You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 19:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1325 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #177900 Wysłany: 08 Paź 2008, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
dzikie chlopaki za zainteresowanie sie tematem :)
poczekam jaka diagnoze postawi tom83 po wymienie przepływki.

pozdroo

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #177990 Wysłany: 08 Paź 2008, 23:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
witam
jak wymiana przepustnicy, pomogła?
mam podobny problem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178133 Wysłany: 09 Paź 2008, 17:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
byłem dzis w ASO fiat. zamontowali nowy przepływomierz, skasowali błąd, 380 pln, mechanik przejechał sie, powiedział ze wszystko ok. zapłaciłem, wsiadłem ujechałem 100m i okazało sie ze nic nie jest ok... jak szarpało tak szarpie... podłączyli do kompa i wyskoczył błąd ----czujnik pozycji wirnika ( obciążenia maksymalnego)....w tym przypadku nowa przepływka posłużyła tylko jako pomoc w wykryciu prawdziwego błędu... zaproponowali mi pompe za ponad 3000 pln. podziekowałem... po krotkiej kłótni oddali 380 pln, zabrali przepływke i sie rozstalismy... czujnik ten znajduje sie w pompie wtryskowej, nie występuje jako czesc zamienna... bez sensu. pompa sklada sie z kilkunastu czesci a serwis chce wymieniac całosc.
:hahaha:

[ Dodano: 09 Paź 2008 17:10 ]
przepływomierz nie ma zadnego wpływu na to szarpanie... teraz musze załatwic ten czujnik.. jesli ma ktos cynk na kogos kto zajmuje sie takimi sprawami to dajcie znac... jesli chodzi o ASO fiat to nie polecam... mialem nadzieje ze pomoga ale niestety...
:E

[ Dodano: 09 Paź 2008 17:23 ]
wkrecac i wykrecac to sam potrafie... :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178156 Wysłany: 09 Paź 2008, 18:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
wsółczuje nerwów ale i podziwiam wytrwałości. ja po wypłacie pojade u mnie w Bielsku-Białej do pompiarza i sprawdze wtryski i pompe, przedstawie mu tez tę opcje którą Ty wymieniłes, ciekawe czy da się regenorowac ten czujnik bo moze brudny on albo cos a jak nie to moze da się wstawic jakis "powiedzmy ze podobny"
pozdrawiam i zarazem dziekuje bo u mnie pewnie to samo siadło.

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178173 Wysłany: 09 Paź 2008, 19:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Nie raz pisałem omijać ASO, na diagnozę można pojechać, ale tylko tyle.. Jak mi padło wspomaganie to też jedynie co powiedział mechanik to to żebym szedł na sklep i zapytał sie ile kosztuje cała kolumna, bo oni nie robią tylko całość wymieniają.. Sorki, ale wymienić całość to sorry, ale i Ja Potrafię :twisted:

Wiesz popytaj może na allegro... zobacz kto sprzedaje części do kropka, w tym do diesla.. Powiedz jaka sprawa, weź telefon, i się dogadasz, chłopy wszystko wymontują..

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178296 Wysłany: 10 Paź 2008, 07:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
tom83 tak sobie pomyslelem ze moze istnieje opcja oszukania tego czujnika?
skoro podaje on dane do kompa (sterownika) to moze da sie przypisac mu (kompowi/sterownikowi) stale wartosci by pobieral je ze swej bazy danych a nie z zepsutego czujnika w czasie rzeczywistym?
albo oddac czujke do speca od elektroniki?

pozdroo

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178332 Wysłany: 10 Paź 2008, 11:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
tom83 napisał(a):
byłem dzis w ASO fiat. zamontowali nowy przepływomierz, skasowali błąd, 380 pln, mechanik przejechał sie, powiedział ze wszystko ok. zapłaciłem, wsiadłem ujechałem 100m i okazało sie ze nic nie jest ok... jak szarpało tak szarpie... podłączyli do kompa i wyskoczył błąd ----czujnik pozycji wirnika ( obciążenia maksymalnego)....w tym przypadku nowa przepływka posłużyła tylko jako pomoc w wykryciu prawdziwego błędu... zaproponowali mi pompe za ponad 3000 pln. podziekowałem... po krotkiej kłótni oddali 380 pln, zabrali przepływke i sie rozstalismy... czujnik ten znajduje sie w pompie wtryskowej, nie występuje jako czesc zamienna... bez sensu. pompa sklada sie z kilkunastu czesci a serwis chce wymieniac całosc.
:hahaha:

[ Dodano: 09 Paź 2008 17:10 ]
przepływomierz nie ma zadnego wpływu na to szarpanie... teraz musze załatwic ten czujnik.. jesli ma ktos cynk na kogos kto zajmuje sie takimi sprawami to dajcie znac... jesli chodzi o ASO fiat to nie polecam... mialem nadzieje ze pomoga ale niestety...
:E

[ Dodano: 09 Paź 2008 17:23 ]
wkrecac i wykrecac to sam potrafie... :>



Najpierw pojedź niech ci sprawdzą wtryskiwacze - od tego nierówno pracuje pod obciążeniem na niskich obrotach. Jak cokolwiek nawet 1 nie tak to czyść bak i wymieniaj końcówki. Reszty się nie dotykaj, tzn. czujników.

Na pompie Lucas siada taki elektrozawór odcinając. Od tego jest nieznany błąd. Koszt ok 300zł. Objawem jest to że silnik chwilę się kręci czasami po wyjęciu kluczyków ze stacyjki. Wymiana na pompie rozwiązuje problem.

W części ASO pracują same patałachy i naciągacze. :) więc omijaj. Najlepsze są brudne warsztaty...

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178338 Wysłany: 10 Paź 2008, 11:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
przed chwilą dzwoniłem do serwisu BOSHA i usłyszełem ze wtryskiwaczy sie nigdy nie czyści :shock:
dzwoniłam tez do kolesia który ogłasza sie: ...."wtryskiwacze..." i on powiedział ze szarpanie nie ma nic wspólnego z wtryskami tylko z przestawionym zapłonem. w co tu wierzyc? kazdy by tylko kase wyciągał...

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178366 Wysłany: 10 Paź 2008, 12:47; 
 Temat postu:
Tak się zastanawiam... co to był za fachowiec od przestawionego zapłonu w klekocie? :hahaha: Wywal jego numer telefonu jak najszybciej i zapomnij o nim.
Serwisy traktują wtryskiwacze jako część nienaprawialną. Jak coś się dzieje to trzeba wymienić. Szukaj takich fachowców którzy specjalizują się w Dieslach, zwłaszcza w kwestii zasilania paliwem, chociaż ja i tak stawiam na uwaloną przepływkę.

Btw i tak macie nieźle z tymi klekocikami, spróbujcie wymienić/zregenerować wtryskiwacze w mercedesowym CRD...


Góra
  
 
 
 Post #178378 Wysłany: 10 Paź 2008, 13:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
mrider co do przepływki to tom83 pare postów wyżej opisał dokładnie tę kwestie.
a opini na temat uszkodzenia/wady jest tyle ile kropków na globie hej:)

ps: mrider skad jestes?

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178380 Wysłany: 10 Paź 2008, 13:38; 
 Temat postu:
639 tu masz stuprocentową rację że tyle różnych uszkodzeń ile aut. Ja na klekotach się nie znam ale w Alfie miałem niemalże identyczne objawy jakie opisałeś i po wymianie przepływomierza auto chodzi dobrze. Też mi chcieli pompę wymieniać itd. Silnik jest fiatowski i bardzo zbliżony do 1.9
Najlepiej by było jakbyś miał możliwość przetestowania auta na przepływce kolegi itp.

Pozdro z okolic Neapolu ;)


Góra
  
 
 
 Post #178382 Wysłany: 10 Paź 2008, 13:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
dzwonilem do innego serwisu BOSHA i umowilam sie na przyszly tydzien.

Neapol powiadasz, myślalem ze z Turynu:
Fabrica
Italiano
Automobile
Torino
:E

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178405 Wysłany: 10 Paź 2008, 14:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 27
według mnie powodem szarpania jest pompa wtryskowa a dokładniej czujnik pozycji wirnika (obciążenia maksymalnego). załączam foto
1-to czujnik
2- to wirnik

wirnik chodzi w czujniku, ustala jego pozycję i na tej podstawie ustalana jest dawka paliwa. jesli jest on uszkodzony to podaje błędnie pozycje wirnika i nieodpowiednią dawke paliwa.
tak to rozumiem i myślę że tak to działa.

[ Dodano: 10 Paź 2008 14:50 ]
Image

[ Dodano: 10 Paź 2008 14:56 ]
bede działał. jak naprawie to dam znac... a jak nie to bede szukał dalej...
8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178470 Wysłany: 10 Paź 2008, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
jak masz czujnik i wirnik jeszcze na wierzchu zrób kilka zdjęć szczególnie tam gdzie są jakieś przewody
jestem automatykiem
może dojdę na jakiej zasadzie to działa
daj fotkę z kąt to wykręciłeś


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178811 Wysłany: 11 Paź 2008, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
Chciałem poruszyc kolejną kwestie, mianowicie klekotania. wedrując po necie znalazlem forum (mazdy w dizlu) na ktorym ludziska narzekaja na dzwiek swego silnika. zaciekawiło mnie to i poszedlem odpalic swego i nasłuchiwac. co słyszałem to nie wiem bo sie nie znam :E ale jest wyrażny klekot/stukot do chodzący z okolic pompy wtryskowej. wyczytałem ze zjawisku wtryskiwania towarzyszy taki klekot ale gdy jest cos tam w srodku nie wyregulowane.
z związku z tym proponuje byśmy ponagrywali filmiki (z dzwiekiem) jak chodzą nasze super zajebiste motorki 1.9DS :E powsadzamy je na youtube i bedzie mozna sie wiele wiecej rzeczy dowiedziec:)

przy okazji opisze jaki mi sie zdarzył dzis przypadek
w ramach walki z nudą poszedłam do punto posprzątać je:)
uwinąłem sie szybko i czekając na kupmla postanowiłem odkręcic osłone pod kierownicą i poprawic te gumki od kierunkowskazów bo jak je uzywam to zawsze na wierzch wyłażą :E
zmontowałem wszystko jak bylo i....
nie mam wspomagania :(
odkrecilem na nowo, pomacalem wszystkie kable od centralki chyba ze sto razy i nadal nic:(
przybyl kumpel i postanowilismy pogrzebac przy bezpiecznikach od wspomagania i.... nie znalazłem ich :shock: .Na wewnętrzej stronie osłonki skrzynki bezpieczników jest "ściąga" ale nie bylo na niej ikonki od wspomagani, postanowilismy sie przejechac bo moze "w trasie zaskoczy" i o dziwo zaskoczyl i wspomaganie wróciło :E
przymomne ze jeszcze latem mialem problem ze wspomaganiem ale naprawiłem je według "przepisu Adasia" i było super, dziala do tej pory :E
nie mam pojecia co sie dzisiaj stało , ale pamietam ze podczas nakładania tego plastiku pod kierownice mocniej docisnąłem i strzelil lekko jakis plastik, pomyslalem ze to nic i nadal upychalem kable pod plastikiem.
potem myślalem ze rozwaliłem centralke :?
po jeździe po mieście kumplowi zgasło :lol: i przy kolejnym odpaleniu wspomaganie juz działało:E wyłaączalismy Kropa chyba ze sto razy po tym fakcie i kontrolka kierownicy juz sie nie zapalila:) - kamień mi zszedł z serca :E


pozdo i zapraszamdo dyskusji o filmikach o ktorych mowa na poczatku mego postu. ja mowie Wam dobranoc bo jutro dniówka :evil:

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178854 Wysłany: 12 Paź 2008, 10:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
nudziłem się wczoraj i apropo szarpania na 4 przy małej przedkości rozeprałem swoją przepustnicę
występuje w niej gumowa membrana

Image
Image

i niech nikt się nie łudzi wcześniej czy później u każdego popęka ta membrana od zwykłego zużycie gumy pod wpływem temp. która tam występuje
gdyby ktoś natrafił na zamiennik takiej membrany znacznie obniżyło by to koszty - nowa przepustnica 360zł
ps średnica zewnętrzna tej membrany to 45mm
membrana naciągnięta jest na plastikową konstrukcję (środek na drugim zdjęciu) - średnica zewnętrzna tego plastiku 33 mm
głębokość plastiku na który trzeba naciągnąć membrane to 9 mm[/img]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179044 Wysłany: 12 Paź 2008, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Odnośnie przepływomierza można kupić dużo tańszy odnowiony "carcassa" w aso fiacie, w rezultacie otrzymujemy i tak nowy sprzęt a dużo tańszy.

Odnośnie wtryskiwaczy bo było poruszane to na pewno się czyści lub wymienia same końcówki. U mnie szarpanie ustało po naprawie wtryskiwaczy. Widziałem jak rozpylały na testerze.... tragedia. Odnowione idealnie i nic nie szarpie. mozna 20km/h jechać np. III biegu i bez szarpania...

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179256 Wysłany: 13 Paź 2008, 18:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
jestem po wizycie w ASO
EXAMINER podpiety podczas jazdy wykazywal kilka razy błąd EGR-u i przepływki (ktora jak sie okazało nie jest przepływką tylko elektrozaworem cos tam cos tam...)
zgarneli 68,32zł i powiedzieli ze jak tego nie zrobie to nic sie nie stanie:) i moge smigac bez tego. wycenili mi produkty o kodzie
46554559 na 294,32zł netto
71788621 na 350,55 zł netto



wróciłem do domu i wyjąłem przepływke i tak jak mentor_13 tez mam popękana gumke ale co dalej?

[ Dodano: 13 Paź 2008 18:02 ]
haha ta moja przepływka to chyba jest szczątkowa
na foto mentora_13 ma ona jeszcze taka klapke a ja mialem tylko to co co widac na róze dolotu i zamiast klapki to wystający drut
tu ponizej foto jak to powinno wygladac

Image


chyba czas zbierac na przepływke :E

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179291 Wysłany: 13 Paź 2008, 18:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 16 Paź 2007,
Posty: 55
639Jak tylko znajdę płytkę to postaram się opisać za co odpowiedzialny jest ten zawór (nazywają go bodajże "motylkowy" - butterfly). A o ile mnie jeszcze pamięć nie zawodzi :) to w 1.9DS nie ma czegoś takiego jak przepływomierz, a ten nazwijmy go "zawór motylkowy" umieszczony za filtrem powietrza ma ściśle współpracować z EGR oraz dodatkowo ma umieszczony w sobie czujnik temperatury zasysanego powietrza (po odłączeniu od niego wtyczki EDC otrzymuje info o temp powietrza -30*C co w dużej mierze może powodować nietypową dawkę paliwa).
tom83 Na znanym potralu aukcyjnym niedawno widziałem pompę do naszych ropniaków za 450 PLN (nie wiem w jakim stanie) ale może elektrozawory ma sprawne. Jakby co to szukaj w tytule Fiat Punto 1,7 td ale zwracaj uwagę na zdjęcia bo gość chyba nie jest świadomy co handluje i ile to faktycznie kosztuje

_________________
Fiat Punto II 1.9D 60KM 2001
190950km (2.02.2009 r.) - ostatnia wizyta na forum
~212000km (02.12.2010 r.) - w ogóle mało jeżdżę :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179465 Wysłany: 14 Paź 2008, 07:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
dziq78 dokładnie tak jak mowisz, to nie jest zwykła przepływka ale cos na jej kształt jego pełna nazwa to chyba "przepustnica modyfikowanego przepływu" ale w EPERZE wystepuje pod nazwa elektozawór i ma numerek 46554559. tutaj na forum zwykłao sie na niego mówic przepływka i proponuje przy tym zostac by nie robic zametu a zainteresowani i tak beda wiedzic co to :E dzis poszukam na necie bo chyba jednak sie skusze na ta przepływke z racji ze mam szczątkową :?
chyba poprzedni własciciel ją tak potraktował ze z zewnątrz jest niby cała a w srodku sam drut. co za idiota z niego musiał byc :hahaha:

pozdroo

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179687 Wysłany: 14 Paź 2008, 19:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
nie chce zakładać innego tematu
oprócz problemów z przepustnicą mam jeszcze problem z biegami
tzn. jak jest gorąco lewarek zmiany biegów po przesunięciu na pozycję 1/2 lub 5/R nie wraca do pozycji wyjściowej
troche lepiej to wygląda jak jest zimno ale nawet stary polonez jest pod tym względem niedościgniony

sprawdzalem pod maską i nie widze tam żadnego układu powrotu typu sprężyna (są tylko przy skrzyni jakieś przeciwwagi)
wnioskuję że mam problem z linkami, skrzynią, lub jest jakiś mechanizm pod drążkiem zmiany biegów
mieliście taki przypadek?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179719 Wysłany: 14 Paź 2008, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
A ja jak poradziłem sobie z dymieniem, szarpaniem, ciężko chodzącą wajchą zmiany biegów ( smar miedziany ... ) to wymieniłem dzisiaj sobie tarcze (delphi) , klocki ( ate ), bębny, szczęki, odpowietrzyłem sprzęgło, wlałem 0.25 L 75w90, i 0.75L syntetyku, oring w chłodnicy oraz opaskę przy zbiorniczku wyrównawczym - mechanik razem skasował 680zł. Ręczny teraz na 2-3 ząbki to nie zjeżdża wogóle z pochylonego terenu.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179734 Wysłany: 14 Paź 2008, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
mentor_13 niestety nie pomogę bo u mnie wszystko gra az sie kumple dziwią ze tak ładnie biegi wchodzą :E
remind masz juz duzy prebieg, powiedz jak oceniasz punciaka z tym motorkiem? i czy to juz wszystkie wymiany jakie na dzin dzisiejszy znalazleś?
i czy wymiana tych podzespołów co teraz to robiłes to jest cena samych czesci czy juz z robocizną?

dzis zamówiłem przepływke vel elektrozawór za 359zł i do odebrania mam w czwatrek ok 9 rano :E
dordzcie mi drodzy przyjaciele czy po zamontowaniu przepływki (zamierzam zrobic to samemu) musze jeszcze jechac na kompa by skasowac błąd? czy samo zacznie działac prawidłowo? i co jesli nie zacznie? tzn jesli wciaz bedzie przymulony? i tak sobie mysle co sie stało i gdzie sie podziała reszta mojej przepływki, moze została w rurze od dolotu? hmmmm chcialbym ją odnalezc bo nie chce sytuacji ze bedzie gdzies tam sobie "lalac"
co do szrpania to dziś szrpnął tylko 4razy na dystansie ok 60km po miescie i albo mi sie wydaje albo te szarpniecia były delikatniejsze. nie wiem czy to zasługa STP czy moze podswiadomosc mi wkręca ze jest lepiej :E a załadowany w 4 osoby szedł tak samo jak z dwoma wiec chyba poprawa bo wczesniej starsznie go przymulało.

pozdroo

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179743 Wysłany: 14 Paź 2008, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
A ja wiem, może być, bardzo mało pali. Dobrze wyprzedza się na V biegu benzyny w trasie :) części 500zł, A 680zł to już robocizna i częściami. Narazie nie mam w planie żadnych napraw oprócz oleju a to się szybko kończy , co 2-3mc trzeba wymieniać.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179744 Wysłany: 14 Paź 2008, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
@remind mógłbyś rozwinąć wątek ciężko chodzącego drążka biegów i tego smaru? a poza tym jak zmieściłeś do punciaka akumulator 63Ah?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1325 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 53  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO