|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 00:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Des |
#110063 Wysłany:
31 Mar 2008, 11:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
Ja zazwyczaj kręcę tak do 5500 maksymalnie. Powyżej już nie przyspiesza według mnie.
Oczywiście chodzi o 1.2 8v z Punto II ,ale w GP to ten sam sil nik jest tylko, że ma 5 koni więcej w serii
Ostatnio edytowany przez Des, 31 Mar 2008, 16:56, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
|
|
zoon |
#110064 Wysłany:
31 Mar 2008, 11:50; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
ipIV napisał(a): poza tym.... moim zdaniem silnik jest najbardziej dynamiczny pomiędzy maksymalnym momentem a maksymalną mocą. Dlaczego wyszła mi sekunda szybciej kręcąc do 6000... uzasadniam to w ten sposób: sytuacja 1: kręcę do 5000, zmiana biegu spada na około 3500 sytuacja 2: kręcę do 6000, zmiana biegu spada na około 4500 Analizując te 2 sytuacje z wykresem: dochodzę do wniosku, że średnia moc uzyskana przez silnik w pierwszej sytuacji jest mniejsza od średniej mocy w drugiej sytuacji i cześć pieśni
Jeśli w sytuacji pierwszej zmiana obrotów przypada Ci przy 3500 to tym lepiej, bo wtedy masz większy moment obrotowy! Zauważ, że moment obrotowy po 3000 zaczyna powoli spadać a przy 4500 jest już nieduży i wtedy przyśpieszanie nie jest już tak efektywne. Silnik się wkręca na obroty, ale nie ciągnie auta z więlksza siłą.
Jaka znowu średnia moc? To jakis nowy parametr? Moment obrotowy w pierwszej sytuacji masz korzystniejszy niż w drugiej i własnie w pierwszej sytuacji przyśpieszenie powinno być lepsze.
Ostatnio edytowany przez zoon 31 Mar 2008, 12:01, edytowano w sumie 3 razy
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#110065 Wysłany:
31 Mar 2008, 11:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
W innym wątku była dyskusja a propos patrzenia na obortek - dostało mi sie, że tak robią niedoświadczeni kierowcy
Teraz zwracam na to uwagę, bo cackam się - mam nowe autko, które sam sobie układam. W poprzednim aucie, po pierwszym okresie przestałem patrzeć, jeździłem "na ucho" i na wyczucie i powiem tyle - tak jeździ się znacznie pewniej i płynniej, bo zerkanie na obrotek jednak trochę dekoncentruje (mowa głównie o jeździe w korku)...
Kiedyś już polecałem tę stronke:
http://www.technikajazdy.info/techniczn ... -obrotowy/
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
Ostatnio edytowany przez filip76, 31 Mar 2008, 13:15, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
garys |
#110084 Wysłany:
31 Mar 2008, 13:02; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 520
|
Mi wyprzedzanie kojarzy się z szybkim manewrem.
Najczęściej ciągne go do ok 5 - 5.5 tys.obr.
A tak pozatym to wszystko zależy od wielu rzeczy. Czasem bardzo sprawnie można przyspieszyć i na 5 biegu jak jest sposobność.
|
|
Góra |
|
|
MatiGP |
#110232 Wysłany:
31 Mar 2008, 21:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
Grzegorz1976 Masz rację. Przy wyprzedzaniu nie patrzysz na jakich obrotach jedziesz tylko jedziesz tak mocno, żeby dobrze zakończyć manewr wyprzedzania.
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
|
STax |
#110263 Wysłany:
31 Mar 2008, 21:41; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
zoon: tu chodzi o to, że jak wyprzedzasz na 3 czy 4 biegu i potem musisz zmienić, to jest jeszcze kwestia przełożenia biegu, więc czasem warto pokręcić silnik powyżej max mocy ale na niższym przełożeniu żeby dobrze przyspieszył.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Prosec |
#111141 Wysłany:
03 Kwi 2008, 08:02; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Misiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: k/P-nia Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 23
|
Czytając wypowiedzi niektórych Formowiczów widzę, że temat dyskusji trochę odszedł od zamierzonego przeze mnie, ale nie szkodzi
Robiąc ankietę chodziło mi nie o to, by uzyskać informację, jak kręcić silnik by mieć najlepsze parametry do wyprzedzania (bo od tego są wykresy mocy/momentu obr. itp), tylko dowiedzieć się, jak bardzo kręcić silnik, by nie wpłynęło to źle na jego żywotność, przy zachowaniu sensownych osiągów. Jak wspomniałem, jak gazuję zazwyczaj do 5.000 obr./min., potem już nie dodaję gazu tylko jadę utrzymując te obr., bo trochę się boję, że "zakatuję silnik". I stąd moje pytanie i cala ankieta.
Analogiczny dylemat pojawia się przy szybkiej jeździe, czy jako szybkość przelotową na autostradzie brać 150-160 km/godz z obrotami rzędu 5 tys., czy lepiej zejść do 130 km (pomijam kwestię zużycia paliwa).
_________________ GP 1.4, 77 KM, Energy
|
|
Góra |
|
|
STax |
#111144 Wysłany:
03 Kwi 2008, 08:32; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Prosec: jeśli tylko silnik jest ciepły i sprawny, to nawet obroty graniczące z odcięciem nie powinny mu nic zrobić. Co do żywotności, to wydaje mi się, że będzie ciut mniejsza, ale to dlatego, że silnik jest w stanie w ciągu swego "życia" zrobić np kilka miliardów obrotów, więc przy 6000obr/min zrobi je wcześniej niż przy 5000obr/min.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#111151 Wysłany:
03 Kwi 2008, 08:44; Temat postu: |
|
|
Prosec to co piszesz jest dla mnie troszkę dziwne, bo dla mnie manewr wyprzedzania to taki, kiedy nie myślę ile obrotów, czy jaka żywotność silnika. Silniczek ma iść pełną parą, żeby szybko zakoµńczyć manewr. W tak krótkim czasie maksymalne osiągi nie mają wpływu na żywotność. No chyba że jedziesz jak Kuzaj i wyprzedzasz po kolei wszystkich, to co innego
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#111161 Wysłany:
03 Kwi 2008, 09:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
Grzegorz1976
Ja też staram się wyprzedzić najszybciej i najsprawniej ale w zakresie do 3 000 obrotów, po prostu oceniajac sytuację biorę poprawkę na to, że nie wyciskam z silnika wszystkiego....
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#111166 Wysłany:
03 Kwi 2008, 09:18; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
Grzegorz1976 napisał(a): Silniczek ma iść pełną parą
No właśnie... pojawia się gdzie ta pełna para jest... :]
Dla jednego jest przy 3000, dla drugiego przy 5000.
Ogólnie ktoś podał tutaj link do opisu jak to jest z momentem i mocą....
Wynika z tego, że sam moment obrotowy bez mocy jest nic nie warty - za duze straty przy przełożeniach, więc może faktycznie samochód lepiej idzie przy mniejszym momencie a na wysokich obrotach -> Przy niskich obrotach są duże straty momentu obr. na skrzyni, natomiast przy wysokich obrotach jest na odwrót -> są duze straty na obrotach, a nie na momencie obrotowym. :]
Poza tym kręcąc silnik do tych 3000-3500 trzeba częściej zmieniać biegi -> strata czasu?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#111182 Wysłany:
03 Kwi 2008, 10:41; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Więc powiem tak: samochód najlepiej przyspiesza w tym zakresie obrotów, w którym moment obrotowy jest największy.
W moim wysokoobrotowym, szesnastozaworowym silniku 1.4 16V, jest to zakres 3500-6000 obr.
W Twoim silniku 1.2 8V ipIV, to zakres jak pokazuje wykres mniej-więcej 2000-4500 obr. Jeździłem lata silnikiem 1.2 8V i wiem, że nie ma sensu kręcić go wysoko, bo brak mu tam tchu z powodu małego momentu. 1.2 16V dużo efektywniej zachowuje się na wysokich obrotach, ale to jest 16V.
I nie przejmuj się za bardzo wykresem mocy, bo jest to tylko iloraz momentu obrotowego i obrotów.
|
|
Góra |
|
|
Dzióbel |
#111185 Wysłany:
03 Kwi 2008, 11:00; Temat postu: |
|
|
Admin |
|
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3301
|
zoon napisał(a): Więc powiem tak: samochód najlepiej przyspiesza w tym zakresie obrotów, w którym moment obrotowy jest największy.
tak jest
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#111190 Wysłany:
03 Kwi 2008, 11:20; Temat postu: |
|
|
Ale sorry chłopaki, jakoś nie wyobrażam sobie szybkiego wyprzedzenia przy obrotach 3000. Co innego jak mam czas i miejsce to nawet nie redukuje i lecę na 5tce właśnie te 3 -3,5 tysiąca, ale jak trzeba "myknąć" to kita ile wlezie.
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#111198 Wysłany:
03 Kwi 2008, 11:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
dla diesla 3000 to już całkiem sporo...
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#111207 Wysłany:
03 Kwi 2008, 12:27; Temat postu: |
|
|
filip76 aha nie wziąłem poprawki na twój silnik. Ja piszę o benzynie, ale fakt 3000 dla dieselka to juz całkiem przyzwoicie , dla benzynki to jednak takie "ekonomiczne" obroty i jakoś nie mógłbym się przełamać żeby nie pociągnąć wyżej.
|
|
Góra |
|
|
krowka |
#111216 Wysłany:
03 Kwi 2008, 13:05; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Grzegorz1976, czasem gdy trzeba za skrzyżowaniem wyprzedzić marudera, to i na 2 biegu zobaczy ponad 5000obr/min. Ale wtedy, to w zbiorniku wir
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
|
Liban |
#112581 Wysłany:
07 Kwi 2008, 09:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 19 Sty 2007, Posty: 150
|
To zależy jak szybko trzeba wyprzedzić ale zazwyczaj zaczynam od 3000-3500 a koncze na 5500 czasem 6000.
_________________ Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#112656 Wysłany:
07 Kwi 2008, 14:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
|
Góra |
|
|
daras |
#113803 Wysłany:
10 Kwi 2008, 09:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Ankieta jest nieprecyzyjna. Brak 5000 obrotów dla diesla.
1.3 M-jet to potrafi i całkiem dobrze znosi
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#113820 Wysłany:
10 Kwi 2008, 09:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
daras nawet nie śmiałbym próbować
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
Prosec |
#114093 Wysłany:
11 Kwi 2008, 00:52; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Misiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: k/P-nia Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 23
|
daras napisał(a): Ankieta jest nieprecyzyjna. Brak 5000 obrotów dla diesla. 1.3 M-jet to potrafi i całkiem dobrze znosi
Dla takich sytuacji jest opcja - przyspieszam na maxa
_________________ GP 1.4, 77 KM, Energy
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#114547 Wysłany:
12 Kwi 2008, 18:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#114548 Wysłany:
12 Kwi 2008, 18:52; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
Kolejny przykład nie mający prawa bytu wg. niektórych forumowiczów:
1.2 8V
100-110km/h 5 bieg i około 3000rpm -> gaz do dechy i nic się nie dzieje....
redukcja na 4 silnik wchodzi na ponad 4000rpm, gaz do dechy i auto przyspiesza dużo lepiej mimo, że moment obrotowy jest dużo mniejszy.... Ktoś wyjaśni tą anomalię która wg niektórych nie ma prawa bytu?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 13 Kwi 2008, 14:12, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#114688 Wysłany:
13 Kwi 2008, 11:12; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|