|
Obecny czas: 23 Kwi 2024, 12:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
radaro |
#152406 Wysłany:
03 Sie 2008, 18:34; Temat postu: Znów te obroty. |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 16 Kwi 2008, Posty: 14
|
Witam,
Może ktoś się znajdzie kto potrafi mi pomóc.
Jak już pisałem, kiedyś miałem problemy z obrotami na biegu jałowym (wkręcał się tak do max 4000, przeważnie około 3000).
Przeczyściłem więc zgodnie z poradami przepustnicę z silniczkiem krokowym no i pomogło - tak na jakieś kilka dni. Później znów czyszczenie itd.
W końcu stwierdziłem, że przecież jest to bez sensu i kupiłem nową przepustnicę (ściągnęli ją od producenta) zapłaciłem 410PLN i cieszyłem się spokojnymi obrotami przez kilka dni.
Dziś problem znów się pojawił - chociaż przyznam, że nie jest t już tak uciążliwe... no ale jest i strasznie mnie drażni.
Mechanik polecił zmianę przepustnicy
Dodam tylko, że jest to Punto II 1,2 8V z 2000r. wersja EX
POMÓŻCIE!!!! BO JUŻ NIE MAM SIŁY!!!
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#152408 Wysłany:
03 Sie 2008, 18:51; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
radaro napisał(a): W końcu stwierdziłem, że przecież jest to bez sensu i kupiłem nową przepustnicę (ściągnęli ją od producenta) zapłaciłem 410PLN i cieszyłem się spokojnymi obrotami przez kilka dni.
za 200 wyrwiesz z rozbitka cały kolektor ssący z przepustnicą Poza tym sam silniczek można kupić za 60zł, jedynym problemem jest "inwazyjne" wydłubanie starego ponoć niewymiennego... :]
Proponuję dokonać odczytu z kompa gdy dzieją się owe rzeczy... powinno wyjść co nawala...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
radaro |
#152450 Wysłany:
03 Sie 2008, 21:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 16 Kwi 2008, Posty: 14
|
ipIV napisał(a): za 200 wyrwiesz z rozbitka cały kolektor ssący z przepustnicą Laughing Poza tym sam silniczek można kupić za 60zł, jedynym problemem jest "inwazyjne" wydłubanie starego ponoć niewymiennego... Smile
ipIV a jaka jest pewność, że to co kupisz nie nawala??? I w taki sposób wydałbym na części używane i po kilku razach i tak skłoniłbym się do kupna nowej części.
Zastanawia mnie co jeszcze jest odpowiedzialne za obroty biegu jałowego??
|
|
Góra |
|
|
Lastek |
#152743 Wysłany:
04 Sie 2008, 17:22; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Wszystko, czujnik temperatury, czujnik położenia wału korbowego, map sensor, rozrząd, świece stare i brudne, przewody wysokiego napiecia maja przebicia, przyczyn może być wiele, sam walcze z podobnym problemem, z tymże u mnie pojawił się po zainstalowaniu LPG.
Skoro wydałeś 450 zł za przepustnice proponuje podjechać do ASO, wystudzić auto nich Ci je tam sprawdzą na kompie, ja zdecydowałem się na to samo, po wypłacie około 16-tego zaprowadzam tam samochód.
_________________
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#152752 Wysłany:
04 Sie 2008, 17:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
T@mek |
#152764 Wysłany:
04 Sie 2008, 18:27; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Tomek
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 16V 180KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 30 Cze 2008, Posty: 9
|
Miałem kiedyś podobny problem, samochód wprawdzie innej marki ale winny okazał się uszkodzony katalizator
|
|
Góra |
|
|
radaro |
#152802 Wysłany:
17 Sie 2008, 19:37; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 16 Kwi 2008, Posty: 14
|
Lastek napisał(a): Wszystko, czujnik temperatury, czujnik położenia wału korbowego, map sensor, rozrząd, świece stare i brudne, przewody wysokiego napiecia maja przebicia, przyczyn może być wiele No tak rozumiem - z tym, że świece i przewody wymienione, rozrząd również, czujnik temperatury i położenia wału - może ale w takim przypadku obroty szalałyby gdy silnik jest rozgrzany i cały czas a one skaczą sobie kiedy chcą i jak im się zechce np. 3 dni cisza i spokój a później cały tydzień męczarni. Adas napisał(a): a moze linka odgazu nie odbija za dobrze?? Tutaj też chyba nie bo została również wymieniona. Lastek napisał(a): Skoro wydałeś 450 zł za przepustnice proponuje podjechać do ASO
No tak problemem jest to że ja pracuje do 17-stej a w Toruniu "specjalista" od takich spraw pracuje do 16-stej
Ale jutro udało mi się umówić do gościa który posiedzi w pracy troszkę dłużej by sprawdzić mój samochód. Oby było to coś łatwego do naprawy... [ Dodano: 05 Sie 2008 21:10 ]No i stało się...
Byłem na badaniach kompem. Wszystkie podzespoły funkcjonują poprawnie - z wyjątkiem czujnika temperatury, który troszkę zawyża pomiary. Nie ma to jednak wpływu na obroty silnika.
Udało nam się ustalić, że prawdopodobnie są problemy gdzieś z masą albo szwankuje komp (zmieniał sam z siebie wartość zadaną obrotów). W przyszłym tygodniu umówiłem się ostateczną eliminację błędów.
Trzymajcie kciuki....
Pozdrawiam [ Dodano: 17 Sie 2008 19:37 ]I już po kłopocie.
Okazało się że były problemy z masą. Mam nadzieję, że teraz już będę miał spokój.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#157850 Wysłany:
17 Sie 2008, 20:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
radaro |
#157915 Wysłany:
17 Sie 2008, 21:52; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 16 Kwi 2008, Posty: 14
|
Adas ja sam dokładnie nie wiem.
Ale z tego co mi wiadomo Kropek ma 7 punktów "masowych":
1. Masa akumulatora;
2. Masa przednia lewa;
3. Masa przednia ABS;
4. Masa tablicy rozdzielczej;
5. Masa tylna lewa;
6. Masa silnika;
7. Masa poduszki siedzenia fotela;
Te informacje zaczerpnąłem z książki.
Mój spec poprawił połączenia masowe, posmarował jakąś dziwaczną substancją i to tyle. Najważniejsze że problem zniknął (może występować jeszcze przez 300km i później ma się ustabilizować na stałe - dziś zrobiłem 200km i nic się nie dzieje). Podobno jeżeli to nie pomogłoby potrzebny byłby nowy soft wgrany w kropkowego kompa - mam nadzieję, że nie będzie.
To tak na gorąco...
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
heroes_o |
#745282 Wysłany:
29 Wrz 2014, 21:37; Temat postu: Re: Znów te obroty. |
|
|
Forumowicz |
Imię: Radek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 07 Lip 2014, Posty: 1
|
Mam ten sam problem Chciałbym znaleźć namiary na tego mechanika w Toruniu... ale kolega od 2009 się nie logował na forum:(
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|