|
Obecny czas: 29 Mar 2024, 00:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
eskulap |
#111655 Wysłany:
04 Kwi 2008, 16:36; Temat postu: Wymiana tulejki wahacza przedniego / całego wahacza |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 31
|
Witam,
Od tygodnia posiadam kropka - rocznik 2002. Na przeglądzie w ASO przed zakupem powiedzieli mi że do wymiany jest "tulejka wahacza lewego przedniego (tylna)".
Dzwoniłem do 4 ASO i w dwóch z nich powiedzieli mi że części + wymiana + zbieżność to koszt ok 310-350 zł a w dwóch pozostałych, że w Punto II nie wymienia się tulejek tylko całe wahacze?! Wtedy koszt rośnie do ok 600-900 zł (w zależności w którym ASO).
Czytałem forum i z tego co zrozumiałem nie trzeba wymieniać od razu całego wahacza. Dodam, że od razu chciałbym wymienić tulejki/wahacze z obu stron (także z prawej) żeby było wszystko symetrycznie
Proszę o opinię, jak to dokładnie jest, czy trzeba wymieniać wahacz, czy wystarczy tulejkę i czy da się to zrobić w jakoś taniej. Zaznaczam że jestem jak na razie laikiem w sprawach części i ogólnie mechaniki samochodów
Dzięki za odpowiedź,
Michał
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#111671 Wysłany:
04 Kwi 2008, 17:32; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13044 Pomógł: 54
|
Sworzeń tylko jest niewymienny.
Wahacz kosztuje 120zł, wiec lepiej wymienić cały wahacz...
Manual wymiany -> http://fiatpunto.com.pl/topic3201.html
Pozdr!
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
HIPER |
#113670 Wysłany:
09 Kwi 2008, 22:10; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sie 2007, Posty: 91
|
Potwierdzam - wymień cały wahacz.
Ja też się przymierzałem do zestawu naprawczego ale:
- nigdy nie wprasujesz tulejek symetrycznie i z takim rozstawem jak firmowo
- zawsze trochę skaleczysz gumę przy wprasowywaniu
- urobisz się nie 2h ale 8 h
- sworzeń jak zaczniesz wbijać to mu pozagniatasz teflon ew go uszkodzisz
- różnica w częściach ok 30 zl na wahaczu
- jak masz windę i 2 dobre łapy to wymienisz to za 250 zł i w 3h - na moment możesz potrzebować drugiej osoby do napięcia drążka kasującego luzy...
_________________ Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#113677 Wysłany:
09 Kwi 2008, 22:16; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13044 Pomógł: 54
|
HIPER napisał(a): możesz potrzebować drugiej osoby do napięcia drążka kasującego luzy...
Chyba drążka stabilizatora.... on zapobiega nadmiernym przechyłom w zakrętach a nie kasuje luzy....
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 09 Kwi 2008, 22:52, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
HIPER |
#113702 Wysłany:
09 Kwi 2008, 22:50; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sie 2007, Posty: 91
|
ipIV napisał(a): HIPER napisał(a): możesz potrzebować drugiej osoby do napięcia drążka kasującego luzy... Chyba drążka stabilizatora.... on zapobiega nadmiernym przechyłom w zakrętach a nie kasuje luzy....
fakt przyjacielu - co racja to racja myślę o jednym a trochę fachowości w pojęciach mi brakuje.. Wiadomo jednak o co chodzi
_________________ Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...
|
|
Góra |
|
|
eskulap |
#117764 Wysłany:
22 Kwi 2008, 11:22; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 31
|
Dzięki za odpowiedź
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|