|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 08:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Mario82 |
#454145 Wysłany:
19 Mar 2011, 14:40; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Swarzędz Rejestracja: 10 Paź 2010, Posty: 19
|
W moim jak się płyn nagrzeje podczas jazdy,to utrzymuje się jakiś 1,2mm powyżej połowy,myślę że jest dobrze,bo wentylator się nie włącza? Nie wiem ile mi pokaże w korkach,bo dopiero co zegary zmieniłem?
|
|
Góra |
|
|
|
|
adspzg |
#454241 Wysłany:
19 Mar 2011, 19:23; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Imię: Adam
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Piotrków Trybunalski Rejestracja: 11 Mar 2011, Posty: 3
|
W moim Punciaku po wymianie licznika i czujnika był ten sam problem u mnie gdy była żarówka odchylenia wskazówki były tak znikome ze tego nawet nie zauważyłem. Wyjecie żarówki pomogło. Teraz gdy jadę i wkręcam silnik maks do 3 tys obrotów (silnik na dotarciu po wymianie pierścieni) to wskazówka maksymalnie wychyla mi się powyżej pierwszej białej kreski (1/4 skali) wentylator już na tym poziomie działa. I nie wiem do końca czy to już normalne wskazania bo jak pusze się po dotarciu silnika w trasę po autostradzie to nie wiem jakie wskazania wskaźnika są już groźne dla uszczelki pod głowicą. Może ktoś mi doradzi??
|
|
Góra |
|
|
Ryder |
#454819 Wysłany:
21 Mar 2011, 14:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 13 Lis 2010, Posty: 520
|
Dzisiaj zrobiłem tak jak pisał nickoo wskaźnik działa wyśmienicie,teraz to się podnosi momentalnie,i do prawidłowych wskazań.
Dzięki kolego
_________________ topic27118.html
|
|
Góra |
|
|
Mario82 |
#455236 Wysłany:
22 Mar 2011, 17:49; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Swarzędz Rejestracja: 10 Paź 2010, Posty: 19
|
Witam koledzy.Mam nietypowy problem i czy jest może ktoś w stanie mi pomóc? Jak już wcześniej wspomniałem,temp.w moim kropku podczas jazdy trzyma się na 1,2mm za połową,ale dziś jak stałem w korku,to po chwili wskazówka podskoczyła bardzo blisko czerwonego pola,a wentylator ani drgnął! Czy może być to przyczyną tego,że jak jeszcze były wysokie mrozy w nocy dochodzące do -20stopni,to koledzy musieli mnie zapchnąć,a potem podczas jazdy właczył mi się wentylator nie wiem dlaczego i nie chciał się wyłączyć nawet po 30minutach stania pod domem? (PS.Miałem wtedy jeszcze zegary z wersji S) Jak rozłączyłem klemę i po chwili podł,to zaczął znowu chodzić,dopiero jak zaniosłem aku do domu podładować i ponownie podł,to już było ok,nie chodził.Czy mógł się spalić silniczek od tego,bo nie mam pojęcia? Pierwszy raz takie coś mi się przydarzyło.Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi co może być? Zajrzeć może do elektryka jakby co? Z góry dzięki i pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#455438 Wysłany:
23 Mar 2011, 00:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Mario82 |
#455607 Wysłany:
23 Mar 2011, 20:15; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Swarzędz Rejestracja: 10 Paź 2010, Posty: 19
|
Dzięki,sprawdze i dam znać [ Dodano: 23 Mar 2011 20:15 ]nickoo, Powiedz mi,czujnik to jest ten do góry,co jest przy zbiorniczku z płynem,czy bezpośrednio z tyłu w silniczku wiatraka? Jeszcze jedno pytanie.Żeby sprawdzic czy działa,to musze odpalić silnik i wtedy drucikiem zetknąć styki,bo wiesz nie chciałbym czegoś zjarać?
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#455748 Wysłany:
23 Mar 2011, 23:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Mario82 |
#456548 Wysłany:
26 Mar 2011, 22:52; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Swarzędz Rejestracja: 10 Paź 2010, Posty: 19
|
Sprawdziłem i rzeczywiście czujnik sie skończył,bo wiatrak kręcił się po zetknięciu kabelkiem dwóch styków i w poniedziałek jadę wymienić PS.Czujnik znajduje się przy zbiorniczku wyrównawczym,ale z tyłu w chłodnicy,tak do poprawki żeby wszystko było jasne dla innych Dzięki za pomoc!
|
|
Góra |
|
|
Courage |
#462800 Wysłany:
14 Kwi 2011, 00:43; Temat postu: |
|
|
Kukurydza |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
Pytanie: kupilem dziś czujnik rezystancyjny EPS bodaj, made in italia
Ale... po jego zmianie i podpięciu, przy nagrzanym silniku wskazówka jest na dole, miedzy tymi dwoma kreskami... i nic wiecej.
Kabel ok, bo po jego zetknieciu z masą szybuje w góre, wiec i tym samym zegar ok...
Jakieś rady?
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#462814 Wysłany:
14 Kwi 2011, 07:22; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Ryder |
#462826 Wysłany:
14 Kwi 2011, 08:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 13 Lis 2010, Posty: 520
|
Courage napisał(a): Pytanie: kupilem dziś czujnik rezystancyjny EPS bodaj, made in italia Ale... po jego zmianie i podpięciu, przy nagrzanym silniku wskazówka jest na dole, miedzy tymi dwoma kreskami... i nic wiecej. Kabel ok, bo po jego zetknieciu z masą szybuje w góre, wiec i tym samym zegar ok... Jakieś rady?
Wyciągnięcie żarówki rozwiąże problem,miałem identycznie
_________________ topic27118.html
|
|
Góra |
|
|
Courage |
#462845 Wysłany:
14 Kwi 2011, 10:28; Temat postu: |
|
|
Kukurydza |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
Thomas napisał(a): Courage napisał(a): Jakieś rady? Szczerbol zobacz czy masz żarówkę wkręconą z tyłu do wskaźnika temp. , jeżeli tak to ją wyjmij
Kurcze, Thomas, Ryder wiecie co? Chyba zapomniałem tego zrobić
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
|
michal1086 |
#500978 Wysłany:
27 Sie 2011, 18:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Łapy Rejestracja: 01 Lip 2010, Posty: 116
|
no już wszystko masz do zmiany zegarów:
zegary z SX
kabel 0,75 2/ 2 metry
czujnik rezystencyjny od poloneza I silnik 1.5 <nowy 17 zł >
i dużo chęci
jakieś rady dla niedoświadczonego mechanika ale zapaleńca
będę korzystał z tego manuala
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/24
jakieś rady czy uwagi ??
bardzo chętnie rozważę wszystkie
|
|
Góra |
|
|
Puntolot_bartex |
#500998 Wysłany:
27 Sie 2011, 19:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011, Posty: 315 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
michal1086 |
#501002 Wysłany:
27 Sie 2011, 20:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Łapy Rejestracja: 01 Lip 2010, Posty: 116
|
w manualu jest napisane ze mam dolutować do kabla co wchodzi w koste pin23 dodatkowy kabel ale tam ida 2 żyły w tym kablu co kupiłem wiec obie dolutowac do tamtego starego co wchodzi w ta kostke do pinu23 ??
|
|
Góra |
|
|
Puntolot_bartex |
#501008 Wysłany:
27 Sie 2011, 20:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011, Posty: 315 Pomógł: 1
|
Kupiłeś kabel 2 żyłowy tak? Dobrze rozumiem? Jeżeli nie to popraw mnie ew. wstaw fotkę
Jeżeli tak to niepotrzebnie kupiłeś 2 żyłowy. Wystarczy jak 1 żyłę podepniesz.
Po prostu odepnij minusową klemę od akumulatora, odepnij ten duży wtyk przy body, rozbierz obudowę (musisz ją podważyć, wysunąć), potem zeskrob izolację z kabla na pinie 23 (tylko nie uszkodź przewodu) potem obkręc kilka razy ten nowy kabel co kupiłeś, ładnie to zalej cyną z kalafonią zaizoluj złóż a potem podepnij wtyczkę do licznika, podłącz te 1 żyłę do zegarów i będzie działało Pamiętaj, że czujnik temp. też musisz zmienić na tzw. rezystancyjny po to by ruszyła Ci wskazówka od temp.
Ps. Z tego co czytałem forum, czasem zdarzało się, że kabel od obrotomierza był już fabrycznie poprowadzony - sprawdź może jesteś farciarzem
Się rozpisałem... heh
_________________ Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto Czerwony metalik
|
|
Góra |
|
|
michal1086 |
#501014 Wysłany:
27 Sie 2011, 21:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Łapy Rejestracja: 01 Lip 2010, Posty: 116
|
a jak mam to sprawdzić czy jest już poprowadzony kabel do obrotomierza ?? tylko przez podłaczenie nowych zegarow??
|
|
Góra |
|
|
Puntolot_bartex |
#501020 Wysłany:
27 Sie 2011, 21:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011, Posty: 315 Pomógł: 1
|
No będziesz miał we wtyczce już zajęty ten pin który odpowiada sygnał z body. Jest to z tego co pamiętam patrząc na wtyczki na wprost jak siedzisz dolny prawy wtyk od zegarów a w tym wtyk po lewej. Sprawdź w tym poradniku bo nie pamiętam dokładnie.
_________________ Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto Czerwony metalik
|
|
Góra |
|
|
michal1086 |
#501083 Wysłany:
28 Sie 2011, 11:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Łapy Rejestracja: 01 Lip 2010, Posty: 116
|
no panowie zrobiłem dziś rozpoznanie i nie mam podciągniętego kabla pod obrotomierz
jak na razie sprawdziłem też jak podłączyć kabel i będzie ciężko/ ponieważ chciałem rozebrać dziś komputer żeby podłączyć sie pod kabel nr23 ale nie udało mi się rozebrać jakoś tego komputera ?
http://punto.org.pl/sites/default/files ... etto_2.jpg
jak to zrobić ?
czy chodzi tutaj o zdjęcie izolacji z wtyczki co wchodzi do kompa?? i tam podpięcie się pod pin23??
|
|
Góra |
|
|
rzel |
#501084 Wysłany:
28 Sie 2011, 11:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
michal1086 napisał(a): czy chodzi tutaj o zdjęcie izolacji z wtyczki co wchodzi do kompa?? i tam podpięcie się pod pin23??
oczywiście że podpinasz się do wtyki, a nie do samego kompa
|
|
Góra |
|
|
michal1086 |
#501325 Wysłany:
29 Sie 2011, 16:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Łapy Rejestracja: 01 Lip 2010, Posty: 116
|
dziś odebrałem nowy czujnik rezystencyjny <Polonez I 1.5 > mam nadzieje ze będzie dobry i bedzie działało wszystko w porządku
ten czujnik zakładam na zasadzie Plug & Play??
aha a płyn chłodniczy który wyleci mogę wlać z powrotem ?
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#501329 Wysłany:
29 Sie 2011, 16:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
michal1086 napisał(a): ten czujnik zakładam na zasadzie Plug & Play?? tak michal1086 napisał(a): aha a płyn chłodniczy który wyleci mogę wlać z powrotem ?
jeśli uda się go złapać to tak ale to będzie max 0,5 litra.
_________________ Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty topic20164.html
było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
|
michal1086 |
#501391 Wysłany:
29 Sie 2011, 20:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Łapy Rejestracja: 01 Lip 2010, Posty: 116
|
a ile powinno wejść płynu Borygo do Punciaka??
bo chce kupić w takim razie odpowiednią ilość płynu
|
|
Góra |
|
|
Puntolot_bartex |
#501429 Wysłany:
29 Sie 2011, 21:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011, Posty: 315 Pomógł: 1
|
Ja to zrobiłem we 2 osoby, tzn wymianę czujnika. Ulało się z 50ml. Tak więc to prawie żaden ubytek i nie dolewałem bo stan był ok.
_________________ Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto Czerwony metalik
|
|
Góra |
|
|
Martinezio |
#501566 Wysłany:
30 Sie 2011, 11:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Cały układ chłodniczy ma pojemność ok. 3-3,5l. Ostatnio robiłem pompę wody i musiałem wszystko zlać z układu Po zakończeniu tyle mi weszło (z odpowietrzeniem układu).
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|