|
Obecny czas: 28 Kwi 2024, 03:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
tomekzaton |
#16260 Wysłany:
31 Mar 2007, 07:14; Temat postu: Szarpnięcia przy zmianie biegów [uwagi, porady] |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Czerwionka-Leszczyny Rejestracja: 30 Mar 2007, Posty: 9
|
Mam problem,podczas zmiany biegów zacząłem odczuwać szarpnięcia,czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna? GP 1,4 77km 5d
|
|
Góra |
|
|
|
|
Tumi |
#16287 Wysłany:
31 Mar 2007, 15:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle Rejestracja: 30 Mar 2007, Posty: 146
|
|
Góra |
|
|
echelon |
#16335 Wysłany:
31 Mar 2007, 20:07; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 92
|
Może kwestia przyzwyczajenia się do sprzęgła?
_________________ GP 1,4 8V Energy
|
|
Góra |
|
|
Wujek V |
#16362 Wysłany:
31 Mar 2007, 22:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 165
|
Też tak sądzę, że problem leży w niewjeżdżeniu się w auto.. W GP wszystko chodzi strasznie lekko i na początku mnie to okropnie irytowało, bo w ogóle auta nie czułem.. A teraz z kolei jak do Calibry wsiadam to mam wrażenie, że sprzęgło ma skok 2cm i w ogóle jest popsute
|
|
Góra |
|
|
golab |
#16363 Wysłany:
31 Mar 2007, 22:22; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1997
|
Jak ostatnio odstawiłem kumplowi Mazde 626 i wsiadłem do GP, zacząłem kręcić kierownicą tak szybko (bo tak lekko sie obraca), że brutalnie dobiłem do końca, aż echo poszło...
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
|
tomekzaton |
#16364 Wysłany:
31 Mar 2007, 22:34; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Czerwionka-Leszczyny Rejestracja: 30 Mar 2007, Posty: 9
|
Tak jak pisalem wczesniej sa szarpniecia przy zmianie biegow,u mnie tez sa z 2 na 3 i 3 na 4,jade w tygodniu do serwisu zobaczymy co powiedza,napisze na forum
|
|
Góra |
|
|
kociniak |
#16371 Wysłany:
31 Mar 2007, 23:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2007, Posty: 115
|
tomekzaton napisał(a): Tak jak pisalem wczesniej sa szarpniecia przy zmianie biegow,u mnie tez sa z 2 na 3 i 3 na 4,jade w tygodniu do serwisu zobaczymy co powiedza,napisze na forum
ja mysle, ze nic z tym nie zrobia. Jest to irytujace ale podejrzewam ze wynika to z tego ze silnikiem struje masa elektroniki by utrzymac normy czystosci Euro4 czy jakies tam. I przy kazdym puszczeniu gazu czy jego depnieciu ta elektronika dobiera wlasciwe parametry. A do tego jeszcze elektroniczny pedal gazu. Puszczasz - jedzie, naciskasz - auto zwalnia i dopiero jedzie. Kwestia przyzwyczajenia. Moja rada, wyzej krecic motor, choc to i tak moze nie pomoc. Jednym slowem TTTM.
pzdr
_________________ >>>Wielka Ruda Kropa <<<GP 1.4 8V
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#16754 Wysłany:
03 Kwi 2007, 01:06; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
U mnie jest cos na podobieństwo...ale raczej nie szarpanie ale falowanie. tylko ze to jest sposowdowane tym , ze zbyt gwałtownie puszczam sprzegło przełanczajac z 1 na 2 bieg. Czasem z 2 na 3 przy małych predkosciach ....winny jestem ja bo zbyt gwałtownie puszczałem sprzegło (bardziej mi stopa spadała z pedału). Samochód nie szarpał a falował (obroty falowały przez ułamek sekundy i dao sie czuc serię leciutkich opóżnień i przyspieszeń).
Natomiast nie ma problemu z szarapniem. takiego czegoś nie mam.
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
Kubi |
#16827 Wysłany:
03 Kwi 2007, 16:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 170
|
czasem z 1-2 i 2-3 też mi się zdarza, ale to chyba zależy od dynamiki puszczania pedału sprzęgła, tak mi się wydaje
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
|
Tumi |
#16829 Wysłany:
03 Kwi 2007, 16:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle Rejestracja: 30 Mar 2007, Posty: 146
|
|
Góra |
|
|
Kubi |
#16831 Wysłany:
03 Kwi 2007, 16:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 170
|
a dalej przy wrzucaniu wstecznego daje po zębach - nie zawsze, ale za często, jedynka z kolei za często ciężko wchodzi + buczenie na 2, 3 biegu przy puszczeniu gazu, zaczynam się denerwować
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
|
Tumi |
#16835 Wysłany:
03 Kwi 2007, 16:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle Rejestracja: 30 Mar 2007, Posty: 146
|
|
Góra |
|
|
Matt |
#16892 Wysłany:
03 Kwi 2007, 20:01; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: MMz Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 66
|
A mi bardzo się podoba skrzynia w GP
Krótki charakterystyczny skok lewarka z 2 na 3 i z 3 na 4 niemalże sportowo :]
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V Energy
|
|
Góra |
|
|
Dzióbel |
#39880 Wysłany:
19 Sie 2007, 11:25; Temat postu: |
|
|
Admin |
|
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3301
|
Chciałbym zapytać a jak wszystkim wchodzi wsteczny???
Bo mnie czasem krew zalewa
Czasem wbija się do połowy...podczas puszczania sprzęgła...wszystkie tryby usłyszałem...
Generalnie drążek chodzi ładnie bez większych oporów...
Czy macie takie problemy?
ps. bieg włączany zgodnie z instr. i ze świadomością...że płyny są a wsteczny nie jest z synchr.
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
|
dzioby125 |
#39906 Wysłany:
19 Sie 2007, 14:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 13 Lip 2007, Posty: 219
|
u mnie elegancko, a biegi na szczęście bardzo lekko chodzą
_________________
|
|
Góra |
|
|
maxell |
#41822 Wysłany:
28 Sie 2007, 20:39; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
a ja w swoim punto 99 aby włączyć wsteczny to wciskam lewarek a mój teść 98 r. 1,2 nie musi i wajchuje do tyłu i ładnie wchodzi
|
|
Góra |
|
|
maciejd |
#41842 Wysłany:
28 Sie 2007, 22:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w.wa Rejestracja: 03 Sie 2007, Posty: 160
|
dzioby125 napisał(a): u mnie elegancko, a biegi na szczęście bardzo lekko chodzą
u mnie też biegi chodzą super i żadnych problemów. brak szarpania, wsteczny ok. tylko nie ma gdzie poszaleć na "6"
|
|
Góra |
|
|
maxell |
#41882 Wysłany:
29 Sie 2007, 08:08; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
czy niektóre wersje miały wsteczny poprzez wciśnięcie lewarka w dół i dopiero poprowadzenie do tyłu
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#41900 Wysłany:
29 Sie 2007, 10:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
maciejd napisał(a): dzioby125 napisał(a): u mnie elegancko, a biegi na szczęście bardzo lekko chodzą u mnie też biegi chodzą super i żadnych problemów. brak szarpania, wsteczny ok. tylko nie ma gdzie poszaleć na "6"
U mnie też jest nieźle, chociaż nie super, wybieranie jest precyzyjne, biegi wchodzą gładko, za wyjątkiem wstecznego, który czasem muszę wbijać na dwa razy. Nie mam szarpania przy zmianie biegów. Skrzynię 6 wybrałem dlatego że myslałem iż jest taka sama jak do wersji z silnikiem 1,9 i przenosi 280 Nm, dopiero później dowiedziałem się że jednak nie jest. Po potężnych kłopotach ze skrzynią w poprzednim fiacie, chciałem zabezpieczyć się i mieć mocniejszą skrzynię, gdybym wiedział że to inny model, prawdopodobnie bym się na nią nie zdecydował.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
birichino28 |
#53945 Wysłany:
14 Paź 2007, 10:07; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wrocek Rejestracja: 14 Paź 2007, Posty: 6
|
Nie wiem jak ten efekt usunac, ale powiem Ci ze kamien spadl mi z serca jak przeczytalam to co piszesz .
Mam ten sam model, ktory masz Ty i walcze z tym szarpnieciem od ............... od bardzo dluga. Caly czas sobie wyrzucam, ze za pozno puszczam sprzeglo, a tu sie okazuje ze moze to nie to
|
|
Góra |
|
|
jarekb |
#82075 Wysłany:
15 Sty 2008, 07:23; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 09 Sty 2008, Posty: 18
|
Witajcie.
Ja też miałem trochę kłopotów do przyzwyczajenia ze sprzęgłem.
Bardzo lekko chodzi a pedał ma bardzo duzy skok.
Przez pierwsze kilometry też szarpałem przy zmianie biegów ale juz wyczułem i teraz jedzie płynnie.
Kwestia przyzwyczajenia.
A biegi fajnie wchodzą, czuć delikatny opór przy przełączaniu.
Uwielbiam moje Punto aż zona jest zazdrosna
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic 77 KM
|
|
Góra |
|
|
Dzidek |
#97072 Wysłany:
26 Lut 2008, 20:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 142
|
A moim zdaniem co kierowca to opinia.
Jeśli chodzi o szarpnięcia to również nie mogłem się przyzwyczaić, to kwestia wyczucia. Czasem gdy faktycznie za szybko puszczę sprzęgło a depnę gazu to wiadomo co się dzieje, szarpnięcie. Tak czy inaczej nauczyłem się nim jeździć płynnie. Jeśli chodzi o wsteczny, też mi czasem zgrzytnie. Mam taki nawyk chyba jeszcze z Pandy, przed wrzutem wstecznego wrzucam 3kę i dopiero wsteczny. Zgrzytu nie ma
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#111533 Wysłany:
04 Kwi 2008, 08:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
Odświeżam temat...
Jakie macie sposoby by unikać szarpania przy zmianie biegów?
Jazda w korku: 1>2>0>1>0>1>2>1>0 i tak w kółko.... czasami jak redukuję 3>2 albo 2>1 szarpie... próbuję jeździć z podniesieniem obrotów zanim puszczę sprzęgło, czasami się udaje.... wkurza mnie to, bo mam wrażenie, że mi kiedyś silnik wypadnie....
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
daras |
#111535 Wysłany:
04 Kwi 2008, 08:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
filip76 napisał(a): czasami jak redukuję 3>2 albo 2>1 szarpie
Może turbina zaczyna zaczyna pompować?
Przy łagodnej jeździe szarpanie nie powinno występować.
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#111538 Wysłany:
04 Kwi 2008, 10:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
Staram się jeździć łagodnie ale wciąż, po kilku miesiacach nie moge tego wyczuć Redukcja 3>2 przy 2500 rpm to zazwyczaj szarpnięcie... poza tym to nonsens gapić się w korku na obrotomierz...
"Przygazówka" się sprawdza tylko nie zawsze mi wychodzi, za lekko muskam gaz
[ Dodano: 04 Kwi 2008 10:44 ]
daras napisał(a): Może turbina zaczyna zaczyna pompować? Przy łagodnej jeździe szarpanie nie powinno występować.
raczej nie, bo jeśli mam obroty pow. 800 i nie naciskam gazu to jest odcięcie - jakieś znikome ilości paliwa są wtryskiwane dla podtrzymania pracy silnika a napęd idzie od kół, które mają wyższą prędkośćobrotową - stąd szarpnięcie - silnik ma niższą prędkość ok. 800 rpm (mam wciśnięte sprzęło, nie gazuję) jak na biegu jałowym, koła kręcą się szybciej, puszczam sprzęło i silnik przyhamowuje samochód - jednocześnie spadają obroty kół i wzrastają obroty silnika ale od kół, pedał gazu nie używany...
jeśli jest odcięcie, bo obroty są powyżej 800 (a są, bo puszczenie sprzęgła to szarpnięcie i skok na obrotku) to nie ma spalin do napędzania turbiny
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|