You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 22 Wrz 2021, 22:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #146290 Wysłany: 17 Lip 2008, 21:25; 
 Temat postu: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1.9MJ
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12700
Pomógł: 51
Do regeneracji będą potrzebne:

Zaciski :)
Image

Zaciski z PI GT, PIIfl 1.3MJ, 1.4 16V, 1.9MJ pod tarcze 257x20x40

(bardzo podobnie będzie ze wszystkimi zaciskami mk1&2 pod tarcze 257x12x40)

Zestaw naprawczy zacisku Ate z tłoczkiem 54mm ;)
Kupiłem Autofren D4025

Image

W środku znajdziemy:

1x Uszczelka tłoczka
1x osłonka tłoczka
2x osłonka prowadnicy zacisku
2x zatyczka osłonki prowadnicy zacisku
1x zatyczka odpowietrznika

Uszczelka tłoczka:
Image

Osłonka tłoczka:
Image

Osłonki i zatyczki prowadnicy:
Image

Zatyczka odpowietrznika:
Image

Taki zestaw naprawczy 1 zacisku kosztuje około 14zł w intercarsie.


Pasta do cylinderków i tłoczków hamulcowych:

Kupiłem pastę Ate - 23zł

Image


Odpowietrznik zacisku M8 1,60zł:

Image


Jak mamy to wszystko to zabieramy się do pracy :D


Krok1:

Przygotowanie zacisku do czyszczenia:

- Zdejmujemy druciany tłumik drgań zacisku,
- Odkręcamy 2 tulejki prowadnicy zacisku - imbus 7mm w tym momencie jarzmo i zacisk mamy osobno :P
- wyszarpujemy szczypcami osłonki prowadnic
- odkręcamy odpowietrznik płaską lub oczkową 8
- Wyciągamy tłoczek:

Są 2 sposoby:
1) W aucie jak jest podłączony (przed odkręceniem odpowietrznika) - kilka razy nacisnąć pedał hamulca i sam wyjdzie :D

ten sposób ma "-" - jak tłoczek spadnie to może sie porysować oraz zalejemy garaż płynem hamulcowym :>

2) Podważając go śrubokrętem raz z jednej, potem z drugiej itp... wkładamy śrubokręt w rowek osłonki tłoczka w tłoczku ;) Potem klucz jakiś na dystans jak tłoczek kawałek wyjdzie i dalej podważamy :)

Krok2:

Wyciągamy uszczelkę i osłonkę z zacisku

Krok3:

Robimy oględziny tłoczka :)

Image

Ryski niwelujemy papierem ściernym 800 potem 1200 i na końcu 1600 :)

Jeśli rysy są głębsze to ozięble żegnamy tłoczek i kupujemy nowy ;)

Krok4:


Czyścimy zacisk i jarzmo wiertarką i szczotką drucianą :) Pamiętając o okularach :!:


po wyczyszczeniu:

a) Zacisk:

Image
Image

b) Jarzmo:

Image
Image

Krok5:

Czyścimy wnętrze cylinderka zacisku z syfów itp itd, a na końcu umyć benzynką ekstrakcyjną ;)

Przed czyszczeniem:

Image

Po czyszczeniu:

Image


Krok6:

Czyścimy tłoczek :) Ścianki zewnętrzne myjemy benzyną ekstrakcyjną.

Krok7:

Smarujemy wnętrze cylinderka cienką warstwą pasty.

Image

Krok8:

Smarujemy uszczelkę tłoczka:

Image

... i wkładamy ją na miejsce :)

Image

Założoną uszczelkę można jeszcze raz przesmarować ;)

Krok9:

Smarujemy cienką warstwą pasty tłoczek i zakładamy na niego osłonkę tłoczka w ten sposób:

Image

Następnie przykładamy tłoczek z osłonką do cylinderka i wkładamy osłonkę na miejsce:

Image

po czym wsuwamy dalej tłoczek.... aż osłonka wskoczy do rowka w tłoczku:

Image

dociskamy osłonkę do rowka i wsuwamy tłoczek do końca :D

Image

Krok10:

wkładamy osłonki prowadnicy (żeby łatwiej weszły można posmarować pastą :P ):

Image
Image

smarujemy wnętrze osłonek prowadnic pastą:

Image

Tulejki też można posmarować cienką warstwą ;)

Image

Wkładamy tulejki do osłonki ;)

Image

... i usuwamy nadmiar pasty który wyszedł:

Image

Krok11:

Przykręcamy jarzmo imbusem 7 (przy montażu ostatecznym zalecam gwint tulejki oraz śruby mocujące jarzmo do zwrotnicy posmarować klejem do śrub)

Image
Image

zakładamy zatyczki :)

Image

krok12:

Wkręcamy odpowietrznik:

Image

dokręcamy (nie za mocno):

Image

... i zakładamy zatyczkę :)

Image

Zakładamy zaślepkę w miejsce gdzie przyjdzie przewód hamulcowy, zeby się wnętrze nie zasyfiło ;)

Zrobiłem taką z króćca starego przewodu hamulcowego zalepionego w miejscu przecięcia silikonem :P

Image

Możemy założyć tłumik drgań, żeby nie zgubił się nam :)

Image



Efekt końcowy:

Image
Image
Image

Prawie nówka 0)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW@138kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiat Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #674356 Wysłany: 11 Cze 2013, 19:28; 
 Temat postu: Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1.
Offline
Mr Schaft
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 1691
@IP - pamietasz może jaki tłoczek trzeba do tych zaciskow ?:) 54mmx 51.5 ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674366 Wysłany: 11 Cze 2013, 20:00; 
 Temat postu: Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1.
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9763
Pomógł: 34
średnica 54mm ale głębokość nie powiem CI ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674368 Wysłany: 11 Cze 2013, 20:03; 
 Temat postu: Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1.
Offline
Mr Schaft
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 1691
No wlasnie chyba bede musial wyciagnac stary i to pomierzyc zeby zlego nie kupic :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699808 Wysłany: 23 Lis 2013, 21:19; 
 Temat postu: Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adi
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: RŚL
Rejestracja: 03 Gru 2012,
Posty: 192
Ma ktoś może pojęcie jaki tłoczek wchodzi do zacisku w Punto 2 wersja 3d z silnikiem 1.2 16v? Chodzi mi szerokość i długość. Może jakiś link gdzie mogę kupić cały zestaw naprawczy ? Z góry dzięki za pomoc !!

[ Dodano: 23 Lis 2013 20:19 ]

Z racji że sam kupiłem tłoczek na allegro podaje wymiary: Tłoczek średnica/długość(mm): 48/52,8. Oczywiście jak najbardziej pasuje. Myśle że komuś może sie to przydać ;)

_________________
Moje Punto mk2 topic41237.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #724247 Wysłany: 03 Kwi 2014, 10:42; 
 Temat postu: Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Nisko
Rejestracja: 28 Gru 2012,
Posty: 251
Pomógł: 2
cropptown89, dzięki właśnie się bardzo przydało :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO