|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 13:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
misieq79 |
#14909 Wysłany:
24 Mar 2007, 08:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Właśnie... 1.2 8V ma sprężanie 9,6:1 a 16V 10,6:1 i oba jeżdżą na 95
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#14918 Wysłany:
24 Mar 2007, 12:08; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
misieq79 napisał(a): Właśnie... 1.2 8V ma sprężanie 9,6:1 a 16V 10,6:1 i oba jeżdżą na 95
no ale jak sobie zrobił np. 13:1 ?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#14921 Wysłany:
24 Mar 2007, 12:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Przy 13:1 to chyba zawory tłuką o tłoki
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#14923 Wysłany:
24 Mar 2007, 12:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
|
Góra |
|
|
korpus |
#15586 Wysłany:
27 Mar 2007, 22:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
|
Góra |
|
|
Paulo |
#15807 Wysłany:
28 Mar 2007, 22:32; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 25 Mar 2007, Posty: 34
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#15912 Wysłany:
29 Mar 2007, 15:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Nie wierze w kolektor który ma rzekomo pasowac zarówno do silnika 1100 i 1200.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#16380 Wysłany:
01 Kwi 2007, 00:55; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
SandworM |
#17746 Wysłany:
07 Kwi 2007, 22:46; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 72
|
korpus napisał(a): w trasie zal nim jechać ponad 100 bo wyje
Ehhh , ja jak jade 100 km/h i silnik za bardzo wyje to wrzucam 3 bieg
A tak poważnie. Jak widać w opisie (a niedlugo juz na temacie prezentacji auta) - moje Punto to s55 '96. Predkosci jakie cisne na poszczegolnych biegach jak chce przycisnac to:
1 (na polsprzegle do utraty przyczepnosci) ~45 km/h
2 (przy zmianie oponki piszcza) ~80 - 85 km/h
3 (czasem pisna oponki przy zmianie) ~110 km/h
4 do 140 km/h
5 vmax na płaskiej drodze ~165 km/h (licznikowo)
felgi 13" opony 155/70/13.
_________________ Punto 1.1 55 kucyków (miał) '96...
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#17875 Wysłany:
08 Kwi 2007, 22:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
A powiedz czym sie rózni blok silnika 1,1 od 1,2 ????
Powiem wam że 1,1 to sie da dłubnąć ,ale 1,2 to już naprawde można pogrzebać wiem i to dobrze że 100 koników to nie jest problem....
1.Wydech początek od kolektora który(4w1) daje moc u góry ale nie ma elastyczności, (4w2w1) daje mocy i moment polepsza i to dobrze , reszta to rura 45 lub 50 mm np. od żuka (60 zł) i końcowy wydech od dużego fiata...
2.Dolot jeśli ktoś zakłada stożka to radze...dobrej firmy!! i żeby czysty był , dalej musi mieć zimne powitrze sam stożek nic nie da
z długością rury dolotowej to nie grzebać bo to już trzeba liczyć( ma spory wpływ na przebieg momentu obrotowego)
3.Sportowy wałek rozrządu(dla tych co kase mają) to już naprawde czuć napewno gorszy dół i o wiele lepsza góra jak i paliwko...które ubywa szybciej
4.Zabawa z głowicą...jak już ją sciągasz to pamietaj że pare rzeczy można poprawić polerka kanałow wylot i dolot(ale to głownie na wtrysku) na gaźniku ponoć sie mieszanaka jeszcze miesza na tych zadrapaniach...no i zaworki większe ,ale samemu to już ciężko
Dobra napisałem pare rzeczy które bym sam zminiał w 1,1 lub 1,2 wiem ze nie każdy się zgodzi...,ale to moje wywody
Ja mam 1.4 turbo więc nie narzekam
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#17877 Wysłany:
08 Kwi 2007, 22:18; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
Cytuj: Ja mam 1.4 turbo więc nie narzekam Cool
Ale na spalanie chyba tak?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#17879 Wysłany:
08 Kwi 2007, 22:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Widziały gały co brały 10l w miescie min. na trasie przy 80 nawet i 6l ale jak mu depne to 15 min ....ale ten świst ten ryk(wydech przelot)
|
|
Góra |
|
|
SandworM |
#17888 Wysłany:
09 Kwi 2007, 08:20; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 72
|
A probowales robic 1.1? Powiem szczerze ze w takich chwilach czasem zaluje ze jestem informatykiem a nie mechanikiem... . Moglbys dac jakies przyklady co mozna zrobic w takim malym silniczku zeby toto troszke lepiej hulalo. Spalanie benzyny mnie nie interesuje. Wiem ze sportowy tlumik (dedykowany ???? czy niekoniecznie ? ). Wiem ze jakis dobry filtr stozkowy (nie allegro za 20 zl). I mniej wiecej na tym sie moja wiedza konczy .
_________________ Punto 1.1 55 kucyków (miał) '96...
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#17903 Wysłany:
09 Kwi 2007, 13:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Nom napisałem wyżej w co ja bym zainwestował i jaki wydech
Nie robiłęm nigdy 1.1 moja wiedza jest czysto teoretyczna...robiłem ale malucha 650cm i jakieś 30 pare koników i powiem że maluch może zapierdzielać
|
|
Góra |
|
|
SandworM |
#18066 Wysłany:
09 Kwi 2007, 21:27; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 72
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#18073 Wysłany:
09 Kwi 2007, 22:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Międzypokoleniówki mogą sprawiać kłopoty. Na puntopower.com gość opisuje próbę swapa 1.6 16v z Bravo...
The engine ECU of the 1.242cc engine sends some checks into the trip computer of the car and then car ECU gives order to the engine ECU to work. Now, the 1.6 ECU from bravo doesn't work with Punto's trip computer. Because of that, some serious functions of the car don't work at all and the car didn't start, rpm doesn't work, water temperature is off,and even other probes.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#18992 Wysłany:
13 Kwi 2007, 22:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Heh mój brat zrobił pare lat temu taki myk....
Golf mk I 1,6 D taki kupił muł straszny wiec nadszedł czas na...
1,9 tdi z Audi B4 i pompa wtryskowa od Fiata Croma jak dobrze pamiętam..
Ciekawostka że blok silnika był prawie identyko wszystkie otwory itp. jedyny problem był z łapą silnika i intercooler upchać....Auto zapierdzielało strasznie...pośmigał tym 2 lata i sprzedał handlarzą którzy ciągali lawete z autami tym golfem i mówili że półosie nie wytrzymuja
Moc miał ze hohoho skrzynia tylko została stara i ona ograniczała osiągi...krótka bardzo..
Taki watek ale FIATA kawałek był
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#19002 Wysłany:
13 Kwi 2007, 23:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Wszystko kul... tylko w czasach gaźników wszystko było łatwiejsze. Linka gazu do przepustnicy i szafa gra.
Teraz trzeba się martwic czy komputer wersji 1.2 8V dogada się z silnikiem 1.8 HGT...
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
Alko |
#22011 Wysłany:
02 Maj 2007, 15:06; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Żarów Rejestracja: 01 Maj 2007, Posty: 2
|
korpus napisał(a): normalnie pomykam w trasie do 110 max bo silnik strasznie wyje od wysokich obrotow jest szansa żeby zmienić coś aby punciak pomykał te 110 bez wycia?
Szanasa jest.Wystarczy wygłuszyć przednią ściankę.Z samym silnikiem nie zrobisz nic.
_________________ Punto GT-to jest kult.
|
|
Góra |
|
|
Lutek |
#22030 Wysłany:
02 Maj 2007, 16:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 205
|
mnie tez denerwuje to wycie i ma ktos zdjecia odnosnie wygluszenia komory silnika gdzie widzialme manulala wygluszenia calosci ale nie pamietam gdzie i tam bylo tylko wspomniane o komorze.
_________________ Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1151 |
#24692 Wysłany:
19 Maj 2007, 13:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
zamontuj sportowy wydech na pewno nie bedzie slychac juz silnika ewentualnie dobre AUDIO i wtedy BASS 4 EVER he he pozdro [ Dodano: 19 Maj 2007 13:48 ]a co do tego by jechalo szybciej moze maly chip tuning czyli kilka koni extra
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
|
Flash |
#24788 Wysłany:
20 Maj 2007, 06:11; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Cork (Irlandia) Rejestracja: 20 Maj 2007, Posty: 5
|
skadubek napisał(a): A powiedz czym sie rózni blok silnika 1,1 od 1,2 ???? Powiem wam że 1,1 to sie da dłubnąć ,ale 1,2 to już naprawde można pogrzebać wiem i to dobrze że 100 koników to nie jest problem.... 1.Wydech początek od kolektora który(4w1) daje moc u góry ale nie ma elastyczności, (4w2w1) daje mocy i moment polepsza i to dobrze , reszta to rura 45 lub 50 mm np. od żuka (60 zł) i końcowy wydech od dużego fiata... 2.Dolot jeśli ktoś zakłada stożka to radze...dobrej firmy!! i żeby czysty był , dalej musi mieć zimne powitrze sam stożek nic nie da z długością rury dolotowej to nie grzebać bo to już trzeba liczyć( ma spory wpływ na przebieg momentu obrotowego) 3.Sportowy wałek rozrządu(dla tych co kase mają) to już naprawde czuć napewno gorszy dół i o wiele lepsza góra jak i paliwko...które ubywa szybciej 4.Zabawa z głowicą...jak już ją sciągasz to pamietaj że pare rzeczy można poprawić polerka kanałow wylot i dolot(ale to głownie na wtrysku) na gaźniku ponoć sie mieszanaka jeszcze miesza na tych zadrapaniach...no i zaworki większe ,ale samemu to już ciężko Dobra napisałem pare rzeczy które bym sam zminiał w 1,1 lub 1,2 wiem ze nie każdy się zgodzi...,ale to moje wywody Ja mam 1.4 turbo więc nie narzekam
Do tego dolozyc jeszcze sportowa skrzynie biegów i bedzie git...
Dzis zamowiłem sobie u Lexmaul'a kolektor wydechowy i jeszcze tylko musze zamowic reszte wydechu razem z koncowym...tylko tu w irlandii ciezko cos znalesc...nawet na zamowienie...pozdrawiam
_________________ Punto Mk1 1.2 8v (60s) 3d
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1151 |
#24799 Wysłany:
20 Maj 2007, 10:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
wałek dobrej firmy np Chojnacki to ok 1500zl , zmiana chipa ok 1000zl, kompletny wydech Remus 1200zl i wiecej tak że drogo to wychodzi niestety Ja polecam cześci tylko firmowe
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
|
korpus |
#28693 Wysłany:
16 Cze 2007, 22:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
gdzieś czytałem że zmienia się głowice że niby głowica od 1.2 pasuje do 1.1
dodatkowo zwiększa się kompresje w komorze i daje to rezultaty!
może to ktoś zkomentować?
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
|
jimmy32 |
#28709 Wysłany:
16 Cze 2007, 23:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: okolice Gliwic :) Rejestracja: 23 Kwi 2007, Posty: 131
|
Jeżeli nawet uda Ci się zamienić głowice i zwiekszyć ciśnienie to powiedz czy warto? Ile tysiecy na tym zrobisz? Ile wytrzyma?
_________________ Punto I , silnik 1,1 - 55 koni , produkcja 1995 ,
141 999 tyś, prawie bezawaryjnie
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|