You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 06:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #172090 Wysłany: 22 Wrz 2008, 16:47; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
A co do teori o wyhamowaniu ręką auta przy 40 to nie wiem co to ma do rzeczy.


dzikidaniel: no właśnie, więc jak nie wiesz co ma do rzeczy to po co się wypowiadasz? Daję ci przykład, że to czy cos jest ciężko zatrzymać czy łatwo zależy nie tylko od hamulców ale też od masy.

Seryjne GT nawet tu na forum jeździły po 220km/h i hamowały bez przeróbek hamulców. A przecież GT nawet wentylowanych nie ma, tylko po prostu wieksze tarcze (no i z tyłu brak bębnów). A sporting waży tyle co 1.2 75 więc hamulce są dlatego, że ma większą moc, tak samo jak GT. Co innego diesle. Te są sporo cięższe i dlatego mają tarcze 257.

Jak wielkie hamulce mają ciężarówki? Ogromne. a jak hamują? Kiepsko. Dlaczego? Bo sa ciężkie... Uświadom to sobie.

Jeszcze trochę fizyki - wiesz co to pęd? W skrócie masa * prędkość.

Obliczmy. Pęd odchudzonego punto o masie 700kg przy 250km/h
700kg*64m/s= 48300kg*m/s(taka jednostka niestety).
I teraz pytanie. Przy jakiej prędkości seryjne punto (ok 900kg) będzie mieć taki sam pęd?
48300kg*m/s /900kg= 53m/s = 193km/h
A tyle jeżdżą i hamują 1.2 75 w dobrym stanie.
Przypominam - wyhamowanie auta zależy tylko od jego pędu.


Czytam twoje wypociny, w których już standardowo próbujesz szukac zaczepki i zastanawiam sie po co wogóle coś piszesz, jak nie masz o tym zielonego pojęcia? Jeszcze trochę takich "popisów" i się źle skończy.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #172243 Wysłany: 22 Wrz 2008, 20:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tczew
Rejestracja: 12 Lip 2008,
Posty: 28
STax napisał(a):
Jeszcze trochę fizyki - wiesz co to pęd? W skrócie masa * prędkość.

Obliczmy. Pęd odchudzonego punto o masie 700kg przy 250km/h
700kg*64m/s= 48300kg*m/s(taka jednostka niestety).
I teraz pytanie. Przy jakiej prędkości seryjne punto (ok 900kg) będzie mieć taki sam pęd?
48300kg*m/s /900kg= 53m/s = 193km/h
A tyle jeżdżą i hamują 1.2 75 w dobrym stanie.
Przypominam - wyhamowanie auta zależy tylko od jego pędu.



STax z tego co pamiętam to cho raczej o energię kinetyczną, ale mogę się mylić ;) Tak czy inaczej masa przekłada się wprost proporcjonalnie na trudność zatrzymania. Dlatego np. w wyścigach F1 lepiej czasem jest niedotankować bolidu, żeby mniej ważył, co za tym idzie szybciej przyspieszał ale i hamował. Lepiej siebie i samochód odchudzać, jest się wtedy zwinniejszym ;)

[ Dodano: 22 Wrz 2008 20:40 ]
STax napisał(a):
dzikidaniel: po odchudzeniu do masy powiedzmy 700kg spokojnie wyhamujesz. Ja wiem, że czasem człowiekowi coś wydaje się niemożliwe, ale akurat tu to tylko kwestia masy i pędu samochodu. Standardowego punciaka o wyjściowej masie 900kg też myślę, że by się dało wyhamować nawet z tych 250km/h tylko trzeba by to robić ostrożnie. A po odjęciu choćby 200kg masy będzie jeszcze lepiej.
Spójrz na to tak - zatrzymasz ręką auto jadące 40km/h? Nie, bo ma dużą masę. Ale już owada lecącego z taką prędkością zatrzymasz...

A i jeszcze coś z mojego doświadczenia - na A4 jak biłem rekord musiałem wyhamować ze 180km/h na jakieś 50-60 (wyprzedzające się ciężarówki na horyzoncie). I hamulce żyją i mają się dobrze...


Stary, masa ma tu małe znaczenie, wraz ze wzrostem predkości coraz mniejsze. Cho o energie kinetyczną, gdzie masz wzór (m*V^2)/2. Jasno z niego widać, że każdy wzrost prędkości trzeba podnieść do kwadratu. I tak posługując się danymi które tu podałeś to punto (ale nie tylko punto, niezależnie od masy) jadąc z prędkością 250 km/h ma taką energię dwukrotnie większą niż jadąc 180 km/h, czyli, co najmniej, dwa razy go trudniej zatrzymać. Pomyśl sobie, jakim obciążeniem dla hamulców i płyny hamulcowego jest wyhamowanie ze 180. To jeszcze będzie dwuktotnie większe. Może nie działa Ci to na wyobraźnię, po posłużę się tymi samymi danymi do pokazania czegoś innego.
Droga jaką pokonujesz również się znacząco wydłuży. Pomyśl sobie to: po tym czasie, w jakim wyhamujesz auto do 0 km/h jadąc początkowo 180 km/h, jadąc początkowo 250 km/h wyhamujesz do.... 176,5 km/h. I co na to powiesz? ;P

[ Dodano: 22 Wrz 2008 20:43 ]
A raczej włożywszy tę samą energię w zwalnianie, sory.

_________________
Mój Punciak: 1.1 55S '96 z ziemi włoskiej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172274 Wysłany: 22 Wrz 2008, 20:47; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
kuan911: ale mówimy o dwóch różnych sprawach. Ja mówię o samej możliwości hamowania a ty o jego długości. Z tymi dorgami hamowania nic nowego mi nie powiedziałeś, przykro że cię rozczaruję.
Pęd decyduje o tym, czy wogóle sie zatrzymasz. Energia o tym jak długo bedzie to trwać. Tak jak mówię - zmniejszenie masy powoduje skrócenie drogi hamowania, bo zauważ, że we wzorze na energię też masz masę...
Oczywiście, najlepiej i zrzucić masę i wstawić lepsze hamulce, ale jak się nie da to dobrze chociaż balast zrzucić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172279 Wysłany: 22 Wrz 2008, 20:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
kuan911 aż zagłeś sprawe 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172281 Wysłany: 22 Wrz 2008, 20:50; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Jeszcze po przemysleniu nt energii. Cięższe auto = większa energia przy tej samej prędkości = cieplejsze hamulce podczas hamowania (no bo ta energia głównie na ciepło się zamienia).
Czyli jak mówiłem - żeby nie spalić hamulców można zrzucić masę, wtedy energia będzie mniejsza i temperatury też mniej sie wydzieli :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172293 Wysłany: 22 Wrz 2008, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tczew
Rejestracja: 12 Lip 2008,
Posty: 28
STax napisał(a):
Jeszcze po przemysleniu nt energii. Cięższe auto = większa energia przy tej samej prędkości = cieplejsze hamulce podczas hamowania (no bo ta energia głównie na ciepło się zamienia).
Czyli jak mówiłem - żeby nie spalić hamulców można zrzucić masę, wtedy energia będzie mniejsza i temperatury też mniej sie wydzieli :E


STax przeczytaj uważnie moje posty i zauważysz, że w żadnym punkcie nie podważyłem tego co napisałeś, a nawet potwierdziłem.

_________________
Mój Punciak: 1.1 55S '96 z ziemi włoskiej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172298 Wysłany: 22 Wrz 2008, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
kuan911 napisał(a):
Stary, masa ma tu małe znaczenie, wraz ze wzrostem predkości coraz mniejsze

No to odczytałem jako negację :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172309 Wysłany: 22 Wrz 2008, 21:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tczew
Rejestracja: 12 Lip 2008,
Posty: 28
Spokoluz, nie miałem takiego zamiaru. Ogólnie jeżdżenie kropiem 1 z takimi prędkościami jest dla mnie science fiction. Miałem stłuczkę kropasem i w momencie uderzenia jechałem 30 km/h i mi się nieźle błotnik powyginał, podłużnica się złożyła, że mechanik musiał parę godzin się z nią bawić, więc 180 km/h... Wszystko sie może zdarzyć wtedy, szczególnie na publicznych drogach. PS. przy takiej prędkości puncias ma 35 razy większa energię kinetyczną niż przy 30 km/h :P Czyli może sobie 35 razy powyginać tę podłużnicę ;)

_________________
Mój Punciak: 1.1 55S '96 z ziemi włoskiej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172312 Wysłany: 22 Wrz 2008, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
STax napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
A co do teori o wyhamowaniu ręką auta przy 40 to nie wiem co to ma do rzeczy.


dzikidaniel: no właśnie, więc jak nie wiesz co ma do rzeczy to po co się wypowiadasz? Daję ci przykład, że to czy cos jest ciężko zatrzymać czy łatwo zależy nie tylko od hamulców ale też od masy.

Seryjne GT nawet tu na forum jeździły po 220km/h i hamowały bez przeróbek hamulców. A przecież GT nawet wentylowanych nie ma, tylko po prostu wieksze tarcze (no i z tyłu brak bębnów). A sporting waży tyle co 1.2 75 więc hamulce są dlatego, że ma większą moc, tak samo jak GT. Co innego diesle. Te są sporo cięższe i dlatego mają tarcze 257.

Jak wielkie hamulce mają ciężarówki? Ogromne. a jak hamują? Kiepsko. Dlaczego? Bo sa ciężkie... Uświadom to sobie.

Jeszcze trochę fizyki - wiesz co to pęd? W skrócie masa * prędkość.

Obliczmy. Pęd odchudzonego punto o masie 700kg przy 250km/h
700kg*64m/s= 48300kg*m/s(taka jednostka niestety).
I teraz pytanie. Przy jakiej prędkości seryjne punto (ok 900kg) będzie mieć taki sam pęd?
48300kg*m/s /900kg= 53m/s = 193km/h
A tyle jeżdżą i hamują 1.2 75 w dobrym stanie.
Przypominam - wyhamowanie auta zależy tylko od jego pędu.


Czytam twoje wypociny, w których już standardowo próbujesz szukac zaczepki i zastanawiam sie po co wogóle coś piszesz, jak nie masz o tym zielonego pojęcia? Jeszcze trochę takich "popisów" i się źle skończy.


Stax, seryjne GT ma z przody wentylowane tarcze 257x20mm, Sporting ma lite 257mm z przodu.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172316 Wysłany: 22 Wrz 2008, 21:26; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
2rotor: aha, dobrze wiedzieć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172338 Wysłany: 22 Wrz 2008, 22:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax, myśl tak dalej. Do puki w praktyce tego nie przetestujesz to się nie dowiesz. Zahamuj 2 razy pod rząd z 180 do zera. Jak dalej będziesz miał hamulce to stawiam kaste bro ;)
Z mojej strony koniec OT

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172342 Wysłany: 22 Wrz 2008, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel: widzę, że chcesz być o skrzynkę do tyłu :E
Przede wszystkim ja zastanawiałem sie nad sytuacją w której mowa była o ODCHUDZONYM puncie do min 700kg. Przy standardowej masie ok 900kg zwykłe hamulce będą miały na pewno spory problem przy rzuconym przez ciebie przykładzie 250km/h. Ale już przy lżejszym aucie te same hamulce dadzą radę.
Z mojej strony też koniec OT.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172384 Wysłany: 22 Wrz 2008, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tczew
Rejestracja: 12 Lip 2008,
Posty: 28
STax i dzikidaniel również wątpię że, bądź co bądź, seryjne hamulce wytrzymają i odchudzenie o 22% sprawi, że będzie ok. Zast się, gdzie chcecie to sprawdzać? ;) Czekam na relacje =) Pozdro i OT.

_________________
Mój Punciak: 1.1 55S '96 z ziemi włoskiej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172448 Wysłany: 23 Wrz 2008, 00:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
moim zdanie na bank waga będzie miała wpływ na "zużycie hamulców" i zgadzam sie ze STax w 100 procentach


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172856 Wysłany: 23 Wrz 2008, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Warszawa - Reguły
Rejestracja: 20 Cze 2007,
Posty: 32
na odchudzaniu auta o zbedne gadzety mozna zejsc 50 do 80 kg nie wiecej
seryjne 1.2 ma takie same hamulce jak sei a skoro mam isc juz na grubo to i hamulce chce zrobic porzadnie zwłaszcza ze gt ma 140 KM a ja bede mial 200 albo wiecej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172867 Wysłany: 23 Wrz 2008, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
bogoosch napisał(a):
na odchudzaniu auta o zbedne gadzety mozna zejsc 50 do 80 kg nie wiecej

Tyle to zejdziesz jak wywalisz zawartość bagażnika i tylną kanapę. Jak wywalisz całe wnętrze z tyłu aż do gołej blachy to powinieneś ponad 100kg zrzucić. Ale hamulce dobre rób.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172868 Wysłany: 23 Wrz 2008, 23:08; 
 Temat postu:
STax te 200kg mniej niewiele da, gdyż rachunek jest prosty. Załóżmy że seryjny kropek przy hamowaniu z max prędkości (powiedzmy średnie katalogowe 160km/h) do zera potrzebuje 30 sekund. Po założeniu turbo ew. swap silnika 1.4 z GT auto osiągnie katalogowe 205km/h i do wyhamowania z tej prędkości na starych hamulcach potrzebuje 50 sekund. Zmniejszenie masy spowoduje urwanie 2-3 sekund max z czasu wyhamowywania. Seryjne hamulce z tego co mnie uczyli są obliczane na wyrost maksymalnie o 15% więc jakby nie było w każdym przypadku na turbo z seryjnymi hamulcami takie hamowanie skończy się spaleniem hebli. Patrząc jeszcze na zależność osiągów od masy to po odchudzeniu auto pojedzie szybciej więc czas wyhamowania będzie większy.

Btw. wyhamowanie auta zależy siły przeciwstawnej do pędu (w tym przypadku siła tarcia) większej od wartości pędu.


Góra
  
 
 
 Post #172872 Wysłany: 23 Wrz 2008, 23:19; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
poza tym seria nawet przy tym odchudzeniu o te 200kg hamujac z 200 do 0 to jak dotrze do 100 to juz straca swoje wlasciwosci i ciezko bedzie hamowac :E niestety te hamulce nie sa stworzone do wyczynowej jazdy a tym bardziej do tak radyklanych zmina i 200KM pod maska .... szczyt glupoty zostawiac takie hamulce ... no chyba,ze bedzie sie jezdzilo spokojnie jak zwykla wersja i tak wiec pierwsze co to hamulce obowiazkowo do wymiany ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172878 Wysłany: 23 Wrz 2008, 23:46; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
mrider: na poprzedniej stronie pogrubioną czcionką dałem obliczenia odnośnie pędu, ile daje odchudzenie o 200kg. Zgadzam się, że to nie zastąpi lepszych hamulców, ale zamiast kosmicznych hamulców można dać po prostu trochę lepsze i zredukować masę. Tylko o to mi chodziło.

[ Dodano: 23 Wrz 2008 22:46 ]
mrider napisał(a):
Patrząc jeszcze na zależność osiągów od masy to po odchudzeniu auto pojedzie szybciej więc czas wyhamowania będzie większy.

No to już troszkę bez sensu piszesz, bo auto nie pojedzie szybciej samo z siebie, tylko to już od kierowcy zależy :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #172893 Wysłany: 24 Wrz 2008, 00:34; 
 Temat postu:
STax no nie do końca bez sensu... Czy kiedykolwiek osiągnąłeś taką samą prędkość max z kompletem pasażerów co solo? Lżejsze auto zamiast przykładowo seryjnych 200km/h rozpędzi się troszeczkę więcej, a to z kolei przekłada się na drogę hamowania, czyli czas w którym pracują hamulce. Mowa cały czas o założonych teoretycznym wyhamowaniu z max prędkości bez wpływu innych czynników.

No i jest jeszcze jedna kwestia, czyli tak jak kolega chce zrobić swapa na 20vt. Ten silnik waży więcej od 1.4T więc oszczędność masy nawet po wywaleniu tych 200kg będzie mniejsza, a po drugie to ten silnik ma sporo lepsze osiągi od 1.4T więc hamulce z GT (przód 257 wentylowane, tył 240 lite) mogą być za słabe lub na styk. Ktoś kto swapuje silnik na pewno nie będzie użytkował auta w normalny sposób tylko pomyśli o 1/4 mili itp. gdyż inaczej cały zabieg nie miałby sensu. Idąc dalej przy takim użytkowaniu hamulce muszą być mocniejsze od porównywalnej serii. Coupe z tym silnikiem ma tarcze 287 z przodu i z opinii użytkowników te seryjne hamulce są do niczego. Oczywiście tutaj jest różnica mas tych aut, no ale jak w ważącym ok 1300kg Coupe hamulce 287 nie dają rady to w ważącym ok. 800kg kropku 257 od GT będą na styk, czyli mam super furę, a jeżdżę jak emeryt. Jedyny ratunek to przy tej średnicy coś konkretnego z górnej półki.


Góra
  
 
 
 Post #172911 Wysłany: 24 Wrz 2008, 07:58; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
mrider: masz sporo racji, ale nie do końca się ze wszystkim zgadzam. Tym niemniej nie kontynuujmy już tego tematu, bo i tak od paru stron robimy ostry offtop :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #173780 Wysłany: 25 Wrz 2008, 23:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Warszawa - Reguły
Rejestracja: 20 Cze 2007,
Posty: 32
no i nareszcie kolega dotknął sedna, a gdyby tak postawic hamulce od nowego bravo, albo od barchetty, zna ktos moze srednice i jak to mocowane jest do zwrotnic, bo nie wiem czy wszczepianie tego nie bedzie zbyt trudną operacją


Góra
 Profil  
 
 
 Post #173787 Wysłany: 25 Wrz 2008, 23:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Najłatwiej będzie przeszczepić hamulce od GTka. Wszystko większe ma całkiem inne mocowania zacisków a przeróbka możliwa ale wcale nie łatwa.
Hamulce od barchetty powinny podejść (raczej tam były wentylowane 257mm przód i bankowo tarczowe 240mm tył). Z nowego Bravo nie podejdą. Ewentualnie pomyśl o 240mm wentylach od Pandy i Uno Turbo.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #173789 Wysłany: 25 Wrz 2008, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Warszawa - Reguły
Rejestracja: 20 Cze 2007,
Posty: 32
a cos wiekszego niz 257 mm na przod, masz jakis pomysł?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #173791 Wysłany: 25 Wrz 2008, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Tak jak pisałem powyzej tego to już trzeba kombinować. Zresztą 257mm wentylowane starcza Ci na 150KM a po zastosowaniu dobrych tarcz i klocków pewnie jeszcze ta granica się przesunie.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO