|
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 07:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kazaa |
#116877 Wysłany:
19 Kwi 2008, 23:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
kuker195 napisał(a): Tuning a spalanie dajcie spokój z takimi postami albo idźcie do innego działu. Faktycznie 1,2 8V jest słabe. Mam dwa Puntaki 1,2 8V i Sportinga różnica jest ogromna we wszystkim od wyposażenia po osiągi (oba rok 2000). Nie wiem może faktycznie doskładać i kupić Spotringa lub HLX-a z 16V. Z tanich metod: może skrzynia na 6-cio biegową coś poprawi nikt o tym nie pisze, dobrze splanowana głowica, jakieś poprawki w dolocie ale przemyslane. Pamiętaj, szukać mocy trzeba wszędzie każde 0,5 "konia" jest ważne. Wałek to cały problem tego silnika, nim też można się zająć dołączając do niego "świnkę" albo remap. Ewentualnie dostroić do orginalnego wydech i power rurę ale nie wiem ile to da.
z 6 biegowa jest za duzo roboty , po drugie nie jest duzo krotsza od seryjnej , tylko ma krotsza piatke i dluzsza szostke , jak ma sie bujac szybciej w miescie to trzeba dac od sc sporting , jak trasa to eskowa od sc
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
|
|
DaRoN |
#116930 Wysłany:
20 Kwi 2008, 10:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
PshemoHGT |
#116957 Wysłany:
20 Kwi 2008, 12:51; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Niepołomice Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 96
|
a nie wiecie czy do mojego hgt podejdzie skrzynia VI?
od sportinga? pewno jest za slaba u=i tylko tak pytam
|
|
Góra |
|
|
kuker195 |
#117154 Wysłany:
20 Kwi 2008, 23:03; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Naas Rejestracja: 14 Lut 2008, Posty: 65
|
Co znaczy z 6 biegową jest za dużo roboty?
Na papierze może niewiele krótsza, pierwsze biegi też są znacznie krótsze. Mam dwa Puńciaki z 6 i 5 biegów w Sportingu aż ręka boli od zmiany biegów.
Może ktoś wstawić tablę przełożeń w obu skrzyniach i wykresy mocy/momentu silników 8 i 16V
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#117156 Wysłany:
20 Kwi 2008, 23:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
PshemoHGT napisał(a): a nie wiecie czy do mojego hgt podejdzie skrzynia VI? od sportinga? pewno jest za slaba u=i tylko tak pytam
bez sensu , za krotka w stosunku do mocy hgt , tylko sie namachasz ,a stracisz czas na zmiane biegow przy przyspieszaniu
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
kuker195 |
#117168 Wysłany:
20 Kwi 2008, 23:43; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Naas Rejestracja: 14 Lut 2008, Posty: 65
|
A co do Turbo jeszcze podwójnego?
Duże doładowanie wymaga przebudowy silnika. Można oczywiście eksperymentować: metalowa uszczelka pod głowicę- zmniejszająca sprężanie, intercooler, świnka do sterowania, może dodatkowy wtrysk paliwa, sonda szerokopasmowa i odpowiednio dobrana mała turbina. Moment i moc podskoczą (po strojeniu ustrojstwa) wystarczająco żeby mieć problemy z trakcją ale nie wiem jak żywotność silnika.
Dwie turbiny to podwójnie podgrzane powietrze myślę, że to wiele nie da poza tym trudność wykonania do kwadratu i koszty też. Są dostępne turbiny elektryczne ale to wydatek ze 4500zł i w europie mało popularne. [ Dodano: 20 Kwi 2008 22:43 ]O poprawka tu jest wiele dokładniej
http://fiatpunto.com.pl/topic7411.html
|
|
Góra |
|
|
adi.degora |
#117184 Wysłany:
20 Kwi 2008, 23:50; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
|
Góra |
|
|
STax |
#117198 Wysłany:
21 Kwi 2008, 00:40; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
kuker195: ale np gdyby zamiast jedne sprężarki 0,8 bara dać dwie po 0,4? Moc podobna, nagrzewanie się podobne a turbodziura mniejsza... chyba
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#117245 Wysłany:
21 Kwi 2008, 09:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
Des |
#117262 Wysłany:
21 Kwi 2008, 10:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
Luuudzie. Układy z dwiema sprężarkami stosuje sie w dużych silnikach, albo silnikach w układzie V. Nie róbice z Punto Toyoty Supry(3.0 litrowa rzedówka z dwiema turbinami), czy Audi S4(2.7 V6 biturbo), bo się nie da. Takie coś wogóle nie bedzie działać, bo silnik nie wyrobi na napędzenie dwóch turbin i nie bedzie to działac wcale.
|
|
Góra |
|
|
Przemas |
#117308 Wysłany:
21 Kwi 2008, 12:00; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 90
|
Jako świeżak spytam.. co to jest turbodziura?
_________________
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#117310 Wysłany:
21 Kwi 2008, 12:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
STax |
#117314 Wysłany:
21 Kwi 2008, 12:26; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#117317 Wysłany:
21 Kwi 2008, 12:33; Temat postu: |
|
|
czermar napisał(a): Dzięki wszystkim za odpowiedz. Trochę się rozejrzałem i stwierdzam jedno - ten silniczek nie jest do tuningu (na chama by można ale po co katować kropka). Jedynie co trzeba to zadbać o dobrą eksploatację silniczka. A wygląd to swoja drogą (w przyszłości może lekki design edit ). Wszystkie formy tuningu "zrób to sam" nie mają sensu. Jedyna rzeczą którą można by się zainteresować to "Wersja GT" silnika - mam na myśli ofertę Chojnackiego, bo akurat o tym póki co negatywnych opinii nie słyszałem, a wręcz przeciwnie.
Alleluja!!! Wybieram twoją auto-odpowiedż najrozsądniejszym postem miesiąca
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#117321 Wysłany:
21 Kwi 2008, 12:51; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
Cytuj: Luuudzie. Układy z dwiema sprężarkami stosuje sie w dużych silnikach, albo silnikach w układzie V. Nie róbice z Punto Toyoty Supry(3.0 litrowa rzedówka z dwiema turbinami), czy Audi S4(2.7 V6 biturbo), bo się nie da. Takie coś wogóle nie bedzie działać, bo silnik nie wyrobi na napędzenie dwóch turbin i nie bedzie to działac wcale.
Czytałem na CM, że do silnika 1.4 spokojnie można dać 2 małe turbiny, a efekt jest taki, ze można osiągnąć większą moc, przy mniejszym ciśnieniu doładowania, oraz jest mniejszy efekt turbo dziury.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
kuker195 |
#124458 Wysłany:
12 Maj 2008, 02:31; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Naas Rejestracja: 14 Lut 2008, Posty: 65
|
Halo to już nie czasy gdzie zakładało się turbo od MANa i jazda; po to robią różne rozmiary sprężarek żeby je dobrać do pojemności silnika, mocy którą się chce osiągnąć itd. A poboczny temat to taki, że jest kilka aut na rynku z ładną mocą ale jest marnowana przez źle dobrane przełożenia, a żeby nie tracić na t-dziurze cennych 0,001 skrzynia musi być idealnie dobrana do właściwości silnika.
|
|
Góra |
|
|
Des |
#124612 Wysłany:
12 Maj 2008, 16:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
ipIV napisał(a): Czytałem na CM, że do silnika 1.4 spokojnie można dać 2 małe turbiny, a efekt jest taki, ze można osiągnąć większą moc, przy mniejszym ciśnieniu doładowania, oraz jest mniejszy efekt turbo dziury.
A zrobił to ktoś i czy to działa, czy ktoś sobie tak powiedział po prostu??
|
|
Góra |
|
|
Enricco |
#141131 Wysłany:
02 Lip 2008, 23:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 18 Kwi 2008, Posty: 6
|
meti napisał(a): 4.8 l na 100 km przy 110 km/h bez gwaltownych przyspieszeń Instrukcja podaje ekonomiczną jazde przy V 90 - 120 km/h i to sie zgadza Wiecie jak zaszaleje na trasie po biegach 140 - 150 km/h albo po mieście małolatowską jazdą to spalanie skiknie do 7 l spokojnie jak nie wiecej Ale przy spokojnej jezdzie 4.8 l zgodnie z instrukcją i to jest sprawdzone Najogólniej Punciak średnio pali 6 litrów Mam wersje 1.2 8v 60 000km przebiegu, z salonu A 1.2 16v chla jak szalony Na trasie przy 110 km/h łyknie napewno z 6 l Pozdro
Ja też mam 1.2 8V rok 1999 i również mi pali na trasie nie więcej jak 5 litrów. Po mieście tak ok. 6,1 literka. Dodam tylko, że ma już na liczniku lekko ponad 160 tys.
|
|
Góra |
|
|
Pe |
#175009 Wysłany:
29 Wrz 2008, 10:22; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Piła Rejestracja: 11 Sie 2008, Posty: 33
|
Niewielkim kosztem to proponuje sobie zrobić glebe i wsadzić troszke szersze oponki. Autko zawsze bardziej stabilne na zakrętach no i będzie lepiej wyglądało.
Reszta przy w tym aucie z tym silnikiem to chyba już dbanie o jego stan aby był jak najlepszy. Ja osobiście nie widzę sensu robienia w punto potwora z 60 na 70 konny heh ;-) - i tak nie jedzie - chyba że turbo - ale tu już naprawdę trzeba kochać punto W grę wchodzi jedyny i słuszny SWAP który też sporo kosztuje - i tu znów kłania się miłość i zasobność portfela dla punto
Pozdrawiam i życzę szerokości na drogach!
|
|
Góra |
|
|
maverick |
#175075 Wysłany:
29 Wrz 2008, 13:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Brzeszcze Rejestracja: 12 Kwi 2008, Posty: 190
|
ipIV napisał(a): Thomas napisał(a): najlepiej to zmienic slinik na cos lepszego np. 1.8 z HGT i do tego zalozyc turbo wtedy bedzie smigac Do tego jeszcze zawieszenie przerobić, bo przód "siądzie" pod ciężarem silnika... Z tego co wiem 1.8 16V jest awaryjny, a jeszcze dodać mu turbo, to będzie jeszcze bardziej
Czy 1.8 16V jest awaryjny? z przykroscia musze sie z Toba nie zgodzic. Jezdze takim i jedyny mankament tego silnika to jego spalanie. Ale cos kosztem czegos. Jak narazie nie zainwestowalem w niego nic. Wszystko dziala bez zarzutu.
A od czego zaczac tuning? ja zaczalbym od zawieszenia i hamulcow, a dopiero pozniej inwestowal w przerobke silnika i skrzyni biegow. Bo znam takich co podrasowywali swe "fury" a potem nie wiedzieli jak sie zatrzymac, bo o hamulcach to zaden z nich juz nie pomyslal.
_________________ Punto HGT, 131KM, czego chciec wiecej...
http://fiatpunto.com.pl/topic7358.html
|
|
Góra |
|
|
neiroth |
#178466 Wysłany:
10 Paź 2008, 19:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Odpowiadajac na pytanie w temacie: od zmiany samochodu;)
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#191522 Wysłany:
19 Lis 2008, 00:40; Temat postu: Re: Od czego zacząć tuning? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
czermar napisał(a): Witam, posiadam Punto II 1,2 8v i chciałbym zmodyfikować mechanikę pojazdu. Chciałbym poprosić o radę od czego najlepiej zacząć, ale po niewielkich kosztach. Wszelkie własne spostrzeżenia i rady mile widziane. Proszę o konkrety.
nie ma tuningu po kosztach , mozesz sobie magnetyzer kupic jedynie... jak chcesz robic modyfikacje w silniku to sa 2 drogi ,albo uturbiac lub robic pod n/a
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
temida |
#191635 Wysłany:
19 Lis 2008, 13:32; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Wrz 2008, Posty: 25
|
kazaa uturbić można już w kwocie 1000zł, właśnie to robię...
|
|
Góra |
|
|
matti84 |
#191676 Wysłany:
19 Lis 2008, 15:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 249
|
temida napisał(a): kazaa uturbić można już w kwocie 1000zł, właśnie to robię... może jakieś szczegóły kolego?
A propos ... ma może ktoś w P II zroboiny dolocik ze stożkiem? chce sobie zrobic i nie mam pojęcia jak zastąpić tą wielka puchę po filtrze..moze jakie foto?
_________________ Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
temida |
#191731 Wysłany:
19 Lis 2008, 19:02; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 12 Wrz 2008, Posty: 25
|
matti84 raczej koleżanko
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|