You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 01:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #113317 Wysłany: 08 Kwi 2008, 21:20; 
 Temat postu: Podłączenie przewodów wysokiego napięcia
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
Ma ktoś schemat podłączenia kabli wysokiego napięcia przy świecach?

punto 1.1

wydaje mi się że coś namieszałem


Góra
 Profil  
 

 
 Post #113338 Wysłany: 08 Kwi 2008, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Z jednej cewki 1 i 4, z drugiej cewki 2 i 3.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113344 Wysłany: 08 Kwi 2008, 21:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
a możesz napisać króra fajka do której świecy tak jak na tym ambitnym rysunku
Image

Dziwna sprawa jechałem i zalało mi silnik na zakręcie po czym zaczoł sie trząść tak jak by 1 cylinder nie działał i stracił moc ale dojechałem jeszcze na miejsce!

teraz po wymianie świec ciężko odpala a jak odpali działa nie stabilnie i gaśnie przy dodaniu gazu

może to nie świece??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113370 Wysłany: 08 Kwi 2008, 22:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Na cewce nie ma znaczenia, który przewód idzie do której świecy, tzn jest ważne z której cewki, ale jej końcówki są równorzędne. Inaczej mówiąc z jednej cewki idzie na 1 i 4 i nie jest ważne z której końcówki cewki.
podobnie jest z drugą cewką.

Raczej to nie świece.

Zalało ci silnik wodą?

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113382 Wysłany: 08 Kwi 2008, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
czyli 2 pierwsze otwory na cewkach mają być podpięte pod 1 i 4 a 2 kolejne to 2 i 3!

Możliwe że to pasek przeskoczył?? był wymieniany przy 90tyś teraz mam 145tyś

Jak sprawdzić czy cewki dają prąd, czy są sprawne??

z odsłuchu samochód chodzi jak traktor

dodam że mam LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113391 Wysłany: 08 Kwi 2008, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Zdejmuj fajki i patrz jaki to daje efekt.
korpus napisał(a):
zalało mi silnik na zakręcie
Możesz to wyjaśnić, co znaczy zalało?
Piszesz coś co wiesz, ale ja nie wiem, czy woda z kałuży, czy świece ci zalało olejem i przestały palić itp.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113398 Wysłany: 08 Kwi 2008, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
świece były mokre od benzyny po wykręceniu

w czasie normalnej jazdy nagle wydawało mi sie że gaz się skończył samochód nie miał siły i nie reagował normalnie na pedał gazu

jechałem dalej bo nie było się gdzie zatrzymać! samochód miał problemy z ruszeniem taki był słaby, ciężko go też było odpalać już prawie łapie i nie zapala a ma chęć

można sprawdzić przewody podłączając świece do przewodu i dotykając do masy, przy kręceniu powinna być iskra tak ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113485 Wysłany: 09 Kwi 2008, 09:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Pierwsza rzecz to sprawdzić na każdej swiecy czy jest odpowiednio silna iskra. Ze zdjetego kabla powinna bic do masy min 1,5 cm długa niebiesko czerwona iskra.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113546 Wysłany: 09 Kwi 2008, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
takie coś znalazłem czy właśnie tak podpinać kable??

Image

z tego wynika że 1 cewka obsługuje 1 i 2 a 2, 3 i 4


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113594 Wysłany: 09 Kwi 2008, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
korpus napisał(a):
z tego wynika że 1 cewka obsługuje 1 i 2 a 2, 3 i 4

Źle wynika. Ja ci mówię, że z cewki pierwszej idzie na 1 i 4, a z drugiej na 2 i 3.

Doświadczalnie załóż tak jak na rysunku, a wtedy sprawdzisz kto ma rację.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113625 Wysłany: 09 Kwi 2008, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
Wierze bo na następnej stronie jest już tak jak piszesz

No więc po 2 oględzinach!

Po odpaleniu (z trudem) samochodu działa nie stabilnie jest bardzo słaby
Po zdjęciu fajek z cewki przeskakuje silna iskra do masy
z tym że zdjęcie 1 i 4 fajki nie robi najmniejszej różnicy w działaniu silnika
zdjęcie 2 lub 3 silnik gaśnie

Na końcu przewodu WN po zdjęciu końcówki ze świecy na jednym przeskakuje silna długa iskra
Na końcu 2 iskra jest słabsza a jak trzymam go w górze widzę malutką iskrę przeskakującą przez izolację przewodu :)
te przewody po których zdjęciu silnik nie gasł wymieniłem na przewody od tico kolegi i żadnej różnicy, silnik nie działa

później zaczął mi delikatnie strzelać i światełko od wtrysku się już nie włączało dałem sobie spokój na dziś

_________________
www.korpusgaleria.go.pl/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113636 Wysłany: 09 Kwi 2008, 21:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Świece napewno masz zmienione na pewne i czyste? Tak miałem w padającym silniku, jak mi ceramizer zakleił świece. Musisz jeszcze raz obejrzeć świece z 1 i 4 cylindra. Wykręć, wyczyść i sprawdź iskrę na świecach.
Najlepiej załóż nowe, pewne świece. Jak to nie pomoże to zamień cewki miejscami, jak się dalej nie zmieni to musisz zrobić pomiar kompresji, bo może być coś z zaworami.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113692 Wysłany: 09 Kwi 2008, 22:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
świece nowe iskra jest na świecach bo podłączałem świece do fajki na zewnątrz silnika i była iskra

świece kupiłem firmy iskra do gazu

wymienić przewody?? czy to normalne że miały małą iskre przez izolację jak nie dotykałem do masy

_________________
www.korpusgaleria.go.pl/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113772 Wysłany: 10 Kwi 2008, 06:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
korpus napisał(a):
czy to normalne że miały małą iskre przez izolację jak nie dotykałem do masy

To jest możliwe, bo gdzieś sie ten potencjał iskry chciał wyładować, chociaż lepiej żeby nie było zadnych mozliwości. Wszystko wskazuje, że kabelek jest nienajlepszej jakości.
Przewody nie są aż tak drogie więc możesz wymienić na nowe.

Jednak coś bardziej mi podpowiada, że problem jest w cylindrach i rozrządzie. Jak to co uprzednio pisałem nie pomoże to sprawdź kompresję. Możliwe, że ci pasek przeskoczył i masz złą fazę rozrządu.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113779 Wysłany: 10 Kwi 2008, 08:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
korpus napisał(a):
z tym że zdjęcie 1 i 4 fajki nie robi najmniejszej różnicy w działaniu silnika

Moze być tak jak Tezet mowi ale ja bym jeszcze zmierzył rezystancje cewek , napewno nie zaszkodzi.Choć skoro mowisz ze iskra jest. No chyba ze jest zbyt słaba. Zmierzyc nie zaszkodzi.

[ Dodano: Czw Kwi 10, 2008 7:10 am ]
Aha uzwojenie pierwotne od 0,5do0,8 Ohma
wtórne 6,6 do 8,14k Ohm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113784 Wysłany: 10 Kwi 2008, 08:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
kgorka napisał(a):
ja bym jeszcze zmierzył rezystancje cewek
Zakładam, że korpus może nie mieć miernika i proponowałem mu zamianę miejscami cewek. To potwierdzi ich sprawność lub w przypadku przeniesienia problemu na cylindry 2 i 3 niesprawność jednej z nich.
Pomiar uzwojenia pierwotnego zwykłym miernikiem jest niemożliwy. Tak niskich oporności nie da się dokładnie zmierzyć popularnymi przyrządami.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113813 Wysłany: 16 Kwi 2008, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
mierzyłem miernikiem wczoraj na jednej cewce było 0,75 ohm pierw. (dróga wskazywała 0 a iskra jest i nie ma to pokrycia w cylindrach)
wtórne wskazywało 1 ale dopiero teraz zobaczyłem że to jesk w Kohm sprawdzę jeszcze raz.

pasek był wymieniany po 90k km teraz mam 150kkm
od tamtej pory nie był naciągany morze to to!

jest jeszcze możliwość że coś nie łączą wtryskiwacze albo coś w komputerze

[ Dodano: 10 Kwi 2008 19:05 ]
Image
schemat pokazuje jak są podłączone kable których wypięcie nie robi żadnej różnicy dla silnika

tak jak na schematach widać po zamianie kabli nie działają 2 pierwsze tłoki

dodam że silnik uruchamia się tylko w takiej konfiguracji jak na rysunku

zamiana przewodów w ramach jednej cewki oraz zamiana przewodów parami na cewkach powoduje że silnik się nie da uruchomić

Dodam że to na pewno nie kable bo testowałem na nowych
oraz nie świece zamieniłem świece parami z tłoków 1 i 2 do 3, 4

pasek rozrządu jest idealnie naciągnięty, myślę że nie ma możliwości żeby przeskoczył

Jakieś pomysły bo ja już nie wiem co to może być

Czy możliwe że to wtryskiwacz paliwa jak na LPG jest tak samo??

[ Dodano: 16 Kwi 2008 15:51 ]
Dla potomnych to nie elektryka ale UPG pomiędzy tłokami


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126067 Wysłany: 17 Maj 2008, 08:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: rzeszów
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 14
mialem te same objawy podpiecie pod komputer wynik padła cewka nr2 po wymianie cewki(70zł)podobno mozna regenerowac cewki> silnik stabinie dziala


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126078 Wysłany: 17 Maj 2008, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
korpus przypomnij, o ile pisałeś, jaki to silnik.
Strasznie zawiłe twoje tłumaczenie, ale jesli dobrze zrozumialem to wogóle nie palą dwa pierwsze cylindry? Czy jednak do rozruchu muszą być kable zapięte, a po rozruchu już nie, zdjęcie ich nie robi różnicy na silniku?

Moja sugestia analizy:
Zmierzyć kompresję na tłokach
Przy okazji założyć nowe świece
Jak na LPG jest tak samo, to wtryski raczej poza podejrzeniem.
korpus napisał(a):
Dla potomnych to nie elektryka ale UPG pomiędzy tłokami
Tego zdania nie rozumiem.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126104 Wysłany: 17 Maj 2008, 12:30; 
 Temat postu:
Tezet1956 chyba koledze chodzi z tym UPG o to, że ma nieszczelność na uszczelce pomiędzy cylindrami.


Góra
  
 
 
 Post #126178 Wysłany: 17 Maj 2008, 16:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
mrider napisał(a):
Tezet1956 chyba koledze chodzi z tym UPG o to, że ma nieszczelność na uszczelce pomiędzy cylindrami.
Jeśli tak, to już to dawno sugerowałem zalecając pomiar kompresji.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128468 Wysłany: 24 Maj 2008, 13:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
tezet ma racje i nie kombinujcie bo to strata czasu i mozecie cos zepsuc

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806261 Wysłany: 27 Maj 2016, 22:16; 
 Temat postu: Re: Podłączenie przewodów wysokiego napięcia
Offline
Forumowicz

Imię: kamil
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: EL
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Maj 2016,
Posty: 1
wymien cewke, ktoras jest juz trafiona...

[ Dodano: 27 Maj 2016, 22:16 ]

do odpalenia auta potrzeba tylko cewki 2i3 gar...
po odpieciu cewki 1 i4 auto dalej odpala


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO