You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 21:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 83 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #201131 Wysłany: 21 Gru 2008, 16:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
Pawel_K napisał(a):
końcówke 04 a na liście jest 03

chodzi o to że masz końcówkę z wejściem na 4 piny?? U mnie jest na 3 i nie spotkałem się z taką na 4

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 

 
 Post #201135 Wysłany: 21 Gru 2008, 17:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 12 Paź 2008,
Posty: 81
Chodzi o numer ECU. Na liście w programie VISA jest 16F.E3 61602.075.03 a numer mojego ECU to 16F.E3 61602.075.04

[ Dodano: 21 Gru 2008 17:01 ]
złącze oczywiście jest 3 pinowe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #205089 Wysłany: 05 Sty 2009, 14:10; 
 Temat postu: jak zaprogramować?
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Mar 2007,
Posty: 5
witam.
jak zaprogramować 24c32 czy w ponyprogu jako 8bitowy 24auto
czy jako 16 bitowy 2432.
plik hex wgrac jako device, eeprom, flash.
ta sama sprawa dotyczy attiny 2313 - device, eeprom, flash.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #213003 Wysłany: 28 Sty 2009, 00:29; 
 Temat postu: Interfejs ELM 327 Euroscan 2008 CAN USB
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 127
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=538319428

Witam czy ktoś z was zakupił do swojego punto II to urządzenie i czy usuwa błędy poduszki i kontrolki wtrysku i z jakim programem najlepiej pracuje? Czy posługuje CAN ?
Bardzo proszę o odpowiedz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #213018 Wysłany: 28 Sty 2009, 00:44; 
 Temat postu: Re: Interfejs ELM 327 Euroscan 2008 CAN USB
omeniusz22 napisał(a):
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=538319428

Witam czy ktoś z was zakupił do swojego punto II to urządzenie i czy usuwa błędy poduszki i kontrolki wtrysku i z jakim programem najlepiej pracuje? Czy posługuje CAN ?
Bardzo proszę o odpowiedz.


Człowieku czy Ty w ogóle czytasz to co piszą inni czy tylko spamujesz na forum?! Kilka dni temu w innym temacie odpisałem Ci że wszystkie ELM 327 odpadają, a Ty w kółko swoje! Zastanów się trochę co robisz...


Góra
  
 
 
 Post #213097 Wysłany: 28 Sty 2009, 14:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Lip 2008,
Posty: 44
Ja mam ELM327 , łączy się z moim JTD, odczytuje błędy (czy wiarygodne to nikt nie wie), kasuje lampkę od wtrysków. Jak kolega mrider wspomniał tylko silnik. Ot tyle na ten temat


Góra
 Profil  
 
 
 Post #234578 Wysłany: 30 Mar 2009, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Star
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 134
Pomógł: 1
Panowie i Panie czy ktos wie jak wgrać do AT90S2313 wsad?? jak device. program czy flash?? za kazdym razem pokazuje blad i nie wiem co jest nie tak, ta mala kosc sie wgrala ale ta nie chce

_________________
Punto 1, 1.2 60 STAR 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264179 Wysłany: 13 Cze 2009, 20:26; 
 Temat postu: Euroscan + DOSBox
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Maj 2008,
Posty: 30
Potwierdzam że Euroscan pracuje pod WindowsXP poprzez emulotar DOSBox. Sprawdzałem na karcie PCMCI Silicom 2 x RS232. Wszystko działa fajnie. Jaki z tego morał? Trzeba mieć kartę Silicom i darmowy emulator DOSBox. Odpada problem z konfiguracją pod DOS-em. Niestety nie udało mi się odpalić Euroscana na 2 konwerterach USB->RS232. Może koś pokombinuje kiedyś w ustawieniach samych sterowników pod Windowsem.

_________________
Punto II 1.9 JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266288 Wysłany: 19 Cze 2009, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Witam, czy udało się komus połączyć z ECU punto 1 o kodzie IAW 16F.E3 61602.075.05? Bo takiego nie ma na spisie i Euro nie chce sie komunikować.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266406 Wysłany: 20 Cze 2009, 13:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Maj 2008,
Posty: 30
Cytuj:
Witam, czy udało się komus połączyć z ECU punto 1 o kodzie IAW 16F.E3 61602.075.05? Bo takiego nie ma na spisie i Euro nie chce sie komunikować.


Nie wiem czy próbowałeś na takim ustawieniu. Jest obsługiwany ECU o kodzie IAW 16F.E3 61602.075.03 dziwne jest to że twój numer różni się tylko tą 5 na końcu.

Image


Image

_________________
Punto II 1.9 JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266424 Wysłany: 20 Cze 2009, 14:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
No właśnie dziwne, probowałem tym ustawieniem z 3 na koncu i z 2 na koncu i po przekreceniu kluczyka za kazdym razem wyskakuje komunikat "Different iso code, proceed?" i potem "No ECU responce"
A tak poza tym to na schemacie montazowym z początku tematu jest blad w oznaczeniu zworek lini K i L chyba powinny byc odwrotnie tak mi sie wydaje bo według ideowego z 74HC04 z pinu 2 wychodzi przez tranzystor i rezystor 1k Linia L-out a na montazowym idzie do K-out. I jeszcze jedno pytanko, gdzie sie podzialy rezystory z wyjsc 74HC04 lini K i L te 11k i 21k?

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266447 Wysłany: 20 Cze 2009, 16:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Maj 2008,
Posty: 30
Cytuj:
A tak poza tym to na schemacie montazowym z początku tematu jest blad w oznaczeniu zworek lini K i L chyba powinny byc odwrotnie tak mi sie wydaje bo według ideowego z 74HC04 z pinu 2 wychodzi przez tranzystor i rezystor 1k Linia L-out a na montazowym idzie do K-out. I jeszcze jedno pytanko, gdzie sie podzialy rezystory z wyjsc 74HC04 lini K i L te 11k i 21k?


Co do zworek K i L to masz racje ale nie ma to w zasadzie znaczenia bo jak podpinasz euroscana to i tak się kombinuje albo tak albo na odwrót w gnieździe diagnostycznym.
Natomiast nazwane przez ciebie rezystory R11k i R21k to tak na prawdę R1=1k oraz R2=1k, R4=... i one są jak najbardziej na schemacie.

_________________
Punto II 1.9 JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266490 Wysłany: 27 Cze 2009, 19:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Nie mam pojecia czy przyczyną moze byc ta nieszczesna koncowka 05 na koncu numeru ECU. Probowalem juz chyba wszystkie kombinacje. Musze przekopac calego euroscana bo z tego tematu na elektrodzie ktos chyba mial podobny przypadek i problem lezal w tranzystorach. Szkoda ze nie mam innego auta na probe to bym wiedzial blad lezy po stronie ES czy ECU.
Jezeli ktos ma identyczny numer jak moj i polaczyl sie z Euro to bardzo prosze o info.
Pozdrawiam.

Powiedzcie mi ktory opis zlacza diagnostycznego w punto 1 jest prawidlowy bo w wiekszosci znalezionych przypadkow w necie masa jest w srodkowym pinie a linie K i L po bokach a w ksiazce od punto (tej czerwonej) jest tak:
Image
Nie wiem czy cos sie stanie jak zle podepne mase a poza tym gdy mase mialem na srodku to układ miał zasilanie wiec chyba ten pierwszy przypadek jest prawidlowy dla mnie.

[ Dodano: 27 Cze 2009 19:54 ]
No i niestety dalej brak komunikacji z ECU. Próbowałem połączyć się z airbag i po wybraniu kody błędów najpierw wyskoczyło to:
Image
Po zatwierdzeniu i włączeniu zapłonu połączył się z ECU i moim oczom ukazało się to:
Image
Niestety tego błędu wykasować nie moglem.
Czy ktoś może mi pomoc z rozszyfrowaniem tego i dlaczego nie mogę tego usunąć?

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268490 Wysłany: 28 Cze 2009, 09:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Maj 2008,
Posty: 30
Żeby sprawdzić masę na tym gnieździe diagnostycznym to zrób tak:
- wyjmij kluczyk ze stacyjki.
- weź miernik i sprawdzaj po kolei te piny na omomierzy względem np pokrywy zaworów silnika albo dowolnej innej części metalowej.

Powiem tak w palio weekend z identycznym silnikiem ale innym ECU linie
K i L są na skrajnych pozycjach a masa w środku. Znowu w Fiacie Marea Weekend kolega ma tylko jedną linie komunikacyjną (dowiem się co on zwiera tymi zworkami)

A ja jak się podpinałem pierwszy raz to kombinowałem na wszystkie sposoby z tymi pinami aż trafiłem.

Przyjmij taki system że podepinaj się pod gniazdo ale przestrzegaj zaleceń komunikatów Euroscana. Jeśli mówi że trzeba wyłączyć stacyjkę i potwierdzić F1 to tak właśnie zrób. I znowu kolejna kombinacja i zgodnie z komunikatami.
Z mojego doświadczenia wynika że nie stanie się nic jeśli podłączysz źle lub na masę. Miałem kilka razy taki numer że wydawało się że Euroscan nie komunikuje się i trzeba było wyłączyć stacyjkę i podłączyć ponownie.

Jeszcze możesz delikatnie ściągnąć tą gumową osłonę na gnieździe diagnostycznym i popatrzeć jakie są kolory kabli i ile ich jest.

Natomiast zastanawiające jest to małe napięcie na ECU jeśli okaże się że masz lipny akumulator albo coś nie tak z zasilaniem ECU to może być właśnie problem z nawiązaniem komunikacji.

Miałem kiedyś tak z Punto II, wymieniałem koła i słuchałem radia potem chciałem podłączyć Euroscan i nic ciągle błąd komunikacji. Z czasem okazało się że miałem lipny akumulator.

_________________
Punto II 1.9 JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268597 Wysłany: 28 Cze 2009, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Piny juz rozgryzłem i napewno nie sa tak jak na rysunku tylko masa w srodku no ale jak pisałem wyskakuje "different iso code" i po zatwierdzeniu nie moze sie polaczyc z ECU.

Akumulator mam nowy Centra plus wiec nie pozostaje nic innego niz miernik w dlon i sprawdzic zasilanie ecu od akumulatora przez przekaźnik podwójny.

Zabawne jest to ze w gnieździe od poduszki jak podpiolem mase (bo tam jest chyba tylko masa w srodku i linia K) to euroscan nie chciał odpalic, dopiero jak mu podalem mase z radia to poszedl a w gnieździe zostawilem tylko linie K. Coś mi się wydaję że mam problemy z elektryką :(

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268622 Wysłany: 28 Cze 2009, 18:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Maj 2008,
Posty: 30
Jeszcze jedno mnie zastanawia:
Cytuj:
Nie wiem czy cos sie stanie jak zle podepne mase a poza tym gdy mase mialem na srodku to układ miał zasilanie wiec chyba ten pierwszy przypadek jest prawidlowy dla mnie.


Ja podłączam Euroskana tak:
- zasilanie +12 i masę biorę bezpośrednio z akumulatora
- Linię K i L z gniazda diagnostycznego metodą prób i błędów.

Wydaj mi się że masa w gnieździe może mieć inny potencjał i stąd mogą być problemy. Spróbuj zasilić Euroskana z aku a tylko K i L z gniazda diagnostycznego.

_________________
Punto II 1.9 JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268825 Wysłany: 29 Cze 2009, 15:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Paź 2008,
Posty: 260
Witam,
Panowie chciałbym diagnozować Punto mk1. 95' sx 1.1

Oraz inne fiaty Typu Bravo/Brava/Marea

Który euroscan będzie najlepszy?
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=2298498

[ Dodano: 29 Cze 2009 15:34 ]
Mam laptopa i przejsciowki
USB>RS232
Więc będę walczył żeby to razem skonfigurować.

_________________
Czy masz już darmowe Assistance?

SPRZEDAM KROPASA :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268828 Wysłany: 29 Cze 2009, 15:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Maj 2008,
Posty: 30
Jak starsze fiaty to najlepszy Euroscan ale z tymi USB>RS232 to życzę ci powodzenia. Ja próbowałem ale bez powodzenia ale może zbyt mało wnikałem, w każdym razie jak to "pokonasz" to daj znać.

_________________
Punto II 1.9 JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269105 Wysłany: 30 Cze 2009, 17:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Może to nie najlepszy temat ale nie chce zakladac nowego dla tak małej sprawy choc problem dotyczy posrednio komunikacji z ECU :)
Otóż sprawdziłem połączenia elektryczne ECU i przekaznika podwojnego wg instrukcji i na pinie 35 ecu powinno byc napiecie bliskie napieciu z akumulatora ale u mnie nic nie ma.
Nie wiem tylko czy to napiecie ma byc przy wsadzonej wtyczce czy wyciagnietej bo ja wyciągnąłem i sprawdzałem na niej miernikiem przy włączonym zapłonie.
Na schemacie ponizej do pinu 35 idzie napiecie przez bezpiecznik i przekaźnik podwójny tylko..no właśnie co oznacza ten symbol w przekaźniku zaznaczony na rysunku? bo nie wiem kiedy to napiecie powinno sie na tym pinie pojawić.
Image

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269178 Wysłany: 30 Cze 2009, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Maj 2008,
Posty: 30
Moim zdanie po wyciągnięciu wtyczki z ECU nie będziesz miał napięcia 12V na wtyczce w miejscu połączenia z pinem 35 bo nie ma połączenia z pinem 4 ECU.
Działa to prawdopodobnie tak:
- napięcie z aku. leci bezpośrednio na styk 3 podwójnego przekaźnika
- następnie na cewkę lewego przekaźnika i musi być masa na pinie 4 ECU.
- jeśli jest ta masa na 4 pinie ECU to zwierane są te styki co zaznaczyłeś na schemacie. Te styki są zwierane po podaniu napięcia na cewkę identycznie jest z tymi stykami po prawej stronie.
- jeśli zwarte są styki przekaźnika (lewego) napięcie z aku. przechodzi przez bezpiecznik 5A (zaznaczony numerem 5), potem przez konektor 10, styki wspomnianego przekaźnika, przez konektor 1 i do styku 35 ECU. I tak właśnie zasila ECU. Ale mogę się mylić.

_________________
Punto II 1.9 JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269212 Wysłany: 12 Lip 2009, 11:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Myślę że masz racje lep....czyli generalnie jezeli chcialbym sprawdzic poprawnosc zasilania ECU nalezy podac mase na styk nr 10 przekaźnika podwójnego i sprawdzic wtedy napiecie na pinie 35 wtyczki od ECU. Niestety znajac moje szczescie wszystko jest ok wiec chyba jednak euroscan po prostu nie bedzie gadał z moim ECU :(

Cytuj:
Mam laptopa i przejsciowki
USB>RS232
Więc będę walczył żeby to razem skonfigurować.


ProLight jesli Ci się to uda to koniecznie sie tym podziel bo mysle ze nie jedna osoba Cie ozłoci :E

[ Dodano: 12 Lip 2009 11:01 ]
Potwierdzam działanie Euroscanca na Fiat Punto II 1,2 8V oraz Seicento 1,1 Mpi 2003r. Czyta i kasuje błędy, parametry ok. W punto nie wykonywał wszystkich testów ale w SC bez problemu.

Z moim nadal brak komunikacji :?

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278262 Wysłany: 09 Sie 2009, 11:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008,
Posty: 342
Witam mam pytanko czy jest ktoś z okolic Rybnika Wodzisławia Śl. kto miałby gotowy taki schemacik i sprawdzić mi co jest z moim ABS-em. Od jakiegos czasu kontrolka się świeci i świeci. Oczywiści na jakąś flaszkę by się dało za spradzenie. Lepiej dać jakiemuś fanowi kropa niż Płącić w ASO:) :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285408 Wysłany: 04 Wrz 2009, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Witam, mam pytanko odnośnie laptopa i podłączenia euroscana do niego a mianowicie:

Laptop to Dell Cpi z jednym portem COM i zastanawiam się czy jeżeli dokupie na PCMCIA dodatkowy pojedynczy port to czy one razem będą wstanie dogadać się z euroscanem??

Oczywiście mowa tu o karcie która widziana jest przez DOS.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285429 Wysłany: 04 Wrz 2009, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
jezeli bedzie karta ze sterownikami pod DOSa to bedzie to dzialac

[ Dodano: 04 Wrz 2009 22:18 ]
ewentualnie mozesz kupic karte ktora ma dwa porty RS232

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285559 Wysłany: 05 Wrz 2009, 16:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008,
Posty: 342
[quote="premo1422"]Witam mam pytanko czy jest ktoś z okolic Rybnika Wodzisławia Śl. kto miałby gotowy taki schemacik i sprawdzić mi co jest z moim ABS-em. Od jakiegos czasu kontrolka się świeci i świeci. Oczywiści na jakąś flaszkę by się dało za spradzenie. Lepiej dać jakiemuś fanowi kropa niż Płącić w ASO:) :P[/quote]

To jak ma może ktoś tego euroscana z oikolic Wodzisławia Śl. może Rybnika


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 83 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO