You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 14:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #116708 Wysłany: 19 Kwi 2008, 16:35; 
 Temat postu: Lampka otwartych drzwi
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
W niektórych wersjach mk2 nie działa lampka sygnalizująca otwarte/nie domknięte drzwi.
Powód jest prosty -> Fiat postanowił zaoszczędzić na 1 diodzie LED :E z resztą zauważyłem, że brakuje też diody do sygnalizacji nie zapiętych pasów.

Jak temu zaradzić? :P

Przelutować diodę z czego innego, czego nie mamy.
Pomysły:
Kropka fabrycznego alarmu (Czerwona)
Kontrolka świec żarowych (pomarańczowa) -> Odpada dla właścicieli diesli
Kontrolka świateł przeciwmgłowych przednich (zielona)

Ja wybrałem czerwoną kropkę alarmu.


Co będzie potrzebne?

1) Imbus 3mm i 4mm
2) Śrubokręt
3) płaska/oczkowa 10
4) Lutownica
a) Transformatorowa + grot z kabla sieciowego UTP :E
b) Lepiej kolbowa (Kto ma ten ma... mi się spaliła)
c) Najlepiej stacja lutownicza ze szczypcami do lutowania modułów SMD
5) Szczypce
6) Trochę kalafonii/pasty lutowniczej
7) kawałek cyny
8 ) Multimetr Jakiś działający np za 5zł na allegro.
9) Trochę chęci



Krok 1:

Odpinamy AKU

Image

Krok 2:


Zapamiętujemy poziom paliwa :!:

Zdejmujemy ramkę zegarów -> Trzyma się na 4 śrubki imbus 3mm.

Zegary bez ramki:

Image

Następnie odkręcamy imbusem 4mm zegary (3 śrubki )

Odchylamy szybką w dół i odpinamy wtyczkę. Naciskamy palcem na zatrzask i odchylamy w prawo ten czerwony cyngiel i wtyczka sama wychodzi.

Image

Zabieramy zegary do domu -> problemem może być wyciągnięcie ich...
kierownica max w dół, włącznik wycieraczek na dół, lewą stronę zegarów wkładamy do dziury na zegary a prawą przekładamy nad włącznikiem wycieraczek i wyciągamy całe zegary.

Krok 3:

Zdejmujemy szybkę (Trzyma się na 6 zatrzasków)

Zdejmujemy okrągłe ozdoby wskazówek

Image

Wyjmujemy wskazówki podważając je śrubokrętem a z drugiej strony trzymając palcem.... trzeba uważać, aby nie powyginać osi.

Krok 4:

Odkręcamy z tyłu zegarów 4 śrubki i zdejmujemy osłonę płytki i silniczków krokowych.

Image

Następnie odpinamy 4 plastikowe zatrzaski trzymające płytkę i 6 metalowych zatrzasków dociskających wyświetlacz do płytki.

i Wyjmujemy płytkę. ....

Krok 5:

Jedną z najtrudniejszych operacji do wykonania to.... wylutowanie diody bez uszkodzenia jej... nie dość, że trzyma się na cynę to jeszcze na jakiegoś gluta....

Łapiemy diodę szczypcami i grzejemy lutownicą 1 lut i odchylamy ją
To samo z drugiej strony ...

Drugą stronę za słabo przygrzałem i .... cała spoina nie stopiła się i jak pociągnąłem diodę do góry to styk został na płytce.... (myślałem, że klej tylko ją trzyma).... no i dioda oficjalnie do wywalenia.... ale... patrze kawałek styku został... więc postanowiłem ją reanimować :E Zrobiłem styk z cyny i sprawdziłem czy działa miernikiem (pozycja do testowania diod powinna zaświecić ją oraz ohmomierz na zakresie 200 ohm i działa :D)


Od strony uszkodzonego styku nic nie pozostało jak dać nadmiar cyny, żeby wszystko dobrze się trzymało... będzie wyglądać byle jak, ale powinno działać...


Smarujemy płytkę w miejscach styku pastą lutowniczą, przykładamy diodę -> Ze względu na ułożenie ścieżek należy ją przylutować odwrotnie w perspektywie diody aku... diody ciśnienia oleju, aku i drzwi mają wspólną masę.

Pi*oko lutujemy w ten sposób -> Jakby dioda była cała wyglądało by to dużo ładniej....

Image

Sprawdzamy ohmomierzem czy dioda działa

Krok 6:

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności poza wskazówkami i szybką -> idziemy do auta i podpinamy zegary i aku.

Krok 7:

Wymaga cierpliwości...

Przekręcamy kluczyk i testujemy czy lampka działa ;D

Następnie wkładamy wskazówki.... temp, obrotomierza i prędkości na 0 wbrew pozorom nie jest tak prosto wstawić wskazówki idealnie.....

No i poziomu paliwa -> tak jak zapamiętaliśmy....

Image

Zakładamy szybkę, przykręcamy wszystko, i cieszymy się działającą lampką otwartych drzwi ;D

Następnie jazda próbna czy wszystko działa jak powinno, czy niczego nie zepsuliśmy ;)

Image

Oczywiście najlepiej kupić nową diodę, ale mi się nie chciało lecieć po nią... :E

Tyle :!:

Image

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 19 Kwi 2008, 22:45, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #116710 Wysłany: 19 Kwi 2008, 16:41; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Nie no, gratki :) Sam do tego doszedłeś czy ktoś Ci dał cynka jak to zrobić?

P.S. Ale aku i komore silnika to masz brudną jak matka ziemia :] To juz nawet ja zrobilem wiosenne porządki :P

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #116713 Wysłany: 19 Kwi 2008, 16:45; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
adi.degora napisał(a):
P.S. Ale aku i komore silnika to masz brudną jak matka ziemia Smile To juz nawet ja zrobilem wiosenne porządki Razz

To jest akurat foto sprzed 1,5miesiąca, a teraz jest jeszcze gorzej -> pojade umyć silnik i dam osłoną pod niego ;) Albo jak bedzie jakiś słoneczny ciepły dzień i będzie mi się mega nudzić to wiadreko, szmatka i jazdaaa :D

[ Dodano: 19 Kwi 2008 16:45 ]
adi.degora napisał(a):
Sam do tego doszedłeś

Sam, wiedziałem tylko że diody nie ma -> gdzieś u nas na forum o tym było, ze diody nie ma :) To sprawdziłem i faktycznie.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 20 Kwi 2008, 02:46, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #116747 Wysłany: 19 Kwi 2008, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
ipIV napisał(a):
Wyjmujemy wskazówki podważając je śrubokrętem a z drugiej strony trzymając palcem.... trzeba uważać, aby nie powyginać osi.

hmmm jak na moj gust jak mial bym je wyciagac to juz lepiej czyms na ksztalt widelca aby rownomiernie z dwoch stron ciagnelo lub 2 cienkie srubokrety z dwoch stron....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #116748 Wysłany: 19 Kwi 2008, 18:37; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Thomas napisał(a):
dwoch stron ciagnelo lub 2 cienkie srubokrety z dwoch stron....

więcej pierniczenia z tym niż to wszystko warte :] przy prawidłowym ustawianiu wskazówek i tak nie dojdziesz dwoma, natomiast widelcem nie chwycisz.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #116749 Wysłany: 19 Kwi 2008, 18:52; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
ipIV napisał(a):
widelcem nie chwycisz.

wiem o tym ale mi chopdzilo o cos na styl widelca :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #116770 Wysłany: 19 Kwi 2008, 20:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Sprawdzałeś Michale czy jest jakiś sygnał do diody od pasów? Zrobiłbym se :D

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #116773 Wysłany: 19 Kwi 2008, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
DaRoN napisał(a):
Sprawdzałeś Michale czy jest jakiś sygnał do diody od pasów? Zrobiłbym se

Szczerze to wątpię, że jest jakiś czujnik w kasowniku.... Sprawdź czy idzie jakiś kabelek do kasownika -> Wtedy się pomyśli nad diodą :)

[ Dodano: 19 Kwi 2008 20:54 ]
bo żeby sprawdzać czy jest tam napięcie przy niezapiętych pasach.... nie chce mi sie.... łatwiej sprawdzić czy w kasowniku jest czujnik czy jakieś kabelki idą do niego...

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120507 Wysłany: 30 Kwi 2008, 15:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
łatwiej sprawdzić czy w kasowniku jest czujnik czy jakieś kabelki idą do niego

jak łapałem szelke, to niczego takiego nie zauważyłem! :(

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138882 Wysłany: 27 Cze 2008, 00:03; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Trochę d..a z tego wyszła, bo nie świeci mi się teraz wcale lampka uszkodzonych świateł.... postojówka spalona a lampka nic... więc no yyyy proponuję się lepiej przejść do sklepu po dodatkową ;) Widocznie obwód jest przerwany.

--- update --- :E
Lampka działa ale tylko sygnalizuje przepalone żarówki z tyłu :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 14 Sty 2009, 22:09, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #145968 Wysłany: 16 Lip 2008, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: [D]
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 150
masz może zdjęcie całej płytki?
Chciałbym zobaczyć ile jest wszystkich diód LED... bo przymierzam się do wymiany.

_________________
Punto II 3D 1,2 8V 2000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #145973 Wysłany: 16 Lip 2008, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
el_electron napisał(a):
Chciałbym zobaczyć ile jest wszystkich diód LED... bo przymierzam się do wymiany.

dużo.... nie mam foto całej.. ;) 4 na wyświetlacz, na wskazówkę po 1, na podświetlenie nie wiem ile....

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #145987 Wysłany: 02 Sie 2008, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: [D]
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 150
W takim razie mam prośbę do forumowiczów.
Jeżeli ktoś ma zdjęcie całej płytki to proszę o wrzucenie. ;]

[ Dodano: 02 Sie 2008 21:37 ]

Image

Sam se zrobiłem fote xD
komuś sie może przyda

Śpieszyło mi się trochę przy wymianie i zrobiłem zdjęcie telefonem.
Jakość nie najlepsza ale czerwonymi kropkami oznaczyłem wszystkie diody LED SMD

_________________
Punto II 3D 1,2 8V 2000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #158673 Wysłany: 19 Sie 2008, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Troszkę odświeżę. A jak sprawa wygląda w golasach z takim licznikiem?
Image

Też wystarczy tylko wlutować diodę czy może w tych licznikach w ogóle nie ma tej "lampki"?

I jak sprawa może wyglądać z wyciągnięciem zegarów przy braku regulacji kierownicy? wyjdą?


BTW nie czaje po co zapamiętywać ustawienie wskazówki paliwa, i czemu powinno się wkładac wskazówki na włączonym zapłonie, skoro przecież po wyłączeniu zapłonu wskazówki schodzą do stanu "0" więc po ich wyjęciu bez podłączenia aku nic się nie ruszy :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #158679 Wysłany: 19 Sie 2008, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
buladag napisał(a):
Też wystarczy tylko wlutować diodę czy może w tych licznikach w ogóle nie ma tej "lampki"?

Jak jest miejsce na taką lampkę i styki na płytce są, to patent powinien zadziałać.

buladag napisał(a):

BTW nie czaje po co zapamiętywać ustawienie wskazówki paliwa, i czemu powinno się wkładac wskazówki na włączonym zapłonie, skoro przecież po wyłączeniu zapłonu wskazówki schodzą do stanu "0" więc po ich wyjęciu bez podłączenia aku nic się nie ruszy Razz


Wskazówki po odłączeniu zasilania swobodnie się poruszają... trzeba je wyjąć z osiek silniczków krokowych, żeby zdemontować licznik, a jak wyciągniesz to nie wsadzisz już idealnie tak jak była wcześniej.... - zrobisz tak, to przekręcisz kluczyk i wskazówki powędrują w 99,999% tam gdzie nie powinny.... stoisz a prędkość wskazywana = np 25km/h to samo z paliwem....
Dlaczego przy włączonym zapłonie? dlatego, bo silniczki się ustawią dla prędkości w pozycję 0 i wkładasz wskazówkę tak, żeby wskazywała 0, silniczek poziomu paliwa też się ustawi na stanie paliwa i wkładasz tak, zeby wskazywało poprzedni stan.

Jasne? :D

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #158718 Wysłany: 19 Sie 2008, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
mhm jaśniutkie jak słoneczko teraz :P Nie wziąłem pod uwagę że po wyłączeniu zapłonu "wskazówki" latają luźno, stąd pojawiły się moje pytania :)

Co do lampki to niestety patrzyłem i chyba niestety nie ma miejsca na tą kontrolkę :P Tak wynika z instrukcji i moich "badań" :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #158733 Wysłany: 19 Sie 2008, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
buladag napisał(a):
mhm jaśniutkie jak słoneczko teraz Razz Nie wziąłem pod uwagę że po wyłączeniu zapłonu "wskazówki" latają luźno, stąd pojawiły się moje pytania Smile

Chyba zaczynają luźno latać po odpięciu aku/ wyciągnięciu wtyczki licznika :] Ale nie ryzykował bym odpinać licznik przy podłączonym aku - grozi wizytą w aso na examinerze :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #158736 Wysłany: 19 Sie 2008, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
to jasna sprawa, tyle ze myślałem ze gdy do licznika nie dochodzi napięcie (czy to poprzez odpięcie aku, czy wypięcie wtyczki czy wyłączenie zapłonu) to ze wskazówki są sztywne, a nie latają luźno ale jak widać moje przypuszczenia były błędne ;)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #160643 Wysłany: 25 Sie 2008, 13:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
ja posiadam jeden licznik który wymieniłem na ten z obrotomierzem i muszę się przyznać ze żadna wskazówka nawet nie drgnie można nim swobodnie potrząsnąć i wskazówki są na swoich miejscach czyli w pozycji zero, chociaż jak kupiłem używany licznik z obrotomierzem to wskazówka prędkości była na pozycji 60 km/h ale myślę że mógł on pochodzić z samochodu po wypadku bo urwane były zaczepy i przy tej prędkości było zderzenie :) pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161362 Wysłany: 26 Sie 2008, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
Gennosuke zegary z obrotkiem tak maja że jak je obrócisz to wskazówki się ruszają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #163428 Wysłany: 30 Sie 2008, 12:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
no chyba ze tak :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #252913 Wysłany: 13 Maj 2009, 08:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
ipIV masz jakiś błąd w kompie w związku z brakiem diody?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253639 Wysłany: 14 Maj 2009, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
remind napisał(a):
ipIV masz jakiś błąd w kompie w związku z brakiem diody?


Nie wiem, nie sprawdzałem.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253647 Wysłany: 14 Maj 2009, 23:49; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Nie powinno nic być ponieważ komp. nie zapala podczas startu kontrolki alarmu celem sprawdzenia oporu. Czyli po prostu o niej "nie wie". A ta z alarmu i tak nie była pewnie nigdy używana.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #280250 Wysłany: 18 Sie 2009, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
czy ma ktos fotke samego wyswietlacza podlaczonego do plytki?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO