You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 07 Maj 2024, 13:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #149894 Wysłany: 26 Lip 2008, 19:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
a ja koledzy ma takie stuki tylko podczas manewrowania na parkingu....co to moze byc??? :P.....objawia się takim głuchym puknięciem odczuwalnym przez moment na kierownicy.....można z tym jeździć bez obaw?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #150504 Wysłany: 28 Lip 2008, 13:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Niepołomice
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 96
rafał79 napisał(a):
a ja koledzy ma takie stuki tylko podczas manewrowania na parkingu....co to moze byc??? :P.....objawia się takim głuchym puknięciem odczuwalnym przez moment na kierownicy.....można z tym jeździć bez obaw?

ja mam jak kolega napisał. próbowałem zlokalizować tą śrubę żeby dokręcić tą listwę ale nici!!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150604 Wysłany: 28 Lip 2008, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
może ktoś z kolegów ma pomysł na te luzy...gdzie jest ta owa sruba pod kierownicą co można ją dokrecici???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #157570 Wysłany: 16 Sie 2008, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 17 Lut 2008,
Posty: 101
no tak, mechanik w ASO naświetlił mi trochę sprawę. Stukanie powoduje (prawdopodobnie!) wyrobiona tuleja we wspomaganiu kierownicy. Ale powiedział że wymiana tulei wcale nie musi zlikwidować tych stuków (200zł).

_________________
Życie jest zbyt piękne i krótkie żeby się przejmować pierdołami!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #171071 Wysłany: 19 Wrz 2008, 22:12; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 19 Wrz 2008,
Posty: 4
witam dolacze sie do dyskusji u mnie stuka na postoju jak krece w lewo i w prawo to slychac stuki jakby spod kierownicy .sruby na krzyzakach sa dokrecone wiec zostaje chyba tyko maglownica .a moze ktos ma jakies inne sugestie .pozdro .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179756 Wysłany: 14 Paź 2008, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Sie 2008,
Posty: 5
Ja mam przebiegu 170 tys bez wspomagania wymieniony wahacz, końcówka a wraz stuka gdzieś przy kolumnie proszę o lokalizację tej śrubki regulacyjnej a propos stuka na małych dołkach podczas dojeżdżaniu do skrzyżowania
pozdrawiam darek proszę o szybkie wskazówki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192107 Wysłany: 20 Lis 2008, 23:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzebie Zdrój
Rejestracja: 31 Mar 2008,
Posty: 49
czyli widze ze nie jestem jedynym z takim problemem do szalu mnie to doprowadza zero luzow zero usterek od spodu a stukanie jest... wlasnie dokladnie spod kierownicy wydaje sie ze dochodzi ... juz tez mi sie zdawalo czy to nie wina silniczka od wspomagania ... badz czegos na tym walku ... jedyne przyczyny ktore mi sie wydaja racjonalne ... ale jak bylem u mechanika sie dopytac to powiedzial ze tam sa takie krzyzaki ladczace na zgieciach na wale ... i ze na nich czasem sie wyrabia luz ... i niestety stuka .. ( to by wyjasnilo czemu rpzy skrecaniu stukanie znika...) jak ktos wkoncu rozwiaze problem prosil bym o odpowiedz :)

_________________
Punto II 1.9 JTD HLX 115km
aku... Centra Futura 53Ah/540A
Oil... Castrol Edge 5w40
tarcze Mikoda Tuningowane + klocki ferodo
Zawieszenie Eibach Sprort


Góra
 Profil  
 
 
 Post #231441 Wysłany: 22 Mar 2009, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Mar 2009,
Posty: 35
koledzy a to wyrobiona kolumna kierownicza może stukać piszecie ale to cały czas?? by stukało ? czy tylko jak się pomału jedzie??? bo ja mam taki problem ze jak jadę pomału po drodze żwirowanej to stuka a jak szybciej to stuki całkiem ustają co to może być?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #232560 Wysłany: 25 Mar 2009, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wierzbanowa
Rejestracja: 27 Wrz 2008,
Posty: 15
ja też w swoim sportingu mam ten problem i po prostu coś mnie trafia gdy jadę po nierównościach :twisted: błagam pomocy!!bo zwariuje...podpowiedzcie cokolwiek,gdzie tego szukać i poprawić :?: :?: :?: :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260005 Wysłany: 30 Maj 2009, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 1
Ja mam to samo. Jak jade po nierownosciach to stuka pod kierownica. Czy to jest niebezpieczne? Jak krece kierownica na parkingu to czuje stuki na kierownicy. Co to jest, czy moze ktos rzetlnie sie wypowiedziec na ten temat?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260029 Wysłany: 30 Maj 2009, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Mi też trochę stuka, szczególnie gdy jadę na kostce, i to takiej nie równej bardzo. A winny jest prawdopodobnie dolny wałek kolumny, na tych krzyżakach :(.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262637 Wysłany: 08 Cze 2009, 10:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Niepołomice
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 96
ja jak docisnę mocno drążek od kolumny kierownicy do siebie i kręcę kierownicą to ten stukot maleje.....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #367069 Wysłany: 21 Maj 2010, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Wrz 2008,
Posty: 11
Może ktoś wie czy kolumna kierownicza z fiata punto II 1,28v będzie pasować do punto II FL 1,28v?

U mnie tez stuka , wymieniłem juz walek dolny , maglownnica była sprawdzana i jest OK , końcowki tez , wahacz tez OK.
Była tez dokręcana śruba ta pod samochodem ,ale ciągle stuka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #367117 Wysłany: 21 Maj 2010, 23:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
greg840 napisał(a):
Była tez dokręcana śruba ta pod samochodem ,ale ciągle stuka.

rozumem że śruba od maglownicy?

ja tak samo mam ten problem choć u mnie te stuki są b drobne ale są..
umnie w zawieszeniu wszystko jak najbardziej ok, wymieniłem ten wałek z krzyżakami i nic nie pomogło. Dlatego zostaje maglownica albo coś z kolumną :/ Ty piszesz że już maglownice wykluczyłeś.. wiec na bank coś z kolumną, wiesz tak jest (koło stacyjki po 2 stronie od silnika wspom, jak zdejmiesz osłone to ją widać, klucz bodajże 30 ) taka duża śruba od kasowania luzu na przkładni ślimakowej, spróbuj ją dokręcić jak luźna będzie i daj znać czy pomogło, ja w wolnej chwili też mam zamiar tego spróbować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #367138 Wysłany: 22 Maj 2010, 08:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Wrz 2008,
Posty: 11
Tak ta sruba od maglownicy byłą dokręcana, tak ze kręciło się kierownica jak by nie bylo wspomagania, wtedy tez stukało. Na początku stukalo na małych nierownosciach teraz stuka nawet gdy najade na jakas wyrwe na drodze. Moral z tego taki ze albo stukanie sie poglaebia albo wiecej jest dziur na drodze.
Dzis postaram sie dokręcic ta śrube o ktorej mowisz, zobaczymy co bedzie.
jak nie pomoże zostanie wymiana kolumny ( na allegro koszt okolo 90 zł) z tym ze do punto II, a w ciemno kupowac nie bardzo chce).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #367170 Wysłany: 22 Maj 2010, 11:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
greg840 napisał(a):
koszt okolo 90 zł

gdzie za tyle widziałeś? bo wydaje mi sie że bliżej 900zł...
dokręć śrube powinno pomóc i daj koniecznie znać


Góra
 Profil  
 
 
 Post #368151 Wysłany: 25 Maj 2010, 14:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Wrz 2008,
Posty: 11
Dokręcałem ostatnio ta śrubę, okręciła się może 1,5 mm, mocniej już się nie dało. Niestety jak stukało tak i stuka, bez zmian. Sprawdzę jeszcze silnik wspomagania, moze tam cos stuka,
Czy ktoś wie czy po wyjęciu i odłączeniu tego silnika wspomagania, ktory wyglada jak puszka po jakims napoju można uruchomic silnik i jechac samochodem bez tego tez silnika?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #368172 Wysłany: 25 Maj 2010, 16:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
wydaje mi sie że można, bo one często padają i autem jechać można

[ Dodano: 25 Maj 2010 16:46 ]
oczywiście dawaj znać jak sie rozwija sytuacja


Góra
 Profil  
 
 
 Post #368173 Wysłany: 25 Maj 2010, 16:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Można jechać, wspomagania nie będzie tylko :) Na 100% to nie ten silnik, to luz wewnątrz kolumny.

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #368300 Wysłany: 25 Maj 2010, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Wrz 2008,
Posty: 11
a tu przykładowa kolumna z allegro
http://www.allegro.pl/item1019959232_ko ... owana.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #368414 Wysłany: 26 Maj 2010, 09:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
U mnie też zaczyna stukać jak dłużej jeżdżę ale na razie tylko na bruku przy małej prędkości to słychać. Na razie nic z tym nie robiłem, jedynie dwa razy miałem robiony przegląd przedniego zawieszenia i za każdym razem odpowiedź taka sama: "wszystko w porządku nie ma żadnych luzów". Jak ostatnio się wsłuchiwałem to ten odgłos dobiega jakby zza poduszki kierowcy.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #368417 Wysłany: 26 Maj 2010, 09:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
greg840 napisał(a):

niewiem czy to jest dobra kolumna, bo to jest chyba zwykła bez wspomagania a nie stelaż bez podzespołów (silnika i centralki) BO "stelaż" w kolumnie przeznaczonej do wspomagania jest już wbudowany czujnik skrętu.. a ta chyba go niema...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #368519 Wysłany: 26 Maj 2010, 16:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Wrz 2008,
Posty: 11
W tej chwili zostawiam to stukanie tak jak jest, w niedalekiej przyszlosci mam zamiar obszyć kierownice skóra, jak bede ja zdejmował wtedy zajme sie znow tym problemem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #368527 Wysłany: 26 Maj 2010, 16:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
szkoda greg840 że dałeś narazie za wygraną :) ale pamięta daj znać od razu co było nie tak jak sie dowiesz. hej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #368761 Wysłany: 27 Maj 2010, 04:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 07 Maj 2008,
Posty: 227
Mnie tez niezle stukało,szczególnie jak jechałem po kocich łbach,kierownica trzasło a drazki od kierunkow i wycieraczek to juz nie wspomne i oczywiscia jak pisałem stuki .W koncu sie zebrałem i pojechałem do warsztatu i okazało sie ze przekładnia układu kierowniczego,umowiłem sie na robote tego,zregenerowali mi cały układ i jak reka odją,nic nie puka,drazki sa sztywne nie lataja jak przed zrobieniem tego.Zostawiłem 310 zł ale jestem zadowolony,musze jeszcze pojechac ustawic zbierznosc i bedzie OK


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO