|
Obecny czas: 21 Cze 2025, 05:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
remind |
#417547 Wysłany:
30 Lis 2010, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
|
|
639 |
#417557 Wysłany:
30 Lis 2010, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
jak trafisz ladne i PEWNE to czemu nie
jak juz nabedziesz furacza to pochwal sie co?
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#417701 Wysłany:
01 Gru 2010, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
ja tam do 2012 zostaje z puntem, pozniej to zobaczymy co bedzie. W zaleznosci od uwarunkowan: 2fl, grande, grande evo, fabia kombi, stilo albo alfa 147  A6 nie chce, wolabym juz lybre
remind
odpala ci bez problemu w tych mrozach ?
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#418228 Wysłany:
02 Gru 2010, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
pieta Ja mam mobil 1, to odpala jakoś nawet przy -32. A właśnie wymieniłem olej z filtrem i byłem na reklamacji regulacji zaworów w ASO. W rezultacie doregulowano 4 zawory. zostały mi 2 płytki  trochę ciszej chodzi chodzi na luzie i jeszcze mniej wibracji na kierownicy, w sumie prawie 0.

_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#419560 Wysłany:
06 Gru 2010, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
remind
nie wiedzialem ze 1.9d luzy tez sie reguluje 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#419569 Wysłany:
06 Gru 2010, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
pieta
ja nikomu nie bronie wymieniać zawory zamiast regulować luzy Wiem jak wygląda wałek po jeździe z dużymi luzami bo widziałem na przykładzie jtd coś takiego. Obecnie cyka wszystko na 0w40.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#424912 Wysłany:
26 Gru 2010, 14:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
Witam wszystkich. Właśnie przeczytałem cały post dotyczący 1.9 DS. Też miałem problemy z pompą ale kupiłem cały silnik z osprzętem i wymieniłem pompę. Zrobiłem już 30 tys. km na tej pompie i spoko. Kolega ma takie samo Punto i zrobił już 340 tys. km i nic mu się nie poddało jeszcze. Pozdrawiam wszystkich 
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#424958 Wysłany:
26 Gru 2010, 16:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Gregory38generalnie mam trochę więcej najeżdżane, no nie wiem czy 340 tyś km. to w tym silniku nic się nie podda  mi padła po zakupie świeca, wtryski padły i rolki napędu, nie wspominając o szajbie w alternatorze czy głowicy, akumulatorze, żarówkach albo zamku tylnej klapy.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425000 Wysłany:
26 Gru 2010, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
remind poważnie tyle ma przejechane prawie ma go od nowości(12 tys. miał jak kupił) Ja mam 176 tys przejechane, kupiłem go 4 lata temu z usterką - czujnik położenie wirnika, dlatego wymieniłem pompę, zrobiłem w sumie 40 tys. Generalnie super autko tylko ta elektronika mi się nie podoba w nim. Jutro na przykład muszę jechać do rzeszowa do Hoffmanna - serwis Bosch, tak mi wkręcili wtryski że z jednego przecieka- partacze, myślałem że są do wymiany ale okazało się że są w super stanie - też mi szarpał silnik ale tylko podczas nagrzewania potem już chodził super. Po tej operacji jednak już nie szarpie - dziwne tylko że cieknie z jednego. Jak się wkurzę to kupię chyba Pandę multijeta. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#425003 Wysłany:
26 Gru 2010, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Gregory38 jak cieknie z wtrysku to sprawdź czy nie pękła ci komora wstępna jak dokręcali na h.... za mocno. tam jest chyba 60nm maks, później pęka i przecieka  a jak z korpusu to wystarczy rozkręcić wtrysk i dotrzeć oprawkę, nie warto na silikon. przerabiałem sam, bo mam klucz do wtrysków.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#425006 Wysłany:
26 Gru 2010, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
Gregory38 mi tez wtryski ciekły i jak go gazowałem to az sie pieniło. pomogły oryginalne podkładki pod wtryskiwacze + nowe przewody przelewowe. ja na DSa nie narzekałem dlatego ze nigdy nie stanał na drodze. jedyne co to swiece zarowe bo juz palic nie chciał. zmieniłem na benzyne tylko dlatego aby miec gwaramcje europejska, jesli mieszkałbym w PL to do tej pory bym nim smigał.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425011 Wysłany:
26 Gru 2010, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
dzięki chłopaki za podpowiedź. Cieknie pomiędzy obudową wtryskiwacza a taką dużą nakrętką co jest na dole, nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem. Co do świec żarowych to da się wymienić wszystkie tylko w przypadku tej pod pompą trzeba mieć zwinną i małą rękę, kolega mi wszystkie wymienił bez problemu. Ostatnio źle mi odpala jak zimny ale zauważyłem że się paliwo do baku cofa i po odpaleniu 2 - 3 sekundy szarpie i powietrze idzie do pompy przez jakiś czas. Muszę wyczaić którędy się powietrze dostaje do filtra
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#425017 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
639 kupiłes oryginalne podkładki? po 1zł są identyczne od vw. hehe nie miałeś na co wydać floty.
Gregory38 wtopa ,trzeba wykrecić wtrysk, frezem zabielić gniazdo dać nową podkładkę. A najpierw sprawdzić czy nie pęknięte. Pęknięcia idą do środka, czasami ledwo widać. Sprawdź od razu wszystkie wtryski czy któryś nie leje bo one na suchym paliwie to i padają.
może masz przewód nadmiarowy i ci nalała się ropa do gniazda... masz czarną sadzę w gnieździe?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425020 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
remind nic nie wiem bo to robił mechanik, w każdym razie poprzednio ciekł na trzecim cylindrze a po ich robocie teraz na czwartym. Wcześniej na 3 cyl bulgotało paliwo na samym dnie pod tą dużą nakrętką a teraz na 4 cyl między nakrętką a wtryskiem tylko nie bulgocze tylko mokry ale cieknie bo wycierałem i dalej mokry
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#425022 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Gregory38 jedź do tego mechanika co ci robił, niech poprawia. kasę ściągnął czy to było charytatywnie ? U mnie na żadnym nie cieknie.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425025 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
remind tak właśnie jutro rano jadę. Wykręcenie wtrysków, sprawdzenie ciśnienia otwarcia, rozpylania, wymiana podkładek, sprawdzenie ciśnienia sprężania i złożenie - za to zapłaciłem 250 zł. Sprężanie nieźle chyba wyszło - 27-29-29-30 jednostek
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#425026 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Gregory38 no niezłe prawie 12% różnicy to silnik do remontu, jakby było 27 27 27 27 to ok, to na zupełnie zimnym, może masz za ciasno zawory? regulowali ci zawory kiedyś ? najlepiej je ustawić dla spokoju wszystkie na 0.30/0.35 +0,05 maks i nie ustawiać +- 0,05 bo słychać różnicę  bierze ci oleje ? na 0w40 , 5w40 , 10w40 , 15w40 jeździsz ?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425030 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
remind ale mnie straszysz - nie dolewam wogóle oleju po prostu nie zauważam aby ubywało a jeżdżę na castrol magnatec 10W40. po 10 tys. km może z pół centymetra ubędzie maxymalnie i jeszcze powiem że silnik jest bardzo mocny jak na 60 KM
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#425035 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#425039 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
remind nie miałem wyjscia z tymi podkładkami. na autobanie ja mu w gaz a on z 2500 obrotów zchodził do 1000 i tak w kółko. kupiłem 4 oryginalne + oryginalne przewody i dałem cos koło 70E do tego robocizna chyba z 60E o ile dobrze pamietam. ze swiecami tez zaswirowałem do kupiłem od razu 4 po 15E za sztuke i za wymiane 50 albo 60E, bedac tutaj nie miałem czasu ani mozliwosci na diagnoze kazdej po koleji. dletego tez kupiłem nowe auto salonowe by w razie W nie wydawac kasy. puki co jest lekko ponad 8kkm i nadal sie buja  . dostałem wolne pod koniec stycznia i w PL załoze gaz.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425045 Wysłany:
26 Gru 2010, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
remind raczej nie sądzę, jest mocny nie dymi tylko ten wyciek pod wtryskiem to jedyny problem, jutro się okaże co mi tam zmajstrował to się odezwę i dam znać, dzięki za zainteresowanie
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#425062 Wysłany:
27 Gru 2010, 00:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
hmm,
widze ze watek odzyl wiec i ja sie podlacze. Moj ostatnio problematyczny.
Efekty ostatnich 4 tygodni:
rozladowany troche akumulator (ale udalo sie odpalic po pewnych perypetiach przez kable)
przywalilem w zaspe podwoziem (cos zaczelo metalicznie klekotac, ale po pewnym czasie przestalo)
druga polowka zgosila ze jej zdaniem reczny za slabo chyta (de facto od polowy- mi to nie przeszkadza, ale luz. Przy okazji wpadlem do mechaniora, powiedzial ze linki mozna wyreguowac jak sie kobieta domaga  , ewentualnie beda do wymiany)
Tyle ze jadac od mechaniora wpadlem w solidna koleine posniegowa, i od tego momentu mam jazdy z absem.
Nawet watek zalozylem, w skrocie abs mi sie zalacza przy najlzejszym hamowaniu, potem po takich kilku hamowaniach zalacza mi sie ikonka abs na stale. Wtedy hamuje jak w aucie bez abs (jezdzilem troche puntem bez abs to pamietam). Pewnie czujnik sie uszczodzil przez te przygody ze sniegiem albo cos w piascie kola poszlo.
Ogolnie jezdzi sie srednio, dzisiaj pod blokiem malo co kolesia nie skasowalem w kii ceed nowce, wyskoczyl z parkingu pod blokiem prosto na mnie. Zahamowalem z abs z 20 kmh na lekkim sniegu, zatrzymalem sie jakis 20 cm przed jego bokiem. W sumie szkoda, mialbym nowy reflektor, tyle ze 2 dzien swiat policaje by pewnie przyjechali za 4 godziny
watek do abs
topic20754-90.html [ Dodano: 26 Gru 2010 22:43 ]poza tym przepalila mi sie lewa przednia zarowka. Podjezdzam pod aso zeby zakupic, ale cos mnie tknelo, podszedlem do przodu i postukalem, zaczela swiecic ponownie
W aso zakupilem wiec tylko nakladke na pedal sprzegla. Cale 10 zl i 20 groszy. chcialem tez przy okazji kupic na hamulec ale kosztowal 50 zl  Pan nie potrafil wyjasnic tak znaczacej roznicy cenowej. N  Na sprzeglo natomiast nie mieli. Nie mieli tez zaslepki do filtra kabinowego tez nie mieli, rowniez na zamowienie. Chyba nie moja karma wiec kupie na wiosne
I teraz chyba najpowazniejsza sprawa, chyba UPG mi sie pierdzieli. Znika mi plyn chlodniczy. Tez watek zalozylem w tej sprawie
topic24051-15.html
Gazowalem dzis na parkingu i nic nie bulgocze, jak pisal Damian wiec nie wiem o co kaman. Poza tym oring przy cewkach troche puszcza bo lekkie pocenie jest ale to bez dramatu. Innych grzechow nie zauwazylem (cale szczescie.
Poza tym rozrzad mam do zrobieniaw czasie najblizszym, bo byl robiony przez poprzedniego wlasciciela przy 72,5k przebiegu na wiosne 2006. Teraz 2011 sie rozpoczyna. Dzisiaj wstalem z dziwna mysla ze zamiast glowice planowac i rozrzad robic to moze swapa na 1.2 80 kucy zrobic i wtedy zrobic rozrzad juz pod 16v  W sumie to chyba najmniej problemowa opcja. Przynajmniej nie bedzieproblemow z trakcja, komputr da rade. Z tego co pamietam to tylko sprzeglo bylo chyba inne i nie wiem co ze skrzynia
Ok swoje zale wylalem na swieta, ciekawe co madrzy ludzie napisza [ Dodano: 26 Gru 2010 23:04 ]errata
jeszcze pewnie wydech pojdzie do wymiany przy swapie,ale ten co mam i tak sie kwalifikuje na szrot
kwasiaka nie dam ale jak bedzie swap to chyba przy 16v jest troche inny 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425796 Wysłany:
28 Gru 2010, 21:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
witam, dzisiaj byłem z moim puntkiem na poprawce bo eczoraj był zajęty mechanior, okazało się że po prostu niedbale złożył jeden wtrysk. Dzisiaj wymontował coś tam podszlifował jakąś nierówność, złożył i wszystko ok. Oczywiście wszystko gratis w ramach reklamacji. Najbardziej podoba mi się w tym autku spalanie - w/g komputera 21.2 km/l czyli poniżej 5l/100 km. Dla mnie rewelacja. Na wakacjach przejechałem z Tarnobrzega na Mazury i z powrotem, spalanie wyszło mi 4,12 l/100km - aż ciężko uwierzyć. Pozdrawiam wszystkich Puntomaniaków.
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#425802 Wysłany:
28 Gru 2010, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
nie cięzko uwierzyc ale to co na wyswietlaczy mija sie z prawdą. przez 80tys km nie udało mi sie przy dytsrybutorze osiagnąc takiego samego wyniku jak na wyswietlaczu.
ilosc litrów podziel przez ilosc km. przesun przecinek o 2 miejsca w prawo i wyjdzie Ci realne spalanie (np 35L/640km=5,46) jest ono troszke wiekszeod wskazan wyswietlacza. diesla sie fajnie leje pod korek bo wlew jest bez taj zielonej klapki jak benzyna, gdzie w koncowej fazie trzba lac dosłownie ciurkiem bo innaczej odcina dystrybutor.
mi najmniej zezarł na autobanie w niemczech kiedy to jechalismy na 2 auta i tym drugim było seicento któremu w miedzy czasie zdechła skrzynia, a dokładniej 5 bieg wyskakiwał i "sej" cały czas bujał sie na 4-ce. efektem tego była stała predkosc ok 75km/h i spalanie moje: 4.8, a seja: 4.4
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425805 Wysłany:
28 Gru 2010, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
tak wiem dlatego ja nie wierzę komputerkowi, ja leje do pełna i jak już mam w pobliżu rezerwy znowu leję do pełna i z przejechanych kilometrów wyliczam średnią. Miałem ochotę już na zakup Grande Punto 1.4 /77KM benzynę ale po 12 latach jeżdżenia dieslami chyba ciężko by mi było się do benzyny przestawić, więc poczekam jeszcze i kupię chyba multijeta 1.3
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|