|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Orest |
#12706 Wysłany:
11 Mar 2007, 19:06; Temat postu: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 5
|
Witam!
Może ktoś mi podpowie, gdzie jest filtr paliwa w punto II 1,2 8V 2000rok?
Gdzieś przeczytałem, że wogóle nie ma takiego filtru w tym Punto?
Ponadto ewentualnie jak czesto sie go wymienia?
Orest
|
|
Góra |
|
 |
|
|
denus |
#12864 Wysłany:
12 Mar 2007, 11:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: WOT....... Józefów Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 7
|
Witam.
Nie ma jako takiego filtra w PII 1.2 8V. W zbiorniku pompa paliwa ma wbudowany filtr.
_________________ PUNTO II SOUND 02r. 1.2, 1/2x16V
|
|
Góra |
|
 |
Orest |
#12869 Wysłany:
12 Mar 2007, 11:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 5
|
dzięki za podpowiedź.
Czyli nie ma potrzeby wymiany, chyb aże pompe wymienimy??
|
|
Góra |
|
 |
denus |
#12874 Wysłany:
12 Mar 2007, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: WOT....... Józefów Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 7
|
Zgadza sie. Nic sie tam nie wymienia. Ja u siebie pompe zmienialem wiec sobie przy okazji siateczke wyczyscilem 
_________________ PUNTO II SOUND 02r. 1.2, 1/2x16V
|
|
Góra |
|
 |
Orest |
#12877 Wysłany:
12 Mar 2007, 12:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 5
|
Bardzo dziekuje za info
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
citymatic |
#12985 Wysłany:
12 Mar 2007, 21:18; Temat postu: Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 87
|
Orest napisał(a): Witam! Może ktoś mi podpowie, gdzie jest filtr paliwa w punto II 1,2 8V 2000rok? Gdzieś przeczytałem, że wogóle nie ma takiego filtru w tym Punto? Ponadto ewentualnie jak czesto sie go wymienia? Orest
Napiszę tak filtr jest i stanowi go siatka załozona bezposrednio na wlot pompy paliwa
Nieprawdą jest ze sie go nie wymienia-powinno po ok 100kkm(w naszych warunkach)-w zaleznosci od jakosci i zanieczysczenia paliwa
Filtr jest stały a to oznacza ze mozna go wyczyscic domowymi sposobami a wymiana niekoniecznie oznacza zakup nowego
Nieprawdą jest również ze filtra wogóle nie ma
Kolejnym błędem jest fakt ze czyszczenie nic nie daje gdyż w znaczący sposób ułatwia pracę pompki paliwa i udraznia przepływ
Sama forma czyszczenia filtra -jest prosta i polega na wydobyciu go i przedmuchaniu silnym strumieniem powietrza w kierunku przeciwnym do pracy(ukłąd lejka-otworów siatki)w prosty sposób ulega oczyszczeniu
Dla zainteresowaanych kilka osobistych fotek z takiego zabiegu-polecam szczególnie wiedząc o jakosci paliwa i zanieczyszczeniach mechanicznych w nim sie znajdujących

_________________ GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
Orest |
#12993 Wysłany:
12 Mar 2007, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 5
|
Bardzo dziękuje za info.
czy 100kkm oznacza 100 000km??
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
citymatic |
#12996 Wysłany:
12 Mar 2007, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 87
|
Orest napisał(a): Bardzo dziękuje za info.
czy 100kkm oznacza 100 000km??
Pozdrawiam
Tak to taki skrót 
_________________ GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
Orest |
#13114 Wysłany:
13 Mar 2007, 16:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 5
|
Dzięki jeszcze raz za wszystko!!
|
|
Góra |
|
 |
zalk |
#14662 Wysłany:
22 Mar 2007, 16:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 22 Mar 2007, Posty: 6
|
To ja przy okazji zapytam czy skomplikowane jest wymontowanie pompy paliwa? Dla mało wtajemniczonego 
|
|
Góra |
|
 |
citymatic |
#14685 Wysłany:
22 Mar 2007, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 87
|
zalk napisał(a): To ja przy okazji zapytam czy skomplikowane jest wymontowanie pompy paliwa? Dla mało wtajemniczonego 
Nie to kwestia podniesienia tylnej kanapy odkrecenia 2X wkretów i dużej bałej nakrętki po obwodzie obudowy-wczesniej nalezy odłączyc przewód paliwowy i zasilania
ta fotka jest od MK1 ale w MK2 jest podobna

_________________ GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
zalk |
#14712 Wysłany:
22 Mar 2007, 22:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 22 Mar 2007, Posty: 6
|
Myślę że podołam, dzięki bardzo.
|
|
Góra |
|
 |
Dziara |
#93567 Wysłany:
18 Lut 2008, 17:54; Temat postu: :) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Limanowa Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 416
|
|
Góra |
|
 |
misiu770 |
#99506 Wysłany:
05 Mar 2008, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Dobczyce Rejestracja: 04 Paź 2007, Posty: 115
|
kurde to mechanik miał racje a juz myślałem że mnie nabiera!
[ Dodano: 05 Mar 2008 23:52 ] swoją drogą to ciekawe
_________________ punto 1.2 16v sporting
|
|
Góra |
|
 |
Pacek |
#115092 Wysłany:
14 Kwi 2008, 14:32; Temat postu: Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Warszawa/Piaseczno Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 68
|
citymatic napisał(a): Orest napisał(a): Witam! Może ktoś mi podpowie, gdzie jest filtr paliwa w punto II 1,2 8V 2000rok? Gdzieś przeczytałem, że wogóle nie ma takiego filtru w tym Punto? Ponadto ewentualnie jak czesto sie go wymienia? Orest Napiszę tak filtr jest i stanowi go siatka załozona bezposrednio na wlot pompy paliwa Nieprawdą jest ze sie go nie wymienia-powinno po ok 100kkm(w naszych warunkach)-w zaleznosci od jakosci i zanieczysczenia paliwa Filtr jest stały a to oznacza ze mozna go wyczyscic domowymi sposobami a wymiana niekoniecznie oznacza zakup nowego Nieprawdą jest również ze filtra wogóle nie ma Kolejnym błędem jest fakt ze czyszczenie nic nie daje gdyż w znaczący sposób ułatwia pracę pompki paliwa i udraznia przepływ Sama forma czyszczenia filtra -jest prosta i polega na wydobyciu go i przedmuchaniu silnym strumieniem powietrza w kierunku przeciwnym do pracy(ukłąd lejka-otworów siatki)w prosty sposób ulega oczyszczeniu Dla zainteresowaanych kilka osobistych fotek z takiego zabiegu-polecam szczególnie wiedząc o jakosci paliwa i zanieczyszczeniach mechanicznych w nim sie znajdujących   
Wziołem się do zabiegu w sobote no i niestety poddałem się  . Zatrzymałem się na etapie wyciągania tej calej pompy z samochodu, zebym dobrze wytłumaczy, to opiszę krok po kroku
1. podniosłem kanape tylnią
2. Zdemontowałem osłonkę z pompy odkręcając 3 śruby
3. Odłączyłem kabel od zasilania i wężyk
i tu się zatrzymałem, bo nie wiem czy pompa jest wkręcana i nalezy ją odkręcić czy jest poprostu włozona i trzeba ją mocniej pociągnąć i wyjdzie  Nie chcialem używać dużej siły bo bałem się że coś pęknie, bo to wszystko plastikowe... Prośba o podpowiedź
Z góry dzięki
Pacek
_________________ PuntoGO!
|
|
Góra |
|
 |
bossboss |
#117143 Wysłany:
20 Kwi 2008, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 10 Wrz 2007, Posty: 138
|
ostatnio wykręcałem pompę w związku z zółtą kontrolką na desce wiec moge ci powiedziec jak to zrobić.
1.unosisz siedzenia, odkręcasz 3 śrubki i zdejmujesz dekielek kryjący pompę
2.odłączasz wtyczkę zasilającą i wężyk z paliwem(tu jesteś)
3.aby wyciągnąć pompę należy odkręcić biały pierścień, nakrętkę z wypustkami(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek)--patrz foto--zaznaczyłem ci to tam miedzy czerownymi kreskami. u mnie pierścień tak się zassał że nie mogłem go ruszyć ręką więc pomogłem sobie przecinakiem i młotkiem i stukałem w wypustki(delikatnie)---zaznaczyłem ci to strzałką gdzie stukałem
4.po zdjęciu pierścienia(nakrętki) cała pompa wraz z pływakiem wychodzi do góry(pływak będzie na takim metalowym zagiętym drucie)
Uwaga:zapamiętaj dokładne położenie pompy bo wraz z pływakiem musisz ją później identycznie włożyć
5.po wyciągnieciu całego ustrojstwa odczepiasz jego dolną plastkikową część(jest na 3 zatrzaskach)--tam właśnie zbiera się cały syf--czyścisz--przedmuchujesz siateczkę od dołu i pakujesz w odwrotnej kolejności---nie wiem czy to zrozumiałeś ale prościej nie umiem

|
|
Góra |
|
 |
Pacek |
#117213 Wysłany:
21 Kwi 2008, 08:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Warszawa/Piaseczno Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 68
|
bossboss napisał(a): ostatnio wykręcałem pompę w związku z zółtą kontrolką na desce wiec moge ci powiedziec jak to zrobić. 1.unosisz siedzenia, odkręcasz 3 śrubki i zdejmujesz dekielek kryjący pompę 2.odłączasz wtyczkę zasilającą i wężyk z paliwem(tu jesteś) 3.aby wyciągnąć pompę należy odkręcić biały pierścień, nakrętkę z wypustkami(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek)--patrz foto--zaznaczyłem ci to tam miedzy czerownymi kreskami. u mnie pierścień tak się zassał że nie mogłem go ruszyć ręką więc pomogłem sobie przecinakiem i młotkiem i stukałem w wypustki(delikatnie)---zaznaczyłem ci to strzałką gdzie stukałem 4.po zdjęciu pierścienia(nakrętki) cała pompa wraz z pływakiem wychodzi do góry(pływak będzie na takim metalowym zagiętym drucie) Uwaga:zapamiętaj dokładne położenie pompy bo wraz z pływakiem musisz ją później identycznie włożyć 5.po wyciągnieciu całego ustrojstwa odczepiasz jego dolną plastkikową część(jest na 3 zatrzaskach)--tam właśnie zbiera się cały syf--czyścisz--przedmuchujesz siateczkę od dołu i pakujesz w odwrotnej kolejności---nie wiem czy to zrozumiałeś ale prościej nie umiem  
Super dzięki wielkie 
_________________ PuntoGO!
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#120799 Wysłany:
01 Maj 2008, 13:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
może ktoś mi szybko pomoze bo wymiekam z tym pierscieniem ... niedlugo od przecinaka mi wypustki odpadną ,a pierscien będzie w miejscu.... naprawde zastanawiam sie czy moj dziwak ma jak wszystkie odkrecana odwrotnie do wskazowek zegara ...
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
bossboss |
#120850 Wysłany:
01 Maj 2008, 18:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 10 Wrz 2007, Posty: 138
|
no ten pierscien zasysa sie z uszczelka i dla tego tek trudno go odkręcić--i mało tam miejsca. są też takie klucze opaskowe(coś jak do filtrów oleju)--można tym spróbować.a co do przecinaka to zrób to w 2 osoby.jedna niech trzym pierścień a ty bij aby rezonasu nie było--łatwiej idzie
|
|
Góra |
|
 |
Gus_Petch |
#152468 Wysłany:
03 Sie 2008, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
Witam
Ostatnio przeczytałem wasze posty i stwierdziłem, że spróbuje samemu wyczyścić pompe paliwa. Niestety doszedłem do białego pierścienia i oczywiście to było na tyle. 2 godziny waliłem przecinakiem i to wcale nie tak słabo, powoli zaczynałem sie obawiać czy ta pompa zaraz mi się nie rozpadnie  znacie jakiś sposób którym na pewno uda mi się to odkręcić, bo sam montarz i demontarz kanapy jest czasochłonny więc rozbierać to po to żeby zaraz złożyć to już mi się nie chce. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Amonek |
#194644 Wysłany:
27 Lis 2008, 14:24; Temat postu: Numer pompy paliwowej |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 03 Paź 2008, Posty: 1
|
Witam. Czy moglibyście wrzucić numerki/kody pompy paliwa do Punto 1.2 8v 2000?Chcę zamówić z neta i muszę wiedzieć dokładnie ... Z góry dziękuję
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#388069 Wysłany:
15 Sie 2010, 23:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
Gus_Petch spróbuj mocno opasać pasliek klinowym - ale nie rowkowanym tylko z ząbkami - później mocno zaciskiem, żeby dobrze do pierścienia przylegało i wówczas w dwie osoby jedna bije z wyczuciem młotek - przecinak, druga ciągnie w lewo pasek.... u mnie tak poszło.
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#388076 Wysłany:
15 Sie 2010, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Kamillo napisał(a): Gus_Petch spróbuj mocno opasać pasliek klinowym - ale nie rowkowanym tylko z ząbkami - później mocno zaciskiem, żeby dobrze do pierścienia przylegało i wówczas w dwie osoby jedna bije z wyczuciem młotek - przecinak, druga ciągnie w lewo pasek.... u mnie tak poszło.
widziales date posta 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#388082 Wysłany:
15 Sie 2010, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
smutny |
#569018 Wysłany:
09 Kwi 2012, 11:27; Temat postu: Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 27 Mar 2011, Posty: 401
|
Ja byłem w ASO i elektrycy mieli taki klucz do odkręcania tego pierścienia, jednak był on tak dowalony że nie udało się poluzować go więc przeszedłem się na sklep i...zamówiłem pierścień mocujący pompy paliwa nr kat. 46523405 - 40,29zł brutto oraz uszczelka pierścienia mocującego nr kat. 46523406 - 57,18zł brutto po czym udałem się ponownie do swojego garażu, w którym w dnie wcześniejsze mało jajka nie zniosłem próbując własnych sił w walce z nakrętą wstrętną  W ruch poszedł przecinak i młotek i proszę  i pompa na stole  Przy przebiegu 82000KM (w Polsce przejechał 19tys km) w baku było czyściutko, ani grama piasku czy wody (odkąd go mam tankuję tylko na shell-u 95VPower, a na zimę wlewam czerwoną buteleczkę STP do układów wtryskowych zapobiegającego gromadzeniu się wody w zbiorniku - według ulotki) w siteczku również było czysto zaś w tym kubełku parę farfocli tylko które w mig usunąłem To gdzie jest ten filterek maruz? w pompie gdzieś głębiej schowany?
_________________ Fiat Punto GO! topic28147.html Fiat Punto MY2012 Twinair topic42387.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|