You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1325 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #156479 Wysłany: 13 Sie 2008, 12:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
639 napisał(a):
Tom83 opowiedz dokładniej o tym szarpaniu. mi czasem przyszarpie ale nie wiem ile mam wowczas obrotów bo mam podstawowy licznik, bez obrotomierza.
dzieje się tak gdy przy predkosci ok 60 km/h wciskam 5 bieg. tlumacze to tym ze zmulam go wiec redukuje do 4 bujam sie tak do 75 i wowczas mu zapodaje 5:) mam sie tym przejmowac? czy nie? na nizszych biegach tez czasem go szrpnie gdy zbyt wczesnie zapodam wiekszy bieg i robię tak ze znowu redukuje rozpedzam sie bardziej i wowczas jak dam wyzszy to juz idzie plynnie. nie mam "wyczajonego" tego auta jeszcze bo maloze jezdze (z racji ze dopiero kurs prawka robie) na codzien uzytkowuje go moja Luba:)
pozdrawiam nocnych marków:)



60km/h na V to za wolno, przy 90km/h masz 2250rpm, więc proporcjonalnie 1500rpm przy 60km, dzisiaj będę jechał w trasie to spisze jakie są obroty na poszczególnych biegach to nie będziesz musiał kupować licznika z obrotomierzem. najlepiej sie jeździ od 2000 do 3500rpm - ma największy moment. Ogólnie samochód zaczyna ładnie przyśpieszać na V od 70-75km na V, bardzo ładnie od 90.

Poniżej wykres momentu, widać wyraźnie że od 1500 zaczyna się jakikolwiek normalny, a od 2000 to praktycznie stały ok 118nm.

Image

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 

 
 Post #156485 Wysłany: 13 Sie 2008, 12:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
oo świetnie:) bardzo sie przydadza te spesyfikacje prędkosc - obroty :lol:

a powiedz mi remind jakie jest wowczas zuzycie paliwka? bo skoro wysoko dizelka krecisz to chyba zasysa wiecej co nie?

zamówiłem dzis 2 tubki takiego specyfika
http://www.autokosmetyki.pl/efface_rayu ... ,p107.html

czy stosował kto moze ta paste?

pozdrawiam

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #156494 Wysłany: 13 Sie 2008, 15:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
tom83 napisał(a):
dziś wymieniłem końcówki wtrysków przy moim 1.9 d. auta pracuje ciszej i wg wskazań komputera pali 0.5 litra mniej. jutro jade na komputer bo okazało sie ze egr mi działa ale auto dymi jak cholera no i szarpie na 4 biegu poniżej 2 tys. obrotów. założyłem nowy filtr paliwa i powietrza. zobaczymy co jutro powie facet z warsztatu. ja mam to szczęście ze wszystkie mechaniczne naprawy wykonuje sam bo inaczej to by mnie nieźle wydoili z siana bo najczęściej w serwisach diesla zakładają części za kupę kasy i nie zawsze pomaga... :roll:


W związku z tym mam pytania
dużo dałeś za wymianę końcówek ?
wszystkie do wymiany ?
dużo z tym roboty?

U mnie komputer nie wskazywał żadnych błędów w związku z EGR a nie szło jechać tak się muliło i szarpało. Dopiero jak się nagrzał silnik to czasami ok działało, ale wystarczyło trochę zjechać z górki puszczając gaz i od razu na dłuższy czas się zamulał. Mechanicy stawiali na pompę ( 4000-4500tys zł regeneracja) i zrobili mi gratis ustawienie rozrządu bo był przestawiony o 2 zęby na pasku. W końcu z mechanicy ASO Fiat się poddali, policzyli tylko za wymianę tłumika i oleju :) Obecnie samochód ani razu się nie zamulił.

[ Dodano: 13 Sie 2008 14:11 ]
639 napisał(a):
oo świetnie:) bardzo sie przydadza te spesyfikacje prędkosc - obroty :lol:

a powiedz mi remind jakie jest wowczas zuzycie paliwka? bo skoro wysoko dizelka krecisz to chyba zasysa wiecej co nie?

zamówiłem dzis 2 tubki takiego specyfika
http://www.autokosmetyki.pl/efface_rayu ... ,p107.html

czy stosował kto moze ta paste?

pozdrawiam


nie przejmuje się spalaniem, czerpie przyjemność z jazdy na wyższych obrotach. 1L w jedną czy drugą stronę nie robi różnicy i tak mało pali.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #158250 Wysłany: 18 Sie 2008, 19:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
remind
koncowki założyłem sam. miałem jakieś inne (używane). tamte w ogóle nie rozpylały tylko lały ON. dwie były jeszcze możliwe ale i tak założylem inne
jestem w posiadaniu sprzętu do sprawdzania wtrysków, stary ale jary,


Góra
 Profil  
 
 
 Post #158313 Wysłany: 18 Sie 2008, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
tom83 napisał(a):
remind
koncowki założyłem sam. miałem jakieś inne (używane). tamte w ogóle nie rozpylały tylko lały ON. dwie były jeszcze możliwe ale i tak założylem inne
jestem w posiadaniu sprzętu do sprawdzania wtrysków, stary ale jary,


no właśnie nie wiem na czym polega ta wymiana końcówek, trochę zrobiłem km swoim a nie wykręcałem w ogóle wtryskiwaczy żeby sprawdzić. Na razie samochód ani nie dymi, ani nie kopci, na mój gust to zawsze ma za mało mocy:) Masz może jakieś zdjęcia żeby tu wrzucić tych zużytych jak to w ogóle wygląda? Wtryskiwacze da się samemu sprawdzić ?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #158641 Wysłany: 19 Sie 2008, 18:24; 
 Temat postu: remind
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
na oko nic nie sprawdzisz. potrzebny jest przyrzad do sprawdzania wtrysków. ja sprawdziłem bo mam sprzet i nic mnie to nie kosztuje. a poza tym walcze ciagle ze szarpaniem i sprawdzam co sie da. na kompie wykazalo ze mam uszkodzony silownik klapki powietrza zasysanego. w sumie to nikt nie wie co to może byc, ale bede próbował dalej może w końcu coś wykombinuje. jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc. auto normalnie jeździ ale szarpie poniżej 2 tys. obrotów ok. 1800 i później przy 2200-2400 na 3,4 i 5 biegu....... :x


Góra
 Profil  
 
 
 Post #158892 Wysłany: 20 Sie 2008, 13:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Odpinałeś może przepływomierz? tam jest wlaśniethrottle flow lub thermal sensor error często. I to trzeba skasować. Jak źle działa przepływomierz a nie ma błędu to jest błąd w pompie :) taka ciekawostka. Autko wtedy się muli. A filtry paliwa ok? odpowietrzone wtryskiwacze? Jak masz klimatyzacje to może paść sprzęgiełko w klimie i nie rozłącza sprężarki. Wtedy właśnie szarpie cały czas na obrotach ~2400 :)

Jak sprawdzałeś wtryskiwacze to na pewno też sprężanie przy okazji, jakie masz wyniki na poszczególnych cylindrach?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #158921 Wysłany: 20 Sie 2008, 18:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
remind
sprężania nie sprawdzałem. mam założone nowe pierścienie i wałek rozrządu.
wałek mam po regeneracji u świątka w bydgoszczy, cena 320 pln z przesyłką.
nowy kosztuje 350 pln, ale odradzam gdyż z doświadczenia wiem, że są ze słabego materiału i długo nie pociągną... poza tym wałek po regeneracji ma krzywki z twardszych materiałów, wizualnie robota wykonana perfekt, myślę że warto im zaufać bo wałki rozrządu świątek robi od dawna i przede wszystkim do samochodów rajdowych...
sprzęgło od klimy mam dobre, klima działa normalnie ale to szarpanie mnie kiedyś wykończy. tak jak piszesz mam błąd tej klapki w przepływomierzu. facet mi to wykasował ale za chwilę znów zaczął szarpac. możliwe że mam gdzieś uszkodzony kabel który idzie do przepływomierza i dlatego wciąż wyskakuje błąd... :(

[ Dodano: 20 Sie 2008 18:23 ]
remind !!!!!!!!
mam prośbe. masz takie punto jak ja. sprawdź w swoim gdzie jest podłączona wtyczka ze zdjęciImagea. u mnie wisi bezpańsko i nie wiem gdzie ją podłączyć

[ Dodano: 20 Sie 2008 18:28 ]
jak widzisz na zdjęciu:
1-kabel do skrzynki bezpieczników
2-kabel od wtyczki ???????
3-kabel do egr, czujnika wody i na końcu do przepływomierza
4-kabel do alternatora,rozrusznika,świec i pompy paliwa
5-wtyczka??????????
nie wiem gdzie powinna być ta wtyczka wpięta.........
znajduje się ona pod przewodami z nagrzewnicy
myślę że znajdziesz...
z góry dzięki....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #159041 Wysłany: 20 Sie 2008, 19:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
tom83 napisał(a):
remind
sprężania nie sprawdzałem. mam założone nowe pierścienie i wałek rozrządu.
wałek mam po regeneracji u świątka w bydgoszczy, cena 320 pln z przesyłką.
nowy kosztuje 350 pln, ale odradzam gdyż z doświadczenia wiem, że są ze słabego materiału i długo nie pociągną... poza tym wałek po regeneracji ma krzywki z twardszych materiałów, wizualnie robota wykonana perfekt, myślę że warto im zaufać bo wałki rozrządu świątek robi od dawna i przede wszystkim do samochodów rajdowych...
sprzęgło od klimy mam dobre, klima działa normalnie ale to szarpanie mnie kiedyś wykończy. tak jak piszesz mam błąd tej klapki w przepływomierzu. facet mi to wykasował ale za chwilę znów zaczął szarpac. możliwe że mam gdzieś uszkodzony kabel który idzie do przepływomierza i dlatego wciąż wyskakuje błąd... :(

[ Dodano: 20 Sie 2008 18:23 ]
remind !!!!!!!!
mam prośbe. masz takie punto jak ja. sprawdź w swoim gdzie jest podłączona wtyczka ze zdjęciImagea. u mnie wisi bezpańsko i nie wiem gdzie ją podłączyć

[ Dodano: 20 Sie 2008 18:28 ]
jak widzisz na zdjęciu:
1-kabel do skrzynki bezpieczników
2-kabel od wtyczki ???????
3-kabel do egr, czujnika wody i na końcu do przepływomierza
4-kabel do alternatora,rozrusznika,świec i pompy paliwa
5-wtyczka??????????
nie wiem gdzie powinna być ta wtyczka wpięta.........
znajduje się ona pod przewodami z nagrzewnicy
myślę że znajdziesz...
z góry dzięki....


ten przewód wydaje się że idzie w okolice egr i koła dwumasowego , a sprawdz czy masz wpięty czujnik na skrzyni biegów od strony chłodnicy, może to to. Ale jutro przy dziennym świetle obadam,
jaki ty masz przebieg że zmieniałeś pierścienie i wałek? jakie są objawy tego uszkodzenia? a przepływomierz to zmień na nowy lub tańszy odnowiony carcassy. Niestety nie ma zamienników obecnie, a pewnie jak się pojawią to będzie tak jak z przepływkami do TDI, ze jedna działa, jedna nie działa. bo w oryginalnym guma się uszkadza w przeponie i jest niefunkcjonalny.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #159437 Wysłany: 21 Sie 2008, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
remind
przebieg 65 000 km. jak kupiłem to miał 44 500. jest książka serwisowa ale co z tego jak silnik wadliwy. pierścienie wymieniłem przy okazji wymiany wałka. 160 pln komplet. objawy były takie że auto zaczęło dymić spalanie wzrosło i silnik nie miał mocy. zdjąłem pokrywę zaworów a tam dwie krzywki zjechane na okrągło... więc chcąc niechcąc musiałem wymienić.
czujnik od strony chłodnicy jest podpięty ( wsteczny bieg) poza tym przewód jest krótki ok 40 cm więc do skrzyni nie sięgnie........


Góra
 Profil  
 
 
 Post #160024 Wysłany: 23 Sie 2008, 07:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
A jaka była przyczyna uszkodzonych krzywek? Bo nie wierze żeby po takim przebiegu sam z siebie wałek siadł i coś musiało to spowodować. To patrze że mały przebieg a już remont trzeba było robić. ja to przy 160kkm sprawdzałem luzy na zaworach to właśnie były ok i nic nie trzeba było tam robić. A to polskie autko?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #160166 Wysłany: 23 Sie 2008, 19:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
auto z francji. co do krzywek to chyba słaby materiał albo olej.......kumpel przy bravo wymieniał wałek już 2 razy........

[ Dodano: 23 Sie 2008 19:30 ]
w poniedziałek jadę swoim '' szarpaczem'' do szpeca od elektroniki, może on coś pomoże....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #160220 Wysłany: 23 Sie 2008, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Mój też prawie z Francji - Luksemburg. A ogólnie to musi być jakiś naprawdę spec. Bo nie oszukujmy się większość to o kant. D :)

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #160474 Wysłany: 24 Sie 2008, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
już kiedyś mi pomógł przy innym aucie, zobaczymy czy da radę z tym dziadostwem...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #160522 Wysłany: 25 Sie 2008, 07:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 16 Paź 2007,
Posty: 55
remind napisał(a):
60km/h na V to za wolno, przy 90km/h masz 2250rpm, więc proporcjonalnie 1500rpm przy 60km, dzisiaj będę jechał w trasie to spisze jakie są obroty na poszczególnych biegach to nie będziesz musiał kupować licznika z obrotomierzem. najlepiej sie jeździ od 2000 do 3500rpm - ma największy moment.

Ja generalnie swoim klekotem staram się zmieniać biegi w momencie kiedy prędkość osiąga krotność 20km/h na danym biegu, np.: z I na II przy 20, z II na III przy 40, z III na IV przy 60. Z V różnie w zależności od warunków jak z górki to ok. 70.

_________________
Fiat Punto II 1.9D 60KM 2001
190950km (2.02.2009 r.) - ostatnia wizyta na forum
~212000km (02.12.2010 r.) - w ogóle mało jeżdżę :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161585 Wysłany: 27 Sie 2008, 09:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
Witam.
czy któryś z uzytkowników klekotów przeprowadza zabieg zlewania wody z filtra paliwa?
jak czesto powinno przeprowadzać taki zabieg.
i najwazniejsze: jak to zrobic? gdzie filtr sie znajduje? jak ktos dysponuje fotosami to też poproszę

pozdrawiam:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161872 Wysłany: 27 Sie 2008, 19:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
filtr paliwa przy 1,9 d znajduje sie po prawej stronie komputera silnika na ścianie grodziowej. aby wylać wodę z filtra najlepiej go wyjąc i odkręcić plastikową nakrętkę znajdującą się na spodzie filtra. po wylaniu zawartości najlepiej zalać filtr paliwem ON , dzięki temu nie zapowietrzysz układu zasilania, potem montujesz filtr i po zabiegu...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161873 Wysłany: 27 Sie 2008, 19:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
dziki tom83 za info. a powiedz mi jeszcze czy ten zabieg wylewania wody tez trzeba robic gdy stosuje się desperatory? ja zacząlem uwywac castrol DTA. i czy przy stosowaniu desperatora można wydłużyć zywotność filtra?
pytam bo przymierzam się do zmiany oleju (za ok 1200km) i chce wymienic tez filtr powietrza oleju ale czy muszę tez paliwa?

pozdroo :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162535 Wysłany: 28 Sie 2008, 18:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
miałem już kilka aut z silnikiem diesla i nigdy nie spuszczałem wody z filtra paliwa, nie stosuję też desperatorów...ale życzę udanej akcji....

[ Dodano: 28 Sie 2008 18:54 ]
filtr paliwa lepiej zmieniac bo wiadomo jakie jest u nas paliwko........ ostatnio też wymieniałem...85 pln


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162623 Wysłany: 28 Sie 2008, 20:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
ok tom83 teraz juz wszystko wiem
dzieki i pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162997 Wysłany: 29 Sie 2008, 11:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
tom83 napisał(a):
miałem już kilka aut z silnikiem diesla i nigdy nie spuszczałem wody z filtra paliwa, nie stosuję też desperatorów...ale życzę udanej akcji....

[ Dodano: 28 Sie 2008 18:54 ]
filtr paliwa lepiej zmieniac bo wiadomo jakie jest u nas paliwko........ ostatnio też wymieniałem...85 pln


Zauważyłem że nikt nie opróżnia tego osadnika. Na przeglądach też nikt w to się nie bawi. Tylko co roku wymienia się kosztowny filtr PP966 za 55-80zł w zależności jak kto zdziera. Mało kto zdaje sobie sprawę po co ten korek u dołu filtru. Jak następnym razem będę coś robił to wrzucę zdjęcie słoiczka z syfem. Jakby producent nie przewidział potrzeby jego opróżniania to by nie robił otworu...

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #163067 Wysłany: 29 Sie 2008, 14:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
na allegro, gość sprzedaje silnik od wspomagania, lub proponuje naparwę, przelutowanie także z wymianą przekaźników.. Silniczek lub naprawa 130zł. A jak tylko przelutować to zrób to sam, może luty masz ok...

Ja sam przelutowałem, ale u mnie padła cewka. Zresztą, napisałem sporego manuala ile to ja się z tym miałem hehe:)


Image


Image

Już przelutowany i złożony:D


Image

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #163225 Wysłany: 29 Sie 2008, 21:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Jak tak patrze na tematy na forum to punto II to chyba najbardziej awaryjny samochód :) Przyznaje się moje też się popsuło, po zakupie (120kkm) - z przodu 2 wahacze, końcówki drążków, z tyłu amortyzatory i odbojniki. No i komplet pasek rozrządu, kilka rolek, pasek napędów innych, olej w silniku i skrzyni, filtry wszystkie oraz akumulator trochę za duży :). Tylko to zrobiłem i do tej pory jakoś jeżdżę, dobija mnie tylko wymiana oleju co 10kkm. Z usterek które odkryłem po zakupie to uwalony przepływomierz, linka hamulca tył, uszkodzone EGR i urwanie tłumika końcowego na offroad. ale to proste i tanie w usunięciu usterki, Generalnie zainwestowałem w samochód mniej niż mój znajomy w Audi a4 1.9TDI z 96r. a on od zakupu chyba 10kkm nie przejechał...

Proponuje nie grzebać się w samochodzie tylko jeździć :)!!!

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #163454 Wysłany: 30 Sie 2008, 13:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
niestety nieraz jest tak, że jak nie pogrzebiesz w aucie to nie pojedziesz.... :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167784 Wysłany: 16 Wrz 2008, 18:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
Przymierzam się do zaślepienia EGR.
czy wystarczy odkręcic 2 sruby imbusowe z góry tak jak na zdjeciu?
czasem ludzie opisują dodatkowe zabiegi jak np odkręcanie srub z dołu czy z boku. wydaje mi się ze wystarczy tylko te 2 imbusowe wykrecic, wsadzic blaszke i spowrotem przykrecic.
ponizej foto z zaznaczonym miejscem o ktore mi chodzi. pozdroo

Image

[ Dodano: 16 Wrz 2008 18:57 ]
Dziś wymieniono w mym punciaku:
- filtr powietrza
- filtr oleju
- filtr paliwa
- 4.3 L Mobil 1 10 W/40 półsyntetyk turbo diesel
- zaślepiono EGR (blaszką projektu Reminda)
Koszt całkowity - 288zł

wrażenia na + :
- silnik pracuje znacznie ciszej z naciskiem na "znacznie"
- szybciej rozpędza się na niższych biegach
- poprawiła się dynamika jazdy
- znacznie zmniejszyło się szarpanie na wyższych biegach przy niższych obrotach (praktyczne nie wyczuwalne)

wrażenia na - :
- znacznie wydłuzony czas nagrzewania kabiny (przez zaślepiony EGR)

Ogólnie jestem zadowolny:), gdy mechanior zobaczył moj stary filtr powietrza to za głowę się złapał. Był on strasznie pokrzywiony (jakby byl wsadzany na siłę) jego światło miało kształt jajowaty i był czarny od kurzu.

cały zabieg wykonany w ~30 minut.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1325 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO