|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 07:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Limet |
#267090 Wysłany:
22 Cze 2009, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Yacek |
#267093 Wysłany:
22 Cze 2009, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Gdyby wszystko było takie proste to kto kupiłby te wersje tzw"wypasione".
Kupiłby model średni i sam sobie dołożył dodatki i to takie które by były mu potrzebne. Obecnie dostęp do części używanych w 100% sprawnych jest bardzo duży. Nic tylo dokładać.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#267120 Wysłany:
22 Cze 2009, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Yacek napisał(a): Tym ustrojstwem steruje centralka która musi być podłączona do body compa. Panie Jacku teoria teorią ale jest troszkę innaczej 1. Przełącznik działa tak samo sterowanie z kierownicy. Nie ma żadnego sterownika/centralki tempomatu. Przełącznik w środku posiada drabinkę rezystorów dzięki którym "body comp" rozpoznaje "polecenia" mierząc rezystancję dzięki tylko dwóm przewodom. 2. Limet napisał(a): no tak bo zapewne sa dwa rodzaje wiazek Wiązek w GP ze względu na wyposażenie jest całe mnóstwo ale przeglądając katalog nie było rozgraniczenia na tempomat/jego brak. Grzegorz1976 napisał(a): Takie też moje zdanie. Przełcznik to tylko przełącznik a wg mnie całym ustrojstwem steruje bodykomp
Tak masz prawie racje, nie steruje ale znacząco "uczestniczy". Centralka elektroniczna (body comp) jest węzłem który tłumaczy te sygnały analogowe (przełącznik, czujnik świateł stopu, pedał gazu, czujnik pedału sprzęgła) i rozsyła info poprzez can do wszystkich sterowników które tego wymagają (przedewszystkim sterownik silnika ale też wskaźniki (lampka tempomatu) oraz abs.
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#267154 Wysłany:
23 Cze 2009, 00:51; Temat postu: |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
krzysiek_pere a jak jest z tymi lampkami w drzwiach chodzi mi o instalacje pod nie , i jak wyglada kwestia domykania szyb ?? bo z tego co zauwazyłem to mocno sie orientujesz w temacie [ Dodano: 23 Cze 2009 00:51 ]Yacek nie zgodze sie bo wiem z autopsji ze u ojca w focusie jest wizaka przygotowana pod wszystko a dowiedzielismy sie o tym podczas montazu halogenów wiec smeim twierdzic ze taniej jest robic 2 typy wiazek niz 15 
_________________

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#267157 Wysłany:
23 Cze 2009, 05:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
Ale jak wiemy: tych "kompów" do GP jest bodaj 4. U mnie np. W Estivie B@M nie ma mozliwości "zaprogramowania" halogenów. Wiązki są fabryczne. No i co z tego.......... Powiem więcej. Nawet za dopłatą w cenniku nie da się kupić halogenów. Oczywiście MOŻNA podłączyć INACZEJ: ale nie przez kompa
Estiva B@M jest jedynym GP z cennika gdzie nie można DOKUPIĆ fabrycznie działających halogenów
Więc ja już mam innego BODY COMPA
Wiązki pod tempomat na 99% będą bo te instalacje elektryczne zazwyczaj są jednolite aby uprościć produkcję i montaż na linii produkcyjnej
Ale "programowanie" to już inna bajka 
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#267162 Wysłany:
23 Cze 2009, 07:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Limet napisał(a): ojca w focusie jest wizaka przygotowana pod wszystko To jak napisałeś jest Ford a nie Fiat. W fordzie możesz bez problemu dołozyć dodatkowe urządzenia,zapłacić w serwisie za montaż i masz jak w pracują jak w oryginale. Tak też jest na pewno w toyocie. Limet napisał(a): taniej jest robic 2 typy wiazek niz 15
oczywiście że jest taniej ale fiat w procesie produkcji samochodu przecina lub wręcz usuwa nie potrzebne wiązki w danym modelu. Zobacz chociaż wiązkę od radia. Wiązki są te same, ale jak nie masz oryginalnego radia to przy kostce nie ma przewodów do linii can. W samochodach gdzie jest okablowanie do radia i głosniki te wiązki( 2 przewody) zostają wycięte już w fabryce.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#267389 Wysłany:
23 Cze 2009, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Limet napisał(a): krzysiek_pere a jak jest z tymi lampkami w drzwiach chodzi mi o instalacje pod nie , i jak wyglada kwestia domykania szyb ?? bo z tego co zauwazyłem to mocno sie orientujesz w temacie Powiedzmy że na to chwilę posiadam jakieś nazwijmy to materiały teoretyczne z racji wykonywanego zawodu  niestety (przynajmniej na razie) nie mam możliwośći wiedzieć czy będzie możliwość przeprowadzania tzw kodowania wariantów w centralny sterowniku GP które pozwoliło by doposażać go jak się chce. Np. w takim Audi A6 z 2007 roku nawet na testerach diagnostycznych boscha można robić po prostu wszystko (od kodowania danego wyposażenia na regulacji czasu świecenia lamki w podsufitce kończąc a w Grande nie da się zkasować inspekcji serwisowej ("klucza") Niestety wszystko przez body comp (ja wole używac centralka elektroniczna) przechodzi i czycoś będzie działać jak się podepnie nie wiem (brak praktyki w tym temacie [ Dodano: 23 Cze 2009 20:03 ]Cytuj: W samochodach gdzie jest okablowanie do radia i głosniki te wiązki( 2 przewody) zostają wycięte już w fabryce.
Jest inny rodzaj wiązki nic nie jst wycinane tylko po prostu jakie zamówienie taka wiązka. I w sumie bardzo dobrze bo zastanów sie ile by było awarii gdyby wiązka była uniwersalna i naprzykład ktoś kupił sobie radyjko aftermarket i przywarł linie komunikacyjną w złączu pod oryg. CD.
|
|
Góra |
|
 |
Czarny |
#267534 Wysłany:
24 Cze 2009, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 26 Sty 2008, Posty: 57
|
Tak apropo tempomatu jeszcze...
Sam pracuje jako elektronik w centrum technicznym Delphi w Krakowie. Tutaj powstalo bardzo wiele komponentow do naszych samochodow. Np. caly software do bodycomputera. Co do mozliwosci "doprogramowania" pewnych opcji, to nie ma takiej mozliwosci, my zabezpieczamy software przed wlaczeniem jakichkolwiek opcji, za ktore Fiat nam nie zaplacil. Czyli jezeli dany Body nie byl przeznaczony do obslugi tempomatu, swiatel itd. to zadne ASO wam go tam nie wgra zadnym egzaminerem. Sam mialem wielka chrapke na dorobienie sobie tempomatu. Sprawa banalnie prosta, ale... brak 2 rezystorow na pcb bodycomputera (Fiat na nich zaoszczedzil, Opel juz np. nie, a ten sam produkt trafia do obydwu producentow) oraz niemozliwosc rozdzielenia dwoch PCB, z ktorych bodycomputer jest zrobiony, czyni ta operacje niemalze niemozliwa.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#267535 Wysłany:
24 Cze 2009, 00:26; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Kiedys fiat może tak robił że zostawiał wiązki ale w 2002r w mk2 zniknęła np fabryczna instalacja halogenów i kilka scalaków z bodykompa. imho nie ma szans zeby działało bez przekładki elektryki. Chyba, że na drut o którym wspomniałem w pierwszym moim poście w tym temacie. Tempomat może to nie będzie, ale coś a'la cegła na gazie w odpowiedniej pozycji.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#267687 Wysłany:
24 Cze 2009, 16:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
krzysiek_pere napisał(a): I w sumie bardzo dobrze bo zastanów sie ile by było awarii gdyby wiązka była uniwersalna i naprzykład ktoś kupił sobie radyjko aftermarket i przywarł linie komunikacyjną w złączu pod oryg. CD.
Zgadzam się z tym w 100%. Tylko że w samochodach z początku produkcji wiązki do radia były te same tylko z tym że jak nie było oryginalnego radia dwa kable od can a i can b były przecinane dokładnie w dwóch miejscach ( fizycznie znajdowały się we wtyczce ) a obecnie są wycinane i ich nie ma. Może dlatego żeby tak jak napisałeś ktoś nie znający się nie próbował podłączyć tych kabelków.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
tomasek |
#346361 Wysłany:
19 Mar 2010, 00:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Koszalin Rejestracja: 02 Wrz 2007, Posty: 52
|
Coś dalej wiadomo z tym tempomatem?
Mój bodycomp nie obsługuje radia z MP3, pomimo, że mam B&M. Sprawdzane na nowym fabrycznie radiu przez ASO. Po tej informacji nie zdziwię się, jeśli tempomat to nie taka prosta sprawa jak w Bravo.
_________________ Grande Punto 2007 1,4 16V Emotion
|
|
Góra |
|
 |
alba |
#407740 Wysłany:
28 Paź 2010, 00:50; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Równiez chciałem założyć tempomat do mojej alfy. Śmiem przypuszczać że bodycomp jest przystosowany bo w eperze są tylko dwa numery części (drugi rodzaj jest do ksenonów). Ale nie ma wiązek tzn są ale niepełne bez pinów. Zgadzam się tutaj z Krzysiek Pere co do idei tego przełącznika (rezystory) i CAN nie ma tu nic do rzeczy.
Niestety nie dotarłem do schematu mojego auta i nie wiem gdzie to wpiąc (które Piny)
Dotarłem za to do danych GP (myślałem że u mnie będzie analogicznie ale body jest inne), i dla posiadaczy GP mam coś ciekawego  wiem gdzie wpiąc tempomat i jakie rezystancje (gdyby ktoś nie korzystał z oryginalnej manetki) jakby to kogoś jeszcze interesowało  ale tak jak napisano powyżej -wszystko zależy od body compa.
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
 |
KICIUŚ |
#407764 Wysłany:
28 Paź 2010, 11:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: GDAŃSK Rejestracja: 30 Paź 2008, Posty: 63 Pomógł: 2
|
albachętnie skorzystal bym z twojej wiedzy na temat tempomatu
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#407809 Wysłany:
28 Paź 2010, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
ja również 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#407810 Wysłany:
28 Paź 2010, 16:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
i ja się dołącze 
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#407812 Wysłany:
28 Paź 2010, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
i teraz wszyscy będą polować na allegro 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#407814 Wysłany:
28 Paź 2010, 16:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
jeden juz za 150zł jest 
|
|
Góra |
|
 |
alba |
#407950 Wysłany:
28 Paź 2010, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Sprawa nie jest bardzo prosta ale jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk da radę.Oczywiście trzeba być ostrożnym żeby czegoś nie upalić (odłaczyć aku kiedy trzeba itp)
Wg schematu cruise control wpina się do body computera pomiędzy styki nr 41 oraz 34 złącza D. Złącze D znajduje się na zamontowanym bodycompie od strony przodu auta. Czyli po otwarciu klapki go nie widać trzeba sięgnąć z tyłu. Są tam dwie poziomo ułożone wtyczki i to jest ta dolna-ma 60 pinów w czterech rzedach. Najlepiej ją wypiąć rozebrać (trzeba sciągnąć opaskę i wysunąć element trzymający piny z obudowy) i zobaczyć czy są podane piny(a właściwie jeden nr 41- o tym za chwilę)) i ew. dołożyć. Na wtyczce jest numeracja (styki pierwszy i ostatni w każdym rzędzie resztę trzeba sobie policzyć). Nie jest to wygodne bo kabel jest krótki ale da się. Jeśli pinu nie ma nie ma też wiązki jeśli jest prawdopodobnie w kolumnie kierownicy będzie gotowa wtyczka. Same piny pasujące do wtyczki da się kupić w sklepie elektronicznym (ok.15 gr sztuka).
WAZNE: Pin nr 34 jest wspólny dla przełącznika świateł (mijania, drogowe kierunkowskazy). Drugi przewód z przełacznika sw.mijania przychodzi na nr 38. Aby potwierdzić wiarygodność tych danych (które z całego serca wam przkazuję ale nie mogę wziąć odpowiedzialności czy sa prawdziwe) zmierzcie np. rezystancję pomiędzy pinem 34 i 38 przy różnych położeniach przełacznika swiateł mijania (34 i 37 dla drogowych). ZObaczcie czy miernik reaguje na przełaczanie.
Rezystancje dla poszczególnych funkcji tempomatu są następujące:
ON-2480 omów
SET+ 345 omów
SET-740 omów
RECALL-132 omy i ich kombinacje
Oczywiście jeśli body nie obsługuje tempomatu to nici z efektu.
Jeśli komuś się uda BARDZO PROSZĘ O INFO
Aha z tego co widze to grande do 20008 roku ma 4 rodzaje body: normalny , z opcją 023 z opcja J i z opcją J+023. Może ktos wie co to za opcje??
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#408437 Wysłany:
30 Paź 2010, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#487851 Wysłany:
05 Lip 2011, 19:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#487852 Wysłany:
05 Lip 2011, 20:04; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
bravoemotionmjet a coś więcej o tempomacie ?  czy jakies kombinacje wielkie z podłączeniem czy też nie 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#488193 Wysłany:
07 Lip 2011, 01:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
bbanditoss napisał(a): bravoemotionmjet a coś więcej o tempomacie ?  czy jakies kombinacje wielkie z podłączeniem czy też nie  Dłubania było i kombinowania, ale ... liczy się efekt końcowy  . [ Dodano: 07 Lip 2011 00:18 ]mario-sz napisał(a): Ale jak wiemy: tych "kompów" do GP jest bodaj 4. U mnie np. W Estivie B@M nie ma mozliwości "zaprogramowania" halogenów. Wiązki są fabryczne. No i co z tego.......... Powiem więcej. Nawet za dopłatą w cenniku nie da się kupić halogenów. Oczywiście MOŻNA podłączyć INACZEJ: ale nie przez kompa  Estiva B@M jest jedynym GP z cennika gdzie nie można DOKUPIĆ fabrycznie działających halogenów Więc ja już mam innego BODY COMPA Wiązki pod tempomat na 99% będą bo te instalacje elektryczne zazwyczaj są jednolite aby uprościć produkcję i montaż na linii produkcyjnejAle "programowanie" to już inna bajka 
Spędziłem 1,5 godziny nad schematami odnośnie halogenów oraz w katalogu. I jak dla mnie to w każdej wersji da radę zamontować halogeny. To, że nie można zamówić w konkretnej wersji wynika raczej z polityki - chcesz halogeny, nie kupisz Estiva, która jest klepana z pamięci, a zamówisz auta z konkretnym wyposażeniem i sobie poczekasz na odbiór 2 miesiące.
Niestety, nie mam dostępu do auta bez halogenów, a z ciekawości obejrzałbym jedną część i, bynajmniej nie komputer, pod kątem możliwości instalacji tego wyposażenia.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
glonojad |
#492642 Wysłany:
23 Lip 2011, 15:48; Temat postu: tempomat w GP |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 29 Lis 2009, Posty: 22
|
Dzisiaj byłem u kolegi bravoemotionmjet, który zamontował mi tempomat w mojej wersji GP i cud - działa!!! W mojej wersji (Active) były potrzebne do tempomatu przewody w wiązce kierownicy, tak więc operacja objęła wymianę przełącznika zespolonego (to każdy by zrobił) oraz odblokowanie funkcji tempomatu w komputerze (to jak na razie zrobił tylko bravoemotionmjet). Jedyny mały problem jest taki, że nie świeci się lampka tempomatu w zestawie wskaźników i nie pojawia się napis "cruise control włączony" i " cruise control wyłączony". Problem wynika stąd, że w moim wskaźniku fizycznie nie ma właściwej diody sygnalizacyjnej. Kiedy kolega podłączył inny zestaw wskaźników, to dioda świeciła i napisy się pojawiały. Teraz mam znowu swój zestaw wskaźników, ale tempomat działa. Utrudnienie jest takie, że jak się chce sprawdzić czy tempomat jest włączony to trzeba spojrzeć na dźwignię a nie na zestaw wskaźników. Ale czy to takie utrudnienie? Niech każdy sam oceni. Problem rozwiązałaby wymiana zestawu wskaźników, ale czy warto? Podsumowując - od dzisiaj mam tempomat i bardzo mnie to cieszy, że jednak się udało. Teraz każdy niech decyduje czy takie coś sobie sprawić. W razie czego każdy może się skontaktować z bravoemotionmjet tak jak ja. Pozdrawiam wszystkich, a zwłaszcza kolegę bravoemotionmjet.
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#492657 Wysłany:
25 Lip 2011, 23:30; Temat postu: Re: tempomat w GP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
glonojad napisał(a): Jedyny mały problem jest taki, że nie świeci się lampka tempomatu w zestawie wskaźników i nie pojawia się napis "cruise control włączony" i " cruise control wyłączony". Problem wynika stąd, że w moim wskaźniku fizycznie nie ma właściwej diody sygnalizacyjnej. Kiedy kolega podłączył inny zestaw wskaźników, to dioda świeciła i napisy się pojawiały. Teraz mam znowu swój zestaw wskaźników, ale tempomat działa. Utrudnienie jest takie, że jak się chce sprawdzić czy tempomat jest włączony to trzeba spojrzeć na dźwignię a nie na zestaw wskaźników. Ale czy to takie utrudnienie? Niech każdy sam oceni. Problem rozwiązałaby wymiana zestawu wskaźników, ale czy warto?
Właśnie odjechał ode mnie kolega, który zakupił dziś nową Skodę Roomster. Ma tempomat, jednak żadnej informacji na wyświetlaczu czy w zestawie wskaźników. I aby go włączyć trzeba dość mocno przesunąć niewielki przełącznik hebelkowy na manetce kierunkowskazów. Mnie potrzebne były do tego obie ręce i odwrócenie uwagi na ok. 5 sekund. Nie wyobrażam sobie, abym miał to robić w trakcie jazdy. Widać z założenia należy go włączyć i nie wyłączać. Tu, moim zdaniem, Fiat popisał się o wiele lepiej.
Chociaż ergonomia dostępu do podzespołów silnika i osprzętu jest rewelacyjna. Fiat musi dużo nauczyć się projektując komorę silnika. To była jednostka FSI, nie wiem jak wygląda to w dieslu. [ Dodano: 25 Lip 2011 22:30 ]A to dzisiejsza zamiana

_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
glonojad |
#498079 Wysłany:
16 Sie 2011, 20:34; Temat postu: tempomat |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 29 Lis 2009, Posty: 22
|
A tak to wygląda u mnie (na razie bez zobrazowania na wskaźniku - jak pisałem powyżej):

_________________ Dołożyłem: tempomat, fotel z regulacją lędźwi, gniazdo 12V w bagażniku, schowek na okulary, lampkę 2-punktową z przodu i lampkę z tyłu
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|