Instalacja Gazowa, koło zapasowe zajmujące połowę bagażnika, plus Subwoofer JBL = Brak Bagażnika…
Tak.. to właśnie to skłoniło mnie do sprzedania Skrzyni JBL, i zakupie Seryjnego Sub’a z Punto2, był seryjnie montowany w wersjach Go/Sound (Radio Blaupunkt, 6 głośników + Ten..Subwoofer).
Subwoofer pasuje zarówno do każdego Punto2, jak i Punto1.
1. Co jest Nam Potrzebne?- Subwoofer Punto2 z np. Allegro, ja za swój zapłaciłem 99zł i 25zł przesyłka.
- Okablowanie: Najlepiej kupić za 25zł Komplet kabli do wzmacniacza z Allegro, subwoofer ma pobór prądu max 10 Amperów, także nie trzeba nam przekrojów Typu:10mm .
Ok. 5 metrów kabla zasilającego „+”(czerwony), ok.1m kabla masowego(brązowy), kabel Sygnałowy-sterowanie załączaniem się Suba z Radia(dodatkowe +12V).
NO i tak… nie wymieniłem kabli RCA/Chinch, nie wymieniłem ponieważ Sygnał Audio jest brany bezpośrednio z tylnych głośników, wzmacniacz jest Typu HIGH INPUT…
Oraz Kostki głośnikowe(żółta) do Instalacji Fiat, ja u siebie w mieście kupiłem w Sklepie Car Audio po 2,50zł, lub na Allegro, cena podobna. Oraz Kostka do Sub’a, to było najtrudniejsze, 2 dni szukania na szrocie, znalazłem w Daewoo Nubia, z przodu w pulpicie taka siedzi(hihi).
- Kawałek blachy/pręta, do zamocowanie Sub’a
- Śrubokręt Gwiazdka, zestaw kluczy IMBUS, Klucz nasadowy: 8mm, 10mm i 13mm.
- Izolacje: pancerzyk, i taśma izolacyjna Czarna
- Latarka
- Kilka godzin wolnego czasu
Kilka zdjęć, co i jak było przed montażem.


2. ZaczynamyMontaż zaczynamy od przeciągnięcia Kabli.
Kabel + z Akumulatora
Na początku otwieramy maskę silnika, i przeciągamy kabel do wnętrza pojazdu. Podłączamy go pod puszką bezpieczników, tam gdzie jest podpięty gruby czerwony kabel z akumulatora.



Kabel najlepiej puścić przez gumową uszczelkę, idzie przez nią wiązka kabli w tym linka od otwierania Bagażnika, i to właśnie przez ta sama „dziurkę” puszczamy nasz Czerwony Kabelek + z akumulatora.(poniżej Fotki), by nam dobrze wszystko szło proponuje odkręcić rączkę do otwierania przedniej klapy(2 śrubki kluczyk 8mka nasadowy), oraz odkręceniu już Progu przy siedzeniu kierowcy, pod nim pociągniemy nasz kabel”+”.

Kabelek wpychamy od strony silnika, przez tą dziurkę, starając się by szedł w dół w nogi kierowcy, gdy już trochę go wepchnęliśmy, idziemy do środka pojazdu, wkładamy rękę pod deskę, tam gdzie jest pedał sprzęgła i „łowimy kabelek” po omacku. Gdy już go mamy ciągniemy resztę do samochodu, zostawiając z 40cm w przedziale silnika.


Następnie prowadzimy go razem z innymi kablami pod progiem..


Następnie musimy zdjąć nasz Słupek, który zakrywa nam napinacz pasów..
Nie jest to trudne, mając odkręcony próg przedni, i śrubki na dole z tyłu słupka wystarczy trochę do siebie i już słupek jest nasz, trzyma się na zatrzaskach(pokazane na foto).

Idąc dalej za słupkiem, idziemy pod czarny plastik pod tylnym siedzeniem, aż tak trochę górą do bagażnika. Kabel Plusowy z Akumulatora mamy już na miejscu


Kabel +12V/sterowanie wzmacniaczem z RadiaTeraz musimy się zabrać za przeciągnięcie kabla od Radia, Sterowanie Subem +12Volt .( często jest to niebieski kabelek, opisywany jako: Sterowanie wzmacniaczem/ Zasilaniem Anteny wysuwanej/elektrycznej. Po prostu po włączeniu radia, pojawia się na tym kabelku +12 Volt, które to załącza nasz Wzmacniacz(w sub’ie).
Żeby to zrobić musimy pierw wyjąc nasze radio i odszukać ten kabelek wychodzący z naszej kostki ISO.
Jako, że będziemy musieli puścić nasz kabelek w dół od radia, idąc przez środek kabiny, musimy zdjąć Nawiew Środkowy.
Zaczynamy od zdjęcia nawiewów bocznych na nogi kierowcy i pasażera (Kluczyk TorX6, lub imbus). Następnie odkręcamy tunel środkowym, tuż pod popielniczką są 2 śrubki na Imbus, odkręcamy je.




Można by już zdjąć panel(obudowę) środkowy, ale przeszkadza nam, tunel Środkowy(wajchy skrzynie biegów i ręcznego), demontujemy go wyjmując z tyłu popielniczkę, odkręcamy tam małą śrubkę na imbus, a następnie, śrubkę na kluczyk nasadowy 10mm. Następnie na środku tunelu podważamy i wyjmujemy plastyczek(kształt miseczki), a pod nim są 2 śrubki kluczyk nasadowy 10mm,następnie zdejmujemy mieszek z naszego tunelu, wystarczy go zdjąć, podnieść parę cm do góry, i zobaczymy 2 śrubki na Śrubokręt gwiazdka. Odkręcamy je, i już możemy odsunąć bądź wyjąć cały tunel.


Gdy to zrobimy odciągamy z dołu do siebie środkową obudowę, i następnie musimy odkręcić listwę z Przełącznikiem City, awaryjne, przeciwmgielne.
Jak spojrzymy pod spód zobaczymy 2 śrubki na imbus, odkręcamy je i wyjmujemy listwę z przełącznikami.


Później już zabieramy się za odkręcenie dwóch śrub Imbus, trzymające nasz Nawiew środkowy. Po ich odkręceniu, odkręcamy śrubokrętem śrubki na górze nawiewu, obok miejsca na radio, razem 4 śrubki.
Można już wyjąć nawiew, od razu proponuję go wyczyścić/wymyć, a także dalszą część tunelu nawiewnego


Możemy puszczać nasz kabelek Do sterowanie Wzmacniaczem, puszczamy go w dolnym prawym rogu, tam gdzie idzie kratka/ kabel od anteny, też starając się kierować go w dół, u mnie wyszedł idealni tam gdzie jest nawiew na nogi pasażera.


Następnie idziemy pod wykładzinie, trzymając się prawej strony, i tak koło lewarków, aż do tylnej kanapy, i już jesteśmy na środku bagażnika.
Teraz Dorabiamy Mocowanie Suba.Ja znalazłem taki pręcik, (wyjąłem go na szrocie z starej Mazdy), zamocowałem go tam gdzie zatrzaskuje się nam Tylna Kanapa. Imbus 8mka, niestety jako że jest dość szeroki, musiałem dać dłuższą śrubkę 8mkę na kluczyk 13tka.
Wyginamy go, pasujemy, tak by nam pasowało do tylnego Otworu Suba, a Sub do pręta mocujemy za pomocy śrubki 6tki, na kluczyk 10 tka, potrzebne będzie parę nakrętek i kilka podkładek.
Od razu też dajemy Masę ‘’-‘’.

Jeśli chodzi o mocowanie na Dole, to jak odkleimy kawałek gumy, to zobaczymy dziurkę w którą należy wetknąć taki plastyczek, w który później wkręcimy śrubkę na śrubokręt mocującą subwoofer na dole/stopka.

Sygnał jak pisałem na początku bierzemy, z głośników. Ja wziąłem, z jednego głośnika, lewa strona. Mając kostki, zrobiłem „trójniczek”, z instalacji do suba do dwóch kanałów, i od razu z powrotem do tylnego głośnika(10cm). Wzmacniacz nie obciąża radia, żadnych problemów




Finish
To wszystko. Sub już działa. Możemy włączyć Benny Benassi, i zobaczyć, że głośniczek 13cm nieźle „łupie”
To co rozłożyliśmy składamy w odwrotnej kolejności, ja jeszcze wyczyściłem, odkurzyłem samochód z kurzu
Spostrzeżenia( po wielu próbach i godzinach odsłuchu):- Subwoofer oryginalnie miał/ma, głośnik dwu-cewkowy, mój niestety harczał, także musiałem wymienić. W tej chwili siedzi tani GMS 13cm woofer, moc max 30 RMS(70watt max).. Gdybym dał na maxa radio, nie wytrzymałby długo, pomimo tego, że wykorzystujemy w tej chwili tylko pół mocy wzmacniacza, jeden kanał. Jeden kanał mamy wolny, kabelki zaizolowałem, i są w środku. W między czasie, będę szukał jakiegoś głośnika 13cm, większej mocy, ewentualnie(raczej na pewno) dam oryginalny głośnik do przewinięcia, jak nie to kupię porządnego woofera firmy Tonsil/Hertz/Signat.
A zapomniałbym, oryginalny głośnik jest o Impedancji 2 Ohm !!. Także, naprawdę to wytrzymała konstrukcja. 2 Ohmmy, 2 kanały.
- Drugą sprawą jest Moc, jakość brzmienia: Cuż, nie oczekujmy cudów, brzmienia jakie ma porządna Skrzynia Hertz/Blaupunkt/JBL/Sony.
Tak na pewno nie będzie, ale naprawdę jak na taką konstrukcje, obudowa gruby plastik i głośnik 13cm, to nic lepszego się nie znajdzie, na pewno ma to lepszy bass, niż nawet bardzoo dobre głośniki w drzwiach.. @ Hertz DCX 165 pod Radiem 4x50 Kenwood.
- Ten Subwoofer, jest idealny dla kogoś kto chce wzmocnić bass, a nie ma miejsca jak ja w bagażniku, bo ma LPG, lub wogóle nie chce wozić wielkiej skrzyni, i wydawać większej gotówki na zakup dobrego wzmacniacza i skrzyni(ok. 700zł)
- Ja od Siebie powiem, że jak ktoś kupi go w cenie do 150zł to będzie zadowolony, jeśli jednak chcesz szpanować przejeżdżając po osiedlu itp. To Kup Skrzynie ze wzmacniaczem, plus Dobrej Jakości Kable
- Niedługo Film jak to gra
//Sposób 2: post360891.html#p360891
//domin45670