You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 05 Maj 2024, 13:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #133314 Wysłany: 08 Cze 2008, 19:12; 
 Temat postu: wycieka woda spd kola zamachowego
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 08 Cze 2008,
Posty: 1
witam mam taki problem wycieka mi woda z chlodnicy wycieka kolo albo spod kola zamachowego leci na pasek i go rozrzuca jak naleje wode do zbiorniczka wyrownawczego wieczorek to rano juz jest pusty a jak zaleje go i przejade z jakies 4-5 kilosow to juz mi sie siweci lampka od wody i juz zbiorniczek jest pusty na czym to moze wyciekac


Góra
 Profil  
 

 
 Post #133321 Wysłany: 08 Cze 2008, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
tzn nad kołem zamachowym, masz pompę wody.

Prawdopodobnie, poszła ci ta pompa wody. Koszt pompy od 60zł do 140zł

Zdejmij osłone rozrządu wtedy zobaczysz koło pompy...

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #290239 Wysłany: 20 Wrz 2009, 13:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 30 Lip 2007,
Posty: 442
:cry:
Potrzebuje pomocy :!:
Od dluzszego czasu znikal mi plyn z chlodnicy,wiem ze mam do wymiany nagrzewnice,ale zawsze jej wymiane odkladam na pozniej.
Tyle,ze ta woda uciekala w zupelnie innym miejscu :?

Dzisiaj na skrzyzowaniu spojrzalem na temp.silnika i wskazowka wyszla poza skale :|
Stanalem wiec na stacji benzynowej,dolalem wody do chlodnicy,uruchomilem silnik,zeby przeciaglo ja po silniku i wtedy zauwazylem,ze z okolic paska rozrzadu tryska pod cisnieniem poda na chlodnice,a z pod paska ciurkiem jakby ktos odkrecil kran.
Kilka dni wczesniej slyszalem dziwny "swist" jakbym mial kompresor.
Bylo to slyszalne przy obrotach od 1500-2500.
Domyslam sie,ze jest to pompa wody.
Dam rady sobie ja sam wymienic,czy potrzebny do tego jest warsztat :?:
Opiszcie prosze jak to wyglada.
Jeszcze jedno pytanko,mianowicie jakie jest ryzyko,ze przez przegrzanie silnika mogla mi pojsc uszczelka pod glowica?

Jak ktorys forumowicz z okolic Katowic sie na tym zna i to chetnie oddam mojego kropka w jego rece :wink:

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #290257 Wysłany: 20 Wrz 2009, 14:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
marjan1985 w dziale ''Zrób to sam'' jest opisana wymiana pompy. Jeżeli nie masz zielonego pojęcia o budowie silnika, to oddaj naprawę mechanikowi. Jeżeli grzebałeś już w silnikach, to sam dasz radę wymienić. Aby wymienić pompę należy zrzucić pasek rozrządu, a najlepiej wymienic łącznie z rolką napinajaca. Oczywiscie należy go odpowiednio ustawić. Przegrzanie silnika nie zawsze wiąże się z uszkodzeniem uszczelki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #290258 Wysłany: 20 Wrz 2009, 14:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 30 Lip 2007,
Posty: 442
Wlasnie przed chwila sie dogrzebalem do tego watku 'zrob to sam'.
Mysle,ze nie mialbym problemu,boje sie jednak bawic z tym rozrzadem.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #290282 Wysłany: 20 Wrz 2009, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Sama wymiana pompy nie stanowi problemu. Ważne, aby zakupić pompę i silikon dobrej jakości. Do tego musisz zlać plyn, po wymianie odpowietrzyć układ i najważniejsze ustawić rozrząd, naciągnąć odpowiednio pasek. W przypadku wymiany paska należy odkręcić koło pasowe napędzające pasek z alternatora. Musi również być odpowiednio założone. Jest osadzone na bardzo małym klinie, który niektórzy nie zauważają. Zanim się zabierzesz za wymianę sprawdż, czy na pewno pompa cieknie.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO