You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 03:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #148822 Wysłany: 23 Lip 2008, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB
Rejestracja: 24 Kwi 2008,
Posty: 917
kiedys ogladałem program o gosciu który wynalazł zderzak który przy uderzeniu przy 50 km/h zabezpieczał zupełnie poprostu pochłaniał całkowicie impet uderzenia z tego co tłumaczył siły rozchodza sie na boki a nie w kierunku samochodu, niestety nie pozwolili aby ten patent został wprowadzony za silne lobby ubezpieczeń i cięzka sprawa z wpasowaniem go w samochód ponieważ zajmował dużo miejsca ,gdyby jednak dostał dofinansowanie do tego projektu napewno dałoby sie cos zrobic ,niestety nasze kochane władze zlały sprawę a gośc jako patriota nie zgodził sie sprzedać licencji do usa i sprawa umarła ,mechanizm ten mozna było zastosowac z powodzeniem również w windach

_________________
Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #148825 Wysłany: 23 Lip 2008, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
slon11 I pewnie w wielu innych rzeczach. Ciekawa sprawa, tylko co stało by się z drugim kierowcą :?

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148827 Wysłany: 23 Lip 2008, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Takie auta niosą obawę, że ktoś sobie kupi wózek nazwijmy niezniszczalny i dla jaj zabije kogoś w normalnym aucie, jak ten go zdenerwuje jadąc np. lewym pasem non stop jak to w PL :roll:

wiem wiem Horror i mało realne ale jednak ;D

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148830 Wysłany: 23 Lip 2008, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
Jaco Ostro pojechałeś, niestety w Polsce wszystko możliwe...

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148907 Wysłany: 24 Lip 2008, 07:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 08 Maj 2007,
Posty: 126
Dobra muszę wkroczyć do wątku bo mam tu coś do powiedzenia ;)
Pytacie czemu 64km/h a nie np. 90? Sprawa jest prosta - auta w crash testach zderzają się z betonową ścianą niedeformowalną, która nie pochłania energii kinetycznej auta, co odpowiada właśnie prędkości ok. 90 km/h przy zderzeniu czołowym. W przypadku realnych warunków (czyt. na drodze) energię pochłaniają oba auta, przez co zniszczenia przy prędkości testowej (64km/h) są o wiele, wiele mniejsze, bo siła rozkłada się na 2 pojazdy.

[ Dodano: 24 Lip 2008 06:17 ]
Lastek napisał(a):
Ha już wiem !! :P
To treśći z strony euroNCAP wywnioskowałem :
Skąd prędkości czołowe 64 i boczne 56 .
To sa minimalne predkosci przy jakich nie możę nic się stać( albo stać się ma jak najmniej ) pasażerowi i kierowcy każdego nowego auta, w Europie.
Czyli predkosci 64 to minimalna predkosc , im lepszy wynik tym mozna sie spodziewac lepszych efektów przy wyższych predkosciach.


Prawie... to akurat są tzw. dane wejściowe do testów - równie dobrze mogliby sobie ustalić prędkość na poziomie 30 km/h i wtedy 70% aut miałoby 5 gwiazdek.

[ Dodano: 24 Lip 2008 06:20 ]
MatiGP napisał(a):
Lukis Słyszałem gdzieś, że szansy na przeżycie przy 90 km/h to kilkanaście procent :?


W Seicento??? Owszem :E Słyszeć na pewno dobrze słyszałeś, ale to już rzecz względna - jakie auto, jaki poziom bezpieczeństwa, jaka pozycja kierowcy za kierownicą itp., itd.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148942 Wysłany: 24 Lip 2008, 09:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
ceicam Jaka pozycja za kierownicą? To przy ponad 100 nic Ci nie da...

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148949 Wysłany: 24 Lip 2008, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
MatiGP to poobserwuj jak się zachowuje ciało w trakcie przeciążeń jak leży prawie płasko i jak siedzi wyprostowane z zagłówkiem prawidłowo podpierającym głowę.

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148958 Wysłany: 24 Lip 2008, 10:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
michalj To Cię uratuję góra w mieście, a przy czołowym zderzeniu nie ma szans...

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148962 Wysłany: 24 Lip 2008, 10:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 08 Maj 2007,
Posty: 126
MatiGP napisał(a):
michalj To Cię uratuję góra w mieście, a przy czołowym zderzeniu nie ma szans...


Czemu twierdzisz, że nie ma szans przy czołowym??? Mówimy o prędkościach przepisowych czyli np. 90 - 100 w terenie niezabudowanym, czy też o dużo dużo większych? Bo jeśli o tych drugich to przyznam Ci rację. Pisałem o ważnej pozycji za kierownicą, bo w momencie uderzenia ma Cię zatrzymać pas bezpieczeństwa z napinaczami (jeśli takowe auto posiada) a głowa ma trafić centralnie w poduszkę, a nie przy***** (czytaj: uderzyć ;)) słupek, bądź konsolę. Jeśli fotel masz za bardzo pochylony do tyłu to mimo iż siedzisz i pas Cię trzyma, to w momencie wypadku wystrzelisz spod niego czyli delikatnie mówiąc wysuniesz się dołem, a nogi będziesz miał na silniku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148974 Wysłany: 24 Lip 2008, 11:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
ceicam No może i wystrzelisz, ale przy czołowym zderzeniu na trasie suma prędkości wynosi może około 200 km/h więc jakie wtedy szanse ? A nie masz jakieś strony żeby poczytać o tej prawidłowej pozycji ?

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148977 Wysłany: 24 Lip 2008, 11:27; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
MatiGP

Pozycja za kierownicą jest bardzo ważna - bo wtedy wszystko zadziała jak powinno, zagłówek przytrzyma Ci głowę. Pasy dobrze przyciągną Cię do fotela.

A Ci co jeżdżą w pozycji leżącej za kierownicą :roll: w takiej sytuacji dostaną w głowę poduszką nie tak jak trzeba być może i kierownicą. Następnie ryzyko połamania na starcie karku jest WIELKIE nie mówiąc o tym, co się stanie jak ma pas nie tam gdzie trzeba.

Nie na darmo uczą siedź za kierownicą poprawnie, reakcja na wypadek będzie o wiele szybsza i same jego skutki mogą być o wiele mniejsze, czasem może Cię to uratować. Nie piszę faktycznie o czołowym przy 100 km/h bo to zalezy od warunków i auta - SZCZĘŚCIA.

Popatrz czym jechał Zientarski i jak szybko, wyszedł w zasadzie z tego...

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148981 Wysłany: 24 Lip 2008, 11:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
Jaco Zientarki to raczej miał tylko szczęście, gdyby miał rozum nie zabił by kolegi...

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148985 Wysłany: 24 Lip 2008, 12:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 08 Maj 2007,
Posty: 126
MatiGP napisał(a):
przy czołowym zderzeniu na trasie suma prędkości wynosi może około 200 km/h więc jakie wtedy szanse ?


:!: NIE wolno sumować prędkości zderzających się aut. Fizyka -> zderzenie ciał sprężyste - sumujemy wyłącznie energię kinetyczną zależną od połowy prędkości auta i ilorazu jego masy.

MatiGP napisał(a):
A nie masz jakieś strony żeby poczytać o tej prawidłowej pozycji ?


Poszukaj w necie - jest tego pełno. Poza tym na TVN Turbo często trąbią o tym, tym bardziej, że są powtórki w wakacje.

[ Dodano: 24 Lip 2008 11:08 ]
MatiGP napisał(a):
Jaco Zientarki to raczej miał tylko szczęście, gdyby miał rozum nie zabił by kolegi...


Zgadzam się w 100%.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148987 Wysłany: 24 Lip 2008, 12:08; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
ceicam

Dlatego pisałem, że czasem decyduje los...
A nie pozycja, ilość Air Bag itd.

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148988 Wysłany: 24 Lip 2008, 12:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 08 Maj 2007,
Posty: 126
Zgadza się. Dlatego poduszki i inne systemy mają chronić nas w pewnym stopniu związanym z rozsądkiem - debila nic nie uchroni...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148991 Wysłany: 24 Lip 2008, 12:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
MatiGP napisał(a):
ceicam No może i wystrzelisz, ale przy czołowym zderzeniu na trasie suma prędkości wynosi może około 200 km/h więc jakie wtedy szanse ? A nie masz jakieś strony żeby poczytać o tej prawidłowej pozycji ?

Kilka lat temu (5-6) znajomy miał zderzenie czołowe przy prędkości względnej pojazdów 230-240 km/h. Wszyscy przeżyli - mieli zapięte pasy i ustawione (prawie) w pionie fotele; w samochodzie znajomego były również poduszki. Najcięższym urazem było skręcenie nogi w kostce, reszta to były silne stłuczenia klatki piersiowej i miednicy (od pasów). Z obu samochodów zostały tylko tylne połówki...

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149020 Wysłany: 24 Lip 2008, 14:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
michalj A jakie to były samochody ? Ciekawe nigdy się nie spotkałem z takim przypadkiem.

ceicam Rozumiem Energia kinetyczna Ek= mv kwadrat podzielić na dwa...

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149036 Wysłany: 24 Lip 2008, 14:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
Opel Vectra B (a może to była A? :?) kombi i Skoda Felicia. W Vectrze 4 osoby (wszystkie młode; kierowca miał prawo jazdy od miesiąca), w Felicii 3 osoby (dwie starsze i jedna młoda).

Zdarzenie znam z pierwszej ręki (kuzynka, będąca sąsiadką kierowcy Vectry, była na miejscu; ja rozmawiałem z nią na bieżąco przez telefon).

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149037 Wysłany: 24 Lip 2008, 14:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Szanse na wyjście z takiego wypadku są spore. Crash test EuroNCAP jest przeprowadzany przy względnie małej prędkości ale auto uderza w przeszkodę niedeformowalną - zupełnie inaczej niż przy zderzeniu czołowym. Dawno temu jeszcze za czasów Golfa III, oglądałem w TV jego crash test czołowy. Przeciwnikiem była Astra I generacji. Auta były ustawione tak aby uderzyć w siebie nie całym przodem ale ok. 3/4 powierzchni. Zarówno Opel jak i VW zostały rozpędzone za pomocą lin do prędkości 100km/h a więc V sumaryczna to 200km/h. Powiem Wam, że spodziewałem się strasznej rozpierdziuchy a okazało sie, że wcale nie było tak źle. Oczywiście samochody te uchodziły w tamtych czasach za bezpieczne a przecież nie miały takiej sztywności jak dzisiejsze konstrukcje (oczywiście pomijając chińskie wynalazki).

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149045 Wysłany: 24 Lip 2008, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
Tomo To ciekawe...

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161033 Wysłany: 26 Sie 2008, 10:58; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 11 Cze 2008,
Posty: 181
ADAC w Niemczech zrobił test przy prędkości 80km/h co prawda Renault Laguny, ale może to i lepiej bo uważano że jest to jedno z bezpieczneijszych aut.

TUTAJ mozna znalezc porównianie uszkodzen kierowcy dla obu predkosci w tym aucie.

Filmik z testu mozna znaleźć na necie.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161042 Wysłany: 26 Sie 2008, 11:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 03 Kwi 2008,
Posty: 568
ja ja slyszalem ze crash testy robi sie glownie przy ~ 40-60 km/h

_________________
Moj Kropek : *


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161044 Wysłany: 26 Sie 2008, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 11 Cze 2008,
Posty: 181
tak EuroNCAP robi wszystkie crashtesty przy prędkości 64km/h, tutaj jest porównanie ( wcześniej była na ten temat w tym temacie dyskusja ) zdeżenia z EuroNCAP (64km/h ) i ADAC (80km/h)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161071 Wysłany: 26 Sie 2008, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
http://pl.youtube.com/watch?v=1MsqJFoWSjI

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206172 Wysłany: 08 Sty 2009, 19:46; 
 Temat postu: Re: EuroNCAP Demonstration GRANDE PUNTO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skoczów
Rejestracja: 05 Lip 2007,
Posty: 288
Test EuroNCAP w realu

http://www.tv.bielsko.biala.pl/smierc_na_dk-1_1987.html

_________________
Grande Punto 1,4 16V Dynamic 2006


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO