|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 03:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
puntomaniak |
#114814 Wysłany:
13 Kwi 2008, 18:17; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 19 Kwi 2007, Posty: 31
|
zazwyczaj do ok 5000
1.4 8Vbenzyna
_________________ Punto II 5d 1.2 60KM
Grande Punto 1.4 8V 77KM 5D + klima i inne
|
|
Góra |
|
|
|
|
Tumi |
#116129 Wysłany:
17 Kwi 2008, 19:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle Rejestracja: 30 Mar 2007, Posty: 146
|
a ja ostatnio jezdze na prostych od 60 km/h na piatym biegu. oj jak spalanie spadlo, ok tez wyprzedzam, ale ogolnie wole 5 min pozniej byc u celu a sporo kasy zaoszczedzic a jak musze wyprzedzic tak na maxa, to redukcja i pedal do dechy i nie patrze na obroty a na droge hehe
_________________ Pozdrawiam, Tomek (Tumi)
www.cashmedia.pl | www.host44.pl | www.akcjasos.pl | www.kkozle.pl | www.radio.opole.pl
|
|
Góra |
|
|
Thoa82 |
#132419 Wysłany:
05 Cze 2008, 19:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Maj 2008, Posty: 127
|
zmieniam bieg na wyższy gdy mi przygasa podświetlenie deski rozdzielczej(NOC),w dzień nie jeżdże ,
_________________ GP Estiva
|
|
Góra |
|
|
MichalN |
#161497 Wysłany:
26 Sie 2008, 23:23; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Sie 2008, Posty: 11
|
Jak na maksa przyspieszyc chce to do 4.5 tysiaca krece. Wiecej nie ma sensu ale sprawdzilem ze maksymalne obroty dla diesel'a 1.9 130 koni to 5 tysiecy. Sam do tylu rozkrecilem a czerwone pole zaczyna sie juz od 4.5 tysia.
_________________ Grande Punto Sport 1.9
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#161531 Wysłany:
27 Sie 2008, 08:03; Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o silnik 1,4 8v to po około rocznych obserwacjach zauważyłem że najlepiej ciągnie od 4000 - 5500 i myślę że dawanie kity w tym przedziale jest najefektywniejsze.
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#161576 Wysłany:
27 Sie 2008, 09:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 408
|
Zgadzam się z Alem... ekhm... Grzegorzem. No, może dolna granica to 3500 rpm, ale to może być subiektywne i wynikające z nieco innego "ułożenia" jednostki napędowej przeze mnie i Grzegorza.
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#161579 Wysłany:
27 Sie 2008, 09:28; Temat postu: |
|
|
michalj napisał(a): No, może dolna granica to 3500 rpm
Od 3000 -3500 u mnie zaczyna ciągnąć, ale prawdziwy kop przychodzi równo z 4000 obrotów i drze do 5500. Potem jeszcze kręci na niższych biegach i do 6500 ale to juz jest nieefektywne.
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#161606 Wysłany:
27 Sie 2008, 10:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 408
|
6500 rpm? A odcięcie nie następuje przy 6000 rpm? Raz przycisnąłem "za mocno" i nastąpiło odcięcie, ale nie pamiętam przy jakich obrotach.
Ciągnąć zaczyna od 3000 rpm, naprawdę porządnego kopa dostaje od 4000 rpm. Dobrze gada, dać mu Kropka!
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#161611 Wysłany:
27 Sie 2008, 10:14; Temat postu: |
|
|
michalj napisał(a): 6500 rpm? A odcięcie nie następuje przy 6000 rpm?
Następuje ale nie od razu. Trzeba ciut dłużej przekatować. A jednorazowe krótkie przekroczenie nie odcina zapłonu. Mam sprawdzone obie wersje
|
|
Góra |
|
|
STax |
#161615 Wysłany:
27 Sie 2008, 10:21; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976: hmm to trochę dziwne to odcięcie...
W mk I 1.1 jak się przyciśnie to po prostu w momencie dojścia do obrotów 6500 przy wciśniętym gazie odcina paliwo i cześć.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#161623 Wysłany:
27 Sie 2008, 10:26; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): Grzegorz1976: hmm to trochę dziwne to odcięcie...
W końcu to sporting nie? .
No cóż wygląda to tak. np kita na 2 biegu wskazówka się szybko wychyla do 6,5 ale nic nie odcina -> zmiana biegu
Ta sama sytuacja ale kita przetrzymana jakąś sekundę , dup odcięcie.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#161627 Wysłany:
27 Sie 2008, 10:29; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976: hmm, wydaje mi się, że może po prostu odcięcie jest przy 6600? Albo 6550? I dopiero jak przytrzymasz to obroty są na tyle wysokie...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#161633 Wysłany:
27 Sie 2008, 10:32; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): wydaje mi się, że może po prostu odcięcie jest przy 6600? Albo 6550? I dopiero jak przytrzymasz to obroty są na tyle wysokie...
Może i tak jest [ Dodano: 27 Sie 2008 09:32 ]Sens w każdym razie jest taki że powyżej 5,5 tyś. obrotów to już tylko hałas i wir w baku a efekt mizerny.
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#161942 Wysłany:
27 Sie 2008, 21:41; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Czyli osiągnięcie tych teoretycznych 77 KM przy 6000 obr. jest praktycznie niemożliwe ze względu na mały moment tam wysoko. Dlatego tak niewielka jest różnica pomiędzy silnikami 1.2 8V i 1.4 8V w Grande. A np. silnik 1.2 16V z Punto II pięknie wchodzi na 5000 obr. gdzie ma 80 KM. Do tego ma stosunkowo mocny dół.
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#161965 Wysłany:
27 Sie 2008, 23:01; Temat postu: |
|
|
zoon napisał(a): Czyli osiągnięcie tych teoretycznych 77 KM przy 6000 obr. jest praktycznie niemożliwe ze względu na mały moment tam wysoko
Myślę że spokojnie jest możliwe. I dlaczego przy 6000 przecież osiąga przy 5500.
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#162018 Wysłany:
28 Sie 2008, 01:16; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Zawsze we wszystkich danych techniczny było podawane 77 KM przy 6000 obr. Od niedawna piszą na polskiej stronie Fiata (która nota bene nie jest wiarygodnym źródłem, ale niektórzy się na nią powołują) przy Grande jakieś bzdury o 75 KM przy 5750 obr., ale przy Linei jest po staremu 77 przy 6000.
http://img157.imageshack.us/my.php?image=779da.jpg
Fakt, że przyrost mocy pomiędzy 5500 obr. a 6000 obr. jest w praktyce żaden i nie ma sensu męczyć silnika.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|