|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 03:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Grandziarz |
#805327 Wysłany:
13 Maj 2016, 22:36; Temat postu: Re: Jak wyłaczyć komunikat niezapiętych pasów SBR ? |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Maj 2016, Posty: 3
|
Witam. Ja mam inny problem związany z tym piszczeniem. Otóż coś nie łączy w zamku pasów u kierowcy i na zakrętach piszczy gdy pas zapięty tak gdyby był nie zapięty. Więc moje pytanie jest takie: Czy ktoś się orientuje czy i gdzie jest bezpiecznik od tego piszczka? Wyjął bym go i po sprawie bo rozbieranie zamka od pasów w celu naprawy nie jest łatwe...
|
|
Góra |
|
|
|
|
LECH50 |
#821026 Wysłany:
19 Mar 2017, 18:34; Temat postu: Re: Jak wyłaczyć komunikat niezapiętych pasów SBR ? |
|
|
Forumowicz |
Imię: Lesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 19 Mar 2017, Posty: 2
|
Problem z sygnałem i lampką kontrolną nie zapiętych pasów kierowcy pojawił mi się dość dawno, w salonie Fiata koszt mocowania klamry pasa to 280 zł. Postanowiłem to mocowanie rozebrać, a może to jest do naprawienia pomyślałem. Okazało się że plastikową obudowę całego zamka można rozebrać ale trochę na siłę bo obie połówki są złączone na bolcach ustalających i sklejone. Śrubokrętem płaskim należy rozerwać sklejenie połączenia, a później wygiętą cześć blaszki od styków jeszcze bardziej odgiąć nie dopuszczając do zwarcia styków na końcu. Wkładamy klamrę pasa która przesuwa ruchomy element plastikowy naciskając na wygiętą cześć styku zwiera styki na końcu/ ja podginamy do góry/ zamykając obwód, jeśli styki się nie zwierają to jeszcze doginamy, jeśli styki się nie rozwierają po zwolnieniu klamry to końcówkę styków lekko odginamy. Ja zakładałem pas pod hamulec ręczny i wtedy klamra nie była podciągana do góry i styki się zwierały, ale to jest dość nie bezpieczne. Producent zapinki klamry powinien polówki obudowy połączyć wkrętami i każdy by sobie popatrzył i blaszki styków odpowiednio wyregulował. Plastikowe obudowy złączyłem taśmą izolacyjną. Dobrze sprawdzić działanie styków miernikiem, dla pewności.
|
|
Góra |
|
|
80quattro |
#854429 Wysłany:
08 Lis 2020, 17:46; Temat postu: Re: Jak wyłaczyć komunikat niezapiętych pasów SBR ? |
|
|
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Panowie.
Jeśli klamra pasa jest niesprawna to wyłączenie komputerem sygnału dźwiękowego nie załatwia sprawy. Wyłączacie tylko sygnał dźwiękowy ale układ kontroli zapięcia pasów pozostaje aktywny. Kontrolka na desce nadal działa.
Co prawda pikania nie ma ale do sterownika dochodzi cały czas informacja, że pasy nie są zapięte. Skutek jest taki, że poduszka powietrzna podczas wypadku nie zostanie odpalona lub zostanie odpalona z niewłaściwą siłą.
Jest opcja wyłaczenia sygnału przez serwis na wyraźną prośbę właściciela ale wszystkie elementy systemu muszą być sprawne. Wtedy system prwidłowo zareaguje w zależności od tego czy pasy są zapięte czy nie. Opcja wyłączenia nie służy do usuwania awarii.
Już bezpieczniej jest zmostkować uszkodzoną klamrę pod siedzeniem ponieważ wtedy sterownik "myśli", że pasy są zapięte i cały system podczas wypadku zadziała prawidłowo. Oczywiście tylko wtedy jeśli kierowca rzeczywiście zapina pasy. Wadą tego rozwiązania jest brak działającej kontrolki niezapiętych pasów na desce rozdzielczej.
To dla uświadomienia, ponieważ panuje opinia, że wyłączenie sygnału akustycznego załatwia temat awarii klamry pasa.
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|