You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 07:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #12391 Wysłany: 10 Mar 2007, 16:32; 
 Temat postu: Problemy z układem chłodzenia
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 10 Mar 2007,
Posty: 4
Witam wszystkich użytkowników Fiata Punto!
Od ponad pół roku jeżdzę Punto 1.2 8V rok 2001. Od dwóch tygodni dręczy mnie "mały" problem. Chodzi o to, że podczas rzoruchu silnika, a także przy jeździe dochodzą dziwne szumy wody - tak jakby się gdzieś przelewała. Pojechałem do ASO Fiata. Fachowcy od razu przystąpili do roboty. Najpierw próbowali odpowietrzyć układ chlodzenia co nie dało żadnych rezultatów. Drugim krokiem jaki poczynili to wymiana uszczelki pod głowicę. Jako że jestem laikiem w tych sprawach stwierdziłem, że chlopaki wiedzą co robią. Zdziwiłem się gdy w dniu odbioru samochodu woda dalej szumi (serwisanci byli chyba bardziej zdziwieni!). Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o komentarze. Szkoda przecież kasy na serwis skoro może to być jakaś "pierdołka". Pozdrawiam! Marcin.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #13006 Wysłany: 12 Mar 2007, 21:59; 
 Temat postu: Re: Problemy z układem chłodzenia
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 02 Mar 2007,
Posty: 87
Mariano napisał(a):
Witam wszystkich użytkowników Fiata Punto!
Od ponad pół roku jeżdzę Punto 1.2 8V rok 2001. Od dwóch tygodni dręczy mnie "mały" problem. Chodzi o to, że podczas rzoruchu silnika, a także przy jeździe dochodzą dziwne szumy wody - tak jakby się gdzieś przelewała. Pojechałem do ASO Fiata. Fachowcy od razu przystąpili do roboty. Najpierw próbowali odpowietrzyć układ chlodzenia co nie dało żadnych rezultatów. Drugim krokiem jaki poczynili to wymiana uszczelki pod głowicę. Jako że jestem laikiem w tych sprawach stwierdziłem, że chlopaki wiedzą co robią. Zdziwiłem się gdy w dniu odbioru samochodu woda dalej szumi (serwisanci byli chyba bardziej zdziwieni!). Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o komentarze. Szkoda przecież kasy na serwis skoro może to być jakaś "pierdołka". Pozdrawiam! Marcin.


Przecież to objaw zapowietrzonego układu chłodzenia...........nalej płynu ok 2cm powyżej max i pojezdzij ok 300km powinien sam sie odpowietrzyc.....jesli bedzie zle odezwij sie :wink:

_________________
GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13422 Wysłany: 15 Mar 2007, 11:28; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 10 Mar 2007,
Posty: 4
Dzieki za komentarz. Wprawdzie jeszcze slychac przelewanie ale to juz nie to co bylo na poczatku. Mam nadzieje ze bedzie dobrze! :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13607 Wysłany: 16 Mar 2007, 03:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świdnik
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 144
Ojjjjjjjj chlopaki :D Ja miałem taki objaw w swoim Punciaku II 1.2 8v z 2001r. ........ kiedy to wymieniłem chłodnice :D Przelewanie też mnie wkurzało, ale to jest również problem natury technicznej, ponieważ silnik nie dostaje dostatecznego chłodzenia, np. na mieście (na Krakowskim w Lublinie) zapalała mi sie kontrolka od temperatury płynu chłodzącego, wiec to przelewanie może przyczynić sie do przegrzania silnika :) Co jest przyczyną przelewania? A otóż jest to zapowietrzona nagrzewnica :) Dla laików podpowiem iz nagrzewnica, to cześć układu chłodzacego odpowiadającego za ciepłe powietrze do ogrzania wnętrza samochodu / ukł wentylacji :) Zapowietrzona nagrzawnica objawia sie tym, że słabo sie nagrzewa nam pow. w kratkach, jak też jak dodamy gazu to leci gorące, a jak silnik chodzi na wolnych obrotach, to zacznie lecieć prawie zimne/letnie przy tym samym ustawieniu temp. - na maxa oczywiście :D Przelewanie to na 99% nagrzewnica ;) Nagrzewnice odpowietrzą Ci za darmo jak masz znajomych w serwisie, no ewentualnie za 2 piwa :D Taki pierduł, a wchodzi w obieg ukł. chłodzącego i jest bardzo ważny :)

_________________
Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak ;)
Zielony metalic :D
Pozdrówko :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13616 Wysłany: 16 Mar 2007, 08:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 02 Mar 2007,
Posty: 87
meti napisał(a):
Ojjjjjjjj chlopaki :D Ja miałem taki objaw w swoim Punciaku II 1.2 8v z 2001r. ........ kiedy to wymieniłem chłodnice :D Przelewanie też mnie wkurzało, ale to jest również problem natury technicznej, ponieważ silnik nie dostaje dostatecznego chłodzenia, np. na mieście (na Krakowskim w Lublinie) zapalała mi sie kontrolka od temperatury płynu chłodzącego, wiec to przelewanie może przyczynić sie do przegrzania silnika :) Co jest przyczyną przelewania? A otóż jest to zapowietrzona nagrzewnica :) Dla laików podpowiem iz nagrzewnica, to cześć układu chłodzacego odpowiadającego za ciepłe powietrze do ogrzania wnętrza samochodu / ukł wentylacji :) Zapowietrzona nagrzawnica objawia sie tym, że słabo sie nagrzewa nam pow. w kratkach, jak też jak dodamy gazu to leci gorące, a jak silnik chodzi na wolnych obrotach, to zacznie lecieć prawie zimne/letnie przy tym samym ustawieniu temp. - na maxa oczywiście :D Przelewanie to na 99% nagrzewnica ;) Nagrzewnice odpowietrzą Ci za darmo jak masz znajomych w serwisie, no ewentualnie za 2 piwa :D Taki pierduł, a wchodzi w obieg ukł. chłodzącego i jest bardzo ważny :)


Nie wiem co chciałes powiedziec w swoim poscie :roll: ale to co napisałes jest przecież oczywiste i nikt tego nie neguje-układ w MK2 sam sie odpowietrza -niekiedy rzadko mając lpg trzeba mu pomóc :lol:

_________________
GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich


Góra
 Profil  
 
 
 Post #20873 Wysłany: 23 Kwi 2007, 10:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Witam

Wracam do tematu, ponieważ mam taki problem, ale u mnie objawy są takie:
Jakiś czas temu spadł mi poziom płunu chłodniczego, zaczęło "bulgotać" i brak ogrzewania. Przeczytałem powyższe informacje i stwierdziłem, że sprawa jest prosta - trza uzupełnić poziom płynu i ewentualnie odpowietrzyć układ (miało to miejsce ok miesiąc temu). Nie wiedziałem jak się odpowietrza, wiec w warsztacie chwila moment i zrobione. Wszystko wróciło do normy, jednakże zacząłem się zastanawiać nad przyczyną takiego ubytku płynu. Ale pomyślałem sobie, że dawno nie sprawdzałem, moja wina, "może one tak mają...". Dzisiaj, jadąc do pracy usłyszałem znów owe "bulgotanie" i coś mnie tknęło, żeby sprawdzić ogrzewanie... niestety, efekt: BRAK OGRZEWANIA !! Wychodzi na to, że w przeciągu miesiąca znowu ubyło płynu, i to dość sporo. Oczywiście szybka diagnostyka i co się okazało ? Otóż NIC... na bagnecie brak śladów charakterystycznej mazi... na korku wlewu płynu chłodzniczego tak samo a z wydechu nie wydobywają się żadne niepokojące opary i wyziewy... na silniku rówenież nie zauważyłem śladów wycieków...
Czy ktoś ma pomyśł gdzie mogła powstać nieszczelność ? Lub co się może dziać ? Czy jest to "na bank" uszczelka pod głowicą czy może szukać gdzie indziej ?
Z góry dzięki za fachowe wskazówki od kolegów kropkomaniaków :)

Pozdrawiam

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28190 Wysłany: 13 Cze 2007, 10:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy -miasto piwa i fiatow ;)
Rejestracja: 11 Cze 2007,
Posty: 5
Jestem elektromechanikiem jestem przekonay w 100% ze termstat ci sie zpier..... ,cały czas podaje na duzy obieg , wykrec go wciep do cieplej wody , i sprawdz czy chodzi ..

_________________
pozdrawiam djmalfas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28235 Wysłany: 13 Cze 2007, 17:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Jestem w tej chwili po wymianie pompy wodnej i uszczelki pod głowicą a on dalej potrafi zabulgotać :) Najlepsze jest to, że dzieje się to nie zawsze, ale jeszcze nie udało mi się wyczuć zależności.

djmalfas napisał(a):
Jestem elektromechanikiem jestem przekonay w 100% ze termstat ci sie zpier..... ,cały czas podaje na duzy obieg , wykrec go wciep do cieplej wody , i sprawdz czy chodzi ..


Super ! Dzięki za podpowiedź, to żeczywiście może być to :) Jak tylko będę miał chwilkę to sprawdzę ten termostat, muszę go jeszcze tylko namierzyć pod maską :)

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28237 Wysłany: 13 Cze 2007, 17:26; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
mwas napisał(a):
Jak tylko będę miał chwilkę to sprawdzę ten termostat, muszę go jeszcze tylko namierzyć pod maską


Pod cewkami zapłonowymi ;) Wchodzi do niego rura z chłodnicy.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28242 Wysłany: 13 Cze 2007, 17:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Dzięki ipIV. Uświadom mnie jeszcze, czy żeby się do niego dobrać muszę spuszczać płyn z układu ? Czy można ten czujnik po prostu bezbooleśnie wykręcić ? Gdzie jak gdzie, ale tam jeszcze nie miałem przyjemności pogrzebać :)

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28243 Wysłany: 13 Cze 2007, 17:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
mwas napisał(a):
coś mnie tknęło, żeby sprawdzić ogrzewanie... niestety, efekt: BRAK OGRZEWANIA !!


Jak dla mnie to objaw zablokowania termostatu w pozycji "otwarty", juz przerabialem kiedys cos podobnego, ale z Oplem, i objawy: brak ogrzewania (chyba ze cisniesz ostro po trasie), auto prawie przez caly czas niedogrzane, po miescie nagrzewa sie bardzo powoli. Wymiana termostatu pomogla.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28249 Wysłany: 13 Cze 2007, 18:13; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
mwas napisał(a):
Dzięki ipIV. Uświadom mnie jeszcze, czy żeby się do niego dobrać muszę spuszczać płyn z układu ? Czy można ten czujnik po prostu bezbooleśnie wykręcić ? Gdzie jak gdzie, ale tam jeszcze nie miałem przyjemności pogrzebać :)


Spuścić niewiele.... trochę poniżej jego poziomu :) Trzyma się chyba na 2 śrubki, uszczelka do niego to jakaś papierowa... tak przynajmniej wyglądała, no i trzeba uszczelnić jakąś czarną pastą.

[ Dodano: 13 Cze 2007 17:51 ]
Image


A jak będziesz wymieniać, to napisz przy okazji manuala ;D

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28253 Wysłany: 13 Cze 2007, 18:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
ipIV napisał(a):
A jak będziesz wymieniać, to napisz przy okazji manuala


Hehe, dzięki za instrukcję, jak tylko obadam sprawe, to napiszę co i jak... Ale tak "by the way"... nie jestem pewien tego termostatu, bo silnik się ładnie nagrzewa, wentylator się włącza a kontrolka od temp. silnika się nie zapala. Poza tym coś kojarzę, że jak byłem w warsztacie ostatnio na wymianie tej pompy i uszczelki, to mechaniurzy coś wspominali o termostacie, i padło stwierdzenie, że "... puszcza, więc teraz jest wszystko OK" :roll: Pooserwuję przez najbliższy czas, obadam sprawę a jeśli będę się dobierał do termostatu to oczywiście zdam pełną relację z operacji kropka :lol:

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28313 Wysłany: 14 Cze 2007, 06:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań/Luboń
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 87
Może jest problem z drożnością chłodnicy.

_________________
Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28414 Wysłany: 14 Cze 2007, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
FireAngel napisał(a):
Może jest problem z drożnością chłodnicy.


No właśnie to też wykluczam, bo ostatnio sprawdzałem temperature i nagrzanie chłodnicy po ostrej jeździe po mieście... calutka była GORĄCUTKA i nagrzana jednakowo w każdym zakamarku 8) Ponad to, od momentu ostatniej wizyty w warsztacie nie ma żadnych problemów, oprócz bulgotnięcia co jakiś pod maską gdzieś w okolicach "za siedzeniem pasażera z przodu". Ale dziwi mnie troszkę fakt, że przed ostatnimi walkami u mechaniurów takie bulgotanie też występowało, i to od dłuższego czasu (jakieś 1,5 roku, wcześniej nie zwracałem uwagi bo muza grała :lol: ). Może warto jest się zastanowić nad teorią: "Ten Typ Tak Ma" ?

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO