You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 11 Gru 2018, 02:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 96 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 
 Post #775075 Wysłany: 11 Maj 2015, 20:44; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 05 Gru 2010,
Posty: 621
Pomógł: 2
yacek _b napisał(a):
Koledzy tak informacyjnie , za sprawdzenie zaworów w ASO w Gdańsku + 2 płytki + nowa uszczelka + robocizna zapłaciłem 310 zł ( przebieg 63 tys. po 5 latach )

Masakra, mi dobry mechanik powiedział 50zł, każda płytka 10, uszczelke już kupiłem za 30zł, ale ASO jest wyjątkowe i ma swoje prawa..

_________________
Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d
Czarno-czerwony Progressive
Mój czarnuch


Góra
 Profil  
 

 
 Post #779280 Wysłany: 25 Cze 2015, 10:31; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 24 Cze 2015,
Posty: 20
yacek _b jak już wcześniej wspominaliśmy , my z tych ASO :) czyli mając 60tyś powinienem się udać na regulację , przy wymianie rozrządu przy okazji ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #779303 Wysłany: 25 Cze 2015, 14:06; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Kwi 2010,
Posty: 339
Pomógł: 1
patryk1985 co do regulacji zaworów to się stanowczo jakoś nie wypowiem , w książce jest info że powinno się sprawdzić przy 60 tys.km , co niektórzy nie sprawdzają , lub sprawdzają grubo powyżej tego przebiegu . Na pewno mocno zawyżyła cenę w ASO brana u nich uszczelka ( już nie chciało mi się szukać ) pod pokrywę zaworów - 72 zł.

_________________
Punto Evo Estiva Blue&Me (był :-( )
Ford Focus Trend Sport 1.6 Ti-VCT 125 KM ( jest :-) )


Góra
 Profil  
 
 
 Post #779307 Wysłany: 25 Cze 2015, 14:41; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 24 Cze 2015,
Posty: 20
yacek _b jasne, a powiedź mi proszę , czy musiałeś również dzień wcześniej zostawić kropka, bądź na cały dzień do regulacji?

dzięki za info !!!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #779325 Wysłany: 25 Cze 2015, 18:01; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Kwi 2010,
Posty: 339
Pomógł: 1
patryk1985 napisał(a):
yacek _b jasne, a powiedź mi proszę , czy musiałeś również dzień wcześniej zostawić kropka, bądź na cały dzień do regulacji?

dzięki za info !!!!


Wymianę rozrządu i regulację robiłem za jednym razem , przy regulacji auto musi postać ~1.5 godziny by silnik ostygł ( tak mi powiedziano ) . Ja oddałem auto o 10.00 , odbierałem o 14.00 ( dostałem SMS-a , że jest gotowe ) .

_________________
Punto Evo Estiva Blue&Me (był :-( )
Ford Focus Trend Sport 1.6 Ti-VCT 125 KM ( jest :-) )


Góra
 Profil  
 
 
 Post #779339 Wysłany: 25 Cze 2015, 21:30; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1263
Pomógł: 43
1,5 godziny to bardzo optymistycznie zwłaszcza w lecie :wink: Zawsze reguluje zawory po nocnym postoju. Teoretycznie zimny silnik a letni to jest znaczna różnica, sprawdzałem jak zmienia się luz zaworowy w funkcji temperatury oleju, przy letnim silniku luz jest inny niż na zimnym silniku. Ostatnio wymieniałem świece u siebie, wróciłem z pracy przed 16, za wymianę wziąłem się po 20 wieczorem, silnik nadal był letni :wink: Napewno wtedy bym nie sprawdzal luzu zaworowego :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #783094 Wysłany: 22 Sie 2015, 16:19; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Sie 2015,
Posty: 50
Pomógł: 1
Jak ktoś ma trochę zdolności technicznych i parę podstawowych narzędzi to śmiało może zabrać się samemu do regulacji.
Mnie regulacja zajęła około 3 godzin, ale najwięcej czasu straciłem na dostanie się do głowicy bo w Grande Punto robiłem to pierwszy raz i sporo problemów sprawiały różne wtyczki ARGHHH!!! i utrudniony dostęp do śrub - zwłaszcza w okolicach podstawy sterownika silnika. Sam pomiar i wyciąganie/wkładanie płytek jest prosty i przyjemny. Problem jest też z obracaniem wałkiem rozrządu tj. nie miałem odpowiednio dużej końcówki torx wobec czego musiałem popchnąć kilka razy samochód na biegu.
Stopek pokrywy zaworów nie spiłowałem bo spod pokrywy nie miałem żadnych wycieków. Oczywiście założyłem nową uszczelkę - koszt to niecałe 30zł. Płytek nie zamawiałem nowych bo mam dostęp do szlifierki magnetycznej i zeszlifowałem płytki co do setnej milimetra aby uzyskać potrzebny wymiar.
Przy okazji jest świetny dostęp do świec i warto od razu przeprowadzić wymianę.
Pozdrawiam :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #783269 Wysłany: 24 Sie 2015, 21:26; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 671
Pomógł: 18
Cytuj:
nie miałem odpowiednio dużej końcówki torx


Nasadka 15, grzechotka i można sobie kręcić wałem korbowym. Oczywiście z czuciem, żeby śruby nie odkręcić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #783376 Wysłany: 26 Sie 2015, 18:59; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Sie 2015,
Posty: 50
Pomógł: 1
W którym miejscu? Tą śrubą od koła pasowego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #783378 Wysłany: 26 Sie 2015, 20:06; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 671
Pomógł: 18
W osi wału korbowego; środkowa śruba koła pasowego wielorowkowego. (Z góry trzeba ją namacać bo jest wpuszczona w koło pasowe). Lepiej kręcić wałem korbowym bo przełożenie pomiędzy wałem korbowym, a wałkiem rozrządu wynosi 1:2. Mniejszy moment obrotowy jest potrzebny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #783382 Wysłany: 26 Sie 2015, 20:31; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Sie 2015,
Posty: 50
Pomógł: 1
Dałbym sobie niemal rękę uciąć, że siedzi tam śruba typu torx.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #783420 Wysłany: 27 Sie 2015, 08:07; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 671
Pomógł: 18
Teraz ja zapytam. Wg książki, do ustawienia pokrywy zaworów powinno się użyć specjalnej płytki mocowanej od strony sterownika silnika. Czy kolega używał tej płytki (nigdzie jej w handlu nie znalazłem), czy może daje się całość zmontować bez tego? Osobiście myślę, że to taki "chłyt martetindowi" bo pokrywa powinna osiąść tak samo, uwzględniając kołek ustalający w okolicy koła napędzającego wałek rozrządu.
Prosiłbym jeszcze o inne uwagi dotyczące rozrządu, bo moja kropka osiągnęła 60000km i trzeba mi będzie do zaworów zajrzeć, a do tej pory robiłem silniki bez mechanizmu zmiennych faz rozrządu. Czy użył kolega silikonu? Mój silnik nie ma wycieków ale widzę pod pokrywą coś czarnego, a uszczelka jest dość wąska. Czy zawory lekko się uciskają? O ile trzeba ucisnąć zawór żeby spokojnie wyjąć płytkę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #783432 Wysłany: 27 Sie 2015, 13:06; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntomaniak

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 16 Maj 2012,
Posty: 61
No i mój kropek poszedł wczoraj na regulację zaworów. Poszła jedna płytka (przebieg 70kkm, benzyna, jazda głównie po mieście). Za robociznę, uszczelkę pod pokrywą zaworów i płytkę zapłaciłem 270 PLN brutto. Robione w ASO na Felińskiego 2.

Auto lepiej się zbiera, przestało czkać przy redukcji biegu. Na jałowym chodzi spokojniej, nie rzuca nim tak. Trochę ciszej. Poza tym, nie widzę żadnych zmian na plus ani na minus.

_________________
*************************************
This is my Punto.
There are many like it, but this one is mine.
My Punto, without me, is useless.
Without my Punto, I am useless.

*************************************


Góra
 Profil  
 
 
 Post #785202 Wysłany: 27 Wrz 2015, 13:35; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013,
Posty: 140
Kurde ja mam 99 tyś już i nie byłem jeszcze sprawdzić zaworów. Odstrasza mnie cennik ASO w Grudziądzu. Przy rozrządzie lub innych naprawach ceny które podają forowicze w swoich ASO są zawsze niższe niż u mnie więc z zaworami się ociągam. Kupiłem auto jak miało 5x czy 6x tyś (nie pamiętam teraz) i nie wiem czy baba robiła zawory czy nie. To już chyba najwyższy czas prawda ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #785212 Wysłany: 27 Wrz 2015, 15:10; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 671
Pomógł: 18
Na początku września dobrałem się do zaworów w moim aucie. Wymieniłem zero płytek, mimo że połowa zaworów miała luz o 0,05mm za duży. Przy gazie lepszy większy luz niż mniejszy. Przy wzniosie zaworu ok. 8mm 0,05mm nie ma wielkiego znaczenia. Koszt 40zł za uszczelkę i odrobinę silikonu (tylko w załamaniach uszczelki). Wycieków zero.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786680 Wysłany: 19 Paź 2015, 21:36; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: ck
Rejestracja: 16 Paź 2015,
Posty: 32
jaka jest wartość luzów zaworowych dla silnika GP 1.4 8V 77KM 350A1000? Jaki przedział zawory ssące/ jaki wydechowe? Oczywiście dotyczy zimnego silnika?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786696 Wysłany: 19 Paź 2015, 23:35; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 671
Pomógł: 18
Ssące 0,3mm. Wydechowe 0,4mm.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824318 Wysłany: 03 Cze 2017, 16:41; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013,
Posty: 140
Czy ktoś w tym roku regulował zawory ? Jak to cenowo wyszło ?
Czy w KUJ-POM polecacie ktoreś z ASO ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837451 Wysłany: 25 Lip 2018, 18:26; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 376
Pomógł: 8
Próbujcie samodzielnie (da się). :arrow: http://fiatpunto.com.pl/topic58838.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843705 Wysłany: 18 Lis 2018, 21:48; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1263
Pomógł: 43
Panowie a w GP 1.2 8v luz zaworowy jest 0,3mm ssący 0,4mm wydech? Auto z 2008r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843709 Wysłany: 18 Lis 2018, 22:22; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 376
Pomógł: 8
Załącznik:
Komentarz do pliku: Luzy 1,2 / 8V. Rozrzut za duży!


Trzymać się podanych wartości. Proponowany rozrzut (tolerancja) jest 2 razy za duża (dlatego do tych silników są płytki wymiarowane na 3 miejscach po przecinku - do kupienia w ASO, osobiście jechać).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Tu już nie ma rozrzutu, ma być równo jak podane!



Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 96 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO