You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 15:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #12202 Wysłany: 09 Mar 2007, 20:08; 
 Temat postu: Sportowe filtry K&N
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Tak czy siak założę, we współpracy z kumplem zapalonym tunerem, jednak i was chciałem zapytać.
Na AK znalazł się jeden, co twierdzi, że nic nie daje. Ja twierdzę, ze miał kijowo załlożony filtr.

Pytanie - czy ktoś z Was ma założony? Miejsce to szczególnie obrałem sobie wolną przestrzeń nad alternatorem.

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 

 
 Post #12210 Wysłany: 09 Mar 2007, 20:19; 
 Temat postu: Re: Sportowe filtry K&N
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
DaRoN napisał(a):
Tak czy siak założę, we współpracy z kumplem zapalonym tunerem, jednak i was chciałem zapytać.
Na AK znalazł się jeden, co twierdzi, że nic nie daje. Ja twierdzę, ze miał kijowo załlożony filtr.

Pytanie - czy ktoś z Was ma założony? Miejsce to szczególnie obrałem sobie wolną przestrzeń nad alternatorem.


Daje pod warunkiem, że masz dobry silnik..... a tak przy okazji czytałem testy dedykowanych tłumików ultera - obniżają moc... a sportowy filtr dodaje ~1KM .... Power rura coś też daje ale nie wiele .... :> Tak czytałem :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #12213 Wysłany: 09 Mar 2007, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
No własnie, tutaj chodzi o to, że ja nie wymieniam jak by to rzec: po lamersku.
Wymianiam wsio + powr rurka odpowiednio profilowana.
A daje to nie mocy, ale elastyczności na wyższych obrotach(wcale nei z kosmosu, tylko już przy 3500-4000)

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #12218 Wysłany: 09 Mar 2007, 20:27; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
DaRoN napisał(a):
No własnie, tutaj chodzi o to, że ja nie wymieniam jak by to rzec: po lamersku.
Wymianiam wsio + powr rurka odpowiednio profilowana.
A daje to nie mocy, ale elastyczności na wyższych obrotach(wcale nei z kosmosu, tylko już przy 3500-4000)

Co do tłumika jeszcze obniżył moment obrotowy :P
Ja jak bym miał HGT to bym władował turbo, sportowe wałki i inne :P
A później witajcie ~200KM oraz spalanie ~25l/100 :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #12223 Wysłany: 09 Mar 2007, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Moim celem będzie rozkręcenie tego 1.2 do 100KM co już będzie niezłym wyczynem. Ale spoko, to narzie założenia. Zobaczymy jak wytrzymały jest mój krops. Jak przyjmie ładnie programowanie w Goduli albo w TTC to zobaczymy. Narazie stożek, lekko przerobiony wydech i felusie. Audio poza konkurencją.
Koniec OT'u. We wakacja zabieram się porzadnie za to srebrne 'coś'

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #12637 Wysłany: 11 Mar 2007, 13:18; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 3
ipIV mam nadzieje że jako admin znasz się na rzeczy,zatem powinieneś wiedzieć że każdy silnik(nawet z tej samej serii) inaczej reakuje na wprowadzane modyfikacje mianowicie zmiana tłumika wycięcie kata, zmiana kątów faz rozrządu (wały) itp. itd. co do tłumików ultera stwierdzam że lepiej dołożyć do mugena niż brać coś na szybko.Co do stożka wraz z power rurą oczywistym wydaje się że nie mają one podnosić momentu obrotowego i mocy samochody lecz mają za zadanie dostarczyć więcej powietrza i lepiej wymieszać je z paliwem czyż nie tak ?

_________________
All i NeeD Is NeeD For SpeeD !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #12679 Wysłany: 11 Mar 2007, 16:20; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Raju napisał(a):
ipIV mam nadzieje że jako admin znasz się na rzeczy

Ja tutaj jestem adminem tylko z tego powodu, że znam się na rzeczy jeśli chodzi o php :> Natomiast jeśli chodzi o mechanike to w sumie jestem zimny ;D

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #12848 Wysłany: 12 Mar 2007, 10:18; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 3
No niestety widać po wypowiedziach...

_________________
All i NeeD Is NeeD For SpeeD !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #12937 Wysłany: 12 Mar 2007, 16:09; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Raju napisał(a):
No niestety widać po wypowiedziach...

No wiesz staram się uczyć, codziennie dowiaduję się czegoś nowego ;D

Ale z drugiej strony bez mnie te forum by najprawdopodobniej wyglądało dalej tak:

Image

;) 8)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #12978 Wysłany: 12 Mar 2007, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
DaRoN napisał(a):
Pytanie - czy ktoś z Was ma założony? Miejsce to szczególnie obrałem sobie wolną przestrzeń nad alternatorem.


Ja się nosze z zamiarem...
Instrukcja K&N każe zamontowac go bezpośrednio na przepustnicy i doprowadzic 2 rury (załączone w kicie) zza zderzaka nad chłodnicą, bez żadnej puszki
http://www.kandn.com/instructions/57-0455.pdf

[ Dodano: 13 Mar 2007 15:22 ]
Filtr ma byc za dwa tygodnie, ble...

PS gdzie tu jest przycisk "edit"?

[ Dodano: 21 Kwi 2007 10:06 ]
Filtr dotarł wczoraj. Kuffa, odnosze wrażenie że sprowadzali go z Marsa ;P

Demontaż fabrycznej puszki i montaż filtra zajmują może 10 minut. Więcej namordowałem się z rurami - nie wiem jakim cudem oni przepchnęli dwie przez otwór w przednim pasie jak w instrukcji, ja ułozyłem je symetrycznie.

(zdjecie mam, ale wstyd pokazac - dopiero po zobaczeniu chromowanego dekla filtra na tle silnika zorientowałem się jaki mam syf w komorze :oops: )

Dedykowane zestawy K&N zachowują długośc układu dolotowego, więc w 8V filtr siedzi na przepustnicy.

Co do temperatury powietrza:
Przez ostatnie 3 tygodnie jeździłem z termometrem (kupiony na Allegro za 38 zyli, sonda w puszce filtra, kabel poprowadzony do kabiny, wyświetlacz na przyssawce na przedniej szybie). Generalnie w seryjnej puszce temperatura rośnie podczas postoju z włączonym silnikiem i wolnego podciągania (tak do 10 km/h) -najwięcej osiągnąłem 46 stopni po 5 minutach jazdy w korku. Po ruszeniu i przekroczeniu 20 km/h tempreratura szybko spada i trzymuje się kilka stopni powyżej temp. otoczenia (niezależnie czy turlałem sie 40km/h po mieście czy 120-130 po autostradzie).

Po założeniu stożka też zamocowałem termometr (sonda wisi z przodu stożka). Dużo jeszcze nie pojeździłem, ale:
- Na postoju temperatura rośnie znacznie szybciej (co nie powinno dziwic)
- Podczas jazdy rónie szybko leci i trzyma się na podobnym poziomie (3-5 stopni powyżej zewnętrznej)

"Efekty dźwiękowe" jakie zapewnia stożek wynikają z braku izolującej puszki oraz - zapewne - rezonującego metalowego dekla. "Podbicie basów" nie zależy od prędkości obrotowej, a od otwarcia przepustnicy.

c.d.n.

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #21373 Wysłany: 26 Kwi 2007, 16:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
No to czeam na efekty.
Szczerze powiedziawszy no jeśli chodzi o estetykę to wygląda to... kiczowato ;] Tzn - fajniej by było zrobić to na rurach i umieścić w prawej części komory( nie tej co akumulator), ale dużo zabawy by było z pojemnością.

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56403 Wysłany: 21 Paź 2007, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
a ktoś ma/myślał o tym: http://www.knfilters.com/search/part_se ... rt=69-3300 ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56406 Wysłany: 21 Paź 2007, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Na stronie Goduli jest zrobiony test z użyciem kilkuletniego Punto.

Bez głębszych modyfikacji montaż takiego stożka jest bezsensowny i zupełnie rozstraja silnik.

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56454 Wysłany: 21 Paź 2007, 21:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
E.T. napisał(a):

To sa zestawy do HGT

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56532 Wysłany: 21 Paź 2007, 23:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 24 Maj 2007,
Posty: 358
Owszem są to zestawy do HGT i musze powiedziec, że działają bez żadnych przeróbek innych. Widziałem efekty zestawu Typhoon w Hondzie
Civic TypeR i daje to około 8 koni...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56537 Wysłany: 21 Paź 2007, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ile to procentowo będzie?

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56538 Wysłany: 21 Paź 2007, 23:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Tak, ale Honda to nie Fiat.
http://www.godula.cc.pl/laboratorium/strony/ssanie.htm

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59435 Wysłany: 01 Lis 2007, 18:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 52
hehe ja mam stozek K&N'a..

Air Intake System - czyli cala rura izolujaca od ciepla i dodakowo filtr stozkowy pomagaja troszke w dynamice jazdy.. chociaz przyrostow wielkich raczej z tego nie ma.. ;))

fajna rzecz ale te komplety sa drogawe.. NOVITEC robi bardzo fajne "doloty" ale te tez nie naleza do tanich..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59436 Wysłany: 01 Lis 2007, 18:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Czyli jak go masz zrobionego? Na power rurze czy po prostu nałozony na kolektor?

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59442 Wysłany: 01 Lis 2007, 18:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 52
normalnie mamy przepustnice - rure - filtr powietrza

u mnie jest przepustnica - rura (ale nie izolowana tylko zwykly plastik) i stozek K&N ustawiony tak, zeby byl nad wlotem powietrza w zderzaku.. w ten sposob zasysa zimne powietrze a jednoczesnie nie leci na niego syf..

do zestawu ze stozkiem jest dodane takie kolanko - przejsciwka, metalowa czesc, do ktorej mozna przykrecic stozek zeby nie skakal i srubki.. da sei to zrobic samemu.. zaden problem..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #130206 Wysłany: 29 Maj 2008, 09:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 15
Des napisał(a):
Owszem są to zestawy do HGT i musze powiedziec, że działają bez żadnych przeróbek innych. Widziałem efekty zestawu Typhoon w Hondzie
Civic TypeR i daje to około 8 koni...


w HGT tez da :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #130233 Wysłany: 29 Maj 2008, 13:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sty 2008,
Posty: 503
DaRoN napisał(a):
Moim celem będzie rozkręcenie tego 1.2 do 100KM co już będzie niezłym wyczynem. Ale spoko, to narzie założenia. Zobaczymy jak wytrzymały jest mój krops. Jak przyjmie ładnie programowanie w Goduli albo w TTC to zobaczymy. Narazie stożek, lekko przerobiony wydech i felusie. Audio poza konkurencją.
Koniec OT'u. We wakacja zabieram się porzadnie za to srebrne 'coś'


Czekam na relacje w takim razie :) tez bym chcial zeby 1.2 mialo 100 km ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #130235 Wysłany: 29 Maj 2008, 13:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 15
maxx_krk napisał(a):
DaRoN napisał(a):
Moim celem będzie rozkręcenie tego 1.2 do 100KM co już będzie niezłym wyczynem. Ale spoko, to narzie założenia. Zobaczymy jak wytrzymały jest mój krops. Jak przyjmie ładnie programowanie w Goduli albo w TTC to zobaczymy. Narazie stożek, lekko przerobiony wydech i felusie. Audio poza konkurencją.
Koniec OT'u. We wakacja zabieram się porzadnie za to srebrne 'coś'


Czekam na relacje w takim razie :) tez bym chcial zeby 1.2 mialo 100 km ;)


Jesli mowa o 1.2 16v to przy hardcore'owo zrobionej głowicy, wysokich wałkach, zgranemu z tym kolektorem ss i wyd + program pod to napisane to można nawet troche ponad 100KM uzyskać, natomiast jest to przeróbka mało opłacalna, ze wzgledu na sam koszt przeróbki silnika - wytrzymalsze zawory na przykład

lepiej zastanowić się nad swapem na 1.4 16v i zostawić do tego flaki od 1.2 i dotknąć elektronike


Góra
 Profil  
 
 
 Post #130363 Wysłany: 29 Maj 2008, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 90
Czyli, reasumując, stożek jest nieopłacalną inwestycją w przypadku Punto 1.2 8v?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #130410 Wysłany: 30 Maj 2008, 07:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 15
Przemas napisał(a):
Czyli, reasumując, stożek jest nieopłacalną inwestycją w przypadku Punto 1.2 8v?


jest - jezeli wczesniej przeprowadziłes znaczne modyfikacje mechaniczne silnika


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO