You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 01:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 104 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #149118 Wysłany: 24 Lip 2008, 19:12; 
 Temat postu: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
Offline
Forumowicz

Miejscowość: białystok
Rejestracja: 24 Lip 2008,
Posty: 3
Chcialbym kupić grande Punto ale nie wiem dokladnie z jakim silnikiem wybrać. Może ktoś wie jak wygląda kwestia regulacji zaworów w silniku 1,2 65 KM i 1,4 8V 77KM. w jaki sposób realizowana jest regulacja zaworów: popychacze hydrauliczne, za pomocą płytek regulacyjnych czy też za pomocą śrub regulacyjnych. i czy silniki te są kolizyjne, tzn. w przypadku zerwani paska rozrządu następuje zderzenie zaworów z tłokami.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #149120 Wysłany: 24 Lip 2008, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
ww. silniki są kolizyjne....

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149134 Wysłany: 24 Lip 2008, 20:00; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: białystok
Rejestracja: 24 Lip 2008,
Posty: 3
dzieki, ale jak z regulacją


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149162 Wysłany: 24 Lip 2008, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
http://www.motofakty.pl/artykul/hydraul ... chacz.html

hydraulicznie....przez co podczas dłuższego postoju autka , czasem je slychać podczas uruchomienia autka (ok 2/3sek. )

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149311 Wysłany: 25 Lip 2008, 07:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Na pewno FIRE 8V mają popychacze hydrauliczne?
Coś mi mówi, że mechaniczne, regulowane co 60 tysi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149383 Wysłany: 25 Lip 2008, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
1.4 ma

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150240 Wysłany: 27 Lip 2008, 18:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Maj 2007,
Posty: 218
Dzióbel napisał(a):
1.4 ma


Z tego co wiem, a poza tym jest na forum
temat odnosnie regulacji zaworów:
1.2 8V, 1.4 8V maja mechanicze (pewnie płytkowe)
1.4 16V ma hydrauliczne
Pzdr

_________________
GP Energy 1.4 Fire 77KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150391 Wysłany: 28 Lip 2008, 08:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
adchmie napisał(a):
1.2 8V, 1.4 8V maja mechanicze (pewnie płytkowe)

Tak mi się zdawało właśnie.
Co do 1.4 8V nie byłem pewny, nie miałem z nim do czynienia ale mój 1.2 8V miał popychacze mechaniczne, wymagające okresowej regulacji.
"nowoczesne" silniki VTEC Hondy też tak mają ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150515 Wysłany: 28 Lip 2008, 13:35; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
daras ma racje - płytki dla 1.2 8V oraz 1.4 8V
Mój GP już jedną regulację zaworów przeszedł :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150517 Wysłany: 28 Lip 2008, 13:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Yoka witaj! Dawno Cię nie było :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #150621 Wysłany: 28 Lip 2008, 17:56; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
adchmie napisał(a):
1.4 16V ma hydrauliczne

to coś mi się po "kićkało" :/ sądziłem że tylko 1.2 :roll:

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206243 Wysłany: 08 Sty 2009, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
A jak jest w 16 zaworowym turbo? Też sa hydrauliczne popychacze?

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206379 Wysłany: 09 Sty 2009, 09:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Wersja 1.4 z 16 zaworową głowicą ma popychacze hydrauliczne.
Nie wymaga mechanicznej ingerencji ASO.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208158 Wysłany: 14 Sty 2009, 16:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Witam
Czyli po ilu tys.km jest ta regulacja? Czy tak jak w Punto mk2 co 40 tys.?

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208161 Wysłany: 14 Sty 2009, 16:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca
Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 351
Instrukcja krzyczy że co 60kkm

_________________
GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208228 Wysłany: 14 Sty 2009, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
... a jak sie ma gaz to za każdym przeglądem instalacji gazowej winna być przeprowadzana regulacja zaworów :)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217447 Wysłany: 10 Lut 2009, 10:10; 
 Temat postu: Regulacja zaworów w GP 1,2 i 1,4 8V
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 30
Dzióbel napisał(a):
ww. silniki są kolizyjne....

Z tego co wiem, to w GP silnik 1,2 8V 65KM jest "bezkolizyjny"... Przynajmniej w mkII 1,2 8V 60KM silnik jest bezkolizyjny, a to ten sam tylko lekko "wzmocniony" motor.

_________________
Grafitowe Punto II 1,2/8V 5d. - było
Brązowy FADO GP Estiva B&M 1,4/8V 5d. - JEST


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217484 Wysłany: 10 Lut 2009, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Witam
Silniki 1,2 i 1,4 8V mają płytkową regulację zaworów. Natomiast silnik 1,4 8V ma zastosowane zmienne fazy wałka rozrządu, które potrafi zastukać na zimnym silniku podobnie do popyhacza hydraulicznego. Regulacja zaworów co 60 tys.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217537 Wysłany: 10 Lut 2009, 14:55; 
 Temat postu:
A u mnie w Albei 1.4 8V są hydrauliczne popychacze. Słychać je rano jak jest zimno, wtedy silnik pracuje przez około 5 sekund jak diesel :D


Góra
  
 
 
 Post #218140 Wysłany: 11 Lut 2009, 23:24; 
 Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1,2 i 1,4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Lis 2008,
Posty: 22
pepe napisał(a):
Dzióbel napisał(a):
ww. silniki są kolizyjne....

Z tego co wiem, to w GP silnik 1,2 8V 65KM jest "bezkolizyjny"... Przynajmniej w mkII 1,2 8V 60KM silnik jest bezkolizyjny, a to ten sam tylko lekko "wzmocniony" motor.

ale już w PIIfl nie wszystkie 1.2 8V były bezkolizyjne

_________________
Fiat 199 1.4 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286659 Wysłany: 09 Wrz 2009, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Witam
Przy przebiegu 78400 oddałem kropoka do regulacji zaworów.
Po tym przebiegu zostały dołożone tylko dwie płytki.To chyba nie dużo?
Pozdrawiam

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286762 Wysłany: 09 Wrz 2009, 18:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: małopolska
Rejestracja: 11 Maj 2009,
Posty: 49
kubeusz77 napisał(a):
Witam
Przy przebiegu 78400 oddałem kropoka do regulacji zaworów.
Po tym przebiegu zostały dołożone tylko dwie płytki.To chyba nie dużo?
Pozdrawiam


A jaki jest koszt takiej regulacji zaworów?
Samochód oddany do ASO czy innego warsztatu?

_________________
Grande Punto 1.4 8v 77 KM ENERGY


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286811 Wysłany: 09 Wrz 2009, 21:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: gliwice
Rejestracja: 27 Maj 2008,
Posty: 57
no właśnie ja dziś dzwoniłem do warsztatu (nie ASO) i powiedzieli tak: 60 robocizna, 40 uszczelka i 16 za każdą dodaną płytkę

_________________
GP 1,4 8V Estiva


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286909 Wysłany: 10 Wrz 2009, 09:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ŁóDź
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 174
Już wszystko pisze:
Regulacja w ASO Maredi Łódź
Robocizna 100 zł
Płytka 1 szt. 16 zł.
Uszczelka pod pokrywe zaworów 60 zł
W Punto 2 regulowałem poza ASO i u mechanika ktorego to robiłem wyszło tak samo jak w ASO .A poza tym Grande za bardzo " Mietki" nie chcą robić bo nie znają tych aut.

_________________
Grande Punto 1.4 77KM 2006r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287017 Wysłany: 10 Wrz 2009, 16:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: małopolska
Rejestracja: 11 Maj 2009,
Posty: 49
Dzięki za odp.
Wynika z tego, że nie warto zlecać tej roboty "Mietkom" bo dużej oszczędności nie ma.
Pozdrawiam

_________________
Grande Punto 1.4 8v 77 KM ENERGY


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 104 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO