|
Obecny czas: 19 Maj 2025, 05:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
daras |
#125102 Wysłany:
14 Maj 2008, 08:37; Temat postu: Filtry: powietrza i oleju do 1.3 M-jet. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Jak obiecałem w innym wątku tak wklejam fotki filtrów.
Tak wygląda oryginał z "pierwszego" montażu. Widać gąbkę.
Tutaj symbol oryginału.
To jest zamiennik. Nie z ASO.
Filtry oleju. Po prawej oryginał z "pierwszego" montażu Purflux. Po lewej zamiennik Sędziszów - nie z ASO.
Filtr oleju. Zamiennik ASO z pudełka Fiat.

|
|
Góra |
|
 |
|
|
filip76 |
#125103 Wysłany:
14 Maj 2008, 08:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
daras
Ekstra, rozumiem że sam wymieniasz filtry w okresie międzyprzeglądowym?
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#125104 Wysłany:
14 Maj 2008, 08:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Powietrza wymieniam sam. To są tylko trzy śrubki. Naprawdę żaden problem.
Olej kupuję w ASO i w cenie mam wymianę, więc się nie brudzę 
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#125106 Wysłany:
14 Maj 2008, 08:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
daras
Ja nawet nie wiem, gdzie jest w GP filtr powietrza....
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#125114 Wysłany:
14 Maj 2008, 09:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
filip76
Podnosisz maskę i masz przed oczami taką czarną obudowę silnika z napisem Multijet. Przykrywka filtra jest częścią tej obudowy, przykręcona 3 śrubkami 8kami od przodu, od tyłu w zaczepach do wysunięcia.
Przykrywkę odkręcasz, zdejmujesz i widzisz filtr.
Delikatnie wyjmujesz filtr z gniazda, sprawdzasz czy nic nie pozostało w dolocie, ewentualnie odkurzaczem delikatnie odsysasz resztki komarów i liści, sprawdzasz czy nic nie zostało, wkładasz nowy filtr, zamykasz i przykręcasz przykrywkę i wszystko.
Ca. 5 minut roboty
Zrobię fotki przy okazji.
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#125118 Wysłany:
14 Maj 2008, 09:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
daras napisał(a): Zrobię fotki przy okazji
Zerknij, czy poci Ci się rura od chłodnicy oleju, bo moja tak
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#125120 Wysłany:
14 Maj 2008, 09:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Też mi się poci. Tak ma każdy TD i tak ma być.
Jeśli tylko się poci i nie żadnych wycieków to wszystko jest OK.
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#125122 Wysłany:
14 Maj 2008, 09:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
daras
Nie, wycieków nie ma, żadnych kropli na wężu, żadnych plam w garażu. Wąż jest opleciony częściowo taką taśmą i ta taśma wchłonęła olej
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#125123 Wysłany:
14 Maj 2008, 09:56; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Pierwsze słyszę, że normalną rzeczą jest pocenie się chłodnicy oleju.
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#125125 Wysłany:
14 Maj 2008, 10:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
filip76 napisał(a): Wąż jest opleciony częściowo taką taśmą i ta taśma wchłonęła olej
Mam tak samo. Normalny objaw pracy turbo-diesla.
To chyba nawet nie jest olej tylko opary na skutek różnic temperatur w wężu i komorze silnikowej.
Najlepsze, że to zapocenie pojawia się po dynamicznej jeździe i potrafi wyschnąć jak gdyby nigdy nic, więc można tego nawet nie zauważyć.
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#125130 Wysłany:
14 Maj 2008, 10:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Mój brat twierdzi, że u niego w golfie się nie poci i nie bierze mu oleju. Może tak różowo nie jest, ale fiat ma chyba wysoką dopuszczalną normę zużycia oleju?
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#125133 Wysłany:
14 Maj 2008, 10:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
To zerknij na fora TDI lub Streetracing.
Tego typu objaw jest normalką doładowanych diesli i nikt nawet tego tematu nie chce podejmować (jako oczywistej oczywistości  )
Jakie masz zużycie oleju?
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#125135 Wysłany:
14 Maj 2008, 10:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Yoka
jesteś jak sęp
a ja przywiozłem dziś 2 mapy w kieszeni drzwi, mogę Ci je zeskanować jak nie wierzysz [ Dodano: 14 Maj 2008 10:22 ]daras napisał(a): Jakie masz zużycie oleju
Trudno powiedzieć, ale od wymiany przy 15 tys. do chwili obecnej (ok 26 tys.) podszło mi z 2/3 litrowej butelki. Ostatnio jakby apetyt silnika zmalał, bo już z miesiąc nie dolewałem a robię ~ 2,5 tys. miesięcznie....
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#125182 Wysłany:
14 Maj 2008, 13:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
filip76 napisał(a): od wymiany przy 15 tys. do chwili obecnej (ok 26 tys.) podszło mi z 2/3 litrowej butelki
To dużo i nie dużo. Trudno coś powiedzieć. Silniki doładowane zużywają olej. To wynika choćby ze sposobu smarowania turbosprężarki.
U mnie dolewka na dystansie 15 tyś. km to też coś koło 0,5 l.
Olej jest zużywany przy szybkiej, jednostajnej jeździe autostradowej. To zauważyłem u siebie. Przy spokojnej jeździe miejsko-pozamiejskiej oleju mi raczej nie ubywa.
Dobrze, gdyby inni posiadacze M-jeta coś na ten temat też napisali
Czy w golfie brata dolot powietrza do chłodnicy też jest z plecionki jak u nas?
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#125188 Wysłany:
14 Maj 2008, 14:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
daras napisał(a): Czy w golfie brata dolot powietrza do chłodnicy też jest z plecionki jak u nas
nie wiem, nie przyglądałem się.... a szkoda, bo była okazja... za to filtr powietrza musi zmieniać częściej  - tak koło 10 tys.
dlaszy ciąg dyskusji o oleju we włąściwym wątku 
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
Maciey |
#125198 Wysłany:
14 Maj 2008, 14:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
O filterki takie jak u mnie  Pisaliście Panowie o ubytkach oleju. U mnie nie zaobserwowałem takowych, chociaż gdzie z moimi 70KM do Waszych sportowych aut  przyczyną braku wycieków może być również to, że w dużej mierze przez swoje fanaberie zmieniam olej częściej niż zaleca ASO
|
|
Góra |
|
 |
Nideker |
#167628 Wysłany:
10 Wrz 2008, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 5
|
daras napisał(a): filip76 napisał(a): od wymiany przy 15 tys. do chwili obecnej (ok 26 tys.) podszło mi z 2/3 litrowej butelki To dużo i nie dużo. Trudno coś powiedzieć. Silniki doładowane zużywają olej. To wynika choćby ze sposobu smarowania turbosprężarki. U mnie dolewka na dystansie 15 tyś. km to też coś koło 0,5 l. Olej jest zużywany przy szybkiej, jednostajnej jeździe autostradowej. To zauważyłem u siebie. Przy spokojnej jeździe miejsko-pozamiejskiej oleju mi raczej nie ubywa. Dobrze, gdyby inni posiadacze M-jeta coś na ten temat też napisali  Czy w golfie brata dolot powietrza do chłodnicy też jest z plecionki jak u nas?
Panowie u mnie to samo z olejem, trzeba dolewać. Fiat ponoć tak ma
więcej zjada niż np: Ford 1,6 TDCI
_________________ Grande Punto 1.3 M-JET SPORT
|
|
Góra |
|
 |
Jaco |
#167630 Wysłany:
10 Wrz 2008, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
Nideker napisał(a): Fiat ponoć tak ma
To co "dolewasz" w Fiacie jest niczym w porównaniu z tym co musisz dolać do TDI np. w Skodzie.
Btw. trzymać się tematu. Bo nie jest o tym 
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
 |
Nideker |
#167674 Wysłany:
10 Wrz 2008, 21:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 5
|
Jaco napisał(a): Nideker napisał(a): Fiat ponoć tak ma To co "dolewasz" w Fiacie jest niczym w porównaniu z tym co musisz dolać do TDI np. w Skodzie. Btw. trzymać się tematu. Bo nie jest o tym 
Wybacz ze zmęczenia nie w tym oknie umieściłem odpowiedź:)
Pozdrawiam
_________________ Grande Punto 1.3 M-JET SPORT
|
|
Góra |
|
 |
Rupi |
#185109 Wysłany:
01 Lis 2008, 01:54; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 15 Gru 2007, Posty: 55
|
Jeśli w instrukcji pisze ze oleju wraz z filtrem ma być 3,2l to czy faktura z ASO na 3,5 litra oznacza ze mnie naciągnęli? Tak sobie właśnie myślę gdzie podziało się te 300ml za które zapłacilem.
_________________ 1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#185110 Wysłany:
01 Lis 2008, 02:17; Temat postu: |
|
|
Rupi napisał(a): Jeśli w instrukcji pisze ze oleju wraz z filtrem ma być 3,2l to czy faktura z ASO na 3,5 litra oznacza ze mnie naciągnęli? Tak sobie właśnie myślę gdzie podziało się te 300ml za które zapłacilem.
Sprawdź w bagażniku  Ja zawsze po wymianie płynów w ASO resztę dostawałem w bańkach.
|
|
Góra |
|
 |
Rupi |
#185111 Wysłany:
01 Lis 2008, 02:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 15 Gru 2007, Posty: 55
|
Nic nie dostałem. A olej Pan nalał z takiego dziwnego aparata do konewki  Mam nadzieje ze mi jakiegoś minerala nie wlali.
_________________ 1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#185121 Wysłany:
01 Lis 2008, 08:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Olej, po jakimś czasie, traci swoją lepkość więc i staje się taki rzadszy... Woda jednym słowem. Ja w swoim zalewam olej sam(heh ja wszystko w kropku robię sam..)hihi, przynajmniej wiem co leje, nie polecam żadnych oleju z Beczki, jak to jest w ASO, moim zdaniem to ściema, raz, że maja go taniej.. a dwa, że kto wie co to za mieszanka. Polecam Shell z normalnego opakowania 4L. Shell jako jedyny nie jest rozlewany u nas, transportowany w opakowaniach tych 4l prosto od producenta. A np. Mobil idzie w beczkach i dopiero w Polsce go rozlewają. Info od gościa co ma duży sklep motoryzacyjny, tzn. taty kolega ze szkoły. I jak pisał Maciey: wymieniać częściej to zdecydowanie na plus dla silnika, lepsze smarowanie i czystszy..
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#259651 Wysłany:
29 Maj 2009, 16:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
A orientujecie sie ile kosztuje filtr powiterza oryginalny do 1,3MJ??
bo zastanawiam sie nad filtrem Noviteca i chce porównac ceny czy mi sie oplaca wsadzać usportowiony.
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#259667 Wysłany:
29 Maj 2009, 17:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
Jaco napisał(a): To co "dolewasz" w Fiacie jest niczym w porównaniu z tym co musisz dolać do TDI np. w Skodzie.
no tak nie do konca. Owszem duzo brala na poczatku, jak byla nowa. Potem juz znacznie mniej; tez trzeba bylo czasem dolac ale nie bylo to jakos specjalnie wiecej niz w GP - SUperb 2,0 TDI 103kW (2006) 
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|