|
Obecny czas: 23 Kwi 2024, 03:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
niedziu |
#244462 Wysłany:
22 Kwi 2009, 16:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
No i pojawił się problem......
W drodze do domu zapaliła się kontrolka wtrysku......
moc spadła, falują obroty i tak jakby palił nie na wszystkie gary......
Zaraz idę odłączyć na chwile aku, zobacze czy to coś da.. jka nie to sprawdzę świece i przewody... ostatecznie podskoczę do ASO na kompa..... ci innego można w takim przypadku zrobić??
[ Dodano: 22 Kwi 2009 15:49 ]
po zgaszeniu samochodu i po odczekaniu jakichś kilkunastu minut samochód odpalił a kontrolka normalnie zgasła....
Profilaktycznie zdjąłem klamrę na parę minut a teraz idę sprawdzać świece i przewody......
dzwoniłem do ASO podpięcie do kompa mam zamówione na piątek na 15 a koszt to 40 zeta
_________________ Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR. Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Ostatnio edytowany przez niedziu, 22 Kwi 2009, 20:17, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
|
|
domurst |
#244548 Wysłany:
22 Kwi 2009, 19:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
Obawiam się niedziu, że czeka Cię regeneracja centralki. Nie daj się tylko namówić na nową w ASO za 1500zł. W kilki miejscach można ją naprawić za 350 zł.
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#244576 Wysłany:
22 Kwi 2009, 20:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#244695 Wysłany:
22 Kwi 2009, 23:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
wiesz ja miałem podobnie ale przy odpaleniu zaraz jak kupiłem auto. zaplałem dziwnie chodził jakby nie na wszystkie gary jak nie trzymałem gazu to gasł, obroty spadały a i z gazem ledwo co sie wkręcały. zgasiłem odpaliłem jeszcze raz i to samo dałem dużo gazu i sie zrobiło wszystko ok! ale ja to sobie tłumacze bardzo małą ilością paliwa w baku (bo było ledwo co) i od tamtej pory tankuje zawsze jak mi sie tylko kontrolka pojawi i jest wszystko w pożądku, nigdy już się tak nie zdarzyło. Aha byłem w szkoku i niezauważyłem czy mi się kontrolka zapaliła wtrysku ale chyba raczej nie.
A ty jak tam w baku miałeś? może też coś z tym związane.. najważniejsze że mu sie poprawiło!
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#244847 Wysłany:
23 Kwi 2009, 10:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
Dziś rano odpalił normalnie i i normalnie też dojechałem do pracy.... tak jakby się nic nie stało..... (dziwne)......
A co do paliwa mam jeszcze pół baku.. a jeśli chodzi o jakość paliwa to jeżdżę na nim od 2 tyg... a taknuję zawsze na tej samej stacji... więc od paliwa to na pewno nie jest...
Mam nadzieję że t o był nieszkodliwy bład kompa......
A takie pytanie czy może być tego winą np dziurawy ukłąd wydechowy ( ost tłumik).... i może coś z ciśnieniem spalin.. ale chbya to za daleko od lambdy żeby coś nie teges było...
_________________ Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR. Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
|
|
Góra |
|
|
RzLukas |
#244907 Wysłany:
23 Kwi 2009, 12:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
niedziu układ wydechowy nie ma nic wspólnego z centralką. Módl się żeby to nie było to. u mnie miałem aż dwa razy naprawianą raz jedna sekcja raz druga sekcja. Koszt to około 600 zł + jakieś grosze jeszcze. Do tej pory od 3 miechów spokój.
_________________ MOJA KROPA
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#244912 Wysłany:
23 Kwi 2009, 12:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
RzLukas |
#244914 Wysłany:
23 Kwi 2009, 12:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#244918 Wysłany:
29 Kwi 2009, 15:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
ja jeszcze ich nie sprawdzałem więc są podejrzane [ Dodano: 24 Kwi 2009 19:34 ]błąd cewki nr 1...... [ Dodano: 29 Kwi 2009 14:25 ]powtórka z rozrywki.... na rozgrzanym silniku w czasie jazdy zapala się kontrolka (brak mocy) a po chwili gaśnie i wszystko wraca do normy.. i tak na odcinku 3 km z 5 razy mi się zdarzyło..... a na postoju obroty wzrastają z 800 do 1000 i z powrotem....
I jak myślicie to nadal cewka czy raczej już komputer...
_________________ Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR. Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
|
|
Góra |
|
|
RzLukas |
#247264 Wysłany:
29 Kwi 2009, 16:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
niedziu mnie to jednak wygląda na padający komputer. Za drugim razem miałem podobne objawy. Okazało się że padł układ sterujący kolejnymi dwoma wtryskiwaczami
_________________ MOJA KROPA
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#247285 Wysłany:
29 Kwi 2009, 17:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#247293 Wysłany:
29 Kwi 2009, 17:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
domurst |
#247320 Wysłany:
29 Kwi 2009, 19:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
1000 to pewnie za nową, względnie regenerowaną jeśli nie masz swojej. Naprawa Twojej własnej centralki, którą im przyślesz lub z którą podjedziesz osobiście kosztuje u nich 350zł
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
|
domurst |
#247321 Wysłany:
29 Kwi 2009, 19:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
http://www.kocar.com.pl/index.html - 350zł + koszty wysyłki jeśli nie pojedziesz sam. Masz gwarancję na bodaj 6 miesięcy. U mnie już ponad rok bez najmniejszego problemu. [ Dodano: 29 Kwi 2009 18:19 ]Tu jeszcze opis z ich aukcji allegro:
Objawem który najczęściej wskazuje na uszkodzenie centralki jest brak sterowania
cewki nr 1 lub nr 2
Uszkodzenie takiego komputera można rozpoznać na dwa sposoby:
1) Podczas diagnostyki Examinerem Fiatowskim gdzie wynik testu jasno sugeruje
uszkodzenie jednej z dwóch cewek.
2) Usterkę można także rozpoznać samemu, typowe objawy uszkodzenia to:
- silnik w samochodzie pracuje nierówno - szarpie
- silnik niema mocy
- silnik dławi się
- silnik gaśnie
- silnik nie zawsze chce zapalić
- silnik odpala na dwa cylindry a po dodaniu gazu wskakuje na cztery cylindry
- samochód po nagrzaniu gaśnie, nie można go ponownie uruchomić, świeci CODE
Powyższe objawy pozwalają w 100%-ach uznać to za uszkodzenie sterownika
Niema także reguły czy uszkodzenie objawia się na zimnym lub ciepłym silniku
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#247364 Wysłany:
29 Kwi 2009, 20:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#247369 Wysłany:
29 Kwi 2009, 20:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
RzLukas |
#247370 Wysłany:
29 Kwi 2009, 20:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#247401 Wysłany:
29 Kwi 2009, 21:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
domurst |
#247481 Wysłany:
29 Kwi 2009, 23:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
U mnie akurat problem był nieco inny, myślę, że poważniejszy. Jeździć się raczej nie dało bo nie tylko auto było słabsze, ale także na niskich obrotach (np. przy dojeżdżaniu do świateł i hamowaniu silnikiem) gasło i nie można było przez circa 30 minut odpalić. Przeżycia ze spychania auta na największym skrzyżowaniu w mieście w godzinach szczytu bezcenne... W każdym razie od momentu jak mi odesłano centralkę i założyłem ją ponownie problem już się nie powtórzył więc z czystym sumieniem mogę napisać, że pomogło.
Co do tego czy zrobią na poczekaniu to nie mam bladego pojęcia.
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
|
domurst |
#247483 Wysłany:
29 Kwi 2009, 23:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
??? Sorry, ale nie mogę załapać o co chodzi... W sensie, że czym się zajmuję?
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
|
RzLukas |
#247517 Wysłany:
30 Kwi 2009, 05:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
niedziu naprawa polega na ingerencji w układ elektroniczny.
domurst u mnie palił na dwa gary. Silnik chciał wyfrunąć z auta, na 1 nie mogłem ujechać
_________________ MOJA KROPA
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#247528 Wysłany:
30 Kwi 2009, 07:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#247535 Wysłany:
30 Kwi 2009, 20:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
no nic, pozostaje mi tylko zadzwonić do nich i dopytać o szczegóły....
Ale wydaje mi się że zostanę kolejnym po przeszczepie kompa [ Dodano: 30 Kwi 2009 20:09 ]no i jestem po wizycie w Tychach....
Po zdiagnozowaniu komputer okazał się być w idealnym stanie... (jak to określił facet w zakładzie)
zero zimnych lutów i jakichkolwiek przerw na ścieżkach...
ładowanie cewek na ext. idealne.. za zdiagnozowanie i wgranie nowego softu skasowali mnie 200 zeta
Polecił mi wymienić tą cewkę którą wskazało mi w ASO, ale najlepszym co mogłem zrobić to zmiana oby cewek, gdyż te co miałem miałem od nowości i po przebiegu prawie 100tkm lepiej jest je obie wymienić... w ASO magneti Marelli 65 zł sztuka...
Założyłem z powrotem kompa i zamieniłem cewki... po 3 odpaleniu kontrolka wtrysku zgasła...
Bądźmy dobrej myśli...
_________________ Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR. Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
|
|
Góra |
|
|
SlaV |
#282305 Wysłany:
26 Sie 2009, 02:20; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 25 Sie 2009, Posty: 4
|
niestety muszę odświeżyć temat...
U mnie pojawił się bardzo podobny problem:
- świecąca kontrolka wtrysku (tudzież silnika)
- brak mocy, stukanie silnika, jakby pracował na 2-3 cylindrach
Razem ze znajomym mechanikiem sprawdziliśmy:
- komputer wyrzuca błąd cewki zapłonowej 1
- cewki - przy podłączeniu kabli od cewki 2 do cewki 1 - cewka 1 działa, czyli uszkodzenie cewek odpada
- przewody - nie wiem czy to zostało dobrze sprawdzone (pomimo tego, że kolega twierdzi , że tak). Przewody od cewek łączą się z jedną (tą samą) kostką przy ECU w dwóch różnych pinach (nie pamiętam ich numeracji jeden w górnym rogu, drugi w dolnym rogu). Multimetr wskazuje, że w obu tych przewodach prąd płynie
Co można by (i czy trzeba) jeszcze sprawdzić, aby wykluczyć inne dolegliwości niż padnięty ECU? Chciałbym mieć pewność zanim wydam sporo pieniążków na moduł, a niestety nie bardzo można podłączyć na próbę innego z powodu immo (chyba, że się mylę)
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#282401 Wysłany:
26 Sie 2009, 14:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|