|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
devon58 |
#266424 Wysłany:
20 Cze 2009, 14:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
No właśnie dziwne, probowałem tym ustawieniem z 3 na koncu i z 2 na koncu i po przekreceniu kluczyka za kazdym razem wyskakuje komunikat "Different iso code, proceed?" i potem "No ECU responce"
A tak poza tym to na schemacie montazowym z początku tematu jest blad w oznaczeniu zworek lini K i L chyba powinny byc odwrotnie tak mi sie wydaje bo według ideowego z 74HC04 z pinu 2 wychodzi przez tranzystor i rezystor 1k Linia L-out a na montazowym idzie do K-out. I jeszcze jedno pytanko, gdzie sie podzialy rezystory z wyjsc 74HC04 lini K i L te 11k i 21k?
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lep |
#266447 Wysłany:
20 Cze 2009, 16:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Cytuj: A tak poza tym to na schemacie montazowym z początku tematu jest blad w oznaczeniu zworek lini K i L chyba powinny byc odwrotnie tak mi sie wydaje bo według ideowego z 74HC04 z pinu 2 wychodzi przez tranzystor i rezystor 1k Linia L-out a na montazowym idzie do K-out. I jeszcze jedno pytanko, gdzie sie podzialy rezystory z wyjsc 74HC04 lini K i L te 11k i 21k?
Co do zworek K i L to masz racje ale nie ma to w zasadzie znaczenia bo jak podpinasz euroscana to i tak się kombinuje albo tak albo na odwrót w gnieździe diagnostycznym.
Natomiast nazwane przez ciebie rezystory R11k i R21k to tak na prawdę R1=1k oraz R2=1k, R4=... i one są jak najbardziej na schemacie.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#266490 Wysłany:
27 Cze 2009, 19:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Nie mam pojecia czy przyczyną moze byc ta nieszczesna koncowka 05 na koncu numeru ECU. Probowalem juz chyba wszystkie kombinacje. Musze przekopac calego euroscana bo z tego tematu na elektrodzie ktos chyba mial podobny przypadek i problem lezal w tranzystorach. Szkoda ze nie mam innego auta na probe to bym wiedzial blad lezy po stronie ES czy ECU.
Jezeli ktos ma identyczny numer jak moj i polaczyl sie z Euro to bardzo prosze o info.
Pozdrawiam.
Powiedzcie mi ktory opis zlacza diagnostycznego w punto 1 jest prawidlowy bo w wiekszosci znalezionych przypadkow w necie masa jest w srodkowym pinie a linie K i L po bokach a w ksiazce od punto (tej czerwonej) jest tak:
Nie wiem czy cos sie stanie jak zle podepne mase a poza tym gdy mase mialem na srodku to układ miał zasilanie wiec chyba ten pierwszy przypadek jest prawidlowy dla mnie.
[ Dodano: 27 Cze 2009 19:54 ]
No i niestety dalej brak komunikacji z ECU. Próbowałem połączyć się z airbag i po wybraniu kody błędów najpierw wyskoczyło to:
Po zatwierdzeniu i włączeniu zapłonu połączył się z ECU i moim oczom ukazało się to:
Niestety tego błędu wykasować nie moglem.
Czy ktoś może mi pomoc z rozszyfrowaniem tego i dlaczego nie mogę tego usunąć?
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
lep |
#268490 Wysłany:
28 Cze 2009, 09:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Żeby sprawdzić masę na tym gnieździe diagnostycznym to zrób tak:
- wyjmij kluczyk ze stacyjki.
- weź miernik i sprawdzaj po kolei te piny na omomierzy względem np pokrywy zaworów silnika albo dowolnej innej części metalowej.
Powiem tak w palio weekend z identycznym silnikiem ale innym ECU linie
K i L są na skrajnych pozycjach a masa w środku. Znowu w Fiacie Marea Weekend kolega ma tylko jedną linie komunikacyjną (dowiem się co on zwiera tymi zworkami)
A ja jak się podpinałem pierwszy raz to kombinowałem na wszystkie sposoby z tymi pinami aż trafiłem.
Przyjmij taki system że podepinaj się pod gniazdo ale przestrzegaj zaleceń komunikatów Euroscana. Jeśli mówi że trzeba wyłączyć stacyjkę i potwierdzić F1 to tak właśnie zrób. I znowu kolejna kombinacja i zgodnie z komunikatami.
Z mojego doświadczenia wynika że nie stanie się nic jeśli podłączysz źle lub na masę. Miałem kilka razy taki numer że wydawało się że Euroscan nie komunikuje się i trzeba było wyłączyć stacyjkę i podłączyć ponownie.
Jeszcze możesz delikatnie ściągnąć tą gumową osłonę na gnieździe diagnostycznym i popatrzeć jakie są kolory kabli i ile ich jest.
Natomiast zastanawiające jest to małe napięcie na ECU jeśli okaże się że masz lipny akumulator albo coś nie tak z zasilaniem ECU to może być właśnie problem z nawiązaniem komunikacji.
Miałem kiedyś tak z Punto II, wymieniałem koła i słuchałem radia potem chciałem podłączyć Euroscan i nic ciągle błąd komunikacji. Z czasem okazało się że miałem lipny akumulator.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#268597 Wysłany:
28 Cze 2009, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Piny juz rozgryzłem i napewno nie sa tak jak na rysunku tylko masa w srodku no ale jak pisałem wyskakuje "different iso code" i po zatwierdzeniu nie moze sie polaczyc z ECU.
Akumulator mam nowy Centra plus wiec nie pozostaje nic innego niz miernik w dlon i sprawdzic zasilanie ecu od akumulatora przez przekaźnik podwójny.
Zabawne jest to ze w gnieździe od poduszki jak podpiolem mase (bo tam jest chyba tylko masa w srodku i linia K) to euroscan nie chciał odpalic, dopiero jak mu podalem mase z radia to poszedl a w gnieździe zostawilem tylko linie K. Coś mi się wydaję że mam problemy z elektryką 
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
lep |
#268622 Wysłany:
28 Cze 2009, 18:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Jeszcze jedno mnie zastanawia:
Cytuj: Nie wiem czy cos sie stanie jak zle podepne mase a poza tym gdy mase mialem na srodku to układ miał zasilanie wiec chyba ten pierwszy przypadek jest prawidlowy dla mnie.
Ja podłączam Euroskana tak:
- zasilanie +12 i masę biorę bezpośrednio z akumulatora
- Linię K i L z gniazda diagnostycznego metodą prób i błędów.
Wydaj mi się że masa w gnieździe może mieć inny potencjał i stąd mogą być problemy. Spróbuj zasilić Euroskana z aku a tylko K i L z gniazda diagnostycznego.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
 |
ProLight |
#268825 Wysłany:
29 Cze 2009, 15:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Paź 2008, Posty: 260
|
|
Góra |
|
 |
lep |
#268828 Wysłany:
29 Cze 2009, 15:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Jak starsze fiaty to najlepszy Euroscan ale z tymi USB>RS232 to życzę ci powodzenia. Ja próbowałem ale bez powodzenia ale może zbyt mało wnikałem, w każdym razie jak to "pokonasz" to daj znać.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#269105 Wysłany:
30 Cze 2009, 17:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Może to nie najlepszy temat ale nie chce zakladac nowego dla tak małej sprawy choc problem dotyczy posrednio komunikacji z ECU
Otóż sprawdziłem połączenia elektryczne ECU i przekaznika podwojnego wg instrukcji i na pinie 35 ecu powinno byc napiecie bliskie napieciu z akumulatora ale u mnie nic nie ma.
Nie wiem tylko czy to napiecie ma byc przy wsadzonej wtyczce czy wyciagnietej bo ja wyciągnąłem i sprawdzałem na niej miernikiem przy włączonym zapłonie.
Na schemacie ponizej do pinu 35 idzie napiecie przez bezpiecznik i przekaźnik podwójny tylko..no właśnie co oznacza ten symbol w przekaźniku zaznaczony na rysunku? bo nie wiem kiedy to napiecie powinno sie na tym pinie pojawić.

_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
lep |
#269178 Wysłany:
30 Cze 2009, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Moim zdanie po wyciągnięciu wtyczki z ECU nie będziesz miał napięcia 12V na wtyczce w miejscu połączenia z pinem 35 bo nie ma połączenia z pinem 4 ECU.
Działa to prawdopodobnie tak:
- napięcie z aku. leci bezpośrednio na styk 3 podwójnego przekaźnika
- następnie na cewkę lewego przekaźnika i musi być masa na pinie 4 ECU.
- jeśli jest ta masa na 4 pinie ECU to zwierane są te styki co zaznaczyłeś na schemacie. Te styki są zwierane po podaniu napięcia na cewkę identycznie jest z tymi stykami po prawej stronie.
- jeśli zwarte są styki przekaźnika (lewego) napięcie z aku. przechodzi przez bezpiecznik 5A (zaznaczony numerem 5), potem przez konektor 10, styki wspomnianego przekaźnika, przez konektor 1 i do styku 35 ECU. I tak właśnie zasila ECU. Ale mogę się mylić.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#269212 Wysłany:
12 Lip 2009, 11:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Myślę że masz racje lep....czyli generalnie jezeli chcialbym sprawdzic poprawnosc zasilania ECU nalezy podac mase na styk nr 10 przekaźnika podwójnego i sprawdzic wtedy napiecie na pinie 35 wtyczki od ECU. Niestety znajac moje szczescie wszystko jest ok wiec chyba jednak euroscan po prostu nie bedzie gadał z moim ECU
Cytuj: Mam laptopa i przejsciowki USB>RS232 Więc będę walczył żeby to razem skonfigurować.
ProLight jesli Ci się to uda to koniecznie sie tym podziel bo mysle ze nie jedna osoba Cie ozłoci [ Dodano: 12 Lip 2009 11:01 ]Potwierdzam działanie Euroscanca na Fiat Punto II 1,2 8V oraz Seicento 1,1 Mpi 2003r. Czyta i kasuje błędy, parametry ok. W punto nie wykonywał wszystkich testów ale w SC bez problemu.
Z moim nadal brak komunikacji 
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
premo1422 |
#278262 Wysłany:
09 Sie 2009, 11:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 342
|
Witam mam pytanko czy jest ktoś z okolic Rybnika Wodzisławia Śl. kto miałby gotowy taki schemacik i sprawdzić mi co jest z moim ABS-em. Od jakiegos czasu kontrolka się świeci i świeci. Oczywiści na jakąś flaszkę by się dało za spradzenie. Lepiej dać jakiemuś fanowi kropa niż Płącić w ASO:) :P
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#285408 Wysłany:
04 Wrz 2009, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Witam, mam pytanko odnośnie laptopa i podłączenia euroscana do niego a mianowicie:
Laptop to Dell Cpi z jednym portem COM i zastanawiam się czy jeżeli dokupie na PCMCIA dodatkowy pojedynczy port to czy one razem będą wstanie dogadać się z euroscanem??
Oczywiście mowa tu o karcie która widziana jest przez DOS.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#285429 Wysłany:
04 Wrz 2009, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jezeli bedzie karta ze sterownikami pod DOSa to bedzie to dzialac
[ Dodano: 04 Wrz 2009 22:18 ] ewentualnie mozesz kupic karte ktora ma dwa porty RS232
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
premo1422 |
#285559 Wysłany:
05 Wrz 2009, 16:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 342
|
[quote="premo1422"]Witam mam pytanko czy jest ktoś z okolic Rybnika Wodzisławia Śl. kto miałby gotowy taki schemacik i sprawdzić mi co jest z moim ABS-em. Od jakiegos czasu kontrolka się świeci i świeci. Oczywiści na jakąś flaszkę by się dało za spradzenie. Lepiej dać jakiemuś fanowi kropa niż Płącić w ASO:) :P[/quote]
To jak ma może ktoś tego euroscana z oikolic Wodzisławia Śl. może Rybnika
|
|
Góra |
|
 |
jangcy |
#287597 Wysłany:
12 Wrz 2009, 17:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Jelenia Góra/York Rejestracja: 10 Wrz 2008, Posty: 27
|
devon58 napisał(a): Potwierdzam działanie Euroscanca na Fiat Punto II 1,2 8V oraz Seicento 1,1 Mpi 2003r. Czyta i kasuje błędy, parametry ok. W punto nie wykonywał wszystkich testów ale w SC bez problemu.
Przeczytałem wszystki 5 stron tematu i pojawiły mi sie pewne pytania w głowie;)
Mam silnik Punto I 1242 16V...jedyne łacze z ECU jakie mi przychodzi go głowy to 3 pinowa wtyczka zaraz przy ECU....czy Wy łączycie sie też tą wtyczką?
Czy "euroscan" pomoze mi w łaczenie sie z tym silnikiem?
pogubiłem sie bo stare Fiaty mialy te 3 pinowe...jakies Punta mialy juz wielopinową wtyczke w kabinie, ale nie OBD2...wiec co to za łącza sa?
Dodam ze to silnik do adaptacji do innego auta...mam go wyjetego z kompletna wiązka...udało mi sie go odpalić e garazu...jak juz mi sie udało to postanowiłem odciać całą niepotrzebna wiazke...i dalej chodzi, ale wydaje mi sie ze wty czke wyglądającą podobnie do np wtyczki Lambdy odciąłem bo nie łaczyła sie z silnikiem, tylko ze skrzynką bezpiecznikow, ktora mi nie jest potrzbana...czy wiec bedę mógł sie łaczyc tylko 3 pinowa wtyczka przy ECU?
Czy ktos z kolegów nie rzucił by okiem na allegro i nie dał znac czy są jakies euroscany, która pozwolą połaczyć mi sie z ECU?
numer sterownika:
IAW 18FD.5Z
Pozdrawiam
_________________ Fiat Panda MK1 - Fan Klub
www.fiatpanda-klub.pl/forum
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#293463 Wysłany:
28 Wrz 2009, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Dokładnie do połączenia sie z ECU używa sie tych trzech pinów we wtyczce zaraz obok komputera.
Tam jest linia K, L i masa. W PII jest OBD ale niczemu to nie przeszkadza bo do komunikacji z ECU uzywa sie lini K która jest w tej wtyczce 16 pinowej.
Ja mam po prostu porobione takie szpilki na kablach i sobie wtykam w gniazdo w zaleznosci co chce diagnozowac bo jak wiadomo OBD jest o tyle wygodniejsze ze ABS, poduche, silnik masz w tej jednej wtyczce i wystarczy tylko przekladac linie k do innych pinów a nie jak w PI trzeba latac po aucie bo wtyczke 3-pinowa od silnika masz przy ECU a poduche juz w kabinie.
Co do sterownika to gdzies na poczatku tematu jest do sciagniecia lista obsłgiwanych sterownikow przez euroscana wiec mozesz sobie spojrzec czy twoja centralka sie tam znajduje.
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
jangcy |
#293623 Wysłany:
29 Wrz 2009, 00:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Jelenia Góra/York Rejestracja: 10 Wrz 2008, Posty: 27
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#307060 Wysłany:
11 Lis 2009, 11:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
witam koledzy mam szybkie pytanie czy euroscan 2009 PL taki znalazlem na allegro na obD2 bedzie pasowal do diagnostyki silnika fiata Punto GT?? przyjmijmy ze trzeba kupic adapter z OBD2 na 3 piny do wtyczki fiatoskiej tylko czy to bedzie dzialac bo obd2 wiem ze nie ma w punciaku. a chodzi mi o to ze w laptopie i kompie stacjonarnym nei mam portow com
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
PatrykS |
#332766 Wysłany:
05 Lut 2010, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 18 Cze 2008, Posty: 21
|
Kupiłem na Allegro Uniscana opisywanego na pierwszej stronie tego tematu i z moim Punciakiem 1.2 75 95r. sterownik ECU IAW 8F.5T działa bezproblemowo - kody błędów i dane z czujników pod VISA 1.83.
Poniżej mały off-topic - o tym do czego jeszcze można go użyć.
Ten interfejs pasuje również do starszych Opli (diesle sprzed 2004, benzyna sprzed chyba 2001) z programami Opel Tech2, AB-COM i OP-COM pod Windows. Wystarczy wtedy jeden COM w komputerze (przejściówki z USB też mogą zadziałać). Z interfejsu wykorzystujemy do komputera przewód oznaczony COM1, a do samochodu linię K (lub COM 2 i linię L). W opcjach AB-COM trzeba wybrać pierwszy interfejs (RS232/V24), i to przy każdym uruchomieniu. Sprawdzałem z Windows XP Home PL SP3, laptop z 1 portem COM, Zafira A 2004 z silnikiem Y20DTH PSG16. Kasowanie błędów, podgląd danych z czujników na żywo - wszystko działa (w AB-COM i OP-COM). Łączy się z silnikiem, skrzynią automatyczną, ABS, ESP, klimatyzacją, centralnym zamkiem, nawet z radiem CAR 300. Wrażenie robi to, ile w tych wszystkich sterownikach jest danych z czujników! Nawet prędkości kół (każde z osobna) czy stan przycisków od klimy czy skrzyni. Jest nawet korekta licznika, ale nie testowałem czy działa (stan odczytany zgadzał się z tym na desce).
Trochę więcej szczegółów:
http://forum.opel24.com/jaki-interfejs- ... htm#363851
Prawdopodobnie można ten interfejs wykorzystać też jako VAG do VW, Skody, BMW itp., przynajmniej do tych potrzebujących tylko linii K. W tych potrzebujących też linii L trzeba by zmodyfikować kabel między interfejsem a komputerem.
Słowem całkiem uniwersalne cacko

_________________ Punto I 75 ELX 95r. zielony metalic, 125 kkm/czerwiec 2008
|
|
Góra |
|
 |
Sylwo28 |
#362962 Wysłany:
08 Maj 2010, 17:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 10 Cze 2008, Posty: 29
|
Witam,
Wreszcie j ja skonczyłem rzezbić to cudo.
Długo to trwało, no ale - brak czasu...
VISA już widzi interfejs, jeszcze tylko (jak będę miał czas  ) do auta się trzeba będzie podpiąć...
Krótkie info:
jak ktoś chce, może sobie kupić z All.. interfejs nazwany VAG KKL USB (do Opel, VW, Skoda, SEAT) - ma on od razu wtyk OBD i podłącza się go pod USB. Kosztuje naprawdę niewiele. Za darmo ściągamy program FiatECUScan i .. już ! Lista obsługiwanych sterowników Fiata: http://www.fiatecuscan.net
Ja już zamówiłem , nie chce mi się znowu pół roku go klecić (rozumiecie.. -powody j/w). Jak ktoś się lubi bawić to schemat jest gdzieś na Elektrodzie. Ale koszty elementów, obudowa itp. wyjdą tak samo jak kupno gotowca. Poza tym, sąsiadowi można za browarka Paska czy inną Skodzinę zdiagnozować... 
_________________ Beer or not to beer, that's the question
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#362974 Wysłany:
08 Maj 2010, 18:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Sylwo28 o kkl'u i ecu scanie jest juz obszerny temat 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Sylwo28 |
#363542 Wysłany:
10 Maj 2010, 00:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 10 Cze 2008, Posty: 29
|
O, faktycznie
Już się biorę za czytanie...
_________________ Beer or not to beer, that's the question
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|