|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
remind |
#156479 Wysłany:
13 Sie 2008, 12:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
639 napisał(a): Tom83 opowiedz dokładniej o tym szarpaniu. mi czasem przyszarpie ale nie wiem ile mam wowczas obrotów bo mam podstawowy licznik, bez obrotomierza. dzieje się tak gdy przy predkosci ok 60 km/h wciskam 5 bieg. tlumacze to tym ze zmulam go wiec redukuje do 4 bujam sie tak do 75 i wowczas mu zapodaje 5:) mam sie tym przejmowac? czy nie? na nizszych biegach tez czasem go szrpnie gdy zbyt wczesnie zapodam wiekszy bieg i robię tak ze znowu redukuje rozpedzam sie bardziej i wowczas jak dam wyzszy to juz idzie plynnie. nie mam "wyczajonego" tego auta jeszcze bo maloze jezdze (z racji ze dopiero kurs prawka robie) na codzien uzytkowuje go moja Luba:) pozdrawiam nocnych marków:)
60km/h na V to za wolno, przy 90km/h masz 2250rpm, więc proporcjonalnie 1500rpm przy 60km, dzisiaj będę jechał w trasie to spisze jakie są obroty na poszczególnych biegach to nie będziesz musiał kupować licznika z obrotomierzem. najlepiej sie jeździ od 2000 do 3500rpm - ma największy moment. Ogólnie samochód zaczyna ładnie przyśpieszać na V od 70-75km na V, bardzo ładnie od 90.
Poniżej wykres momentu, widać wyraźnie że od 1500 zaczyna się jakikolwiek normalny, a od 2000 to praktycznie stały ok 118nm.

_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
|
|
639 |
#156485 Wysłany:
13 Sie 2008, 12:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#156494 Wysłany:
13 Sie 2008, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
tom83 napisał(a): dziś wymieniłem końcówki wtrysków przy moim 1.9 d. auta pracuje ciszej i wg wskazań komputera pali 0.5 litra mniej. jutro jade na komputer bo okazało sie ze egr mi działa ale auto dymi jak cholera no i szarpie na 4 biegu poniżej 2 tys. obrotów. założyłem nowy filtr paliwa i powietrza. zobaczymy co jutro powie facet z warsztatu. ja mam to szczęście ze wszystkie mechaniczne naprawy wykonuje sam bo inaczej to by mnie nieźle wydoili z siana bo najczęściej w serwisach diesla zakładają części za kupę kasy i nie zawsze pomaga...  W związku z tym mam pytania dużo dałeś za wymianę końcówek ? wszystkie do wymiany ? dużo z tym roboty? U mnie komputer nie wskazywał żadnych błędów w związku z EGR a nie szło jechać tak się muliło i szarpało. Dopiero jak się nagrzał silnik to czasami ok działało, ale wystarczyło trochę zjechać z górki puszczając gaz i od razu na dłuższy czas się zamulał. Mechanicy stawiali na pompę ( 4000-4500tys zł regeneracja) i zrobili mi gratis ustawienie rozrządu bo był przestawiony o 2 zęby na pasku. W końcu z mechanicy ASO Fiat się poddali, policzyli tylko za wymianę tłumika i oleju  Obecnie samochód ani razu się nie zamulił. [ Dodano: 13 Sie 2008 14:11 ]639 napisał(a): oo świetnie:) bardzo sie przydadza te spesyfikacje prędkosc - obroty a powiedz mi remind jakie jest wowczas zuzycie paliwka? bo skoro wysoko dizelka krecisz to chyba zasysa wiecej co nie? zamówiłem dzis 2 tubki takiego specyfika http://www.autokosmetyki.pl/efface_rayu ... ,p107.htmlczy stosował kto moze ta paste? pozdrawiam
nie przejmuje się spalaniem, czerpie przyjemność z jazdy na wyższych obrotach. 1L w jedną czy drugą stronę nie robi różnicy i tak mało pali.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
tom83 |
#158250 Wysłany:
18 Sie 2008, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 27
|
remind
koncowki założyłem sam. miałem jakieś inne (używane). tamte w ogóle nie rozpylały tylko lały ON. dwie były jeszcze możliwe ale i tak założylem inne
jestem w posiadaniu sprzętu do sprawdzania wtrysków, stary ale jary,
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#158313 Wysłany:
18 Sie 2008, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
tom83 napisał(a): remind koncowki założyłem sam. miałem jakieś inne (używane). tamte w ogóle nie rozpylały tylko lały ON. dwie były jeszcze możliwe ale i tak założylem inne jestem w posiadaniu sprzętu do sprawdzania wtrysków, stary ale jary,
no właśnie nie wiem na czym polega ta wymiana końcówek, trochę zrobiłem km swoim a nie wykręcałem w ogóle wtryskiwaczy żeby sprawdzić. Na razie samochód ani nie dymi, ani nie kopci, na mój gust to zawsze ma za mało mocy:) Masz może jakieś zdjęcia żeby tu wrzucić tych zużytych jak to w ogóle wygląda? Wtryskiwacze da się samemu sprawdzić ?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
tom83 |
#158641 Wysłany:
19 Sie 2008, 18:24; Temat postu: remind |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 27
|
na oko nic nie sprawdzisz. potrzebny jest przyrzad do sprawdzania wtrysków. ja sprawdziłem bo mam sprzet i nic mnie to nie kosztuje. a poza tym walcze ciagle ze szarpaniem i sprawdzam co sie da. na kompie wykazalo ze mam uszkodzony silownik klapki powietrza zasysanego. w sumie to nikt nie wie co to może byc, ale bede próbował dalej może w końcu coś wykombinuje. jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc. auto normalnie jeździ ale szarpie poniżej 2 tys. obrotów ok. 1800 i później przy 2200-2400 na 3,4 i 5 biegu....... 
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#158892 Wysłany:
20 Sie 2008, 13:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Odpinałeś może przepływomierz? tam jest wlaśniethrottle flow lub thermal sensor error często. I to trzeba skasować. Jak źle działa przepływomierz a nie ma błędu to jest błąd w pompie  taka ciekawostka. Autko wtedy się muli. A filtry paliwa ok? odpowietrzone wtryskiwacze? Jak masz klimatyzacje to może paść sprzęgiełko w klimie i nie rozłącza sprężarki. Wtedy właśnie szarpie cały czas na obrotach ~2400
Jak sprawdzałeś wtryskiwacze to na pewno też sprężanie przy okazji, jakie masz wyniki na poszczególnych cylindrach?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
tom83 |
#158921 Wysłany:
20 Sie 2008, 18:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 27
|
remind
sprężania nie sprawdzałem. mam założone nowe pierścienie i wałek rozrządu.
wałek mam po regeneracji u świątka w bydgoszczy, cena 320 pln z przesyłką.
nowy kosztuje 350 pln, ale odradzam gdyż z doświadczenia wiem, że są ze słabego materiału i długo nie pociągną... poza tym wałek po regeneracji ma krzywki z twardszych materiałów, wizualnie robota wykonana perfekt, myślę że warto im zaufać bo wałki rozrządu świątek robi od dawna i przede wszystkim do samochodów rajdowych...
sprzęgło od klimy mam dobre, klima działa normalnie ale to szarpanie mnie kiedyś wykończy. tak jak piszesz mam błąd tej klapki w przepływomierzu. facet mi to wykasował ale za chwilę znów zaczął szarpac. możliwe że mam gdzieś uszkodzony kabel który idzie do przepływomierza i dlatego wciąż wyskakuje błąd... [ Dodano: 20 Sie 2008 18:23 ]remind !!!!!!!!
mam prośbe. masz takie punto jak ja. sprawdź w swoim gdzie jest podłączona wtyczka ze zdjęci  a. u mnie wisi bezpańsko i nie wiem gdzie ją podłączyć [ Dodano: 20 Sie 2008 18:28 ]jak widzisz na zdjęciu:
1-kabel do skrzynki bezpieczników
2-kabel od wtyczki ???????
3-kabel do egr, czujnika wody i na końcu do przepływomierza
4-kabel do alternatora,rozrusznika,świec i pompy paliwa
5-wtyczka??????????
nie wiem gdzie powinna być ta wtyczka wpięta.........
znajduje się ona pod przewodami z nagrzewnicy
myślę że znajdziesz...
z góry dzięki....
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#159041 Wysłany:
20 Sie 2008, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
tom83 napisał(a): remind sprężania nie sprawdzałem. mam założone nowe pierścienie i wałek rozrządu. wałek mam po regeneracji u świątka w bydgoszczy, cena 320 pln z przesyłką. nowy kosztuje 350 pln, ale odradzam gdyż z doświadczenia wiem, że są ze słabego materiału i długo nie pociągną... poza tym wałek po regeneracji ma krzywki z twardszych materiałów, wizualnie robota wykonana perfekt, myślę że warto im zaufać bo wałki rozrządu świątek robi od dawna i przede wszystkim do samochodów rajdowych... sprzęgło od klimy mam dobre, klima działa normalnie ale to szarpanie mnie kiedyś wykończy. tak jak piszesz mam błąd tej klapki w przepływomierzu. facet mi to wykasował ale za chwilę znów zaczął szarpac. możliwe że mam gdzieś uszkodzony kabel który idzie do przepływomierza i dlatego wciąż wyskakuje błąd... [ Dodano: 20 Sie 2008 18:23 ]remind !!!!!!!! mam prośbe. masz takie punto jak ja. sprawdź w swoim gdzie jest podłączona wtyczka ze zdjęci  a. u mnie wisi bezpańsko i nie wiem gdzie ją podłączyć [ Dodano: 20 Sie 2008 18:28 ]jak widzisz na zdjęciu: 1-kabel do skrzynki bezpieczników 2-kabel od wtyczki ??????? 3-kabel do egr, czujnika wody i na końcu do przepływomierza 4-kabel do alternatora,rozrusznika,świec i pompy paliwa 5-wtyczka?????????? nie wiem gdzie powinna być ta wtyczka wpięta......... znajduje się ona pod przewodami z nagrzewnicy myślę że znajdziesz... z góry dzięki....
ten przewód wydaje się że idzie w okolice egr i koła dwumasowego , a sprawdz czy masz wpięty czujnik na skrzyni biegów od strony chłodnicy, może to to. Ale jutro przy dziennym świetle obadam,
jaki ty masz przebieg że zmieniałeś pierścienie i wałek? jakie są objawy tego uszkodzenia? a przepływomierz to zmień na nowy lub tańszy odnowiony carcassy. Niestety nie ma zamienników obecnie, a pewnie jak się pojawią to będzie tak jak z przepływkami do TDI, ze jedna działa, jedna nie działa. bo w oryginalnym guma się uszkadza w przeponie i jest niefunkcjonalny.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
tom83 |
#159437 Wysłany:
21 Sie 2008, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 27
|
remind
przebieg 65 000 km. jak kupiłem to miał 44 500. jest książka serwisowa ale co z tego jak silnik wadliwy. pierścienie wymieniłem przy okazji wymiany wałka. 160 pln komplet. objawy były takie że auto zaczęło dymić spalanie wzrosło i silnik nie miał mocy. zdjąłem pokrywę zaworów a tam dwie krzywki zjechane na okrągło... więc chcąc niechcąc musiałem wymienić.
czujnik od strony chłodnicy jest podpięty ( wsteczny bieg) poza tym przewód jest krótki ok 40 cm więc do skrzyni nie sięgnie........
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#160024 Wysłany:
23 Sie 2008, 07:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
A jaka była przyczyna uszkodzonych krzywek? Bo nie wierze żeby po takim przebiegu sam z siebie wałek siadł i coś musiało to spowodować. To patrze że mały przebieg a już remont trzeba było robić. ja to przy 160kkm sprawdzałem luzy na zaworach to właśnie były ok i nic nie trzeba było tam robić. A to polskie autko?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
tom83 |
#160166 Wysłany:
23 Sie 2008, 19:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 27
|
auto z francji. co do krzywek to chyba słaby materiał albo olej.......kumpel przy bravo wymieniał wałek już 2 razy........
[ Dodano: 23 Sie 2008 19:30 ] w poniedziałek jadę swoim '' szarpaczem'' do szpeca od elektroniki, może on coś pomoże....
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#160220 Wysłany:
23 Sie 2008, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Mój też prawie z Francji - Luksemburg. A ogólnie to musi być jakiś naprawdę spec. Bo nie oszukujmy się większość to o kant. D 
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
tom83 |
#160474 Wysłany:
24 Sie 2008, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 27
|
już kiedyś mi pomógł przy innym aucie, zobaczymy czy da radę z tym dziadostwem...
|
|
Góra |
|
 |
dziq78 |
#160522 Wysłany:
25 Sie 2008, 07:36; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 16 Paź 2007, Posty: 55
|
remind napisał(a): 60km/h na V to za wolno, przy 90km/h masz 2250rpm, więc proporcjonalnie 1500rpm przy 60km, dzisiaj będę jechał w trasie to spisze jakie są obroty na poszczególnych biegach to nie będziesz musiał kupować licznika z obrotomierzem. najlepiej sie jeździ od 2000 do 3500rpm - ma największy moment.
Ja generalnie swoim klekotem staram się zmieniać biegi w momencie kiedy prędkość osiąga krotność 20km/h na danym biegu, np.: z I na II przy 20, z II na III przy 40, z III na IV przy 60. Z V różnie w zależności od warunków jak z górki to ok. 70.
_________________ Fiat Punto II 1.9D 60KM 2001
190950km (2.02.2009 r.) - ostatnia wizyta na forum
~212000km (02.12.2010 r.) - w ogóle mało jeżdżę
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#161585 Wysłany:
27 Sie 2008, 09:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
Witam.
czy któryś z uzytkowników klekotów przeprowadza zabieg zlewania wody z filtra paliwa?
jak czesto powinno przeprowadzać taki zabieg.
i najwazniejsze: jak to zrobic? gdzie filtr sie znajduje? jak ktos dysponuje fotosami to też poproszę
pozdrawiam:)
|
|
Góra |
|
 |
tom83 |
#161872 Wysłany:
27 Sie 2008, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 27
|
filtr paliwa przy 1,9 d znajduje sie po prawej stronie komputera silnika na ścianie grodziowej. aby wylać wodę z filtra najlepiej go wyjąc i odkręcić plastikową nakrętkę znajdującą się na spodzie filtra. po wylaniu zawartości najlepiej zalać filtr paliwem ON , dzięki temu nie zapowietrzysz układu zasilania, potem montujesz filtr i po zabiegu...
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#161873 Wysłany:
27 Sie 2008, 19:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
dziki tom83 za info. a powiedz mi jeszcze czy ten zabieg wylewania wody tez trzeba robic gdy stosuje się desperatory? ja zacząlem uwywac castrol DTA. i czy przy stosowaniu desperatora można wydłużyć zywotność filtra?
pytam bo przymierzam się do zmiany oleju (za ok 1200km) i chce wymienic tez filtr powietrza oleju ale czy muszę tez paliwa?
pozdroo 
|
|
Góra |
|
 |
tom83 |
#162535 Wysłany:
28 Sie 2008, 18:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 27
|
miałem już kilka aut z silnikiem diesla i nigdy nie spuszczałem wody z filtra paliwa, nie stosuję też desperatorów...ale życzę udanej akcji....
[ Dodano: 28 Sie 2008 18:54 ] filtr paliwa lepiej zmieniac bo wiadomo jakie jest u nas paliwko........ ostatnio też wymieniałem...85 pln
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#162623 Wysłany:
28 Sie 2008, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
ok tom83 teraz juz wszystko wiem
dzieki i pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#162997 Wysłany:
29 Sie 2008, 11:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
tom83 napisał(a): miałem już kilka aut z silnikiem diesla i nigdy nie spuszczałem wody z filtra paliwa, nie stosuję też desperatorów...ale życzę udanej akcji....
[ Dodano: 28 Sie 2008 18:54 ] filtr paliwa lepiej zmieniac bo wiadomo jakie jest u nas paliwko........ ostatnio też wymieniałem...85 pln
Zauważyłem że nikt nie opróżnia tego osadnika. Na przeglądach też nikt w to się nie bawi. Tylko co roku wymienia się kosztowny filtr PP966 za 55-80zł w zależności jak kto zdziera. Mało kto zdaje sobie sprawę po co ten korek u dołu filtru. Jak następnym razem będę coś robił to wrzucę zdjęcie słoiczka z syfem. Jakby producent nie przewidział potrzeby jego opróżniania to by nie robił otworu...
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#163067 Wysłany:
29 Sie 2008, 14:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#163225 Wysłany:
29 Sie 2008, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Jak tak patrze na tematy na forum to punto II to chyba najbardziej awaryjny samochód  Przyznaje się moje też się popsuło, po zakupie (120kkm) - z przodu 2 wahacze, końcówki drążków, z tyłu amortyzatory i odbojniki. No i komplet pasek rozrządu, kilka rolek, pasek napędów innych, olej w silniku i skrzyni, filtry wszystkie oraz akumulator trochę za duży  . Tylko to zrobiłem i do tej pory jakoś jeżdżę, dobija mnie tylko wymiana oleju co 10kkm. Z usterek które odkryłem po zakupie to uwalony przepływomierz, linka hamulca tył, uszkodzone EGR i urwanie tłumika końcowego na offroad. ale to proste i tanie w usunięciu usterki, Generalnie zainwestowałem w samochód mniej niż mój znajomy w Audi a4 1.9TDI z 96r. a on od zakupu chyba 10kkm nie przejechał...
Proponuje nie grzebać się w samochodzie tylko jeździć  !!!
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
tom83 |
#163454 Wysłany:
30 Sie 2008, 13:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 27
|
niestety nieraz jest tak, że jak nie pogrzebiesz w aucie to nie pojedziesz.... 
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#167784 Wysłany:
16 Wrz 2008, 18:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
Przymierzam się do zaślepienia EGR.
czy wystarczy odkręcic 2 sruby imbusowe z góry tak jak na zdjeciu?
czasem ludzie opisują dodatkowe zabiegi jak np odkręcanie srub z dołu czy z boku. wydaje mi się ze wystarczy tylko te 2 imbusowe wykrecic, wsadzic blaszke i spowrotem przykrecic.
ponizej foto z zaznaczonym miejscem o ktore mi chodzi. pozdroo
[ Dodano: 16 Wrz 2008 18:57 ]Dziś wymieniono w mym punciaku:
- filtr powietrza
- filtr oleju
- filtr paliwa
- 4.3 L Mobil 1 10 W/40 półsyntetyk turbo diesel
- zaślepiono EGR (blaszką projektu Reminda)
Koszt całkowity - 288zł
wrażenia na + :
- silnik pracuje znacznie ciszej z naciskiem na "znacznie"
- szybciej rozpędza się na niższych biegach
- poprawiła się dynamika jazdy
- znacznie zmniejszyło się szarpanie na wyższych biegach przy niższych obrotach (praktyczne nie wyczuwalne)
wrażenia na - :
- znacznie wydłuzony czas nagrzewania kabiny (przez zaślepiony EGR)
Ogólnie jestem zadowolny:), gdy mechanior zobaczył moj stary filtr powietrza to za głowę się złapał. Był on strasznie pokrzywiony (jakby byl wsadzany na siłę) jego światło miało kształt jajowaty i był czarny od kurzu.
cały zabieg wykonany w ~30 minut.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|