Witam
Opis problemu:
Na desce rozdzielczej świeci kontrolka niedomkniętych drzwi. Sprawdziłem że chodzi o tylną klapę. W zespole zamka umieszczone są 2 mikrowyłączniki.
Jeden załącza oświetlenie wnętrza bagażnika, drugi uaktywnia kontrolkę
na desce. Oczywiście w innym przypadku uszkodzenie wyłączników może
powodować brak oświetlenia bagażnika lub obydwa te objawy.
zaznaczam że posiłkowałem się opisem kolegi z innego forum
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/mikrowyl_FL.html
1) Zdjąć plastikową tapicerkę z klapy bagażnika.
2) kluczem nasadowym nr 10 odkręcić mechanizm zamka.
3) rozpiąć wtyczkę z kablami.
Normalnie powinno być tak że, przy otwartej klapie bagażnika
obydwa styki są zwarte czyli 2 z 1 oraz 2 z 3 (2 ma dwa druty) i można
to łatwo sprawdzić miernikiem i zasymulować w gnieździe zworką.
4) Punktowanie nitowanych słupków.
Problem z mechanizmem zamka polega na jego nierozkręcalniej
obudowie. Jest ona zanitowana dwoma bolcami które są jednocześnie
konstrukcją nośną całego mechanizmu.
Kolega z innego forum zwyczajnie zalał cały zamek WD40 ale
jest to powiedzmy... naprawa niekontrolowana jednak jak sam napisał
obawiał się rozbierać to na czynniki pierwsze.
A więc do dzieła...
trzeba napunktować nity (im dokładniej w centrum tym lepszy efekt)
Dodatkowo trzeba pamiętać żeby to zrobić bezwzględnie od strony
z plastikowa osłoną (w innym przypadku wszystko się rozsypie).
Patrz żółte strzałki
5) Rozwiercanie nitów.
Najlepiej najpierw w napunktowanym otworku nawiercić lekko dziurkę
wiertłem np nr 4 potem ściąć nity już większym wiertłem np 10 lub 12.
Trzeba wykonywać to ostrożnie, i tylko do momentu gdy możemy
wydłubać metalową podkładkę wraz z gumowym oringiem.
Teraz plastikowa osłona powinna bez problemu puścić. Właśnie w tej
osłonie na plastikowych bolczykach umieszczone są mikrowylączniki.
widok zamka bez osłony:
6) Wiercenie i gwintowanie pod śruby M5.
Wiercic należy wiertłem nr 4 lub 4,2 na głębokość 1,5 cm pryskając
na wiertło jakimś chłodziwem ja pryskałem WD40. Dla lepszego
efektu można nawiercić najpierw otwór wiertłem nr 2. Z gwintowaniem
też trzeba uważać bo zbyt szybkie tępo powoduje obracanie się
słupka. Ogólnie da sie to zrobić nawet jak sie obraca łapiąc słupek małym
morsem ( taki klucz

)
7) Wymiana wyłączników
W moim przypadku było tak że spasowały ze starej myszki ale myślę
że bez problemu można takie kupić w sklepie elektronicznym. Należy
jedynie pamiętać żeby nie wyrzucać starych blaszek które wciskają
przycisk mikrowyłącznika (można je latwo przełożyć )

8 ) Skręcanie mechanizmu zamka
Potrzebne śruby M5 + podkładka zwykła i sprężynująca. Wykorzystać
trzeba też poprzednie podkładki i gumowe oringi. Wszystko w trakcie
składania najlepiej nasmarować wazeliną lub smarem do przegubów
gumowych.
Na koniec warto zastanowić się czemu uszkadzają się te mikroswitch-e ???
Ja doszedłem do wniosku ze leci na nie (mechanizm zamka) woda z
uszczelki wycieraczki więc kupiłem nową. Widać zacieki wody własnie z tej uszczelki.
Pozdrawiam.
Planuję zrobić manual "jak wykonać Euroscana" jednak to zależy od zainteresowania. Przypominam że Euroscan-em można dosyć fajnie
podglądać parametry auta oraz kasować błędy.