You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 10:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #109616 Wysłany: 30 Mar 2008, 04:17; 
 Temat postu: Zablkokowane tylne lewe koło.
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Mar 2008,
Posty: 5
Witam,

Mam taki problem z Fiatem Punto MK2 r. 2001: zaparkowalem samochod, zacisnalem hamulec reczny, po powrocie z pracy zwolnilem reczny (nie bylo oznak ze cos z nim jest nie w porzadku), odpalam auto i nie moge ani cofnac ani ruszyc do przodu, tylne lewe kolo calkowice zablokowane - nawet nie drgnie. Auto zostawilem w pracy musialem wrocic taxi.
Prosze o pomoc!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #109617 Wysłany: 30 Mar 2008, 06:32; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Jakie temperatury panuja obecnie w Twoim miejscu zamieszkania? Jak silne mrozy, to moze pozamarzało, to sie zdarza, chociaz najczęściej w takich wypadkach w ogole nie mozna spuscic ręcznego :roll:

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #109669 Wysłany: 30 Mar 2008, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
Zbysiuu jak blokuje sie ręczny to można odblokować na wstecznym, trzeba na chama i puści, jak mrozu nie było to syf przyblokował szczęki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #109687 Wysłany: 30 Mar 2008, 12:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Mar 2008,
Posty: 5
Hej,

Probowalem na chama, podnosi sie tyl, kolo ani drgnie, trze o asfalt. Mrozow nie ma, ale mokro i deszczowo. Reczny bez problemow chodzi, tak mi sie wydaje.
Co to moze byc??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #109692 Wysłany: 30 Mar 2008, 12:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &plindex=1 <-- tylko żebyś tak nie jeździł :P :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #109704 Wysłany: 30 Mar 2008, 13:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Witaj :)

też mam kropa z 2001 :D

Proste.. Gdy takie coś nas Spotka, robimy Tak:

Młotek itp coś czym można postukać... schylamy sie pod tylne koło:D, i musimy stukać w bęben do okoła jak sie da, dość mocno, ale tak by go nie pogiąć(słaby to on nie jest:D), i po iluś tam uderzaniach puści, odskoczy...

Gdy już puści, musimy pojechać do swojego garażyku, odkręcić koło, zdjać bęben, i wyczyścić wszystko co znajduje się w środku, okąłdziny z deka papierem ściernym, a bebny, kamyczki obrotowe na wiertarke i równany ten Próg, na bębnie z przodu. Na spreżynki leciutko smaru, ale nie dużo, i na mechanizm też, ale mało by nie spadło nic, na szczęke i bęben. Najelpeij to wyjąć szczęki i ten mechanizm rozruszać, spryskać WD40, wyczyścici ponownie wd40. Ja to robie w samochodach, co roku. I nigdy nie ma problemu, ręczny zawsze działą idealnie, no i wiem, widzę, kiedy mam już słabe Okładziny:)))

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #110071 Wysłany: 01 Kwi 2008, 18:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Mar 2008,
Posty: 5
Witam

Dzieki za pomoc, kolo odblokowane. Pomogla metoda "na chama", a przyczyna byl zasyfiony beben.
Dzisiaj jade do mechanika, usunie caly syf i zakonserwuje :)

Pozdrawiam.

[ Dodano: 01 Kwi 2008 17:27 ]
Hej,

Jestem po wizycie u mechanika, wymienil bebny, szczeki, ale cos niedobreog sie dziej ,mianowice - tylne felgi bardzo mocna sie rozgrzewaja, az parza, smierdzi z nich niesamowice,po dluzszej zaparkowalem w garazu i myslem ze cos sie pali. Co to moze byc???? Dodatkowo zajrzalem pod maske, odkrecilem korek od chlodnicy i wyrzucilo mi bardzo duzo plynu, a w trakcie jazdy zamigotala mi zolta kontrolka silnika. Czy to cos powaznego?? Prosze o pomoc!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #110617 Wysłany: 01 Kwi 2008, 20:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
Zbysiuu założył nie oryginały i są za duże szczęki, albo się pomęczyć albo zdjąć bębny i lekko papierem zetrzeć okładzinę. Co do wody/płynu to zawsze na ciepłym silniku wyleci trochę bo temperatura zwiększa objętość.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #110623 Wysłany: 01 Kwi 2008, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Mar 2008,
Posty: 5
Po jezdzie testowej rozgrzewa sie prawe kolo, slyszalne jest takze tarcie, trzeba wytezyc sluch i slychac.

Co do plynu - to nie bylo troche, dobre 2-3 filizanki. Zaloze nowy temat, bo w sumie musze zapytac jeszcze o bulgotanie i wymiane glowicu.

Dzieki za odp.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #110675 Wysłany: 01 Kwi 2008, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Nie chcę podważać kompetencji twojego mechanika, ale może po założeniu nowych bębnów i szczęk, nie wyregulował wszystkiego, i teraz po prostu w jednym z bębnów szczęki trą ci o bęben podczas jazdy ? Co do "wystrzeliwującego" płynu z układu chłodzenia, to może być efekt uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #110783 Wysłany: 02 Kwi 2008, 10:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 210
Pomógł: 1
mwas napisał(a):
Nie chcę podważać kompetencji twojego mechanika, ale może po założeniu nowych bębnów i szczęk, nie wyregulował wszystkiego, i teraz po prostu w jednym z bębnów szczęki trą ci o bęben podczas jazdy ? Co do "wystrzeliwującego" płynu z układu chłodzenia, to może być efekt uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

W związku z wypowiedzią kolegi mam pytanie, gdzie takowa regulacja w PUNTO II westępuje bo ja takowej nie zauważyłem. Spotkałem się kiedyś z regulacją hamulców odbywało się to poprzez wykręcanie lub wkręcanie końcówek cylinderków ale to było w :lol: Żuku.

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #110798 Wysłany: 02 Kwi 2008, 11:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
może mechanik nie poluzował linek od hamulca ręcznego dlatego tak grzeją bębny w aucie .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114923 Wysłany: 13 Kwi 2008, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Kwi 2008,
Posty: 11
Ja bym stawiał bardziej na regulacje szczęk. Najwidoczniej twój mechanik po założeniu bębnów musiał nadmiernie poluzować regulacje i teraz szczęki trą Ci o bębny. Miałem ten sam problem tyle że w jednym kole, po poprawnym wyregulowaniu było wszystko ok.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO