You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 17:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #115281 Wysłany: 14 Kwi 2008, 22:57; 
 Temat postu: Turbo kit Punto II kompilacja informacji...
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Postanowiłem zebrać wszystkie informacje które posiadam, żeby zmontować turbo zestaw do PII...

Rzecz jasna nie montowałem T, więc proszę nie rzucać się, że piszę bzdury jakieś, bo jest to wysoce prawdopodobne, że coś takiego napiszę ;)


I. Przed

Zanim się za to wszystko zabierzemy warto już coś podłubać w głowicy np.
Wałek rozrządu z Punto I 1.2 75 nr 866 - koszt 100 do 200zł (z demontażu... trzeba też mieć szczęście, żeby trafić na taki w dobrym stanie). Co to daje? Ma przede wszystkim inny profil krzywek, przez co zawory są dłużej otwarte. Sam wałek nie zrobi od razu 73KM jak to miało PI 75, gdyż układ dolotowy jest inny, szersza przepustnica, kolektor wydechowy 4-2-1.... Sam wałek myślę da max do 5KM.

Można również kupić dedykowany wałek sportowy zrobiony przez jakaś firmę tuningową -> np. Wałek Świątka czy Chojnackiego. -> koszt ~800 zł, efekt podobny.

II. Zestaw Turbo

1. Turbina

Nie może być zbyt mała oraz zbyt duża... Za mała zacznie świecić przy wysokich obrotach silnika, za duża spowoduje potężną turbo-dziurę.
Powiedzmy, że optymalne to będą Garrett GT15, GT20, GT25
Rzecz jasna mowa cały czas o używanych -> szukamy na szrotach itp... Wybieramy taką, która ma jak najmniejszy luz, oraz nie ma śladów oleju przy wirnikach.

Koszt od 50 do 300zł (700-1000zł za regenerowaną...)

2. Smarowanie turbiny


Problem 1:
Gdzie się wpiąć do układu smarowania?
Jest podkładka pod filtr oleju z króćcem, tylko gdzie takie coś dostać... :E -> problem z głowy.

Problem 2:
Co z olejem za turbiną?
Robimy spływ oleju do miski olejowej -> wspawać króciec nad lustrem oleju.

Udajemy się do firmy robiącej przewody tego typu -> hydraulika siłowa czy układy hamulcowe itp itd... i powinni zrobić przewody z odpowiednimi końcówkami....

Koszt wszystkiego myślę, że zamknie się w 150zł

3. Chłodnica oleju


Jakaś nie za duża... wpinamy ją (chyba) za turbiną. Koszt 100-200zł -> szrot.

4. Intercooler (chłodnica powietrza)


Szukamy również coś używanego co się zmieści -> koszt max 200zł.
Montujemy pomiędzy turbiną a przepustnicą.

5. Układ wydechowy -> nie pozostaje nic innego tylko przerobić jakiś kolektor pasujący do głowicy. Koszt 50-100zł
Warto też przerobić resztę układu wydechowego.

6. Dolot powietrza


Nie pozostaje nic innego jak kombinowanie z kolankami, kawałkami rurek itp.... Koszt różny od 100zł za amatorkę własnej roboty syfiasto wyglądającą pod maską, lub na zamówienie z nierdzewki (1000zł)

Do tego duży stożek -> K&N 200zł

7. Zawór upustowy (blow-off)

Więcej info kilka postów niżej :)
Koszt 50-100zł

8. Wskaźnik ciśnienia doładowania


Czujnik montujemy za przepustnicą w kolektorze ssącym
Koszt 100-200zł

9. Dodatkowe wtryski i komputer.


Info niżej



10. Odprężenie silnika


Żeby nie dochodziło do spalania stukowego należy odprężyć silnik (zmniejszyć stopień sprężania)

Jak? Metod jest kilka...
np.
Odprężająca uszczelka pod głowicę (grubsza od normalnej) koszt ~100zł, gdzie ją dostać nie wiem....

krótsze korbowody? koszt dużo większy....

11.
Na koniec po złożeniu tego wszystkiego należy się udać do firmy z hamownią zajmującej się strojeniem smt6 (tutaj chyba na lawecie)

Koszt ..... ~600zł?

III. Co osiągniemy?


Przy doładowaniu 1.2 8V 0,4 bara około 100KM i ponad 160Nm. Myślę że bezpieczny max dla tego silnika to 120KM....

rzecz jasna lejemy później minimum PB98

Proszę poprawiać mnie bo nie wiem czy momentami pierdół nie napisałem :)

Pozdr!

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV 15 Kwi 2008, 00:49, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 

 
 Post #115287 Wysłany: 14 Kwi 2008, 23:18; 
 Temat postu: Re: Turbo kit Punto II kompilacja informacji...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Jak się ktoś by chciał za coś takiego brać, to na centomani trzeba o tym poczytać. Tam co drugie auto ma wsadzone 1,2 8v a co trzecie turbo, więc chłopaki mają pojęcie :)

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115288 Wysłany: 14 Kwi 2008, 23:19; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Lupus napisał(a):
Jak się ktoś by chciał za coś takiego brać, to na centomani trzeba o tym poczytać. Tam co drugie auto ma wsadzone 1,2 8v a co trzecie turbo, więc chłopaki mają pojęcie

ooo tak, tylko, żeby tam jeszcze szukajka działała... :> Bo w tym podpiętym tam temacie też ogólnikowo napisane wszystko jest.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115289 Wysłany: 14 Kwi 2008, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
ipIV napisał(a):
Lupus napisał(a):
Jak się ktoś by chciał za coś takiego brać, to na centomani trzeba o tym poczytać. Tam co drugie auto ma wsadzone 1,2 8v a co trzecie turbo, więc chłopaki mają pojęcie

ooo tak, tylko, żeby tam jeszcze szukajka działała... :> Bo w tym podpiętym tam temacie też ogólnikowo napisane wszystko jest.


Ale pytać można :) Widziałem pare uturbionych sc w akcji jak były wyścigi na 1/4 mili w Łodzi. Nieźle wymiatają :)

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115295 Wysłany: 14 Kwi 2008, 23:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 24 Maj 2007,
Posty: 358
No to zacznijmy... Po jaką cholerę pisałes ten poradnik, skoro widac, e nie masz pojęcia za bardzo o czym piszesz (jesli rzeczywiście sam to pisałes, bo niektóre wyrażenia wyglądają mi dziwnie znajomo)??

1. Zacznijmy od turbiny. GT15 spoko, GT20 ujdzie, ale z GT25 to przesadziłeś troche.
Od siebie dodam, że w sam raz dla tego silnika powinny byc jeszcze KKK K03 i K03S ewentualnie coś małego z gamy IHI.

2. Co do smarowania, to z tego co wiem moznaby to podłączyć przy okazji podłączania zegara ciśnienia oleju.

3. Co ma wspólnego chłodnica oleju z montowaniem turbo??

4. Zapomniałeś dodac, ze najlepiej z przodu auta we wlocie powietrza w zderzaku, bo zamontowac między przepustnicą a turbiną to można w róznych miejscach.

5. Oczywiście, że pozostaje co innego. Można zrobić na zamówienie kolektor pod daną turbinę. Wtedy będzie fajny rurowy, a nie żeliwny z dospawanym gównem. Co do reszty układu wydechowego to nie mozna a raczej trzebaby. Seryjny układ ma malutka średnicę a przy turbo, w przeciwieństwie do silników NA (jakby ktoś nie wiedział to jest to silnik bez turbodoładowania inaczej atmosferyczny) im wieksza średnica tym lepiej, oczywiście bez przesady. Najlepiej całość walnać tak na ok. 2.5 cala.

6. I tutaj widze, ze kompletnie nie zrozumiałeś co Ci pisałem na gadu.
Sam dolot powietrza to mały koszt, bo on dostarcza powietrze tylko do turbiny. Koszt nie bedzie wielki. Jedno, góra dwa kolanka w zalezności od wyobraźni i stożek. Reszta
orurowania, które doprowadzi nam powietrze do silnika to juz nie dolot. Po prostu orurowanie. I ono może kosztować w granicach 1000 pln w zalezności od tego jak skomplikowane ono bedzie aby się zmieściło wszystko.

7. Tutaj przeszedłeś samego siebie. Blow-off ew. Dump valve jest zto zawór, który w pierwszym przypadku wypuszcza powietrze z turbiny do atmosfery, kiedy przepustnica się zamyka, aby powietrze nie rąbneło nam w przepustnicę i nie spowolniło nagle wirników turbiny, a w drugim przypadku cofa to powietrze z powrotem przed turbinę. Z regulacją ciśnienia to nie ma nic wspólnego. I jesteś w błędzie, ze zajedziemy turbinę i silnik. Ten zawór po prostu usprawnia pracę układu.
Natomiast to co reguluje cisnienie doładowania nazywa się szumnie Regulatorem ciśnienia doładowania. A pozatym skoro chcesz to stroić na SMT to po co Ci regulator?? Programe się to wystroi.

8. Owszem, przyda sie, ale z doświadczenia wiem, że dobry wskaxnik to jakieś 400 pln.

9. Co do tego to pozwole sobie przytoczyc słowa, które wyciągnąłem z innego poradnika, ale dobrze napisanego, bo samemu nie chce mi się tego pisac a tutaj jest to zgrabnie zrobione:
Cytuj:
Paliwo
Dwie metody taniego wystrojenia.... Wydajne wtryski i regulator ciśnienia paliwa nadciśnieniowy albo jak kto woli FMU, koszt ok. 50- 200pln za wtryski i 100- 200pln za FMU/regulator.
Druga to włącznik ciśnieniowy dodatkowego/wych wtryskiwaczy. Grabowski na swojej stronie opisał dokładnie a ja tylko przytaczam.

Quote:

Dla silnika 4-6 cylindrowego, przy zastosowaniu dwóch dodatkowych ( seryjnych ) wtryskiwaczy, właściwe ciśnienie doładowania wyniesie 8/6-1=0.33 bar. Przy zastosowaniu trzech dodatkowych ( seryjnych ) wtryskiwaczy właściwe ciśnienie doładowania wyniesie 9/6-1=0.5 bar.

Wtryskiwacze dodatkowe należy zamontować na rurze ssącej przed kolektorem ssącym, możliwie najdalej od przepustnicy. Ich końcówki sygnałowe połączyć z przewodami sygnałowymi wtryskiwaczy seryjnych ( jeden wtryskiwacz dodatkowy z jednym wtryskiwaczem seryjnym ). Na przewodach sygnałowych łączących wtryskiwacze seryjne z dodatkowymi wlutować diody np. BY250 ( paskami od strony wtryskiwaczy seryjnych ).
Końcówki (+) dodatkowych wtryskiwaczy połączyć razem i poprzez bezpiecznik 20A i włącznik ciśnieniowy, podłączyć do (+) akumulatora ( w żadnym wypadku nie łączyć z (+) seryjnych wtryskiwaczy ).

Włącznik ciśnieniowy wyregulować tak, aby przy silnym dmuchnięciu ustami - zwierał styki i podawał (+) z akumulatora na dodatkowe wtryskiwacze.

Do przewodu (+) dodatkowych wtryskiwaczy po włączniku ciśnieniowym podłączyć również przekaźnik, który w momencie włączania dodatkowych wtryskiwaczy będzie odłączał seryjny komputer od sygnału z przepływomierza i podłączał seryjny komputer do zewnętrznego źródła napięcia.

Zewnętrzne źródło napięcia musi generować takie napięcie, jakie generuje przepływomierz w N/A przy maksymalnym otwarciu przepustnicy i maksymalnych, dopuszczalnych obrotach. Amen

trzecia metoda to remap i większe wtryski, najdroższe wyjście ale IMO najlepsze.


Plus do tego to co napisałeś czyli komputer typu piggyback obojetne czy SMT6 SMT7, czy Autronic czy jakiś APEXi. Plus wtryski zamontowane tak jak wyżej pisze i to wystojone (w rurze prowadzącej do przepustnicy, za turbiną i ic, ale jak najdalej od przepustnicy)...

10. No to chyba jedyna rzecz, do której nie mam uwag.

11. Niekoniecznie na lawecie. A koszt w wiekszosci przypadków mogłeś nieco zaniżyc. Nie wiem dokładnie ile, ale wyjdzie więcej niż 600pln. Tyle to SMT6 kosztuje.

Co do wyników to mysle, żew tych oklicach moze byc. Ale z tego silnika da się wyciągnąc więcej. Robiąc porządny kolektor dolotowy z metalu, obrabiając pod niego kanały, i dajac wyższe cisnienie można wyciągnąc zaskakujące ilości koni. w 1.2 75 są Seje, które po 150 koni mają jak wieść w eterze niesie.

No, poprawiłem, bo pierdoły napisałeś... (mysle, że dobrze napisałem, ale jakby błąd był jakiś to poprawiać prosze, bo późna godzina jest:))

[ Dodano: 14 Kwi 2008 23:55 ]
ipIV napisał(a):
Bo w tym podpiętym tam temacie też ogólnikowo napisane wszystko jest.


Chyba myslimy o tym samym poradniku na Centomanii i powiem Ci że tamten jest dobrze napisany, tylko trzeba miec pojęcie o czym ten gośc pisze. Jak nie rozumiesz go, to nie bierz się za montowanie turbiny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115299 Wysłany: 15 Kwi 2008, 00:20; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
No i o to chodziło, żeby ktoś, kto sie zna mnie poprawił :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115317 Wysłany: 15 Kwi 2008, 08:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Teraz trzeba to zerbać w kupe i również u nas podpiąć.
Przydałoby się tutaj jeszcze słowo Felixa na ten temat, bo to jedyny "odważny" na naszym forum.

Napisznie takiego poradnika jest trudne, ale wykonalne. Trzeba przy tym jednak zachować podział - silników jest wiele ;)

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115341 Wysłany: 15 Kwi 2008, 10:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 24 Maj 2007,
Posty: 358
DaRoN napisał(a):
Przydałoby się tutaj jeszcze słowo Felixa na ten temat, bo to jedyny "odważny" na naszym forum.


Felix już chyba się na tym forum nie udziela, a pozatym mam powazne wątpliwości, czy on na prawdę turbinę miał w samochodzie. A nawet jeśli miał, to śmiem wątpić w jego profesjonalizm, skoro nawet rypnął sie w tym jaką turbinę ma w aucie (ponoć Garrett K03). Plus gośc mijał się z prawdą, bo napisał, że ma komplet hamulców od Bravo HGT w aucie, a na fotkach z załozonymi alusami było widać, że hamulce ma seryjne. Dodatkowo czy, ktos kiedyś widział chociaż jedno zdjecie tej turbiny?? owszem widzieliśmy zdjęcie orurowaniam ale turbiny tam nie widziałem. JEdnym słowem cos mi śmierdzi. Jesli Felix wejdzie na to forum i przedstawi dowody na to, że ma turbine, to cofnę moje słowa, ale z natury jestem nieufny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115344 Wysłany: 15 Kwi 2008, 11:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Ja też, ale budowanie takiego orurowania do silnika wolnossącego jest raczej kiepawym pomysłem nie sądzisz?
Po co obniżać moc w swoim i tak już slabym samochodzie...

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115353 Wysłany: 15 Kwi 2008, 11:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Des napisał(a):
DaRoN napisał(a):
Przydałoby się tutaj jeszcze słowo Felixa na ten temat, bo to jedyny "odważny" na naszym forum.


Felix już chyba się na tym forum nie udziela, a pozatym mam powazne wątpliwości, czy on na prawdę turbinę miał w samochodzie. A nawet jeśli miał, to śmiem wątpić w jego profesjonalizm, skoro nawet rypnął sie w tym jaką turbinę ma w aucie (ponoć Garrett K03). Plus gośc mijał się z prawdą, bo napisał, że ma komplet hamulców od Bravo HGT w aucie, a na fotkach z załozonymi alusami było widać, że hamulce ma seryjne. Dodatkowo czy, ktos kiedyś widział chociaż jedno zdjecie tej turbiny?? owszem widzieliśmy zdjęcie orurowaniam ale turbiny tam nie widziałem. JEdnym słowem cos mi śmierdzi. Jesli Felix wejdzie na to forum i przedstawi dowody na to, że ma turbine, to cofnę moje słowa, ale z natury jestem nieufny.


Na innym forum wrzucał zdjęcia. Pozatym to auto ma teraz kolega Sydney20.

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115411 Wysłany: 15 Kwi 2008, 16:45; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Przejrzałem allegro w poszukiwaniu cen części (wprawdzie patrząc pod punto mk I 1.1 a nie mk II 1.2) i z tego co się zorientowałem, to ipIV dość mocno zaniżone koszty podał, niestety części sporo droższe są... (no chyba żeby na szrotach szukać).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115415 Wysłany: 15 Kwi 2008, 16:59; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Bo turbiny są drogie na allegro, to akurat trzeba zobaczyć w rzeczywistości a nie na foto (Tutaj tylko szrot), reszta co podałem poza kompem można nawet taniej na allegro dostać.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115422 Wysłany: 15 Kwi 2008, 17:33; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
No ja właśnie nie o turbinie mówię, tylko np o wałku albo kolektorze... przejrzyj allegro to zobaczysz.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115427 Wysłany: 15 Kwi 2008, 18:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 24 Maj 2007,
Posty: 358
Zależy jak się szuka. Giełda, szrot itp głównie. Co do turbiny, to allegro.pl na końcu bym przeglądał.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115433 Wysłany: 15 Kwi 2008, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
No to i moje 3 grosze
ipIV napisał(a):
10. Odprężenie silnika

Żeby nie dochodziło do spalania stukowego należy odprężyć silnik (zmniejszyć stopień sprężania)

Jak? Metod jest kilka...
np.
Odprężająca uszczelka pod głowicę (grubsza od normalnej) koszt ~100zł, gdzie ją dostać nie wiem....

krótsze korbowody? koszt dużo większy....


Na niskim doładowaniu odprężenie może nie być konieczne. Iloczyn stopnia sprężania i doładowania powinien być góra 13-14. Czyli w 1.2 8v ze sprężaniem 9,6:1 można spokojnie dać 0,3 bar
Co ciekawe, wg fiat.pl T-jet ma stopień sprężania ponad 10
Co do grubszej uszczelki - Corky Bell, amerykański guru forced induction, radzi nie zmieniać kształtu "obwarzanka" na obwodzie komory spalania - czyli drążone tłoki tak, grubsza uszczelka już nie.

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115445 Wysłany: 15 Kwi 2008, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Sam wałek 866 na allegro widziałem za 150zł, można napewno taniej, można i drożej -> 180zł w firmie która zajmuje się demontażem aut -> też allegro.


Co do sportowych klik

[ Dodano: 15 Kwi 2008 20:26 ]
misieq79 napisał(a):
Iloczyn stopnia sprężania i doładowania powinien być góra 13-14. Czyli w 1.2 8v ze sprężaniem 9,6:1 można spokojnie dać 0,3 bar

:hmm: 0,3*9,6 = ?

chyba 1.3*9,6 ~~13

[ Dodano: 15 Kwi 2008 20:27 ]
czegoś tu nie kumam...

[ Dodano: 15 Kwi 2008 20:28 ]
misieq79 napisał(a):
czyli drążone tłoki tak, grubsza uszczelka już nie.

i koszty ostro w górę...

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115616 Wysłany: 16 Kwi 2008, 09:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
No właśnie też to zauwazyłem. Czy aby napewno iloczyn?

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115763 Wysłany: 16 Kwi 2008, 17:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
Cytuj:
Hmm... 0,3*9,6 = ?

chyba 1.3*9,6 ~~13


Dobrze waść kombinujesz. Ciśnienia, a nie nadciśnienia. czyli 0,3 bar to 1,3 bezwzględnie.

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117187 Wysłany: 20 Kwi 2008, 23:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Naas
Rejestracja: 14 Lut 2008,
Posty: 65
Des się trochę ugotował, dobrze temat rozpoczęty ale z błędzikami, to nie jest raczej poradnik co jutro kupię na allegro i zamontuje pojutrze przed domem.
Ktoś to musi składać w całość, sam turbo chłop nie założy, forum powinno dawać jakiś pogląd dlatego dobrze temat się rozpoczął. Nawet szpilki do montażu muszą być dobrane z odpowiedniej stali (nie piszę tego bo je montuje na co dzień).
Oby na tym forum było jak najwięcej dobrze Tuningowanych fur, wiedza będzie się poszerzać, a my będziemy dumni ze swoich kropek.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117246 Wysłany: 21 Kwi 2008, 09:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Trzeba trzeba! Ale potrzeba nam fachowców z wyważonym językiem skorych do pomocy ;)

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117322 Wysłany: 21 Kwi 2008, 12:56; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
kuker195 napisał(a):
to nie jest raczej poradnik co jutro kupię na allegro i zamontuje pojutrze przed domem.

No nie :E

W garażu już można ;)

Kwestia wymiany uszczelki pod głowicą lub przynajmniej splanowania głowicy -> aso albo dobry warsztat, i strojenie w jakiejś firmie tuningowej na hamowni. Resztę można zrobić samemu.

[ Dodano: 21 Kwi 2008 12:56 ]
Można by też pokombinować z rozwierceniem bloku pod tłoki z GP 1.4, lub wymiana bloku na taki.... możliwe, ze by pasował.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117325 Wysłany: 21 Kwi 2008, 12:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Rozwiercanie rula :)

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117326 Wysłany: 21 Kwi 2008, 13:05; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Jeszcze jedno co wyczytałem, ze na seryjnych wtryskach z punto 1.2 można osiągnąć 110KM, bez zmiany ich.

[ Dodano: 21 Kwi 2008 13:05 ]
Chce się więcej, to trzeba wymienić na wtryski z Uno Turbo, lub jakieś inne bardziej wydajne, które będą pasować.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117432 Wysłany: 21 Kwi 2008, 18:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
ipIV napisał(a):
Jeszcze jedno co wyczytałem, ze na seryjnych wtryskach z punto 1.2 można osiągnąć 110KM, bez zmiany ich.

[ Dodano: 21 Kwi 2008 13:05 ]
Chce się więcej, to trzeba wymienić na wtryski z Uno Turbo, lub jakieś inne bardziej wydajne, które będą pasować.


http://www.magneti-marelli.com/download ... ICO_01.pDF
Plug & burn :twisted:

[ Dodano: 21 Kwi 2008 18:53 ]
Cytuj:
Można by też pokombinować z rozwierceniem bloku pod tłoki z GP 1.4, lub wymiana bloku na taki.... możliwe, ze by pasował.


Z tego co wiem od PIIFL zewnętrzne wymiary bloków sa identyczne (ale głowy nie dam).

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143526 Wysłany: 10 Lip 2008, 10:24; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Tak sobie siedzę i myślę.... Jak sie ma gazowania do T....
Jakby zapodać T razem z sekwencją... w ten sposób, żeby dać zawór kogoś tam :D Ten co reguluje ciśnienie doładowania, najlepiej jakiś elektryczny.... i połączyć to razem z gazem.... tzn:

silnik zimny i pracuje na benzynie:
Zawór się otwiera i popuszcza całe doładowanie... silnik pracuje na benie jakby był bez T.
w momencie przełączenia na gaz powiedzmy zawór ustawia się na 0,8 bara i gaz wkracza do dzieła....

Dało by radę coś takiego zrobić?...
Ogólnie obniży to koszt eksploatacji, koszt montażu T bedzie podobny... zamiast SMT6, strojenia i wydajniejszych wtrysków przyjdzie gasss sekwencja

Co myślicie?

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO