You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 07:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #116877 Wysłany: 19 Kwi 2008, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
kuker195 napisał(a):
Tuning a spalanie dajcie spokój z takimi postami albo idźcie do innego działu. Faktycznie 1,2 8V jest słabe. Mam dwa Puntaki 1,2 8V i Sportinga różnica jest ogromna we wszystkim od wyposażenia po osiągi (oba rok 2000). Nie wiem może faktycznie doskładać i kupić Spotringa lub HLX-a z 16V. Z tanich metod: może skrzynia na 6-cio biegową coś poprawi nikt o tym nie pisze, dobrze splanowana głowica, jakieś poprawki w dolocie ale przemyslane. Pamiętaj, szukać mocy trzeba wszędzie każde 0,5 "konia" jest ważne. Wałek to cały problem tego silnika, nim też można się zająć dołączając do niego "świnkę" albo remap. Ewentualnie dostroić do orginalnego wydech i power rurę ale nie wiem ile to da.


z 6 biegowa jest za duzo roboty , po drugie nie jest duzo krotsza od seryjnej , tylko ma krotsza piatke i dluzsza szostke , jak ma sie bujac szybciej w miescie to trzeba dac od sc sporting , jak trasa to eskowa od sc

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 

 
 Post #116930 Wysłany: 20 Kwi 2008, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Wałek 866++

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #116957 Wysłany: 20 Kwi 2008, 12:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Niepołomice
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 96
a nie wiecie czy do mojego hgt podejdzie skrzynia VI?
od sportinga? pewno jest za slaba u=i tylko tak pytam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117154 Wysłany: 20 Kwi 2008, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Naas
Rejestracja: 14 Lut 2008,
Posty: 65
Co znaczy z 6 biegową jest za dużo roboty?
Na papierze może niewiele krótsza, pierwsze biegi też są znacznie krótsze. Mam dwa Puńciaki z 6 i 5 biegów w Sportingu aż ręka boli od zmiany biegów.

Może ktoś wstawić tablę przełożeń w obu skrzyniach i wykresy mocy/momentu silników 8 i 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117156 Wysłany: 20 Kwi 2008, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
PshemoHGT napisał(a):
a nie wiecie czy do mojego hgt podejdzie skrzynia VI?
od sportinga? pewno jest za slaba u=i tylko tak pytam


bez sensu , za krotka w stosunku do mocy hgt , tylko sie namachasz ,a stracisz czas na zmiane biegow przy przyspieszaniu

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117168 Wysłany: 20 Kwi 2008, 23:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Naas
Rejestracja: 14 Lut 2008,
Posty: 65
A co do Turbo jeszcze podwójnego?
Duże doładowanie wymaga przebudowy silnika. Można oczywiście eksperymentować: metalowa uszczelka pod głowicę- zmniejszająca sprężanie, intercooler, świnka do sterowania, może dodatkowy wtrysk paliwa, sonda szerokopasmowa i odpowiednio dobrana mała turbina. Moment i moc podskoczą (po strojeniu ustrojstwa) wystarczająco żeby mieć problemy z trakcją ale nie wiem jak żywotność silnika.
Dwie turbiny to podwójnie podgrzane powietrze myślę, że to wiele nie da poza tym trudność wykonania do kwadratu i koszty też. Są dostępne turbiny elektryczne ale to wydatek ze 4500zł i w europie mało popularne.

[ Dodano: 20 Kwi 2008 22:43 ]
O poprawka tu jest wiele dokładniej

http://fiatpunto.com.pl/topic7411.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117184 Wysłany: 20 Kwi 2008, 23:50; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Cytuj:
Od czego zacząć tuning?

Od CA :mrgreen: Najprzyjemniej :mrgreen:

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117198 Wysłany: 21 Kwi 2008, 00:40; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
kuker195: ale np gdyby zamiast jedne sprężarki 0,8 bara dać dwie po 0,4? Moc podobna, nagrzewanie się podobne a turbodziura mniejsza... chyba :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117245 Wysłany: 21 Kwi 2008, 09:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Dajesz jedną mniejszą, drugą większą (z tego co wiem). Nie dwie takie same, bo to nie zlikwiduje dziurska.

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117262 Wysłany: 21 Kwi 2008, 10:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 24 Maj 2007,
Posty: 358
Luuudzie. Układy z dwiema sprężarkami stosuje sie w dużych silnikach, albo silnikach w układzie V. Nie róbice z Punto Toyoty Supry(3.0 litrowa rzedówka z dwiema turbinami), czy Audi S4(2.7 V6 biturbo), bo się nie da. Takie coś wogóle nie bedzie działać, bo silnik nie wyrobi na napędzenie dwóch turbin i nie bedzie to działac wcale.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117308 Wysłany: 21 Kwi 2008, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 90
Jako świeżak spytam.. co to jest turbodziura? :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117310 Wysłany: 21 Kwi 2008, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
To jest moment, w którym silnik pcha turbinę, a ta wciąż nie ładuje powietrza.

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117314 Wysłany: 21 Kwi 2008, 12:26; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Des: nie byłbym aż takim pesymistą, wszystkiego trzeba spróbować :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117317 Wysłany: 21 Kwi 2008, 12:33; 
 Temat postu:
czermar napisał(a):
Dzięki wszystkim za odpowiedz. Trochę się rozejrzałem i stwierdzam jedno - ten silniczek nie jest do tuningu (na chama by można ale po co katować kropka). Jedynie co trzeba to zadbać o dobrą eksploatację silniczka. A wygląd to swoja drogą :) (w przyszłości może lekki design edit :P). Wszystkie formy tuningu "zrób to sam" nie mają sensu. Jedyna rzeczą którą można by się zainteresować to "Wersja GT" silnika - mam na myśli ofertę Chojnackiego, bo akurat o tym póki co negatywnych opinii nie słyszałem, a wręcz przeciwnie.


Alleluja!!! Wybieram twoją auto-odpowiedż najrozsądniejszym postem miesiąca :E


Góra
  
 
 
 Post #117321 Wysłany: 21 Kwi 2008, 12:51; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Cytuj:
Luuudzie. Układy z dwiema sprężarkami stosuje sie w dużych silnikach, albo silnikach w układzie V. Nie róbice z Punto Toyoty Supry(3.0 litrowa rzedówka z dwiema turbinami), czy Audi S4(2.7 V6 biturbo), bo się nie da. Takie coś wogóle nie bedzie działać, bo silnik nie wyrobi na napędzenie dwóch turbin i nie bedzie to działac wcale.


Czytałem na CM, że do silnika 1.4 spokojnie można dać 2 małe turbiny, a efekt jest taki, ze można osiągnąć większą moc, przy mniejszym ciśnieniu doładowania, oraz jest mniejszy efekt turbo dziury.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #124458 Wysłany: 12 Maj 2008, 02:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Naas
Rejestracja: 14 Lut 2008,
Posty: 65
Halo to już nie czasy gdzie zakładało się turbo od MANa i jazda; po to robią różne rozmiary sprężarek żeby je dobrać do pojemności silnika, mocy którą się chce osiągnąć itd. A poboczny temat to taki, że jest kilka aut na rynku z ładną mocą ale jest marnowana przez źle dobrane przełożenia, a żeby nie tracić na t-dziurze cennych 0,001 skrzynia musi być idealnie dobrana do właściwości silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #124612 Wysłany: 12 Maj 2008, 16:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 24 Maj 2007,
Posty: 358
ipIV napisał(a):

Czytałem na CM, że do silnika 1.4 spokojnie można dać 2 małe turbiny, a efekt jest taki, ze można osiągnąć większą moc, przy mniejszym ciśnieniu doładowania, oraz jest mniejszy efekt turbo dziury.


A zrobił to ktoś i czy to działa, czy ktoś sobie tak powiedział po prostu??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #141131 Wysłany: 02 Lip 2008, 23:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 18 Kwi 2008,
Posty: 6
meti napisał(a):
4.8 l na 100 km przy 110 km/h bez gwaltownych przyspieszeń :) Instrukcja podaje ekonomiczną jazde przy V 90 - 120 km/h i to sie zgadza :P Wiecie jak zaszaleje na trasie po biegach 140 - 150 km/h albo po mieście małolatowską jazdą to spalanie skiknie do 7 l spokojnie jak nie wiecej :D Ale przy spokojnej jezdzie 4.8 l zgodnie z instrukcją i to jest sprawdzone :P Najogólniej Punciak średnio pali 6 litrów ;) Mam wersje 1.2 8v 60 000km przebiegu, z salonu :) A 1.2 16v chla jak szalony :/ Na trasie przy 110 km/h łyknie napewno z 6 l :D Pozdro



Ja też mam 1.2 8V rok 1999 i również mi pali na trasie nie więcej jak 5 litrów. Po mieście tak ok. 6,1 literka. Dodam tylko, że ma już na liczniku lekko ponad 160 tys.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175009 Wysłany: 29 Wrz 2008, 10:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Piła
Rejestracja: 11 Sie 2008,
Posty: 33
Niewielkim kosztem to proponuje sobie zrobić glebe i wsadzić troszke szersze oponki. Autko zawsze bardziej stabilne na zakrętach no i będzie lepiej wyglądało.

Reszta przy w tym aucie z tym silnikiem to chyba już dbanie o jego stan aby był jak najlepszy. Ja osobiście nie widzę sensu robienia w punto potwora z 60 na 70 konny heh ;-) - i tak nie jedzie :) - chyba że turbo - ale tu już naprawdę trzeba kochać punto :) W grę wchodzi jedyny i słuszny SWAP który też sporo kosztuje - i tu znów kłania się miłość i zasobność portfela dla punto :)

Pozdrawiam i życzę szerokości na drogach!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175075 Wysłany: 29 Wrz 2008, 13:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 12 Kwi 2008,
Posty: 190
ipIV napisał(a):
Thomas napisał(a):
najlepiej to zmienic slinik :D na cos lepszego np. 1.8 z HGT i do tego zalozyc turbo wtedy bedzie smigac :D

Do tego jeszcze zawieszenie przerobić, bo przód "siądzie" pod ciężarem silnika... :>
Z tego co wiem 1.8 16V jest awaryjny, a jeszcze dodać mu turbo, to będzie jeszcze bardziej :P



Czy 1.8 16V jest awaryjny? z przykroscia musze sie z Toba nie zgodzic. Jezdze takim i jedyny mankament tego silnika to jego spalanie. Ale cos kosztem czegos. Jak narazie nie zainwestowalem w niego nic. Wszystko dziala bez zarzutu.

A od czego zaczac tuning? ja zaczalbym od zawieszenia i hamulcow, a dopiero pozniej inwestowal w przerobke silnika i skrzyni biegow. Bo znam takich co podrasowywali swe "fury" a potem nie wiedzieli jak sie zatrzymac, bo o hamulcach to zaden z nich juz nie pomyslal.

_________________
Punto HGT, 131KM, czego chciec wiecej...

http://fiatpunto.com.pl/topic7358.html

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178466 Wysłany: 10 Paź 2008, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
Odpowiadajac na pytanie w temacie: od zmiany samochodu;)

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #191522 Wysłany: 19 Lis 2008, 00:40; 
 Temat postu: Re: Od czego zacząć tuning?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
czermar napisał(a):
Witam, posiadam Punto II 1,2 8v i chciałbym zmodyfikować mechanikę pojazdu. Chciałbym poprosić o radę od czego najlepiej zacząć, ale po niewielkich kosztach. Wszelkie własne spostrzeżenia i rady mile widziane. Proszę o konkrety.


nie ma tuningu po kosztach , mozesz sobie magnetyzer kupic jedynie... jak chcesz robic modyfikacje w silniku to sa 2 drogi ,albo uturbiac lub robic pod n/a

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #191635 Wysłany: 19 Lis 2008, 13:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Wrz 2008,
Posty: 25
kazaa uturbić można już w kwocie 1000zł, właśnie to robię...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #191676 Wysłany: 19 Lis 2008, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krotoszyn
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 249
temida napisał(a):
kazaa uturbić można już w kwocie 1000zł, właśnie to robię...
może jakieś szczegóły kolego?
A propos ... ma może ktoś w P II zroboiny dolocik ze stożkiem? chce sobie zrobic i nie mam pojęcia jak zastąpić tą wielka puchę po filtrze..moze jakie foto?

_________________
Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM



Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #191731 Wysłany: 19 Lis 2008, 19:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 12 Wrz 2008,
Posty: 25
matti84 raczej koleżanko :)

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO