wysłany: 15 Maj 2007, 21:55; 
 Temat postu: mój też chyba dużo pali
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Oświęcim
Rejestracja: 15 Maj 2007,
Posty: 4
mam kropka 1.1 6 speed od niecałych 3ech tygodni ale chyba tez mnie bedzie bolec jak podjade na stacje... silnik pracuje ok, tłumik sobie tylko burczy... mam chęc zmienic ta sonde lambda... macie jakas orientacje ile to wógoel kosztuje...?? łatwo to wymienić?? tak wógóle to jestem tu nowy... Witam w gronie puntomaniaków ;P pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #24005 Wysłany: 15 Maj 2007, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 08 Sie 2006,
Posty: 50
Najpierw podłącz go do kompa, jeśli to coś z sondą to od razu wykryje. Co do wymiany to tyle wiem że baaardzo się nie opłaca kupowanie oryginalnej sondy, u mnie jest zamiennik bosha i trzeba było ją jakoś tam dostosować, nie jest to trudne. Więcej nie wiem bo to ojciec załatwiał :twisted: :twisted:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #24066 Wysłany: 16 Maj 2007, 08:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań/Luboń
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 87
Lechu84 jak będą Ci sprawdzać tę sondę to koniecznie na "oscyloskopie". Nie dawaj się wrobić w żadne pomiary napięcia na sądzie (przy użyciu miernika - elektrycy i gaziarze lubują się w takich rozwiązaniach).
Pomiar powinien być przeprowadzony przy różnych prędkościach obrotowych silnika ponieważ sonda całkiem nieźle może sobie radzić na wolnych obrotach natomiast "głupieje" na wyższych obrotach.
Ludzie opisywali (inne forum) przypadki, że były problemy, że spalaniem, pracą na wolnych obrotach - odczyty sondy były prawidłowe, żadnych błędów w kompie. Wymienili sondę mimo wszystko i... wszelkie objawy ustąpiły :-)

Na rynku jest wiele uniwersalnych sond lambda. Wymiana jest bezproblemowa. Koszt sondy uniwersalnej to 100 - 200 zł. Jak będziesz szukał to wybierz sondę z taką samą wtyczką (są też sondy bez wtyczek - z samymi kabelkami) nawet gdybyś musiał zapłacić więcej. Unikniesz tym samum łączenia kabli i zmiany ich rezystancji - ŻADNEGO LUTOWANIA.

_________________
Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #24076 Wysłany: 16 Maj 2007, 09:52; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Oświęcim
Rejestracja: 15 Maj 2007,
Posty: 4
Wielkie dzieki za obszerne info....!!! Napewno napisze jak sie rozstrzygnie ten problem. PS. Nie myślałem ze tu ludzie tak szybko reagują na czyjść problem... DZIEKI :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #24121 Wysłany: 16 Maj 2007, 14:49; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
FireAngel napisał(a):
Lechu84 jak będą Ci sprawdzać tę sondę to koniecznie na "oscyloskopie"

Masz jakieś wykresy jaki przebieg powinien być na oscyloskopie? :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO