You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 17:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #125102 Wysłany: 14 Maj 2008, 08:37; 
 Temat postu: Filtry: powietrza i oleju do 1.3 M-jet.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Jak obiecałem w innym wątku tak wklejam fotki filtrów.

Tak wygląda oryginał z "pierwszego" montażu. Widać gąbkę.
Image

Tutaj symbol oryginału.
Image

To jest zamiennik. Nie z ASO.
Image

Filtry oleju. Po prawej oryginał z "pierwszego" montażu Purflux. Po lewej zamiennik Sędziszów - nie z ASO.
Image

Filtr oleju. Zamiennik ASO z pudełka Fiat.
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #125103 Wysłany: 14 Maj 2008, 08:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras

Ekstra, rozumiem że sam wymieniasz filtry w okresie międzyprzeglądowym?

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125104 Wysłany: 14 Maj 2008, 08:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Powietrza wymieniam sam. To są tylko trzy śrubki. Naprawdę żaden problem.
Olej kupuję w ASO i w cenie mam wymianę, więc się nie brudzę ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125106 Wysłany: 14 Maj 2008, 08:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras

Ja nawet nie wiem, gdzie jest w GP filtr powietrza....

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125114 Wysłany: 14 Maj 2008, 09:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
filip76
Podnosisz maskę i masz przed oczami taką czarną obudowę silnika z napisem Multijet. Przykrywka filtra jest częścią tej obudowy, przykręcona 3 śrubkami 8kami od przodu, od tyłu w zaczepach do wysunięcia.
Przykrywkę odkręcasz, zdejmujesz i widzisz filtr.
Delikatnie wyjmujesz filtr z gniazda, sprawdzasz czy nic nie pozostało w dolocie, ewentualnie odkurzaczem delikatnie odsysasz resztki komarów i liści, sprawdzasz czy nic nie zostało, wkładasz nowy filtr, zamykasz i przykręcasz przykrywkę i wszystko.
Ca. 5 minut roboty ;)
Zrobię fotki przy okazji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125118 Wysłany: 14 Maj 2008, 09:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras napisał(a):
Zrobię fotki przy okazji


Zerknij, czy poci Ci się rura od chłodnicy oleju, bo moja tak

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125120 Wysłany: 14 Maj 2008, 09:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Też mi się poci. Tak ma każdy TD i tak ma być.
Jeśli tylko się poci i nie żadnych wycieków to wszystko jest OK.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125122 Wysłany: 14 Maj 2008, 09:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras

Nie, wycieków nie ma, żadnych kropli na wężu, żadnych plam w garażu. Wąż jest opleciony częściowo taką taśmą i ta taśma wchłonęła olej

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125123 Wysłany: 14 Maj 2008, 09:56; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Pierwsze słyszę, że normalną rzeczą jest pocenie się chłodnicy oleju.

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125125 Wysłany: 14 Maj 2008, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
filip76 napisał(a):
Wąż jest opleciony częściowo taką taśmą i ta taśma wchłonęła olej

Mam tak samo. Normalny objaw pracy turbo-diesla.
To chyba nawet nie jest olej tylko opary na skutek różnic temperatur w wężu i komorze silnikowej.
Najlepsze, że to zapocenie pojawia się po dynamicznej jeździe i potrafi wyschnąć jak gdyby nigdy nic, więc można tego nawet nie zauważyć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125130 Wysłany: 14 Maj 2008, 10:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Mój brat twierdzi, że u niego w golfie się nie poci i nie bierze mu oleju. Może tak różowo nie jest, ale fiat ma chyba wysoką dopuszczalną normę zużycia oleju?

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125133 Wysłany: 14 Maj 2008, 10:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
To zerknij na fora TDI lub Streetracing.
Tego typu objaw jest normalką doładowanych diesli i nikt nawet tego tematu nie chce podejmować (jako oczywistej oczywistości ;) )
Jakie masz zużycie oleju?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125135 Wysłany: 14 Maj 2008, 10:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Yoka

jesteś jak sęp :E

a ja przywiozłem dziś 2 mapy w kieszeni drzwi, mogę Ci je zeskanować jak nie wierzysz :lol2:

[ Dodano: 14 Maj 2008 10:22 ]
daras napisał(a):
Jakie masz zużycie oleju

Trudno powiedzieć, ale od wymiany przy 15 tys. do chwili obecnej (ok 26 tys.) podszło mi z 2/3 litrowej butelki. Ostatnio jakby apetyt silnika zmalał, bo już z miesiąc nie dolewałem a robię ~ 2,5 tys. miesięcznie....

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125182 Wysłany: 14 Maj 2008, 13:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
filip76 napisał(a):
od wymiany przy 15 tys. do chwili obecnej (ok 26 tys.) podszło mi z 2/3 litrowej butelki

To dużo i nie dużo. Trudno coś powiedzieć. Silniki doładowane zużywają olej. To wynika choćby ze sposobu smarowania turbosprężarki.
U mnie dolewka na dystansie 15 tyś. km to też coś koło 0,5 l.
Olej jest zużywany przy szybkiej, jednostajnej jeździe autostradowej. To zauważyłem u siebie. Przy spokojnej jeździe miejsko-pozamiejskiej oleju mi raczej nie ubywa.
Dobrze, gdyby inni posiadacze M-jeta coś na ten temat też napisali ;)

Czy w golfie brata dolot powietrza do chłodnicy też jest z plecionki jak u nas?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125188 Wysłany: 14 Maj 2008, 14:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras napisał(a):
Czy w golfie brata dolot powietrza do chłodnicy też jest z plecionki jak u nas



nie wiem, nie przyglądałem się.... a szkoda, bo była okazja... za to filtr powietrza musi zmieniać częściej :) - tak koło 10 tys.

dlaszy ciąg dyskusji o oleju we włąściwym wątku :)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125198 Wysłany: 14 Maj 2008, 14:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
O filterki takie jak u mnie :D Pisaliście Panowie o ubytkach oleju. U mnie nie zaobserwowałem takowych, chociaż gdzie z moimi 70KM do Waszych sportowych aut :) przyczyną braku wycieków może być również to, że w dużej mierze przez swoje fanaberie zmieniam olej częściej niż zaleca ASO


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167628 Wysłany: 10 Wrz 2008, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 5
daras napisał(a):
filip76 napisał(a):
od wymiany przy 15 tys. do chwili obecnej (ok 26 tys.) podszło mi z 2/3 litrowej butelki

To dużo i nie dużo. Trudno coś powiedzieć. Silniki doładowane zużywają olej. To wynika choćby ze sposobu smarowania turbosprężarki.
U mnie dolewka na dystansie 15 tyś. km to też coś koło 0,5 l.
Olej jest zużywany przy szybkiej, jednostajnej jeździe autostradowej. To zauważyłem u siebie. Przy spokojnej jeździe miejsko-pozamiejskiej oleju mi raczej nie ubywa.
Dobrze, gdyby inni posiadacze M-jeta coś na ten temat też napisali ;)

Czy w golfie brata dolot powietrza do chłodnicy też jest z plecionki jak u nas?


Panowie u mnie to samo z olejem, trzeba dolewać. Fiat ponoć tak ma :E
więcej zjada niż np: Ford 1,6 TDCI

_________________
Grande Punto 1.3 M-JET SPORT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167630 Wysłany: 10 Wrz 2008, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Nideker napisał(a):
Fiat ponoć tak ma :E


To co "dolewasz" w Fiacie jest niczym w porównaniu z tym co musisz dolać do TDI np. w Skodzie.

Btw. trzymać się tematu. Bo nie jest o tym :!: :wink:

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167674 Wysłany: 10 Wrz 2008, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 5
Jaco napisał(a):
Nideker napisał(a):
Fiat ponoć tak ma :E


To co "dolewasz" w Fiacie jest niczym w porównaniu z tym co musisz dolać do TDI np. w Skodzie.

Btw. trzymać się tematu. Bo nie jest o tym :!: :wink:


Wybacz ze zmęczenia nie w tym oknie umieściłem odpowiedź:)

Pozdrawiam

_________________
Grande Punto 1.3 M-JET SPORT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185109 Wysłany: 01 Lis 2008, 01:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 15 Gru 2007,
Posty: 55
Jeśli w instrukcji pisze ze oleju wraz z filtrem ma być 3,2l to czy faktura z ASO na 3,5 litra oznacza ze mnie naciągnęli? Tak sobie właśnie myślę gdzie podziało się te 300ml za które zapłacilem.

_________________
1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185110 Wysłany: 01 Lis 2008, 02:17; 
 Temat postu:
Rupi napisał(a):
Jeśli w instrukcji pisze ze oleju wraz z filtrem ma być 3,2l to czy faktura z ASO na 3,5 litra oznacza ze mnie naciągnęli? Tak sobie właśnie myślę gdzie podziało się te 300ml za które zapłacilem.


Sprawdź w bagażniku :P Ja zawsze po wymianie płynów w ASO resztę dostawałem w bańkach.


Góra
  
 
 
 Post #185111 Wysłany: 01 Lis 2008, 02:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 15 Gru 2007,
Posty: 55
Nic nie dostałem. A olej Pan nalał z takiego dziwnego aparata do konewki :) Mam nadzieje ze mi jakiegoś minerala nie wlali.

_________________
1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185121 Wysłany: 01 Lis 2008, 08:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Olej, po jakimś czasie, traci swoją lepkość więc i staje się taki rzadszy... Woda jednym słowem. Ja w swoim zalewam olej sam(heh ja wszystko w kropku robię sam..)hihi, przynajmniej wiem co leje, nie polecam żadnych oleju z Beczki, jak to jest w ASO, moim zdaniem to ściema, raz, że maja go taniej.. a dwa, że kto wie co to za mieszanka. Polecam Shell z normalnego opakowania 4L. Shell jako jedyny nie jest rozlewany u nas, transportowany w opakowaniach tych 4l prosto od producenta. A np. Mobil idzie w beczkach i dopiero w Polsce go rozlewają. Info od gościa co ma duży sklep motoryzacyjny, tzn. taty kolega ze szkoły. I jak pisał Maciey: wymieniać częściej to zdecydowanie na plus dla silnika, lepsze smarowanie i czystszy..

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #259651 Wysłany: 29 Maj 2009, 16:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
A orientujecie sie ile kosztuje filtr powiterza oryginalny do 1,3MJ??
bo zastanawiam sie nad filtrem Noviteca i chce porównac ceny czy mi sie oplaca wsadzać usportowiony.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #259667 Wysłany: 29 Maj 2009, 17:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
Jaco napisał(a):
To co "dolewasz" w Fiacie jest niczym w porównaniu z tym co musisz dolać do TDI np. w Skodzie.

no tak nie do konca. Owszem duzo brala na poczatku, jak byla nowa. Potem juz znacznie mniej; tez trzeba bylo czasem dolac ale nie bylo to jakos specjalnie wiecej niz w GP - SUperb 2,0 TDI 103kW (2006) :wink:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO