|
Obecny czas: 24 Kwi 2024, 03:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
slon11 |
#148822 Wysłany:
23 Lip 2008, 21:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
kiedys ogladałem program o gosciu który wynalazł zderzak który przy uderzeniu przy 50 km/h zabezpieczał zupełnie poprostu pochłaniał całkowicie impet uderzenia z tego co tłumaczył siły rozchodza sie na boki a nie w kierunku samochodu, niestety nie pozwolili aby ten patent został wprowadzony za silne lobby ubezpieczeń i cięzka sprawa z wpasowaniem go w samochód ponieważ zajmował dużo miejsca ,gdyby jednak dostał dofinansowanie do tego projektu napewno dałoby sie cos zrobic ,niestety nasze kochane władze zlały sprawę a gośc jako patriota nie zgodził sie sprzedać licencji do usa i sprawa umarła ,mechanizm ten mozna było zastosowac z powodzeniem również w windach
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
|
|
MatiGP |
#148825 Wysłany:
23 Lip 2008, 21:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
slon11 I pewnie w wielu innych rzeczach. Ciekawa sprawa, tylko co stało by się z drugim kierowcą
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#148827 Wysłany:
23 Lip 2008, 21:47; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
Takie auta niosą obawę, że ktoś sobie kupi wózek nazwijmy niezniszczalny i dla jaj zabije kogoś w normalnym aucie, jak ten go zdenerwuje jadąc np. lewym pasem non stop jak to w PL
wiem wiem Horror i mało realne ale jednak
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
MatiGP |
#148830 Wysłany:
23 Lip 2008, 21:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
Jaco Ostro pojechałeś, niestety w Polsce wszystko możliwe...
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
|
ceicam |
#148907 Wysłany:
24 Lip 2008, 07:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 08 Maj 2007, Posty: 126
|
Dobra muszę wkroczyć do wątku bo mam tu coś do powiedzenia
Pytacie czemu 64km/h a nie np. 90? Sprawa jest prosta - auta w crash testach zderzają się z betonową ścianą niedeformowalną, która nie pochłania energii kinetycznej auta, co odpowiada właśnie prędkości ok. 90 km/h przy zderzeniu czołowym. W przypadku realnych warunków (czyt. na drodze) energię pochłaniają oba auta, przez co zniszczenia przy prędkości testowej (64km/h) są o wiele, wiele mniejsze, bo siła rozkłada się na 2 pojazdy. [ Dodano: 24 Lip 2008 06:17 ]Lastek napisał(a): Ha już wiem !! To treśći z strony euroNCAP wywnioskowałem : Skąd prędkości czołowe 64 i boczne 56 . To sa minimalne predkosci przy jakich nie możę nic się stać( albo stać się ma jak najmniej ) pasażerowi i kierowcy każdego nowego auta, w Europie. Czyli predkosci 64 to minimalna predkosc , im lepszy wynik tym mozna sie spodziewac lepszych efektów przy wyższych predkosciach. Prawie... to akurat są tzw. dane wejściowe do testów - równie dobrze mogliby sobie ustalić prędkość na poziomie 30 km/h i wtedy 70% aut miałoby 5 gwiazdek. [ Dodano: 24 Lip 2008 06:20 ]MatiGP napisał(a): Lukis Słyszałem gdzieś, że szansy na przeżycie przy 90 km/h to kilkanaście procent
W Seicento??? Owszem Słyszeć na pewno dobrze słyszałeś, ale to już rzecz względna - jakie auto, jaki poziom bezpieczeństwa, jaka pozycja kierowcy za kierownicą itp., itd.
|
|
Góra |
|
|
MatiGP |
#148942 Wysłany:
24 Lip 2008, 09:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
ceicam Jaka pozycja za kierownicą? To przy ponad 100 nic Ci nie da...
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#148949 Wysłany:
24 Lip 2008, 09:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 408
|
MatiGP to poobserwuj jak się zachowuje ciało w trakcie przeciążeń jak leży prawie płasko i jak siedzi wyprostowane z zagłówkiem prawidłowo podpierającym głowę.
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
MatiGP |
#148958 Wysłany:
24 Lip 2008, 10:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
michalj To Cię uratuję góra w mieście, a przy czołowym zderzeniu nie ma szans...
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
|
ceicam |
#148962 Wysłany:
24 Lip 2008, 10:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 08 Maj 2007, Posty: 126
|
MatiGP napisał(a): michalj To Cię uratuję góra w mieście, a przy czołowym zderzeniu nie ma szans...
Czemu twierdzisz, że nie ma szans przy czołowym??? Mówimy o prędkościach przepisowych czyli np. 90 - 100 w terenie niezabudowanym, czy też o dużo dużo większych? Bo jeśli o tych drugich to przyznam Ci rację. Pisałem o ważnej pozycji za kierownicą, bo w momencie uderzenia ma Cię zatrzymać pas bezpieczeństwa z napinaczami (jeśli takowe auto posiada) a głowa ma trafić centralnie w poduszkę, a nie przy***** (czytaj: uderzyć ) słupek, bądź konsolę. Jeśli fotel masz za bardzo pochylony do tyłu to mimo iż siedzisz i pas Cię trzyma, to w momencie wypadku wystrzelisz spod niego czyli delikatnie mówiąc wysuniesz się dołem, a nogi będziesz miał na silniku.
|
|
Góra |
|
|
MatiGP |
#148974 Wysłany:
24 Lip 2008, 11:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
ceicam No może i wystrzelisz, ale przy czołowym zderzeniu na trasie suma prędkości wynosi może około 200 km/h więc jakie wtedy szanse ? A nie masz jakieś strony żeby poczytać o tej prawidłowej pozycji ?
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#148977 Wysłany:
24 Lip 2008, 11:27; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
MatiGP
Pozycja za kierownicą jest bardzo ważna - bo wtedy wszystko zadziała jak powinno, zagłówek przytrzyma Ci głowę. Pasy dobrze przyciągną Cię do fotela.
A Ci co jeżdżą w pozycji leżącej za kierownicą w takiej sytuacji dostaną w głowę poduszką nie tak jak trzeba być może i kierownicą. Następnie ryzyko połamania na starcie karku jest WIELKIE nie mówiąc o tym, co się stanie jak ma pas nie tam gdzie trzeba.
Nie na darmo uczą siedź za kierownicą poprawnie, reakcja na wypadek będzie o wiele szybsza i same jego skutki mogą być o wiele mniejsze, czasem może Cię to uratować. Nie piszę faktycznie o czołowym przy 100 km/h bo to zalezy od warunków i auta - SZCZĘŚCIA.
Popatrz czym jechał Zientarski i jak szybko, wyszedł w zasadzie z tego...
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
MatiGP |
#148981 Wysłany:
24 Lip 2008, 11:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
Jaco Zientarki to raczej miał tylko szczęście, gdyby miał rozum nie zabił by kolegi...
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
|
ceicam |
#148985 Wysłany:
24 Lip 2008, 12:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 08 Maj 2007, Posty: 126
|
MatiGP napisał(a): przy czołowym zderzeniu na trasie suma prędkości wynosi może około 200 km/h więc jakie wtedy szanse ? NIE wolno sumować prędkości zderzających się aut. Fizyka -> zderzenie ciał sprężyste - sumujemy wyłącznie energię kinetyczną zależną od połowy prędkości auta i ilorazu jego masy. MatiGP napisał(a): A nie masz jakieś strony żeby poczytać o tej prawidłowej pozycji ? Poszukaj w necie - jest tego pełno. Poza tym na TVN Turbo często trąbią o tym, tym bardziej, że są powtórki w wakacje. [ Dodano: 24 Lip 2008 11:08 ]MatiGP napisał(a): Jaco Zientarki to raczej miał tylko szczęście, gdyby miał rozum nie zabił by kolegi...
Zgadzam się w 100%.
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#148987 Wysłany:
24 Lip 2008, 12:08; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
ceicam
Dlatego pisałem, że czasem decyduje los...
A nie pozycja, ilość Air Bag itd.
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
ceicam |
#148988 Wysłany:
24 Lip 2008, 12:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 08 Maj 2007, Posty: 126
|
Zgadza się. Dlatego poduszki i inne systemy mają chronić nas w pewnym stopniu związanym z rozsądkiem - debila nic nie uchroni...
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#148991 Wysłany:
24 Lip 2008, 12:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 408
|
MatiGP napisał(a): ceicam No może i wystrzelisz, ale przy czołowym zderzeniu na trasie suma prędkości wynosi może około 200 km/h więc jakie wtedy szanse ? A nie masz jakieś strony żeby poczytać o tej prawidłowej pozycji ?
Kilka lat temu (5-6) znajomy miał zderzenie czołowe przy prędkości względnej pojazdów 230-240 km/h. Wszyscy przeżyli - mieli zapięte pasy i ustawione (prawie) w pionie fotele; w samochodzie znajomego były również poduszki. Najcięższym urazem było skręcenie nogi w kostce, reszta to były silne stłuczenia klatki piersiowej i miednicy (od pasów). Z obu samochodów zostały tylko tylne połówki...
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
MatiGP |
#149020 Wysłany:
24 Lip 2008, 14:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
michalj A jakie to były samochody ? Ciekawe nigdy się nie spotkałem z takim przypadkiem.
ceicam Rozumiem Energia kinetyczna Ek= mv kwadrat podzielić na dwa...
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
|
michalj |
#149036 Wysłany:
24 Lip 2008, 14:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 408
|
Opel Vectra B (a może to była A? ) kombi i Skoda Felicia. W Vectrze 4 osoby (wszystkie młode; kierowca miał prawo jazdy od miesiąca), w Felicii 3 osoby (dwie starsze i jedna młoda).
Zdarzenie znam z pierwszej ręki (kuzynka, będąca sąsiadką kierowcy Vectry, była na miejscu; ja rozmawiałem z nią na bieżąco przez telefon).
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#149037 Wysłany:
24 Lip 2008, 14:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
Szanse na wyjście z takiego wypadku są spore. Crash test EuroNCAP jest przeprowadzany przy względnie małej prędkości ale auto uderza w przeszkodę niedeformowalną - zupełnie inaczej niż przy zderzeniu czołowym. Dawno temu jeszcze za czasów Golfa III, oglądałem w TV jego crash test czołowy. Przeciwnikiem była Astra I generacji. Auta były ustawione tak aby uderzyć w siebie nie całym przodem ale ok. 3/4 powierzchni. Zarówno Opel jak i VW zostały rozpędzone za pomocą lin do prędkości 100km/h a więc V sumaryczna to 200km/h. Powiem Wam, że spodziewałem się strasznej rozpierdziuchy a okazało sie, że wcale nie było tak źle. Oczywiście samochody te uchodziły w tamtych czasach za bezpieczne a przecież nie miały takiej sztywności jak dzisiejsze konstrukcje (oczywiście pomijając chińskie wynalazki).
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
MatiGP |
#149045 Wysłany:
24 Lip 2008, 14:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
Tomo To ciekawe...
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
|
Lastek |
#161033 Wysłany:
26 Sie 2008, 10:58; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
ADAC w Niemczech zrobił test przy prędkości 80km/h co prawda Renault Laguny, ale może to i lepiej bo uważano że jest to jedno z bezpieczneijszych aut.
TUTAJ mozna znalezc porównianie uszkodzen kierowcy dla obu predkosci w tym aucie.
Filmik z testu mozna znaleźć na necie.
_________________
|
|
Góra |
|
|
tolst |
#161042 Wysłany:
26 Sie 2008, 11:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 568
|
ja ja slyszalem ze crash testy robi sie glownie przy ~ 40-60 km/h
_________________ Moj Kropek : *
|
|
Góra |
|
|
Lastek |
#161044 Wysłany:
26 Sie 2008, 11:22; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
tak EuroNCAP robi wszystkie crashtesty przy prędkości 64km/h, tutaj jest porównanie ( wcześniej była na ten temat w tym temacie dyskusja ) zdeżenia z EuroNCAP (64km/h ) i ADAC (80km/h)
_________________
|
|
Góra |
|
|
Kroolu |
#161071 Wysłany:
26 Sie 2008, 11:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
|
Góra |
|
|
grz3s |
#206172 Wysłany:
08 Sty 2009, 19:46; Temat postu: Re: EuroNCAP Demonstration GRANDE PUNTO |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Skoczów Rejestracja: 05 Lip 2007, Posty: 288
|
_________________ Grande Punto 1,4 16V Dynamic 2006
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|