You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 21:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 408 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #79385 Wysłany: 08 Sty 2008, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Mrągowo
Rejestracja: 04 Gru 2007,
Posty: 17
Witam
Mam GP 1.4 8V Active i właśnie w ostatnich mroźnych dniach przy odpalaniu z rana było mielenie rozrusznika jakby miał sie rozlecieć, wskazówka od temperatury szła na maxa i zapalała sie lampka (czerwona).Dodam , że mam aku 50ah i klimę . Mam GP 1,5 roku i już 3 razy ładowałem aku (ostatnio miesiac temu) bo mi migały kilometry, a w ASO mówili że tak jest przy słabym aku, ale nie powiedzieli że mam do d...y aku. To na to wychodzi, ze i mnie to spotkało . Czy dobrze myślę?

_________________
Tomek GP 1,4 8V 5-drzwi


Góra
 Profil  
 

 
 Post #79474 Wysłany: 08 Sty 2008, 18:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 08 Sty 2007,
Posty: 56
gustaw napisał(a):
Witam
Mam GP 1.4 8V Active i właśnie w ostatnich mroźnych dniach przy odpalaniu z rana było mielenie rozrusznika jakby miał sie rozlecieć, wskazówka od temperatury szła na maxa i zapalała sie lampka (czerwona).Dodam , że mam aku 50ah i klimę . Mam GP 1,5 roku i już 3 razy ładowałem aku (ostatnio miesiac temu) bo mi migały kilometry, a w ASO mówili że tak jest przy słabym aku, ale nie powiedzieli że mam do d...y aku. To na to wychodzi, ze i mnie to spotkało . Czy dobrze myślę?

Jestem w identycznej sytuacji co ty i właśnie czekam na decyzje Fiata co do aku bo gdybym miał 40 Ah to od ręki by mi wymienili. Cały problem jest w prądzie rozruchu akumulatora Varta 50 Ah ma 360 A a Centra 50 Ah ma 510 A, widać tu ewidentną różnicę.

_________________
Grande Punto 3D 1.4/8V Energy+Comfort, Szary Chemical


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79753 Wysłany: 09 Sty 2008, 07:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Mrągowo
Rejestracja: 04 Gru 2007,
Posty: 17
Grzegorz
Jak uporasz się z ASO daj znać z jakim efektem i co mówili o tej przypadłości. Muszę wyrobić sie do końca gwarancji. 11.01.2008r. wymieniają mi wałek kierowniczy i jestem w fazie rozmów co do wymiany reflektorów. Myślę że dzisiaj sie rozstrzygnie bo wczoraj mieli naradę wojenną z FAP i mają dzisiaj dać znać jak z reflektorami.[/b]

_________________
Tomek GP 1,4 8V 5-drzwi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80002 Wysłany: 09 Sty 2008, 19:20; 
 Temat postu: Za słaby akumulator
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 30 Gru 2007,
Posty: 10
Co do różnic w prądzie rozruchowym podanych przez kolegę akumulatorów (Varta i Centra np. Futura, Plus itp.) to tak jak kolega zauważył jest różnica w wartości tego prądu, ale tylko pozorna. Otóż muszę Pana kolegę rozczarować, obie firmy oznaczają prąd rozruchowy swoich produktów według różnych norm, i co najbardziej ciekawe, według tabeli przeliczeniowej te wartości (360A i 510A) są niemalże sobie równe. Zatem nie ma się co podpalać samą wartością deklarowanego prądu rozruchowego tych akumulatorów. Nie mniej jednak Centra w praktyce spisuje się lepiej, jest wykonana w technologii wapniowej. Uwaga: nie uprawiam tu marketingu. Sam przeżyłem wymianę aku z Varty na Centrę, po tym jak w Varcie padła cela. Pisałem już o tym na forum. Zapragnąłem jednak wyjaśnić kolegom na czym polega chwyt marketingowy poszczególnych producentów, otóż wybierają takie normy oznaczeń, które zapisane na tabliczce znamionowej danego aku robią wrażenie "wielkością" liczbową, natomiast w obiektywnej rzeczywistości są równomierne. Ot co.
Pozdrawiam.

_________________
Grande Punto 1.4 8V 77KM 5d Dynamic niebieski
marzec 2007


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80092 Wysłany: 09 Sty 2008, 21:47; 
 Temat postu: Re: Za słaby akumulator
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 08 Sty 2007,
Posty: 56
zwierzak403 napisał(a):
Co do różnic w prądzie rozruchowym podanych przez kolegę akumulatorów (Varta i Centra np. Futura, Plus itp.) to tak jak kolega zauważył jest różnica w wartości tego prądu, ale tylko pozorna. Otóż muszę Pana kolegę rozczarować, obie firmy oznaczają prąd rozruchowy swoich produktów według różnych norm, i co najbardziej ciekawe, według tabeli przeliczeniowej te wartości (360A i 510A) są niemalże sobie równe. Zatem nie ma się co podpalać samą wartością deklarowanego prądu rozruchowego tych akumulatorów. Nie mniej jednak Centra w praktyce spisuje się lepiej, jest wykonana w technologii wapniowej. Uwaga: nie uprawiam tu marketingu. Sam przeżyłem wymianę aku z Varty na Centrę, po tym jak w Varcie padła cela. Pisałem już o tym na forum. Zapragnąłem jednak wyjaśnić kolegom na czym polega chwyt marketingowy poszczególnych producentów, otóż wybierają takie normy oznaczeń, które zapisane na tabliczce znamionowej danego aku robią wrażenie "wielkością" liczbową, natomiast w obiektywnej rzeczywistości są równomierne. Ot co.
Pozdrawiam.

Po tym co kolega napisał przeglądnąłem trochę ofert firm sprzedających akumulatory i doszedłem do wniosku że do fiata włożyli najtańszą Vartę. A w większości firm (Varta, Centra, Bosch) prąd rozruchu idzie w parze z pojemnością czyli 50 Ah to 510 A , 62 Ah to 640 A, 74 Ah to 680 A lub 750 Ah, 95 Ah to 800 A. Oczywiście można się doszukać akumulatorów które ten prąd rozruchu mają znacznie mniejszy i również większy niż ten który podałem wyżej. Więc nie wiem jak do tego się mają normy, w przypadku zwykłego śmiertelnika patrzymy właśnie na te tabliczki znamionowe. :)

_________________
Grande Punto 3D 1.4/8V Energy+Comfort, Szary Chemical


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80433 Wysłany: 10 Sty 2008, 16:15; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 520
Wracając do konkretów.
Jestem po wizycie w ASO celem zmiany softu.
i tak:

Fiat oficjalnie wydał dwie poprawki softu w sprawie opisanej w tym temacie usterki (komunikat i kontrolka temp.)

Jedno usprawnienie polega na wyłączaniu pewnych funkcji/elementów komputera przy dłuższym postoju auta które czerpały niepotrzebnie prąd (narazie teoria). To mi wgrali. (Zaraz po pierwszej nocy komunikat znów się pojawił)

Druga, gość sam nie potrafił jej opisać (odpowiedzialna za "szalejący wskaźnik") Tego mi nie wgrali bo, UWAGA:
"Dopiero nad tym pracują (zespół fiata), ponieważ nie można tego wgrać do pewnych wersji body kompa" w tym i mojej. Zebrali dane, a wydruki poszły do Fiata - nadal nad tym pracują. :roll:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80521 Wysłany: 10 Sty 2008, 20:04; 
 Temat postu: Za słaby akumulator
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 30 Gru 2007,
Posty: 10
Witam.

Co oni pitolą w tym ASO? Mam wrażenie, że podeszli do tematu od ...py strony, przepraszam za szczerość. Co by nie mówić, ten komunikat o wysokiej temperaturze silnika wiąże się i to bezsprzecznie z niskim, powiem więcej, bardzo niskim stanem naładowania akumulatora. Zatem o tyle, o ile mogę zgodzić się z tezą, że ograniczenie poboru prądu przez body komp wpłynie na "odsunięcie" w czasie wyładowania akumulatora, to już zupełnym oszołomstwem jest zamiar takiego modyfikowania softu, aby nie reagował na spadki napięć. Sądzę nieskromnie, że jeśli tak się stanie, to niewątpliwie kosztem funkcjonalności samego oprogramowania. Podsumowując, uważam, że należy podnieść skuteczność ładowania akumulatora, co przyczyni się do jego doładowywania szczególnie w przypadku krótkich przebiegów aut, stosować akumulatory z niskim prądem samorozładowania, co umożliwi dłuższe postoje pojazdów, szczególnie w niskich temperaturach. Stosowane podstawowe modele Varty są niewystarczające, szybko kończą swój żywot.

pozdrawiam

_________________
Grande Punto 1.4 8V 77KM 5d Dynamic niebieski
marzec 2007


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80522 Wysłany: 10 Sty 2008, 20:08; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
To Ty nie wiesz? Teraz kompy sterują wszystkim, nawet stanem naładowania akumulatora. Piszesz nowy program i masz aku naładowany bez użycia prostownika. ;)

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80524 Wysłany: 10 Sty 2008, 20:16; 
 Temat postu: Za słaby akumulator
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 30 Gru 2007,
Posty: 10
Hehe!
Chyba sobie program dzisiaj nabazgram, co by mi portfel podrasował.
Ostatnio mam wrażenie, że coś mi go RAR-em spakowało :D

_________________
Grande Punto 1.4 8V 77KM 5d Dynamic niebieski
marzec 2007


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80525 Wysłany: 10 Sty 2008, 20:17; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
zwierzak403

Jak wymieniają u nas powinni najlepiej wstawiać Centre 50 Ah. Ma dobre parametry.

Co do reszty Twojego postu masz rację, ale raczej w przypadku GP powiedziałbym żeby usunęli ten prądożerny rozrusznik i zastąpili go innym (w modelach nowo produkowanych) bo to on jest winny temu.

Ale jak ktoś robi krótkie trasy i to często - to każde auto bez względu na markę będzie miało problem. Bo aku padnie tak czy tak ;)

Przy krótkich trasach należy liczyć się z podładowaniem Aku i pilnowaniem tego. A nawet z wymianą Aku częściej niż normalnie.

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80563 Wysłany: 10 Sty 2008, 22:08; 
 Temat postu: Re: Za słaby akumulator
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 08 Sty 2007,
Posty: 56
zwierzak403 napisał(a):
Witam.

Co oni pitolą w tym ASO? Mam wrażenie, że podeszli do tematu od ...py strony, przepraszam za szczerość. Co by nie mówić, ten komunikat o wysokiej temperaturze silnika wiąże się i to bezsprzecznie z niskim, powiem więcej, bardzo niskim stanem naładowania akumulatora. Zatem o tyle, o ile mogę zgodzić się z tezą, że ograniczenie poboru prądu przez body komp wpłynie na "odsunięcie" w czasie wyładowania akumulatora, to już zupełnym oszołomstwem jest zamiar takiego modyfikowania softu, aby nie reagował na spadki napięć. Sądzę nieskromnie, że jeśli tak się stanie, to niewątpliwie kosztem funkcjonalności samego oprogramowania. Podsumowując, uważam, że należy podnieść skuteczność ładowania akumulatora, co przyczyni się do jego doładowywania szczególnie w przypadku krótkich przebiegów aut, stosować akumulatory z niskim prądem samorozładowania, co umożliwi dłuższe postoje pojazdów, szczególnie w niskich temperaturach. Stosowane podstawowe modele Varty są niewystarczające, szybko kończą swój żywot.

pozdrawiam

Zgadzam się z kolegą że po prostu do Fiata wkładają najgorsze akumulatory a w serwisie zamiast wymienić aku na porządny to wymyślają tematy zastępcze typu przeprogramowanie kompa, rozrusznik. Podobną sytuację miałem w Punto II, tam wsadzili Magneti Mareli 40Ah z prądem rozruchu 200 A i pierwszej zimy już były kłopoty, nie chcąc się wkurzać w serwisie poszedłem do sklepu i kupiłem Centrę też 40Ah ale prąd rozruchu 320A. Od tego czasu aż do dnia dzisiejszego Punciak zawsze zapala bez problemu i czuję że temat mojego aku pewnie się tak zakończy że będę musiał kupić sobie aku w sklepie tyle tylko, że to oto nie chodzi żeby kupować sobie akumulatory do samochodów prawie za 50 tyś.

_________________
Grande Punto 3D 1.4/8V Energy+Comfort, Szary Chemical


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80564 Wysłany: 10 Sty 2008, 22:11; 
 Temat postu: Re: Za słaby akumulator
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 520
zwierzak403 napisał(a):
Witam.

Co oni pitolą w tym ASO? Mam wrażenie, że podeszli do tematu od ...py strony, przepraszam za szczerość. Co by nie mówić, ten komunikat o wysokiej temperaturze silnika wiąże się i to bezsprzecznie z niskim, powiem więcej, bardzo niskim stanem naładowania akumulatora. Zatem o tyle, o ile mogę zgodzić się z tezą, że ograniczenie poboru prądu przez body komp wpłynie na "odsunięcie" w czasie wyładowania akumulatora, to już zupełnym oszołomstwem jest zamiar takiego modyfikowania softu, aby nie reagował na spadki napięć. Sądzę nieskromnie, że jeśli tak się stanie, to niewątpliwie kosztem funkcjonalności samego oprogramowania. Podsumowując, uważam, że należy podnieść skuteczność ładowania akumulatora, co przyczyni się do jego doładowywania szczególnie w przypadku krótkich przebiegów aut, stosować akumulatory z niskim prądem samorozładowania, co umożliwi dłuższe postoje pojazdów, szczególnie w niskich temperaturach. Stosowane podstawowe modele Varty są niewystarczające, szybko kończą swój żywot.

pozdrawiam


Raczej plotą Ci od Fiata, bo to z nimi się skontaktował serwisant.
Fiat od stycznia wypuścił poprawki w sofcie, jednak z tego co widze są to jakieś wersje beta :roll:
Nie mniej jednak nigdy bym nie przypuszczał że wymyślą takie rozwiązanie i szczerze wątpie w jego skuteczność.
Przecież projektując elektryke z góry zakłada się pewne usprawnienia w "prądożerności" i nie sądze by wyłączenie w gotowym modelu jakiś kilku modułów rozwiązało sprawę.

Temat jest jak narazie troche męczący, o wymianie aku nie chcą rozmawiać, trwa oczekiwanie na soft a jak się zima skończy to i problem z niedoładowaniem zniknie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80654 Wysłany: 11 Sty 2008, 08:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Pozwolę, nie zgodzić się z opinią kolegów, że wkładają nam najgorszy akumulator - czyli Varta.
Varta jest bardzo dobrej jakości aku, pewnie lepszej niż centra a przynajmniej porównywalnej. Problem jest gdzie indziej.
To co sprawdza się w klimacie, powiedzmy 70% Europy nie sprawdzi się u nas i w skandynawii pewnie też. Zwróćcie uwagę, że u nas praktycznie przez cały rok jest zimno, a zima (i temperatury ujemne) często trwa nawet 6 miesięcy w roku.
Wystarczyłoby więc montować aku i alternator dostosowany do zimnej strefy klimatycznej i nie byłoby problemu.
Podobnie z termostatem.
A że jesteśmy prawie w strefie podbiegunowej świadczy choćby obowiązek całodobowej jazdy z włączonymi światłami mijania ;-)
Swoją drogą ciekawe właśnie jakie aku są w wersjach skandynawskich?
Bo to, że fabrycznie mają osłonę dolną silnika już ktoś tu pisał.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80751 Wysłany: 11 Sty 2008, 15:42; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 520
OT: daras idąc tym tropem to i zawieszenie powinno być specjalnie projektowane pod kątem polskiej charakterystyki dróg :lol:

Pozatym z tymi ujemnymi temperaturami nie jest tak tragicznie - nie mamy znowu takich srogich zim (przynajmniej od pewnego czasu).
Powiem więcej, u mnie problem ten pojawił się zaraz przy pierwszych przymrozkach. Auto jest garażowane i nie stoi całymi miesiącami na mrozie. Ten argument do mnie nie przemawia :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80774 Wysłany: 11 Sty 2008, 17:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
garys napisał(a):
Auto jest garażowane i nie stoi całymi miesiącami na mrozie.

W blaszanym garażu możesz mieć temperatury sporo niższe niż na zewnątrz.

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80776 Wysłany: 11 Sty 2008, 17:04; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
michalj napisał(a):
garys napisał(a):
Auto jest garażowane i nie stoi całymi miesiącami na mrozie.

W blaszanym garażu możesz mieć temperatury sporo niższe niż na zewnątrz.


A to niby jakim cudem?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80846 Wysłany: 11 Sty 2008, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
STax napisał(a):
michalj napisał(a):
garys napisał(a):
Auto jest garażowane i nie stoi całymi miesiącami na mrozie.

W blaszanym garażu możesz mieć temperatury sporo niższe niż na zewnątrz.


A to niby jakim cudem?

Chociażby takim, że blacha w takim wypadku pracuje jak radiator, oziębiając się znacznie (gdy temperatury spadają) i utrzymując te temperatury mimo ocieplenia na zewnątrz? Dodatkowo (praktyczny) brak ruchu powietrza wewnątrz nie wpływa pozytywnie na ogrzewanie się wnętrza.

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80847 Wysłany: 11 Sty 2008, 20:05; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Kto tam pisał że ostatnio nie było srogich zim? My na pewno o Polsce mówimy? :roll:

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80899 Wysłany: 11 Sty 2008, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
adi.degora obecne zimy to wiosna w porównaniu z tym co było 20 lat temu :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80947 Wysłany: 12 Sty 2008, 00:48; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 520
adi.degora napisał(a):
Kto tam pisał że ostatnio nie było srogich zim? My na pewno o Polsce mówimy? :roll:


Ja :D

Srogie, np, dwa tygodnie zimy nie wchodzą w gre ale np. już klika tygodni ciągłych śniegów i mrozów jak za dawnych czasów 8)

A miałem na myśłi tylko to, że akumulator jak i elektronika powinny znieść klika dni lekkich przymrozków, przecież chyba robią jakieś testy przy ujemnych temp.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80953 Wysłany: 12 Sty 2008, 00:55; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Zrozumcie, że ten AKU znosi mrozy itd. Tylko chodzi o ten nieszczęsny rozrusznik - to on jest temu winny (pobiera zbyt wysoki prąd), o którym pisałem nie tylko ja w postach wyżej oraz innych podobnych tematach. Jakby do nowych Grande wkładali lepszy mniej prądożerny rozrusznik to ten AKU może spokojnie zostać. A jak nie to niech dają fabrycznie coś jak Centra 50 Ah i tyle.

Na szczęście MultiJetów to nie dotyczy ;D

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81002 Wysłany: 12 Sty 2008, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 08 Sty 2007,
Posty: 56
Jaco napisał(a):
Zrozumcie, że ten AKU znosi mrozy itd. Tylko chodzi o ten nieszczęsny rozrusznik - to on jest temu winny (pobiera zbyt wysoki prąd), o którym pisałem nie tylko ja w postach wyżej oraz innych podobnych tematach. Jakby do nowych Grande wkładali lepszy mniej prądożerny rozrusznik to ten AKU może spokojnie zostać. A jak nie to niech dają fabrycznie coś jak Centra 50 Ah i tyle.

Na szczęście MultiJetów to nie dotyczy ;D

Czy byłby temat rozrusznika jakby fabrycznie wkładano Centrę lub jakiś inny mocniejszy aku, i dla tego uważam że temat rozrusznika i softów jest tematem zastępczym. Mam czwartego nowego fiata i w trzech ostatnich autach trzeba było wymieniać aku w pierwszym roku eksploatacji.

_________________
Grande Punto 3D 1.4/8V Energy+Comfort, Szary Chemical


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81202 Wysłany: 12 Sty 2008, 20:32; 
 Temat postu: Za słaby akumulator
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 30 Gru 2007,
Posty: 10
Witam.
Zgodzę się z kolegą, temat softu i rozrusznika należy pozostawić w spokoju, bowiem nie ma co rozwiązywać problemów od, jak wcześniej pisałem, ....py strony.
Uważam, że skoro ktoś zastosował do tego typu silnika rozrusznik prądożerny (konkretnie z przekładnią orbitalną), to znaczy, że rozruch tych silników, do których użyto "prądożernych" rozruszników ma być nimi właśnie wykonywany. Przekładnia orbitalna ma za zadanie zwiększyć obroty wirnika rozrusznika, aby silnik zapalał sprawnie. Prądożerność tego rozrusznika nie wynika zatem, że przy okazji robi on za farelkę i dogrzewa komorę silnika. Problem pozostaje z zestawieniem rozrusznika z przekładnią orbitalną z akumulatorami o zbyt małym prądzie rozruchowym (pośrednio pojemności), o niskich parametrach zachowawczych (chodzi o samorozładowanie, odporność na postoje w niskich temperaturach, krótki czas doładowywania w czasie jazdy na krótkich dystansach). Ktoś tutaj napisał, że aku Varty są OK. Zgodzę się, że tak jest, jednak pod warunkiem, że zastosujemy akumulator VARTY z wyższej półki, a nie jak jest w Grande podstawowy model, robiony zapewne na granicy opłacalności i dedykowany dla Fiata (patrz nadruk na aku).
Faktem pozostaje, że zarówno u mnie, jak i u innych kolegów problem z niedoładowaniem aku niknie po jego wymianie na bardziej zaawansowany. Dodam, że dzisiaj po przebiegu ok. 500 km w odcinkach co najwyżej 2-3 km pomiędzy kolejnymi uruchomieniami silnika zamierzałem doładować aku, a tu ku memu zdziwieniu po podłączeniu prostownika wskazówka amperomierza wychyliła się na 2A, po czym po ok. 5 min. spadła do wartości bliskiej 0. Zaznaczam, że prąd ładowania dopasowałem do pojemności aku, którego wskaźnik optyczny bazujący na pomiarze gęstości elektrolitu jest na zielonym polu.
Coś w tym jest.
pozdrawiam

_________________
Grande Punto 1.4 8V 77KM 5d Dynamic niebieski
marzec 2007


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81289 Wysłany: 13 Sty 2008, 00:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 08 Sty 2007,
Posty: 56
Dzisiaj w wolnej chwili zmierzyłem ile prądu ciągnie z aku autko podczas postoju, było to 26mA bez alarmu i 37mA z włączonym alarmem. Jest to bardzo mały pobór prądu bo znam samochody które ciągną pod 100mA i nie mają problemów z odpalaniem. Więc temat że przy zmianie softu coś wyłączają zbędnie pobierającego prąd to raczej pic.

_________________
Grande Punto 3D 1.4/8V Energy+Comfort, Szary Chemical


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81301 Wysłany: 13 Sty 2008, 00:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 25 Gru 2007,
Posty: 47
No własnie zastanawiam sie na jak długo starczy mi pradu w aku. przy takiej jeździe: rano 2 kilosy do pracy stop po dziecko 2 kilosy stop i 1 kilos do parkingu, i tak 5 dni w tygodniu. W łykendy troche wiecej jest jazdy,ale bez przesady.

W pandzie było ok raz do roku ładowłem aku.(zimą) i starczało.
Ciekawe jak z grande będzie :)

_________________
grande punto 1,4 dynamic


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 408 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO