You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 03:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3

Do jakich obrotów silnika przyspieszacie?
do 4.000 obr./min (silnik benzynowy) 11%  11%  [ 9 ]
do 4.500 obr./min (silnik benzynowy) 21%  21%  [ 17 ]
do 5.000 obr./min (silnik benzynowy) 18%  18%  [ 15 ]
do 5.500 obr./min (silnik benzynowy) 23%  23%  [ 19 ]
do 6.000 obr./min (silnik benzynowy) 10%  10%  [ 8 ]
do 3.000 obr./min (silnik diesel) 6%  6%  [ 5 ]
do 3.500 obr./min (silnik diesel) 4%  4%  [ 3 ]
do 4.000 obr./min (silnik diesel) 2%  2%  [ 2 ]
do 4.500 obr./min (silnik diesel) 1%  1%  [ 1 ]
przyspieszam na maxa :-) 4%  4%  [ 3 ]
Razem głosów : 82
Autor Wiadomość
 
 Post #114814 Wysłany: 13 Kwi 2008, 18:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2007,
Posty: 31
zazwyczaj do ok 5000
1.4 8Vbenzyna

_________________
Punto II 5d 1.2 60KM
Grande Punto 1.4 8V 77KM 5D + klima i inne


Góra
 Profil  
 

 
 Post #116129 Wysłany: 17 Kwi 2008, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Rejestracja: 30 Mar 2007,
Posty: 146
a ja ostatnio jezdze na prostych od 60 km/h na piatym biegu. oj jak spalanie spadlo, ok tez wyprzedzam, ale ogolnie wole 5 min pozniej byc u celu a sporo kasy zaoszczedzic :) a jak musze wyprzedzic tak na maxa, to redukcja i pedal do dechy i nie patrze na obroty a na droge :) hehe

_________________
Pozdrawiam, Tomek (Tumi)
www.cashmedia.pl | www.host44.pl | www.akcjasos.pl | www.kkozle.pl | www.radio.opole.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #132419 Wysłany: 05 Cze 2008, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Maj 2008,
Posty: 127
zmieniam bieg na wyższy gdy mi przygasa podświetlenie deski rozdzielczej(NOC),w dzień nie jeżdże , :wink:

_________________
GP Estiva ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161497 Wysłany: 26 Sie 2008, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 26 Sie 2008,
Posty: 11
Jak na maksa przyspieszyc chce to do 4.5 tysiaca krece. Wiecej nie ma sensu ale sprawdzilem ze maksymalne obroty dla diesel'a 1.9 130 koni to 5 tysiecy. Sam do tylu rozkrecilem a czerwone pole zaczyna sie juz od 4.5 tysia.

_________________
Grande Punto Sport 1.9


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161531 Wysłany: 27 Sie 2008, 08:03; 
 Temat postu:
Jeśli chodzi o silnik 1,4 8v to po około rocznych obserwacjach zauważyłem że najlepiej ciągnie od 4000 - 5500 i myślę że dawanie kity w tym przedziale jest najefektywniejsze.


Góra
  
 
 
 Post #161576 Wysłany: 27 Sie 2008, 09:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
Zgadzam się z Alem... ekhm... Grzegorzem. No, może dolna granica to 3500 rpm, ale to może być subiektywne i wynikające z nieco innego "ułożenia" jednostki napędowej przeze mnie i Grzegorza.

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161579 Wysłany: 27 Sie 2008, 09:28; 
 Temat postu:
michalj napisał(a):
No, może dolna granica to 3500 rpm

Od 3000 -3500 u mnie zaczyna ciągnąć, ale prawdziwy kop przychodzi równo z 4000 obrotów i drze do 5500. Potem jeszcze kręci na niższych biegach i do 6500 ale to juz jest nieefektywne.


Góra
  
 
 
 Post #161606 Wysłany: 27 Sie 2008, 10:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
6500 rpm? A odcięcie nie następuje przy 6000 rpm? Raz przycisnąłem "za mocno" i nastąpiło odcięcie, ale nie pamiętam przy jakich obrotach.

Ciągnąć zaczyna od 3000 rpm, naprawdę porządnego kopa dostaje od 4000 rpm. :E Dobrze gada, dać mu Kropka!

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161611 Wysłany: 27 Sie 2008, 10:14; 
 Temat postu:
michalj napisał(a):
6500 rpm? A odcięcie nie następuje przy 6000 rpm?

Następuje ale nie od razu. Trzeba ciut dłużej przekatować. A jednorazowe krótkie przekroczenie nie odcina zapłonu. Mam sprawdzone obie wersje


Góra
  
 
 
 Post #161615 Wysłany: 27 Sie 2008, 10:21; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Grzegorz1976: hmm to trochę dziwne to odcięcie...
W mk I 1.1 jak się przyciśnie to po prostu w momencie dojścia do obrotów 6500 przy wciśniętym gazie odcina paliwo i cześć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161623 Wysłany: 27 Sie 2008, 10:26; 
 Temat postu:
STax napisał(a):
Grzegorz1976: hmm to trochę dziwne to odcięcie...

W końcu to sporting nie? :E.

No cóż wygląda to tak. np kita na 2 biegu wskazówka się szybko wychyla do 6,5 ale nic nie odcina -> zmiana biegu

Ta sama sytuacja ale kita przetrzymana jakąś sekundę , dup odcięcie.


Góra
  
 
 
 Post #161627 Wysłany: 27 Sie 2008, 10:29; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Grzegorz1976: hmm, wydaje mi się, że może po prostu odcięcie jest przy 6600? Albo 6550? I dopiero jak przytrzymasz to obroty są na tyle wysokie...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161633 Wysłany: 27 Sie 2008, 10:32; 
 Temat postu:
STax napisał(a):
wydaje mi się, że może po prostu odcięcie jest przy 6600? Albo 6550? I dopiero jak przytrzymasz to obroty są na tyle wysokie...

Może i tak jest :D

[ Dodano: 27 Sie 2008 09:32 ]
Sens w każdym razie jest taki że powyżej 5,5 tyś. obrotów to już tylko hałas i wir w baku a efekt mizerny.


Góra
  
 
 
 Post #161942 Wysłany: 27 Sie 2008, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Czyli osiągnięcie tych teoretycznych 77 KM przy 6000 obr. jest praktycznie niemożliwe ze względu na mały moment tam wysoko. Dlatego tak niewielka jest różnica pomiędzy silnikami 1.2 8V i 1.4 8V w Grande. A np. silnik 1.2 16V z Punto II pięknie wchodzi na 5000 obr. gdzie ma 80 KM. Do tego ma stosunkowo mocny dół.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161965 Wysłany: 27 Sie 2008, 23:01; 
 Temat postu:
zoon napisał(a):
Czyli osiągnięcie tych teoretycznych 77 KM przy 6000 obr. jest praktycznie niemożliwe ze względu na mały moment tam wysoko

Myślę że spokojnie jest możliwe. I dlaczego przy 6000 przecież osiąga przy 5500.


Góra
  
 
 
 Post #162018 Wysłany: 28 Sie 2008, 01:16; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Zawsze we wszystkich danych techniczny było podawane 77 KM przy 6000 obr. Od niedawna piszą na polskiej stronie Fiata (która nota bene nie jest wiarygodnym źródłem, ale niektórzy się na nią powołują) przy Grande jakieś bzdury o 75 KM przy 5750 obr., ale przy Linei jest po staremu 77 przy 6000.

http://img157.imageshack.us/my.php?image=779da.jpg

Fakt, że przyrost mocy pomiędzy 5500 obr. a 6000 obr. jest w praktyce żaden i nie ma sensu męczyć silnika.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO